Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Dani,

Dank voor je antwoord. Een echte bourgondier dus dat mannetje van jullie! Je zit op 4 flessen neem ik aan? En hoeveel cc krijgt Justin nu? Hoe ziet je schema er ongeveer uit? Wat een vragen he! Ik wil ook graag de overstap naar 4 flessen maken maar ik weet niet zo goed hoe. Eva en Finn zitten nu op 5 flessen van 180/6 en ik denk dat ze wel naar 4 flessen kunnen. Ben benieuwd hoe jij het hebt aangepakt.

Liefs, Jane

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Dees,

Hierbij een hele dikke knuffel voor jullie. Het is best heftig om te zien zo'n klein mannetje.

Liefs, Jane

Geplaatst

Aah gossie...op de laatste foto kijkt hij idd echt een beetje zielig! Het is ook wat!!

Jane, goeie vraag...ik wil namelijk ook over gaan op 4 voedingen. Het probleem is alleen dat de meiden nog op 5 flessen van 150cc zitten. Wij moeten ze voor iedere fles wakker maken...gisteren heb ik ze eens lekker laten slapen en dan slapen ze gewoon 12 uur aan één stuk. Ik denk dat als ik over ga naar 4 flessen, dat ik wel 4x 180 moet gaan geven (weet niet of die kleine buikjes dat aankunnen).

Iemand advies???

Geplaatst

Dees, wat zielig om je mannetje zo te zien. Veel sterkte voor jullie allemaal, dat de uitslagen maar goed zijn. Ga voor je duimen.

Geplaatst

@ Jane,

hierbij even ons schema;

08.00 uur de eerste fles 210+7+rijstebloem

09.30 uur beetje pap van de lepel 60+3+pap

10.00 uur slapen

12.00 uur de tweede fles 180+6

13.30 uur half potje fruit van de lepel

14.00 uur slapen

16.00 uur de derde fles 180+6

17.30 uur warm eten

18.00 uur slapen

20.00 uur de vierde fles 210+7+rijstebloem

20.30 uur slapen tot de volgende dag.

De slaapjes overdag zijn vaak maximaal een uurtje daarna speelt of tut hij gewoon lekker beneden, de laatste fles hebben we steeds wat minder in gedaan en we hebben hem er niet voor wakker gemaakt, als hij wakker werd kreeg hij iets en zo niet...dan niet, vanaf drie en halve maand werkt dit schema al bij ons en vanaf 4 maand is er langzaam aan bijvoeding bijgekomen.

Groetjes Dani

Geplaatst

Hey Dani,

Thanx, daar kan ik wel wat mee. We hebben hebben Eva en Finn gister om 21.30 uur de laatste fles gegeven en ik moest ze vanochtend om half 8 wederom wakkermaken. En dan geven wij ze nog niet eens rijstebloem. Ze krijgen nu de 5 flessen op een dag maar doordat ze 's nachts zo lang slapen heb ik minder uren om die 5 flessen te verdelen. Dus het wordt dan vaak al om de 3 á 3 eneenhalf uur. As weekend gaan we beginnen met de rijstebloem en de 4 flessen. Ik kijk wel hoe het gaat.

Vandaag zijn Eva en Finn voor het eerst naar het KDV geweest om te wennen. Ze gingen vanochtend voor 2 uurtjes en het is heel goed gegaan. Ze hebben eigenlijk alleen maar geslapen en toe ik ze kwam halen had Finn net zn fles op. As vrijdag gaan ze een uurtje langer.

Liefs, Jane

Geplaatst

Wat een stap, Jane... Voor het eerst naar het KDV! Fijn dat het goed gegaan is, dat lijkt me voor jezelf wel zo gerust. Wat goed om te volgen hoe je tweeling groeit en ontwikkelt. Gaat best snel, hé?! Geniet er van.

Geplaatst

Dani wat leuk dat je je schema met ons wil delen!

Ons kleintje drinkt 180 cc + 6 schepjes, we merken dat hij echt behoefte heeft aan meer.. hij likt de hele tijd aan zijn handtjes ( zooo lief) we hebben vandaag bami rijstebloem vanille gehaald... we gaan vandaag in zijn laaste flesje pap toevoegen.. eigelijk is het voor babys vanaf 4 maanden, maar ons prins is al 3,5 maand en heeft echt behoefte aan meer.....

Spannend...... hahah... Over 2 weken mag die ook fruit en groenten ik verheug me er onwijs op!!!

Geplaatst

Dani, bedankt voor je schema!!!

Ik zit ook nog op de 6 flessen per dag en dan slaapt Dion ook nog eens door van 21:00 tot 6:00 (ja ja, hij doet het al een hele week hahaha)

Hij krijgt flesjes om:

6:00 210cc

9:15 180cc

12:15 180cc

15:30 180cc

18:00 120cc

21:00 210cc

Ik wil graag naar de 5 flessen per dag, maar na 3 uur schreeuwt hij al de hele boel bij elkaar, op alles sabbelen, er is niets veilig in de buurt, zijn knuffelberen in de box of in de buurt hebben allemaal natte neusjes van het sabbelen, dus geef ik hem maar eten hahaha

Verder gaat alles helemaal prima hier... ben zelf meer uitgerust omdat hij lekker doorslaapt. De 1e paar nachten werd ik al wakker als hij zich uitrekte, maar sinds 2 nachten val ik als een blok in slaap en wordt dan pas wakker van de wekker... dan vlieg ik eruit om eerst even te kijken of hij het nog doet hahahah... hoezo panisch.....

Vandaan lekker weer babyzwemmen met de pufclub... hij gaat er steeds meer aan wennen, maar merk wel dan 45 min. vrij lang is. Na een half uurtje chloor slobberen gaat ie een beetje huilen en ga ik hem lekker afdrogen en aankleden. In de cosi valt ie dan ook gelijk in slaap..

ff wat reageren:

Chantal, lijkt me leuk om in het weekend wat af te spreken... dan hebben we wat meer tijd en kunnen onze hubbies elkaar ook eens zien... wat voor jullie het beste uit komt....

Dees, hoe is het nu met Julian????

Dani, hoe gaat het met Justin en zijn mooie nieuwe lipje???

en met de rest van de meiden?? Tammy, Trudy???

Geplaatst

even hier weer snel een bericht:

het gaat de goede kant op met Julian.. joepie joepie joepie!!

hij lacht steeds meer.. en vooral bij buikjeblazen:D haha en het washandje waar hij eerst zo om krijstte wordt nu een leuk speelgoedje.. wij zijn blij dat hij weer wat opknapt.

maar eerst helemaal beter worden en dan mag hij mee naar huis. dat zou deze week nog niet zijn helaas.

daan wat grappig dat dion dan alles aangrijpt om op te zuigen.. julian ook als die in bed ligt zijn ook zijn dekens lekker en zijn mooie knuffelaap. haha.

nou was even een kort bericht hoop dat het allemaal gaat lukken met die flessen het is idd een gepuzzel hoor allemaal..

liefs

Desiree

Geplaatst

Jane wat fijn dat de twins het leuk hebben gehad in het kdv, ook voor jouw eigen gevoel toch weer een hele gerust stelling.

Krullie weer helemaal in het ritme van het werk? Mij bevalt het wel goed om weer lekker bezig te zijn, het geeft je dagen toch ook weer een bepaalde structuur.

Dees wat fijn dat Julian weer aan het opknappen is, komen jullie zelf wel een beetje aan rust toe?

mijnbaby, hoe is het gegaan met de rijstebloem?

Daan fijn om te lezen dat het ook bij jou goed gaat, zwemmen is inderdaad superleuk maar ook heel vermoeiend. Ook voor Justin is drie kwartier echt wel de max.

Hier gaat alles eigenlijk ook naar behoren, Justin slaapt goed, hij zit nu wel in een sprongetje dus overdag wat huilerig maar ach dat gaat ook wel weer over. Binnenkort weer een afspraak staan bij de plastisch chirurg voor de eerste gehemelte sluiting, ben benieuwd wanneer de operatie dan volgt en hoe de sluiting precies in zijn werk gaat, volgende week weten we meer. En nu gaan we gauw ons mannetje in bad doen want mama wil zo lekker gestrekt op de bank hihi.

Geplaatst

Dames even ter voorbereiding op het avontuur '' liga eten''

Foto-UCQXDJIN.jpg

Foto-YUKBH4JJ.jpg

en het avontuur ''zelf doen''

Foto-IDDRI7BA.jpg

dus meiden hou de slabbertjes maar vast in de aanslag hahaha

Geplaatst

Wow, wat een mooie foto's! Wel heel wijs hoor, zelf eten! Alweer een volgende operatie staat voor de deur, spannend!!! Fijn dat het verder zo goed gaat allemaal.

Liefs, Jane

Geplaatst

Wow, wijs hoor lekker zelf eten. Een wat een mooi mannetje is Justin toch, leuke foto's Dani!

Hier dan nog even mijn kanjers

Foto-IWRTRRAW-D.jpghttp://Foto-IWRTRRAW-D.jpg[/img]

Foto-FRQU3H8A-D.jpghttp://Foto-FRQU3H8A-D.jpg[/img]

Foto-INCZJ7C3-D.jpghttp://Foto-INCZJ7C3-D.jpg[/img]

Liefs, Jane

Geplaatst

@ Dani hij vond het onwijs lekker en werd er helemaal wild van hahahha, mijn man en ik kwamen niet meer bij van het lache..... helaas slaapt hij er nog niet langer door hij krijgt zijn laatste fles om 00.00 (180 cc+6 schepjes en rijstebloem) maar hij slaapt dan max 5 a 5,5 uur en wil dan weer een fles..... We gaan maandag naar CB om tips in te winnen hoe we hem kunnen aan leren dat die moet doorslapen en veeel eerder zijn laaste fles moet krijgen...

Hebben jullie nog tips?

Dani wat een schatje ik kan niet wachten tot ons boefje dat ook kan zoooo lief....

Jane wat is de twin groot geworden, zoooo lief!!!

Geplaatst

Hier ook dan nog een keer: wat een kanppe kinderen zijn er toch geboren haha.

Over het eten geven, wij geven Kaylen om 9 uur de eerste fles (150cc/ 5 schepjes) en dan om de 3.5 uur steeds de volgende. De laatste fles is Friso extra voor de nacht, die krijgt hij om 2300 en dan slaapt hij lekker tot uurtje of 0830. Dus dan aankleden en wassen en om 9 uur weer de eerste fles. Overdag slappt hij niet echt heel veel, meestal maar 30 min tussen de flessen door. Vaak ligt hij lekker om zich heen te kijken en per toeval tegen iets aan te slaan van het speelkleed in de box. Of we zetten hem in de wipstoel, dan kijkt hij ook lekker omzich heen. Hij is nu heel veel aan het ontdekken, vooral zn eigen handen. Zo lief om te zien.

Morgen krijgt hij zn prikjes, gelukkig is papa ook thuis en gaat die lekker mee om mama te ondersteunen haha.

Gisteren zijn we voor het eerst bijna 2 uurtjes de stad in geweest, zonder kind. Maar dat is wel heel erg eng/ raar. Hij was lekker bij oma en opa, maar het was voor mama wel moeilijk hoor. Wist niet dat ik er zoveel moeite mee zou hebben. Dus denk dat ik komende week toch maar even naar mn schoonzus breng om ook alvast te wennen voor als ik straks (17 feb) weer moet gaan werken. Denk dat Kaylen er weinig moeite mee zal hebben, alleen mama haha. Hoe hebben jullie dat ervaren? Om je kindjes voor het eerst ergens achter te laten????

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag bij ons een klein feestje.

Het is precies een jaar geleden dat de cryo werd teruggeplaatst.

Ik heb het idee dat ik de datum 1 februari nooit meer zal vergeten.

Nu een jaar later hebben we een hele mooie gezonde zoon van bijna drie maanden.

Oooowww, dat had ik een jaar geleden ook niet durven dromen.

Hier gaat alles heel goed. Finn slaapt lekker 's nachts, alleen vraagt hij nog een paar keer om zijn speen, maar als hij deze heeft is alles weer okay.

Het is echt een heel vrolijk mannetje. Hij lacht bijna de hele dag door en heeft echt lol.

Sinds een week heeft hij ook zijn stem in de gaten en is hij heerlijk aan het gillen.

Hij vindt vooral zijn wipstoel geweldig. Als ik even wat moet doen dan zet ik hem erin en zet ik even babyTV aan, nou dan word hij helemaal wild!!

Zijn haartjes beginnen ook heel goed te groeien. Hij krijgt nu echt stekeltjes. Het zijn natuurlijk nog allemaal van die dunne haartjes, maar het is zo onwijs lief.

Wij geven Finn 5x voeding op een dag.

3x 180 en 2x 150. Pas sinds dit weekend krijgt hij een derde keer 180 erbij.

@Daan, ik dacht dat een baby niet meer dan 1 liter vocht naar binnen mocht krijgen, maar Dion krijgt dat wel al van jullie. Houdt hij het goed binnen??

Volgende week maandag krijgt Finn zijn tweede prikjes bij het CB. Ik ben erg benieuwd hoe zwaar hij nu zal zijn. Naar mijn idee is hij minder aangekomen dan de afgelopen keren, maar dat kan wel kloppen, want op een gegeven moment groeien ze niet zo heel snel meer.

Gaan jullie nog naar de 9-maandenbeurs?? Ik wel, maar ik ga met mijn schoonzusje die nu 25 weken zwanger is. Even kinderwagens testen e.d.

Heb er wel zin in. Vorig jaar ben ik ook geweest en toen was ik net 5 weken zwanger, dus vond het wel een beetje eng nog allemaal.

Hier nog even genieten van mijn laatste dagje ........ Morgen weer aan het werk. Zal wel spannend worden, maar ook wel lekker denk ik.

@ Tamara, Finn is voor het eerst twee weken geleden wezen logeren bij mijn moeder. Oooowww, ik vond het ook wel moeilijk hoor. Ik heb 32 jaar zonder kind geleefd en nu kan ik niet meer zonder. In maart ga ik met mijn werk vier dagen skieen. Ik zie daar wel tegenop.....zolang zonder Finn.

@ Dees, hier natuurlijk ook heel veel sterkte met Julian, maar ik volg je natuurlijk via hyves. Gelukkig gaat het alweer een stuk beter met hem. Ik hoop dat hij snel naar huis mag/kan.

@ Dani, heerlijk hoe hij zijn Liga aan het eten is. Ik kan niet wachten tot ik Finn eindelijk andere voeding mag geven.

@ Daan, leuk dat je al bent gaan zwemmen met Dion. Ik ga vanaf maart (mag bij 4 maanden) en heb er onwijs veel zin in. Een vriendin van vroeger is een week eerder bevallen dan mij en ze gaat gezellig met mij mee......(kunnen we ook misschien weer aan de vriendschap werken....hihihihihi)

@ Michelle, ik vraag mij echt af hoe het bij jullie is. Ik hoop dat het allemaal gaat naar omstandigheden.

@ Daan, hier de data voor de komende tijd dat wij kunnen:

zondag 7 februari

zaterdag 20 februari

zaterdag 6 maart

zondag 7 maart

zondag 14 maart

Ik hoor het wel van je. Helemaal gezellig dat wij en de jongens elkaar kunnen ontmoeten.

Onze kindjes schelen maar ruim 6 uurtjes. Ik ben erg benieuwd als ze naast elkaar zitten....

liefs,

Chantal

Geplaatst

Tammy, moeilijk he om (even) zonder kindje te zijn. Eva en Finn zijn al 2 keer naar het Kdv geweest om te wennen. En de eerste keer was zó vreemd, ineens zonder kindjes. Eva en Finn vinden het helemaal leuk op het Kdv, ze zitten in een leuk groepje en ze zijn de alllerkleinste. Iedereen vindt de tweeling helemaal leuk dus dat komt goed. Ik begin woensdag weer met werken, dus dit wordt een zwaar weekje voor moeders. As vrijdag gaan ze voor het eerst een hele dag (van 8 tot 18.00 uur). En woensdag nog een keertje wennen, dan tot 15.00 uur.

Hier zitten we nog steeds op 5 flessen van 180/6. In de laatste fles die ze om 22.00 uur krijgen doen we een schep rijstebloem. Daarna vallen ze heerlijk in slaap tot de volgende ochtend 7.30 uur. Helemaal prima dus. Hoeveel zijn jullie kindjes overdag wakker? Hier in totaal 2 uurtjes (incl. de voeding) en gaan de kleintjes alweer naar hun bedjes. Dan storten ze helemaal in.

Morgen heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor een heupecho van Eva en Finn. Er is een beetje twijfel of het wel helemaal goed zit met de heupjes. en het komt bij mij in de familie voor. Dus om dingen uit te sluiten dus morgen de echo. Twee weken later heb ik een telefonische afspraak met de kinderarts, ben wel benieuwd of er iets uit komt.

Tammy, hoe is het gegaan met de prikjes? Wij zijn over 2 weken aan de beurt. Heb nu een vriendin geregeld om mee te gaan want in je eentje is het bijna niet te doen. Zeker niet als ze beide huilen van de prikjes. Ik ga dan ook een flesje voor Eva en Finn meenemen, die krijgen ze dan na de prikjes.

Mijnbaby, over het doorslapen heb ik eigenlijk geen tips. Hier ging het vanzelf. Ik hoor wel van iedereen dat we in onze handen dicht mogen knijpen met het doorslapen van de tweeling. Dus het is helemaal niet zo gek hoor dat jou prinsje zich weer meldt als hij honger heeft. Iedere baby is anders en hij heeft het gewoon nodig.

Liefs, Jane

Geplaatst

Dat is waar hij moet het doorslapen nog even ondekken, verder heb ik geen kind aan hem.. Hij is super lief en echt een lachbekkie....hij slaapt overdag ook nog lekker veel dus heb alle tijd voor me zelf. hij is gewoon onwijs hongerig, zelfs nu we hem pap geven slaapt die max 5.5 uur voor hij zijn volgende voeding wil... We waren vandaag bij de inloop van CB en hij is weer gewogen 6025.. vinden we nog veel gezien hij echt weken slecht tot bijna niks heeft gegeten door zijn RS virus... zijn trek is nu wel weer dubbel en dwars terug gekomen, ze zei dat we ook al met fruit mochten beginnen... we gaan dat eind volgende week denk ik doen...

Ps op wie lijken jullie baby's op jullie zelf of op de papa's?

die van mij heeft mijn ogen en wenkbrauwen en witte huid haha, maar voor de rest is het 1 op 1 zijn papa..

Geplaatst

mijnbaby, fijn dat jouw mannetje weer lekker te pas is, leuk om te lezen dat hij zo enthousiast reageerde op de rijstebloem.

Wij hebben volgende week weer gesprek bij de plastisch chirurg over de sluiting van het zachte gehemlte, ben benieuwd of hij dan ook weer gelijk wordt ingepland voor de ok of dat ze toch nog even wachten...spannend weer.

Geplaatst

Hoi meiden,

Alles is goedgegaan met de prikjes. Alleen met de 2de begon hij te krijsen en heeft vandaag beetje last van de beentjes waar de prikjes gegeven zijn. Verder geen koorts alleen beetje hangerig, lekker veel kroelen met mama.

Mijnbaby: hij lijkt het meeste op zn vader. Alleeb qua karakter lijkt hij wel op mij. Verder heeft ook nog niemand echt gezegd op wie hij lijkt.

Dani: raar idee he dat je een jaar geleden de tp had en nu een lekker mannetje in je armen hebt. Ik ga btw niet naar de 9mnd beurs, wilde wel maar toch geen zin. Daarbij heb nu lekker die kleine, wilde vorig jaar maar toen nog niet zwanger, dus geen reden om te gaan.

Jane: mn man moet volgende maand een week naar Luxemburg en hij vind het echt verschrikkelijk. Ga volgende week ff met mn schoonzus afspreken om hem te laten wennen. Kleine van haar is al bijna 5, dus zij moet ook weer even in komen.

Kaylen slaapt over dag niet echt veel. Alleen kleine powernaps in de box van 20 tot 30min. Verder ligt veel te kijken en te spelen. We hebben een speelkleed in de box liggen en hij heeft ondekt day als je tegen iets aanslaat dat het gaat bewegen. Zo grappig om te zien.

Geplaatst

hallo!!

julian is weer thuis.. joepie joepie.. ow heerlijk weer kroelen met mijn kleine man. en hij lacht de hele tijd. alleen hij slaapt over dag niet..:S misschien een kwartier in de box.

hij ligt nu wel lekker in zijn bedje.

de flessen geven we om half 7 in de ochtend en daarna om de 3 uur tot 10 uur in de avond.. als hij nu snachts huilt dan geven we hem een speen en als het echt niet meer lukt krijgt hij de fles. Hij ligt in bed in de puckababy en dan wordt hij iig niet meer wakker van zijn eigen handjes die in de lucht zwaaien, in het ziekenhuis hebben ze hem ook ingebakend en dat beviel ons ook wel goed alleen niet zo strak, dus daarom hebben we de puckababy aangeschaft.

Julian heeft ook zijn eerste inentingen gehad, in het ziekenhuis aangezien hij daar toch lag en dan had hij dat ook maar gehad.(had al een afspraak staan bij het cb maar hij lag toen al in het ziekenhuis) hij heeft er helemaal geen last van gehad. gewoon lekker geslapen en voor de rest geen koorts of iets anders. gelukkig maar!!

hoe groot zijn jullie kleintjes?

Julian is nu 3805gr.. (geboorte gewicht 2850gr) hij is in het ziekenhuis goed gegroeit en vraagt steeds meer eten.

heeft iemand ervaring met kindermeel? zou je dat al in de laatste fles kunnen doen zodat hij iig naar de 6 flessen van 120 kan?

nou ik ga nu even lekker onder de douche..en dan zoek ik me bedje op.. (ben beetje verkouden en oorpijn)

nog even een foto van me kleine lieve mannetje

861063497_5_Tflu.jpeg

net thuis vanuit het ziekenhuis

liefs en een fijne avond nog

Geplaatst

@ dani

hij was helemaal happy de peppie haha... we zijn nu

2 dagen bezig met een paar hapjes fruithapje, er is een wereld

voor hem openen gegaan, hij geniet er van.... eerste hapje kijkt

die wel steeds heeel zuur hahaha we geven hem maar een paar

happen om te wennen aan fruit.... ( in overleg met cb)

daan spannend maar ook wel eng dat die weer naar de ok moet

ach als die groot is weet hij er niks meer van.....

@ dees

Wat fijn dat die jullie zoon zo is aangekomen en lekker weer met papa en mama mee naar huis mag!! ons prinsje is geboren (5.5 week te vroeg) met 2430 en weegt nu

6025. hij is een paar weken ziek geweest (rs virus) en at toen niks

anders was die nog zwaarder.... kleine bolle van ons haha

Geplaatst

Hi girls,

Na 5 maanden thuis te zijn geweest heb ik vandaag weer mn eerste werkdag gehad. Was toch wel ff wennen zo zonder kindjes. Heb de kleintjes gwoon vreselijk gemist. J. heeft op woensdag papadag en ik heb vandaag meteen een dag gedraaid van 09.00 tot 19.00 uur. Toch was het ook wel weer goed om weer te gaan werken. Even andere dingen dan flessen, luiers en het zingen van liedjes.

Ik ben gisteren met Eva en Finn naar het ziekenhuis geweest voor een heupecho. De kleintjes hebben geen heupafwijking. Weer een zorg minder. Het komt bij mij in de familie voor dus om dingen uit te sluiten hebben we dus gister een echo laten maken van de heupjes.

Vannacht om half 3 werd Eva huilend wakker, ze was ontroostbaar. Waarschijnlijk had ze gedroomd ofzo. Ik probeerde haar te troosten maar dat lukte niet helaas. Eva wil de laatste paar dagen geen speen meer, ze heeft haar duim ontdekt. Uiteindelijk is ze na een klein flesje (120cc) in slaap gevallen en mama dus ook.

Dees, wat heerlijk voor jullie dat Julian weer thuis is. Hopelijk de komende tijd geen ziekenhuis meer voor jullie. Jullie hebben nu wel genoeg gehad. Geniet van je kleine man!

Dani, voor jullie komt er ook weer een spannende tijd aan. Hou je ons op de hoogte?

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden