Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ jane

gelukkig zijn de heupjes helemaal goed!

Wel een lange eerste werkdag pfff.... Was het wel

te doen voor een eerste dag?

Dames gaan jullie minder werken nu jullie mama zijn?

Ik ga 3 dagen werken ipv 5.

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey mijnbaby,

Het was idd een lange werkdag. Ik wil graag zoveel mogelijk uren maken op de woensdag omdat J. dan thuis is. Ik werk 28 uur, wil eerst even aankijken hoe het gaat allemaal. Wanneer begin jij weer?

Liefs, jane

Geplaatst

Dees: wat heerlijk dat je mannetje weer lekker thuis is. En wat is hij enorm gegroeid, heerlijk hoor. Geniet lekker van je mannetje nu hij weer veilig bij papa en mama is.

Jane: wat een lange dag voor de eerste dag. Je zal wel helemaal gebroken zijn geweest. Ik moet er over 2wk weer aangeloven. Maar heb er wel zin in. En wat een zorg minder voor jullie dat alles ok is met de heupjes.

Mijnbaby: Lijkt me echt helemaal geweldig om fruit te gaan geven, maar adt duurt nog wel even voor ons. Ik ga 1 dag minder werken 4dagen en papa neemt ouderschapsverlof op. Dus paps kan haast niet wachten tot ik weer ga werken haha.

Hoeveel slapen de kleintje bij jullie overdag? Kaylen gaat 's avonds om 1930 een fles, dan gaat hij slapen en om 2230 krijgt hij de laatste fles, daarna slaapt hij tot uurtje of 8. De rest van de dag slaapt hij bijna niet, soms een powernap in de box. Moet wel zeggen dat hij de laatste dagen 's avonds echt doodmoe is en heel veel aan het huilen is. Ga hem tussendoor toch maar vaker op bed leggen, kijken of het werkt.

Iemand nog iets van Michelle gehoord. Hoop dat alles goed gaat bij ze en vooral of alles nog goed gaat met Patrick.

Geplaatst

Tammy, hier zijn de kleintjhes max anderhalf tot 2 uur wakker na de voeding. Zodra ik zie dat ze moe beginnen te worden leg ik ze in hun bedjes. Soms als Eva en Finn een blok wakker zijn geweest dan zijn ze ook huilerig. Ik merk echt dat als ze regelmatig hun slaapjes hebben dat ze dan veel beter gestemd zijn. En ze slapen echt heel ngoed in hun bedjes. Ze weten echt dat hun bed is om te slapen een dat de box een speelplek voor ze is.

Geplaatst

@ Jane

Je heb wel gelijk als je man dan thuis is kan je best lekker veel uur draaien...

Ik neem Ouderschap verlof op, ik heb de motivatie nog niet om nu al te gaan werken.

wil nog even bij mijn kleine hummeltje zijn..... ( is verplicht van elke werkgever om je ouderschapverlof te geven!)

@Tammy

Yas slaapt overdag ook best veel, soms is die meer op dan de andere keer, maar over het algemeen slaapt die in de middag nog best veel... maar hij slaapt niet door misschien slaapt die daaom nog veel overdag....

Fruithapje geven is echt super super leuk.... we hebben zijn eerste fruithapje gefilmd en veel foto's gemaakt.... echt zo schattig hij krijgt straks weer verheug me er nu al weer op hahah...

Geplaatst

Hoihoi,

Hoe gaat het met iedereen? Het is wel heel rustig hier. Ik heb mijn eerste werkweek erop zit. En dat viel best tegen. Ik miste de kleintjes enorm, het is echt wennen. Eva en Finn doen het geweldig op het Kdv. Dus daar ben ik heel blij mee.

De twins zijn heel veel aan het lachen en ze groeien als kool. Ook maken ze steeds meer leuke, gezellige geluidjes, zo schattig. Volgende week weer naar het CB, ben heel benieuwd wat de gewichten zijn. Ook wil ik graag naar 4 flessen, ga dus even overleggen hoe dit aan te pakken. De laatste fles willen ze eigenlijk niet meer, ik moet ze echt uit een hele diepe slaap halen. Gisteravond hebben ze de fles ook niet leeg gedronken.

Dani, heb je deze week dat gesprek in het ziekenhuis?

Chantal, ook inmiddels weer aan het werk? Hoe bevalt het?

Mijnbaby en Daan, hoe gaat het met jullie kleintjes? Slapen ze al lekker door?

Dees, ben heel benieuwd hoe het nu gaat met Julian!

Tammy, is Kaylen al minder huilerig? En wanneer begin jij weer met werken?

Michelle, ben echt heel benieuwd hoe het nu met jou gaat.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hi meiden,

Heb een tijdje niet geschreven, maar lees wel nu en dan mee hoor. Wat gaat de tijd snel he, vorig jaar waren we nu zo'n beetje bezig met de poging (mijn punctie was op de 15e) en zie ons nu eens! Wij hebben een fotootje van de bevruchte eicel, zo'n gek idee dat dat nu Thijmen is!

Thijmen is echt een super relaxed mannetje. Hij eet goed en slaapt, poept en lacht veel. Echt een heerlijk ventje. Hij 'kletst' ook al een beetje, vooral als ik aan het bellen ben. Dan kletst ie gezellig mee. Echt te lief. Momenteel moet alles zijn mondje in, bij voorkeur zijn hele handje. Dat past natuurlijk niet zo lekker, maar echt ruimtelijk inzicht heeft hij nog niet ;-). Hier nog 5 voedingen per dag, maar ik vind het wel prima zo. Ik geef nog seeds borstvoeding, dus geen idee hoeveel hij drinkt. In ieder geval genoeg, want het wordt al een klein bulletje. echt zo cute die plooien op zijn bovenbenen :-)

Thijmen is inmiddels gewend op het kdv, nu moeders nog ;-) Hij gaat 2 dagen en vanaf 1 mei komt de derde dag daar ook bij. Tot die tijd komt mijn moeder hier oppassen. Morgen voor het eerst...Wel zo relaxed, al is het gekolf weer een heel gedoe. Ben benieuwd hoe lang ik het ga volhouden... Morgen weer de eerste werkdag. Heb aan de ene kant wel zin, aan de andere kant ook niet... Ik werkte 4 dagen en ga nu tot 1 mei naar 3 dagen, dus dat is ook wel relaxed beginnen. Bovendien kan ik ook redelijk wat thuiswerken zodat Patrick niet de hele dag alleen is.

Hoe gaat het eigenlijk met jullie kilo's? Al weer terug op het startgewicht?? Ik nog niet. Moet nog 6 kg en dan voor de leuk eigenlijk nog 5. Ik verwacht veel van het fietsen weer. Hoop dat het niet tegenvalt...

Thuis gaat het relatief goed. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht nu al aan het werk te gaan en dat Patrick er nog zou zijn. De artsen ook niet, maar P is een taaie! Ik vond de afgelopen maanden wel heel zwaar. 3 zware cheokuren in 3 maanden was wel heel heftig. P was behoorlijk van de wereld en sliep zo'n 20 uur per dag en voelde zich de resterende tijd beroerd. We hebben in ieder geval besloten om de chemo van eind januari uit te stellen. In plaats daarvan slikt hij weer een ander experimenteel medicijn en de kwaliteit van leven is aanzienlijk verbeterd. Hij slaapt nu zo'n 16 uur per dag, en als hij wakker is, is hij een stuk beter dan hiervoor. Er is in ieder geval weer contact/een gesprek mogelijk en hij kan ook nu en dan weer een boekje lezen met Jasmijn. Het doet me heel goed om dat te zien, al doe ik Jasmijn en Thijmen wel echt helemaal alleen, maar dat gaat gelukkig wel goed. Zelfs het spitsuur 's avonds. Ben ook benieuwd hoe het halen/brengen naar het kdv straks gaat, maar dat zien we wel weer.

Zo, zijn jullie ook weer even bijgepraat.Vervelend dat sommige kindjes in het zh hebben gelegen. Wat een zorgen zullen jullie gehad hebben. Fijn dat alle beebs weer thuis zijn. Welkekledingmaat hebben ze inmiddels? Bij Thijmen zitten sommige kleertjes maatje 62 al behoorlijk krap... Em hebben jullie ook vaak poepluiers tot halverwege de rug. Hier is het echt hoog tijd voor luiers maatje 3, maar heb nog ruim een pak maatje 2 liggen...

Knuffel, Michelle

Geplaatst

Hey Meiden,

@ Michelle, fijn om weer even van je te horen. Ik kan goed begrijpen dat je hoofd er niet naar staat om ons hier op de hoogte te brengen, maar ik ben wel blij weer iets van je te horen. Voor Patrick fijn dat hij zich door de medicijnen zich "iets beter" voelt. Ik hoop echt dat hij zolang mogelijk van jullie gezinnetje kan genieten.

Vandaag ben ik met Finn naar het CB geweest. Hij woog nu 7.095 gram en is 64 cm.

Alles gaat/ging helemaal goed. Tot de prikjes kwamen. Hij was op zich wel stoer, maar heeft wel een paar traantjes gelaten.

Hij heeft ook een beetje verhoging, dus net een zetpil gekregen en hij ligt nu heel lekker te slapen. Eind maart mogen we terugkomen en dan krijgt hij weer prikken.

Finn draagt nu maatje 62/68, maar het ligt er heel erg aan waar de kleertjes vandaan komen. Het merk LIEF is bijvoorbeeld heel klein en spullen van de HEMA alweer wat groter.

Finn heeft nu ook maatje 2 op van de luiers. Alleen 's nachts geef ik hem al maatje 3 om, want anders redt hij het niet. Nog een luier of 15 en we zijn door maatje 2 heen.

We kregen vorige week een brief dat Finn vanaf 1 april terecht kan bij de KDV ipv 1 juli, dus dat is wel lekker.

Mijn eerste werkweek is heel goed verlopen. Ik vond het echt weer lekker om te werken. Even met mijn gedachten ergens anders. Had alleen vrijdag knallende koppijn toen ik thuis kwam. Ben niet meer gewend om zolang achter de computer te zitten

@ Daan, wil je nog even naar de data kijken wanneer we kunnen afspreken.

Geplaatst

Michelle wat fijn om weer eens even van jou te lezen en ook gelijk zo positief, het is ook wel een heleboel wat jij aan jouw hoofd hebt.

Hier goed nieuws, vandaag zijn we bij de geneticus geweest en Justin is kerngezond verklaard, lag wat betreft ontwikkeling zelfs ruim een maand voor (hoezo apetrots op zo'n moment? hihi) hij is nagekeken op erfelijkheid van de aandoening zelf en hier was geen sprake van, het is gewoon een gevalletje van pure pech wat op zich heel fijn is want tegen de tijd dat hij papa wil worden is er een heel kleine kans dat zijn kindjes dit krijgen, maar 3 tot 4 procent, ook is er gekeken of er andere syndromen gepaard gingen maar ook dit bleek niet het geval te zijn. We hadden eigenlijk ook geen gekke dingen verwacht maar goed het houdt je toch bezig dus dan is dit nieuws erg fijn. Later deze week gaan we op gesprek bij de plastisch chirurg en krijgen we uitleg over de volgende stap, dus dat wachten we nu weer af.

Groetjes (een opgeluchte) Dani.

Geplaatst

Dani, wat een goede berichten lees ik hier over Justin. Echt helemaal geweldig! Begrijpelijk dat het je wel bezighoudt, ook al wil je je geen zorgen maken, je doet het toch.

Michelle, ben heel blij iets van je te horen. Succes op je eerste werkdag. Hier zit ik, op 6 ons na, weer op mn oude gewicht. Ook ik wil voor de leuk nog 5 kilootjes kwijt dus er wordt nog steeds niet gesnoept hier.

Liefs, Jane

Geplaatst

hallo,

even weer snel een update.

Julian is vanmiddag weer voor controle geweest naar het ziekenhuis.

hij is nu 58cm en 4080gr.. ow heerlijk. en we hadden al gemerkt dat hij gegroeit was aangezien hij bijna geen maatje 50 meer aan kan hebben. hij heeft nog wel luier nummer 1 nodig!! want als ik 2 aandoe dan loopt alles er tussendoor.

hij eet nu 140cc en dat 6x en soms 7x als hij snacht niet meer te houden is.

we slapen nu dus nog niet door helaas.

voor de rest slaapt hij overdag niet veel. ligt wel lekker rustig in de box en soms heeft hij zijn dag niet dan kan hij de hele dag een beetje huilen.erg vervelend maar ja we kunnen hem dan niet troosten want wordt erg boos.

ook de wijkverpleegkundige vindt dat hij erg onrustig is , en dat hij overdag heel erg allert is en alles wil zien! we proberen hem dan ook zo weinig mogeljk te prikkelen omdat hij anders helemaal niet in slaap kan en wil komen.

we genieten van ons kleine manneke maar zo groot als jullie mannen is mijn mannetje nog niet. alleen lange benen en armen ..:D dus maatje 56 past hij deze week voor het eerst.

hoe gaat het allemaal met jullie voor de rest? genieten jullie?

liefss

Desiree, trotse mama van Julian

Geplaatst

Ola dames,

Alles goed met iedereen??

Ons kleine is vandaag bij het CB geweest, hij groeit onwijs hard haha... al weer 6040 gram en 60 cm lang ( geboren met 2430 en 49 cm) ze zei dat we wel moesten uitkijken omdat die net op het randje zit dat die te hard groeit haha.. hij is wel lekker vol maar niet TE ofzo....

Hij heeft vandaag weer 2 prikjes gehad en hij is een beetje hangerig vandaag.... arme jongen....

@Jane goed man dat je lekker van je zw kilo's af bent... Ik ben er ook bijna vanaf al doe ik er niks voor... ik was rond de 16 kilo aangekomen en moet nog 2 kilo en dan zit ik weer op oud gewicht... ( snoep wel lekker in het weekend kan het niet laten haha)

@ Michelle, leuk wat van je te horen meid!

@ dees Lekker he dat ons kleintjes zo hard groeien....

@ daan Heerlijk dat alles goed is met jullie kleine jongen!

Geplaatst

Ons jongen heeft gister nacht 00.00 voor het laatst zijn flesje gehad en heeft tot 7.30 uur geslapen... heeft toen zijn papfles gehad en slaapt nu weer hahah...

Hoop dat die het doorslapen een beetje gaat ondekken....

Geplaatst

mijn baby, fijn is dat een hele nacht echt slapen, nu hopen dat hij het vol gaat houden.

Wij hebben vandaag het gesprek gehad, de volgende ok wordt in april/mei afhankelijk van de drukte.

Vanmiddag weer werken en ik heb nu even echt geen zin, pfff 't is echt tijd voor de lente hoor, even weer wat meer energie op kunnen doen in een lekker zonnetje.

Geplaatst

Mijnbaby, wat goed zeg! Hopelijk heeft je kleine man de smaak te pakken!

Hier hebben Eva en Finn een regeldag. De kleintjes zijn alleen maar aan het huilen. Vanochtend al in bad geweest, daarna een fles en daarna waren ze zo moe dat ik ze in hun bedjes heb gelegd. Het is echter maar 10 minuten stil geweest. Toen maar boodschappen gaan doen met de wagen. Dat vonden ze heel leuk want ze lagen heerlijk te kijken. Toen we weer thuis waren gingen Eva en Finn weer lekker huilen, pffff. Dit zijn echt lastige momenten. Heb ze nu in bed gelegd en ze huilen nog steeds. Ik laat het maar even zo.

Ook ik moet straks nog werken en hier ook zo geen zin. Ik wacht ook met smart op het voorjaar. Heb t echt gehad met deze witte ellende!

Liefs, Jane

Geplaatst

Daan: Wat spannend ach april/mei is voor je het weet.... Ik heb dit weer ook een beetje gehad... zonnetje waar blijf je?

Jane: aaaah ze hebben een huildag... laat ze inderdaad maar even misschien is het zo weer over...

Ja was echt zo verrast dat die vandaag door heeft geslapen, hoop zo hard dat die het door begint te krijgen, ik ben best brak van dat opstaan al is het maar 1 keer, breekt toch heel je nachtrust..

Geplaatst

Hallo dames,

Dani: spannend voor jullie. Gelukkig merkt hij zelf er weinig van, papa en mama zitten veel meer in de stress haha.

Zo te lezen gaat het met iedereen super goed en vooral natuurlijk met de kleintjes. Maar wat gaat het toch snel allemaal, ik moet woensdag alweer gaan werken baahhhhhh. Maar vind het ook wel weer lekker hoor, even wat anders dan kindje, hondje, poep en plas luiers haha. Ik zal hem wel enorm gaan missen. Hij is nu bij mn schoonzus (gastouder) even om te wennen. Maar als ik even niks te doen heb thuis, mis ik hem wel enorm hoor. Zit niemend in de box, wipstoel of boven in het bedje. Maar toch gaat de tijd best snel, over een uurtje kan ik hem weer ophalen!!!!

Verder gaat het hier echt super goed. We hebben sinds afgelopen woensdag zn schema een beetje aangepast, zodat het straks wat makkelijker is. Hij krijgt zn eerste fles om 7 uur (180cc/6), dan steeds om de 3.5 uur de volgende en dan om 1400 krijgt hij ook een grote fles. De laatste fles is dan om 2100uur en dan slaapt hij ook heel snel, meestal al eerder. Dus maken we hem maar wakker. Ook om 7 uur moeten we hem wakker maken. Overdag slaapt hij nu wel wat vaker en meer. Meestal een uurtje tussen de voedingen door.

Hij is echt weer een eind gegroeid, zal nu echt het kussentje onder zn kont vandaan halen in de maxi, want hij past er niet meer in. Ook kleding maat 56 is aan de krappe kant, broekjes op hoog water en shirts zijn ook een beetje te klein aan het worden. Ik ga volgende week donderdag weer even naar het weeguurtje, gewoon nieuwschierig.

Nu hij door heeft dat hij toch meer moet gaan slapen is hij een stuk vrolijker. Alleen vind hij alles intressant en wil alles zien en heel heel veel aandacht krijgen. Als je boven hem hang in de box ligt hij lekker te lachen, maar draai je je om zet hij het op een huilen. Dan is het meestal tijd voor de wipstoel, kan hij lekker kijken en zien waar je bent.

Groetjes weer ik ga nog even dweilen (helaas).

Geplaatst

Tammy voor jou zit het verlof er dus ook alweer op? Het is op zich wel heel fijn hoor om weer even wat tijd door te brengen in de ''grote mensen wereld'' , hoewel het de eerste dagen wel even wennen is om weer echt te moeten werken, tenminste ik vond het wennen het kan best zijn dat de andere meiden daar anders over denken.

Fijn om te lezen dat hij in ieder geval lekker groeit.

Jane hoe bevalt het jou om nu weer echt aan de slag te zijn, alweer gewend aan het nieuwe ritme? En de anderen?

Groetjes Dani.

ps hier is het alweer het hele weekend wit, BAH BAH en nog eens BAH!!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier zijn we ook weer na een lange tijd...

Met Dion gaat alles prima, hij groeit lekker god, zal nu wel op de 7,5 kilo zitten.

We zijn 4 daagjes bij mijn ouders geweest en de 1e nacht heeft hij prima doorgeslapen. Vanaf vrijdag ineens super verkouden, overal snot, veel huilen, weinig slapen en weinig eten.

Ook in de nacht om 5 uur voor eten komen terwijl hij meestal lekker doorslaapt.

Vannacht was het ook weer een feestje, eerst om 2 uur, maar even een flesje gegeven, toen om 5 uur en weer om half 7.

Misschien zit ie even in zijn regeldagen of is het weer even schakelen nu we weer thuis zijn.

Vanavond ons eigen ritme weer lekker aanhouden en om 8 uur lekker naar boven voor zijn badje en laatste flesje.... ben benieuwd of hij weer lekker doorslaapt... ben wel een beetje moe hahaha

Chantal, aankomend weekend hebben we wel tijd of anders volgend weekend???

Hoe was jullie weekend meiden???

Ik zal proberen om wat vaker langs te komen...

xxx

Geplaatst

Ola dames,

Ons jongen heeft het doorslapen nu eindelijk door.... hij heeft al een paar keer van 00.00 tot 7.30 geslapen, gister hebben we het flesje nog eerder geven en hij sliep om 23.00 tot 08.00.... gaat de goede kant op!!!!

Gister hebben we voor het eerst met hem gezwommen, hij vondt het helemaaaaal geweldig.... hij had geen oog meer voor mama en papa, en was vol verbazing de hele tijd om zich heen aan het kijken, en aan het trappelen met zijn voetjes, echt zooo schattig!!!

Wie geeft er ook al fruithapje??

Ons kleintje heeft het eten van het leppeltje helemaal door, hij is helemaal gek van fruit!

we maken elke dag zelf home made fruithapje voor hem... echt super leuk...

met 5 maanden gaan we hem pas groenten geven dit in overleg met CB...

Tammy ik moet zo ook nog dweilen hahah, heb alles vandaag goed schoongemaakt en dacht nu lekker even een pauze haha

Geplaatst

Hey meiden,

Fijn om te horen dat het met alle ukkies zo goed gaat. Daar doe je het toch voor he. Thijmen doet het ook echt lekker. We zijn net bij het CB geweest en hij weegt nu 6.2 kg en is 61 cm lang. Gelukkig heeft hij ook niet zo'n last van zijn prikjes. Jasmijn vond het in ieder geval allemaal mega-interessant (ze probeerde niet eens zijn piemeltje te pakken - wat ze normaal wel altijd probeert zodra hij bloot is). Thijmen heeft alleen een klein beetje een plat hoofdje, omdat hij 's nachts een voorkeurshouding heeft. Nou ja, zal wel loslopen.

Ik vond de eerste week werken best pittig. En dan niet eens de uren op het werk ;-). Ik ben echt geen ochtendmens, en moet de wekker nu al om 6.30 uur zetten om eerst Thijmen de borst te geven, dan zelf te douchen, Jasmijn aankleden en broodje geven, zelf aankleden, Thijmen verschonen, gekolfde melk pakken, iedereen jassen aan en naar de creche. Ben blij (en doodop) als ik op het werk ben. Ben dan wel aan wat rust en een drankje toe (is maar goed dat ik bij een krant werk en dat ik dus met goed fatsoen eerst even de krant kan lezen). Ik vind 2 kids echt 5x zo druk, maar dat kan natuurlijk ook komen doordat ik nu echt alles alleen moet doen. Nou ja, zal gewoon even wennen zijn. Ben zo langzamerhand wel toe aan lente en mooi weer. Ik vind die kou 's ochtends maar niets!!

x Michelle

Geplaatst

Mijnbaby: jou huisje ook weer lekker schoon haha. 's Middags kwam bij mn man thuis en die wou alweer met zn kisten doorlopen...NOT. Schoenen lekker in de gang uit haha. Nu alweer een zooitje natuurlijk met al die sneeuw. Waar blijft de lente????

Hier ga ik lekker genieten van mn laatste dagje vrij. Straks Kaylen lekker in bad doen, dan naar mn schoonzus brengen en heerlijk naar de schoonheidsspecialiste. Lekker paar uurtjes ontspannen.

Ik hoef niet meteen een hele week te werken, morgen beginnen, dondereag vrij en dan vrijdag werken en dan lekker weekend. Mn man ziet het ook helemaal zitten, vrijdag mannen dag. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Michelle: kan me voorstellen dat het zwaar is om alles alleen te moeten doen. Maar denk dat Patrick dat natuurlijk ook heel jammer vind, die zou liefste ook meer tijd met hun doorbrengen. Maar zo te lezen heb je het lekker onder controle.

Geplaatst

@ Tammy haha ja me huisje is heerlijk schoon... vandaag alleen nog me bed verschonen en een wasje strijken hahah.... Lekker straks naar de schoonheid salon, heerlijk ik ga zo lekker sporten.. ik heb me inschreven en wil 2 a max 3 keer per week lekker even sporten..

@ michelle

Blij te horen dat het goed gaat met je kids, lijkt me ook wel zwaar als ik je schema zo hoor... Ik hoop ook dat we snel lente weer krijgen, lekker wandelen en leuke dingen doen!

@ maatje so so lekker hoor 7.5 kilo hoe lang is die?? Ons kleine was voor het laatst dat we hem hadden gewogen 6540 en 60 cm...

Geplaatst

Hi meiden,

Wij zijn vanochtend weer naar het CB geweest. Eva weegt 6180 gram en is

65 cm lang. Finn weegt 5580 gram en is 64 cm lang. Ze zijn echt enorm gegroeid tov het vorige bezoek. Ook kregen ze weer hun prikjes. Ik had nu een fles voor ze mee en dat was echt een succes. De kleintjes liggen nu lekker in hun bedjes te slapen.

Eva is geboren met een a-symetrisch hoofdje en Finn heeft een sterke voorkeurshouding ontwikkeld. De twins hebben al fysio vanaf dat ze 7 weken zijn maar het heeft niet mogen baten. Het advies is dan ook dat ze helmtherapie gaan krijgen. Ik weet dat het beter is voor de kleintjes, maar mijn moederhart breekt. Ik heb er al veel over gelezen en er worden goede resultaten behaald met deze therapie. Het schijnt ook zo te zijn dat de kindjes het helemaal niet zo vervelend vinden. Het is de bedoeling dat ze het helmpje 23 uur per dag gaan dragen, dat ongeveer 6 maanden lang. Ik weet dat het beter is maar ik heb er echt moeite mee. Ik heb foto's gezien en je wordt er echt niet blij van. Maar het is gewoon beter en ik wil er later ook geen spijt gaan krijgen dat ik het niet heb gedaan. En ach, wat is 6 maanden op een heel mensenleven....... Morgen gaan we contact zoeken met de huisarts en deze zal ons doorwerwijzen.

Tammy, succes morgen met je eerste werkdag. Ik ben nu wel gewend aan het nieuwe ritme en het is best fijn om weer wat te gaan doen. Ik heb het wel superdruk nu met alles. Mijn dag begint om 6 uur s'ochtends en ik lig meestal rond 23.30 in mn bed.

Mijnbaby, wij beginnen ongeveer met 5 maanden met de fruithap. Ben heel benieuwd hoe ze het gaan vinden! En wat fijn dat jou kleine man het doorslapen goed door heeft. Heerlijk he?

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane ik kan me voorstellen dat dit wel even als flinke domper voelt hoor, het is ook niet leuk voor jou als moeder zijnde, dus er even flink van balen mag best.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden