Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@pieneke, Jane is ook vreselijk misselijk geweest toen ze zwanger was van haar twins, wie weet heeft ze nog wat tips voor je.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames

Pieneke, wat vervelend zeg, inderdaad, je wil niet klagen dat snap ik maar ik begrijp ook goed dat je er flink beroerd van kan zijn, ik heb gewoon heeeeeel veel geluk gehad: slechts 1x gespuugd na mijn pregnyl injectie van 10.000.

Meis, hou nog even vol, als het goed is ben je al ruim over de helft van de misselijkste periode.

Van mijn buurvrouw hoorde ik overigens dat gember in je voeding kan helpen... verder heb ik helaas geen tips voor je.

Nine, Nanne, inderdaad, in de meestre gevallen blijft het goed gaan als het enemaal klopt, daarom ook extra heftig / verdrietig Nine dat het bij jullie heel anders uitpakte.

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

@Babeth.. Pien noteert gember in de kantlijn ;-)

@Dani.. ik zal Jane eens benaderen!

@Nanne: Hoe is je echo vandaag gegaan? In het topic juli-mama las ik dat Nienke een instrumentje heeft aangeschaft om de hartslag thuis te kunnen horen, wellicht compenseert dat e.e.a.? ;-) Een beetje hulp bij het echo afkicken kan toch geen kwaad wel?

@Iza.. je bent zo stilletjes? Ben je nog steeds aan het tobben vanwege het bloedverlies? Ik hoop snel weer eens wat van je te lezen.

Liefs Pien

Geplaatst

Och jongens, wat heb ik een mooi ding/kind!!

Het was zo goed gegroeid!! Donderdag nog 2,6 cm, en vandaag al 3,24 cm!! Ze probeerde 't zelfs wakker te maken om 'm te laten bewegen, dat dat al kan!! Beentjes en armpjes gezien.. (nou ja, de gyn iets beter dan wij...) SUPER!!!!

Het wordt net echt!

Ik ga contact opnemen met het ziekenhuis in Apeldoorn, heb afscheid genomen in Arnhem. Zo schattig, ze omhelsde me echt en gaf me 3 dikke zoenen.. hoe bedoel je, we waren daar 1 team?? Echt geweldig..

Had gehoord Pien van zo'n luisterding, maar ik weet 't niet.. misschien moet ik nú gewoon gaan leren weer te vertrouwen op m'n lichaam?! (haha, dag van de echo, dan klink ik zó!) We'll see.

Mijn goede voornemen start vandaag: ik ga genieten!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Nanne

Geplaatst

Ik breek weer eens even in!

Wij hebben inderdaad een apparaatje gekocht waarmee je vanaf 12 weken zelf de hartslag van je frummel kunt horen. Het zend niets uit, maar versterkt alleen het geluid dat ie oppikt, dus niet schadelijk.

Het is een super speciaal om samen te luisteren, maar niet op tilt springen als je hem eens een keertje niet kunt vinden. Wij hebben 4 dagen lopen pielen en ik hoorde alleen mezelf haha. Toen naar de VK en daarna elke keer raak. We gebruiken hem niet elke dag. Schoonmama heeft ook geluisterd! :toppie:

En Pien, hopelijk beurt dit je op:

"In week 10 is het hCG-hormoon op zijn hoogst. Veel vrouwen hebben dan het meest last van de zwangerschapskwaaltjes. Vaak neemt het na de 10e week weer langzaam af."

Lfs, Nienke

Geplaatst

@Nanne... wat een geweldig nieuws! Wat zul jij je vandaag goed voelen. Hoever ben jij nu eigenlijk precies? Een banner zou wel handig zijn.

@Nienke.. goed nieuws! Tjeetje eindelijk doe ik eens precies iets volgens het boekje (het eerste gedeelte in ieder geval wel ;-)

Ik heb uit mijn werk even een hapje bij mijn ouders gegeten en we mogen voor 1000 euro babyspullen uitzoeken. Joepie.. maar eerst vrijdag en de combinatietest maar eens afwachten..

Liefs Pien

Geplaatst

Pieneke, Voor 1000, euro?!? Dat is geweldig!!!!Wat fijn dat ze in staat zijn om dat voor jullie te kunnen doen! (En willen....) Joy1

Geplaatst

@ Pieneke: Iza is op wintersport..dinsdag komt ze weer terug. Vandaar dat ze zo stil is :)

Ik heb zelf ook zitten denken aan een AngelSound (zo'n hartjes luisterding) maar de verloskundige raad het me af omdat ze bang is dat ik er heel onzeker van word als ik het hartje niet altijd kan vinden.

Maar het lijkt me wel heel erg leuk hoor..dus misschien dat ik toch..over een tijdje zo'n dingetje aanschaf.

@ Nanne: Wat super dat je een mooie echo hebt gehad..bijzonder he, vooral als je het dan ook nog ziet bewegen.

Mijn gyn ging het beebje ook een beetje wakker maken door zachtjes op mijn buik te drukken. Het was echt een eigenwijsje want we hebben er bijna 3 minuten op moeten wachten tot hij/zij in beweging kwam.

Heel normaal zegt de gyn, het vele bewegen kost namelijk veel energie.

Ook ik heb nu afscheid genomen van het ziekenhuis en ga op zoek naar een Verloskundige. Voelt weer als een stukje afsluiten he.

Maar ik vond het zooooo heerlijk om toch nog een laatste keer op het stoeltje te zitten waar ik altijd zo graag heb willen zitten. Nu zat ik eens in de wachtkamer te kijken naar de andere dikke buiken om mij heen...met een heeeel ander gevoel. Heerlijk!!!!!

@ Nine: ik krijg je maar niet uit mijn hoofd, moet steeds aan je denken.

Het heeft me zo aangegrepen, hopelijk gaat het een beetje met je.

Lfs Colle

Geplaatst

Lieve meisjes, ik lees gewoon nog met jullie mee, we hebben tenslotte een band, En hee, ik BEN gewoon ook een augustusmama, met mijn jongste zoon van 16 augustus!

Het gaat steeds een beetje beter met mij, en ik geniet hoe dan ook van jullie verhalen!

X Nine

Geplaatst

Hoi dames,

wat een leuke berichten weer

Pieneke wat heerlijk he zo'n kado, wij kregen de babykamer van onze schoonouders, zo gaaf!!!

Nienke, ik durf het niet echt een doppler, ben veel te bang dat ik in paniek schiet omdat het me niet lukt.. maar goed, het scheelt dat ik iedere 2 weken een controle heb. Want anders duurt het wel lang tussen de reguliere controles door.

Fijn in ieder geval dat jij er mee uit de voeten kunt!

Nine, zo fijn iets van je te horen en helemaal te lezen dat het een beetje beter gaat.

Ik heb begrepen dat je aan het rond kijken bent voor een vakantie, groot gelijk, jullie eerste huwelijksjaar is een zeer bewogen jaar met veel emoties!!!

Nanne, geweldig om je echo-verhaal te lezen, zo herkenbaar, ik zat het met een smile te lezen!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Hai hai,

Ik heb even een vraagje, misschien dat jullie het weten.

Op mijn laatste echo staat links in een hokje hoe groot het beebje is (3.60 cm) en daarboven staat 10 wk en 4dg. Nu was ik ok de dag van de echo 4 wk en 2 dg. Dit heb ik ook gezegt..maar toen ik thuis kwam zag ik dus dat er wat anders op de echo staat.

Betekend dit dat dit een foutje van de gyn is of dat het beebje misschien 2 dagen voorloopt met de groei??

Lfs Colle

Geplaatst

Hi Colle,

Dit houdt in dat je kindje op dat moment 2 dagen voor zou lopen met de groei. Bij natuurlijke zwangerschappen maken ze op een gegeven moment een echo om te bepalen hoever je bent in je zwangerschap. Je kindje wordt hiervoor gemeten en op basis van die uitkomt berekenen ze de duur.

Zelf heb ik mijn nekplooimeting laten doen met 12w en 2 dagen. Mijn kindje was op dat moment ook groter dan dat het voor die termijn zou moeten zijn en aan de hand van de meting is de duur van mijn zwangerschap aangepast. Mijn uitgerekende datum werd aan de hand van deze meting bijna een week naar voren gehaald en ik kreeg de boodschap dat ik vanaf dat moment mocht rekenen dat mijn zwangerschapsduur al 13 weken was.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk.

Oh ja, ik geloof wel dat ze de duur van je zwangerschap pas aanpassen als er een ongeveer een week verschil inzit.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hai Simonja,

Dank je voor je antwoord.

Helemaal duidelijk.

Alleen ik weet wanneer de punctie is geweest dus dan kan ik toch niet langer zwanger zijn dan dat we nu weten? Dan zullen ze het toch ook niet aanpassen of kan dat wel??

Vind het eigenlijk wel een heel fijn idee dat het beebje 2 dagen voorloopt :)

Lfs Niek

Geplaatst

Hi Niek,

Zelfs dan passen ze het aan. Ik ben zwanger geworden van een cryo dus wist ook precies hoe oud deze was toen hij de vriezer in ging. Hoe oud deze was toen hij teruggeplaatst werd dus eigenlijk wist ik alles tot op het uur. Maar toch hebben ze het aangepast. Bij mijn echo gaven ze aan dat je behandeld werd zoals elke andere zwangere vrouw en daarbij wordt de duur gebaseerd op de afmetingen op een bepaald moment. Dus ondanks het feit dat wij alles precies weten kunnen we toch wat dagen cadeau krijgen. Ik vond het ook erg vreemd maar vind het ook prima. Nu gaat mijn verlof lekker een weekje eerder in :-)

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hai Ladies,

Heb nog niet helemaal bijgelezen, maar ik was even lekker een paar daagjes op wintersport :) heb heerlijk nog 2 dagen kunnen skiën (kon nog met moeite in mijn broek, haha!) en net weer terug na een lange autorit en ben kapot!!

Morgenochtend weer echo! Ben heel erg benieuwd. Gelukkig sinds vorige week de echo geen bloedverlies meer gehad!! Wel sinds vandaag een gespannen gevoel in mijn onderbuik maar dat heeft meer te maken met de groei weer denk ik.

Ik post dus snel weer, ga eerst eens even lekker eten... en dan even echt bijlezen!!

Geplaatst

Hey Pieneke,

Ik lees hier dat je steeds zo misselijk bent. Ik weet precies wat je doormaakt. Ik was ook kotsmisselijk tot aan de 14de week van mn zwangerschap. En toen was het ineens over. Zomaar. De meeste dingen die ik deed doe jij waarschijnlijk ook al. Ik at vooral kleine beetjes, wat ook wel een beetje hielp was vanillevla. Alles hielp maar een beetje eigenlijk. In de eerste 3 maanden van mn zwangerschap was ik dan ook afgevallen. Ik heb wel accupunctuur gedaan, eerst tijdens mn ivfpoging en later heeft zij mij ook behandeld tegen de misselijkheid. Dat hielp redelijk goed. Sterkte ermee!

Liefs, Jane

Geplaatst

Dank je Jane.. de vla heb ik nog niet geprobeerd! Ga ik zeker doen..dank je wel.

@Nine.. natuurlijk ben je een augustusmama.. goed te lezen dat je met kleine stapjes vooruit gaat.

@Iza.. welkom terug!! Fijn dat je geen bloed gespot hebt. En zelfs ook nog lekker een paar dagen op de latten gestaan. Ging jij ook even lekker dutten voor het eten als de anderen aan het borrelen waren? Succes morgen

@Colle... je bent inderdaad verder. Volgens mij is dat omdat je ukkie gewoon net iets harder groeit dan gemiddeld. Persoonlijk zou ik daar heel gelukkig mee zijn.

Liefs Pien

Geplaatst

Ik heb gevoelsmatig alleen maar geslapen de afgelopen dagen ;-) maar de buitenlucht heeft ook wel goed gedaan. Nu alleen spierpijn :-D

Vanmorgen om 9 uur weer in de auto gestapt, 2 x een uur in de auto geslapen en loop nu weer op mijn tandvlees (wat overigens heerlijk bloederig is als ik mijn tanden poets, herkenbaar?) dus ik duik er zo lekker weer in (beetje hoofdpijn en ook al mag het, neem paracetamol liever alleen als het echt niet anders kan.. dus dan maar binnenkant van mijn ogen bekijken)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer even..... heb het zo druk maar nu ff tijd om bij te kletsen.... Nine, wat verschrikkelijk voor je heel veel sterkte!

Gelukkig ook een hoop mooie verhalen!

Ik heb vanmorgen een echo gehad, zat al 2 dagen te stressen, werd gek van mezelf, maar goed gelukkig geen zorgen hoeven maken, bij het zien van het hartje kon ik het niet laten om kei hard te brullen....heb nu ook een uitrekendatum: 19 augustus.....

Alleen is het nu afwachten wat het geslacht is, ik moet maar denken,75% kans dat het goed is, moet gewoon positief blijven.. over een week weten we het....

We steken nog een paar kaarsjes aan, doen jullie mee hihi..

knuffel Yvon

Geplaatst

Ik doe mee Moortje!!

Ik heb vandaag ook weer een echo gehad, alles was in orde! Wat een adhd-ertje!! Kind lag druk te bewegen en te zwaaien.... Het begint nu pas echt, echt te worden! Bedoel al die keren zie je een vlek en ze vertellen je dat dat je kindje is... En dat moet je maar geloven! Maar nu zag ik armpjes en beentjes bewegen.. Zo prachtig!!

3,18 cm, precies op schema!! Over 2 weken nog de 12 weken echo en hopelijk gaat het dan weer een beetje meer doordringen dat het écht echt écht zo is!!

Ben wel ineens ontploft zeg!! Wat een verschil in foto van vorige week en vandaag ;-)

Geplaatst

Leuk dat je weer eens wat laat weten Moortje! Hoever ben je nu eigenlijk en zien ze zo vroeg al wat het geslacht is dan? Op naar een prachtig meisje, ik steek een kaarsje voor jullie op... wat een naar idee dat de doorgang van je zwangerschap afhankelijk is van het geslacht....... SUCCES!!!

@IZA.. geweldig dat alles weer goed was! Ik ben wel licht jaloers op de hoeveelheid echo's van je. Ik heb er pas 1 gehad... vrijdag weer (pppffffff). PLAATSEN DIE FOTO"S!!!!!!!! ;-)

Geplaatst

Even nog iets vertederends..mijn mannetje gaat ook steeds meer beseffen dat hij papa wordt! Geweldig.. gisteren bij thuiskomst van mijn werk lag er een briefje op tafel: "heb de verwarming voor jullie drietjes al aangezet". SMELT!

Liefs Pien

Geplaatst

hahahaha nou ja ik heb gewoon mazzel door het bloedverlies... Die van vorige week zou de laatste zijn, maar heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken en gebeld, ik wil graag een afspraak voor 10 weken en 12 weken maken, en dat deed ze.. zonder moeite! :-o

Maar vooruit, :P omdat je zo aandringt!!

Ter vergelijking

Echo 6 weken 6 dagen http://i8.photobucket.com/albums/a50/myreality-kirsten/DSCF5359.jpg

Echo 8 weken 6 dagen http://i8.photobucket.com/albums/a50/myreality-kirsten/echo.jpg

en vandaag! 10 weken en een dag! (kijk hem zwaaien!! hihi) http://i8.photobucket.com/albums/a50/myreality-kirsten/DSCF5435.jpg

En wat lief van je man!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden