Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Wat leuk dat jullie hier nog zo af en toe posten!

Wij zijn net terug van 3 weken vakantie, en voor die tijd een hoop meegemaakt.

Kortsamengevat: Amirah veel last van haar reflux en koemelkallergie. Hubbie tot 2 maal in het ziekenhuis met verschijnselen van herseninfarcten.

Daarna kreeg Amirah van haar vaccinatie een allergische reactie, en toen werd het vakantietijd.

Ben dus niet echt ergens aan toe gekomen.

Inmiddels een stuk rustiger. Hubbie is weer helemaal hersteld, en met Amirah gaat het ook beter.

Ze heeft nog wel altijd haar dieet (ze mag dus alleen speciale flesvoeding en niks anders) alle medicatie tegen de reflux krijgt ze ook nog, en sinds een maand ook aan de antihistamine voor de allergische reactie van de vaccinatie.

Door al het gedoe heb ik wel het idee dat ze wat achterloopt. Ze zit nog in maatje 62 qua kleding, kan nog niet op haar buik liggen en zeker dus niet rollen, grijpen en/of vasthouden lukt ook nog niet, maar ze heeft wel een tandje :) hihihi.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Diana. Begreep al van je hyves dat het niet echt lekker liep een paar weken geleden. Hoe is het nu met je man??

Goede vakantie gehad?

Hoe gaat het nu verder met de inentingen van Amirah?? Dat ze achterloopt is niet zo raar als er zoveel gebeurd met je. Dat haalt ze vast zo weer in!

Hier hebben we nu de waterpokken (Mikai). Afgelopen donderdag dacht ik dat hij een muggenbult op z'n hoofdje had. Maar bij het verschonen zaten er ook al een paar pukkels op z'n benen en billen. Toen wist ik het eigenlijk al. En nu is hij aardig gespikkeld. Vandaag pas voor het eerst dat ik denk dat hij er wat last van heeft (hoewel hij netjes de nacht heeft doorgeslapen).

Ook hier ff een fotootje van mijn spikkeltje van gisterenochtend:

20110410_101624_P4102561.jpg

We zouden vandaag naar de kinderarts moeten, maar die heb ik vrijdag maar alvast afgezegd. Hoop nu alleen dat Kian het niet gaat krijgen, die heeft ze nl. nog niet gehad. En juist nu - hij moet volgende week z'n amandelen knippen - komt het echt niet uit! Begreep dat de incubatietijd 2-3 weken is, dus hoop dat hij ze pas daarna krijgt...

Geplaatst

Wat een leuke foto's en leuk om te horen hoe het bij iedereen gaat!

Tja..hier hadden we vrijdag een domper.... mirthe heeft heupdysplasie...woensdag weten we het zeker...maar een vader van een vriendin is orthopeet en die zegt ...90procent zeker.

Balen...wel laat ontdekt... vaak zien ze het al bij 3a4 maand mirthe is 6 maanden.... dus een spreidbroek is nodig.. ik weet het komt weer helemaal goed..maar ik vind het echt balen.

Past ze nog wel in de kinderstoel? of het autozitje...en de kleertjes?? pfff...wat een gedoe... Ze wil nu steeds staan en zitten...ik hoop dat ze er een

beetje mee uit de voeten kan...dat ze niet een gefrustreerd meisje word ?!?

We wachten het maar af...niet ver vooruitlopen op de zaken...!!

[ATTACH=CONFIG]1163[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1165[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1164[/ATTACH]

En hier ook ziek...gister voor de eerste keer... geen waterpokken...maar snotneus, hoesten en vies prutoog.... gister 39,5 koorts... zetpil gegeven en vanmorgen was het 37,7 dus gaat weer de goede kant op! zielig he die kleintjes ziek!

Geplaatst

Jeetje meiden! Wat veel gebeurtenissen! En ook veel narigheid!

Gaat het nu goed met je man Diana?

Britt wat balen! Dat ze er zo laat pas achterkomen?

Hobbesje: gelukkig is je mannetje er wel al vanaf :)

Zoë: hoe gaat het met het helmpje?

Geplaatst

Faye, hoe is het met jou dan? Ik zag dat je opzoek was naar het topic over hcg. Ik wil niet nieuwdgierig zijn hoor maar....;-)

Hobbesje, heeft Mikai veel last vd waterpokken of valt het mee?

Brit, wanneer krijgt Mirthe haar spreidbroekje? Neem toch aan dat er nu vaart achter wordt gezet?

Duuk heeft z'n helm. De motor nog niet haha. We zijn het nu langzaam aan het opbouwen totdat hij hem uiteindelijk 23 uur per dag moet gaan dragen. Hij lijkt het niet erg te vinden alleen het inslapen is voor hem nog wat moeilijk. Vanmorgen nog even gewinkeld. En toch zie je mensen wel kijken... Staan we boven hoor maar het valt wel op.

Geplaatst

Mikai heeft niet echt veel last gehad: wel wat najeuk, maar dat lijkt nu ook over.

Wel heeft hij nu ergens anders last van. Maar waarvan? Hij huilt in z'n slaap (dat herkennen we), maar hij wordt ook echt wakker en ook overdag overstrekt hij zich weer heel erg. Gisterenavond hebben we van 9-11 met hem gezeten, hij is in mijn armen in slaap gevallen en heeft daarna wel weer lekker geslapen tot half 7. En nu slaapt hij nog...

Fijn dat Duuk het niet erg vind om z'n helm te dragen! Hoe lang duurt het voor je hebt opgebouwd?

Weet niet of ik hier de komende dagen veel te vinden ben: Kian wordt morgen geholpen aan z'n amandelen en ik vermoed dat hij dan veel bij/op/tegen mij wil hangen/liggen.

Geplaatst

Wat fijn dat duuk er weinig last van heeft en wat betreft andere mensen...pffff lak aan hebben!

Hoelang m,oet hij de helm dragen of word dat per x bekeken?

Hobbesje wat zielig voor Mikai! En als je hem gewoon een zetpil geeft.....? Ik doe dat ook wel eens als ze iets dwars zit dan voelen ze zich in iedere geval wat lekkerder!

Sterkte met Kian hoop dat het meevalt voor hem!

Hier gaat het eigelijk heel goed met de dames! Vorige week is er een fysio bij Ivy komen kijken wat ze doet veel minder met links als met rechts en ze rolt niet en wilde niet(meer) op haar buik liggen!Vanaf die tijd wil ze wel op haar buik liggen maar nog niket rollen en ze probeerd haar kont omhoog te doen en der benen eronder te krijgen dus waarschijnlijk niks aan de hand met mn meisie!!!Loïs doet het verder heel goed ze rolt de hele kamer door en ze kletsen samen al heel wat af zooooo gezellig!!!!!!!

Groetjes

Geplaatst

Hey meiden,

Vrijdag zijn we met Amirah voor de eerste provocatietest geweest.

Kort uitgelegd, ze moet 2 keer naar het ziekenhuis voor een ochtend. Ze krijgt dan haar eigen voeding die in het lab is gemaakt, waarbij er in 1 van de twee eiwit is toegevoegd.

Alleen het lab weet in welke van de twee, en die uitslag zit in een verzegelde envelope, die we na die 2 testen samen met de kinderarts zullen openen.

Nou vrijdag dus de eerste keer, en ze weigerde elke voeding te drinken, na 1 slok begon ze te kokhalzen :-(

Uiteindelijk een fles gemaakt met haar eigen voeding, dus niet die uit het lab, en die dronk ze wel.

Waarschijnlijk heeft ze dus deze keer de voeding met de eiwit gekregen en heeft het lichaam het als gef gezien en heeft ze daardoor geweigert.

Maar goed, zeker weten doen we het niet. Over 2 weken moeten we weer voor een test en daarna een week later de uitslag.

Maar helaas ziet het er dus naar uit dat ze de allergie blij te hebben en dat is een tegenvaller!

Men, fijn om te horen dat het zo goed gaat met je meiden!

Hobbesje, heel veel succes met Kian!! Ik hoop dat hij snel zal herstellen.

Geplaatst
Wat een leuke foto's en leuk om te horen hoe het bij iedereen gaat!

Tja..hier hadden we vrijdag een domper.... mirthe heeft heupdysplasie...woensdag weten we het zeker...maar een vader van een vriendin is orthopeet en die zegt ...90procent zeker.

Balen...wel laat ontdekt... vaak zien ze het al bij 3a4 maand mirthe is 6 maanden.... dus een spreidbroek is nodig.. ik weet het komt weer helemaal goed..maar ik vind het echt balen.

Past ze nog wel in de kinderstoel? of het autozitje...en de kleertjes?? pfff...wat een gedoe... Ze wil nu steeds staan en zitten...ik hoop dat ze er een

beetje mee uit de voeten kan...dat ze niet een gefrustreerd meisje word ?!?

We wachten het maar af...niet ver vooruitlopen op de zaken...!!

[ATTACH=CONFIG]1163[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1165[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1164[/ATTACH]

En hier ook ziek...gister voor de eerste keer... geen waterpokken...maar snotneus, hoesten en vies prutoog.... gister 39,5 koorts... zetpil gegeven en vanmorgen was het 37,7 dus gaat weer de goede kant op! zielig he die kleintjes ziek!

Hoi Britt! Ik wou je even een hart onder de riem steken, Louise heeft bsinds 2 maanden ook een spreidbroekje! En het valt echt reuze mee hoor!! Ze heeft er helemaal geen last van, en alles wat voorheen kon kan nu nog steeds hoor! Maxi cosi, eetstoel enz, allemaal geen probleem! Hier kun je zien hoe het eruit ziet:

[ATTACH=CONFIG]1274[/ATTACH]

Er zitten zoals je ziet ook sokjes aan vast en op de rug is het gekruist. Als je nog vragen hebt mag je me gerust mailen!

Groetjes Inge

Geplaatst

Dag dames, ik wou ook weer eens laten horen hoe het met Louise gaat. Heel goed, ze groeit als kool, onze dikke flurkie haha.

Ze heeft wel begin maart een spreidbroekje gekregen omwille van heupdysplasie links, maar dit gaat allemaal prima. Ik heb er heel veel traantjes om gelaten want het is niet leuk om je meisje zo te zien, maar Louise heeft er totáál geen last van, en ondertussen zijn we er helemaal aan gewend en hoort het gewoon bij haar :)

Ze is net geen 9 kg en 69cm lang. Ik zal eens wat fotootjes laten zien:

[ATTACH=CONFIG]1275[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1277[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1278[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1276[/ATTACH]

En dit ben ik met m'n meisje:

[ATTACH=CONFIG]1279[/ATTACH]Hier zat net d'r spreidbroekje in de wasmachine dus even profiteren en een leuke foto maken :)

Geplaatst

Wat een heerlijk meiske! Ook zo'n lekkere chubby baby!

Maandag weer naar het CB, ben benieuwd! Luca zijn armen bestaan uit 4 michelin-delen hahahaha!

Geplaatst

Leuke foto's!

Wel veel meiden die een spreidbroekje hebben zeg.

Ook ik mag maandag weer naar het CB met mijn spekkie. Ook hier een michelinmannetje ;). Hij weegt iig 9 kilo heb ik vandaag gewogen.

Ik ben nog steeds druk met de kids. Eerst Mikai de waterpokken, daarna Kian de amandelen geknipt (helemaal goed gegaan), eind van de week ook hij waterpokken. En nu heeft Mikai een luchtweginfectie, wat wel vaker voorkomt na de waterpokken. Hij spuugt alles bij elkaar en heeft een kuurtje gekregen waar hij helemaal van over z'n nek gaat... Met veel moeite hebben we er net een halve dosis ingekregen. Hoop dat hij de smaak/structuur snel leert kennen en het wat beter gaat.

Geplaatst

Wat een schatjes!! wat een mooie foto's!!

Ik heb al effe niet geschreven maar was een beetje druk en..moe... maar....

Goed nieuws Mirthe heeft dus GEEN heupdysplasie! op de foto was te zien dat het kommetje goed was!! wel heeft ze een beperking in haar linker beentje... die kan niet zover naar buiten als rechts (minimaal ..wij zien het echt niet!) dus wel een spreidbroek maar alleen snachts ...dan moet het met ongeveer 3maanden weer helemaal goed zijn..(de spieren worden snachts onder spanning gezet)

Dus ...helemaal goed....ook ik heb traantjes gelaten ...oeff...wat breekt je moeder hart... maar het is nu zo meegevallen...snachts is goed te doen...ze merkt er niets van!

En voor de gene die overdag ook moeten...petje af!! hou vol mamma's ! hahaha

Verder gaat het goed hier...Mirthe heeft wel een enorme sprong gemaakt vinden wij... ze zit nu...(nog wel erbij blijven natuurlijk) en ze wil alleen maar staan! ze is heel wijs geworden in een paar weken tijd is ze weer heel erg veranderd.

We zijn met pasen een weekendje weg geweest...daar heeft ze kennis gemaakt met bosvruchtenijs!, patat, brood met jam ...en.... blote voeten in het gras!!:clap2:wat een schik zeg! zo genieten met haar!

[ATTACH=CONFIG]1289[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]1290[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1288[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]1291[/ATTACH]

Geplaatst

Dames ik kon het niet laten en heb even naar jullie prachtige kindjes gespiekt!!!

Geweldige foto's zeg en geniet nu zo nog zo klein zijn, het gaat zo snel......

• 2 weken later...
Geplaatst

Wat een heerlijke foto's!!!

Hier alles goed met onze kleine (grote) man. Op het CB met 6 maanden was hij 71 cm en 9,1 kg. En sinds twee weken is het eerste tandje in zicht!!!

Pffff weer een mijlpaal.

Alles goed bij jullie?

Liefs

Faye

Geplaatst

Hey Faye,

Wat leuk om weer van je te lezen! Had hier ook al een tijdje niet meer gekeken moet ik eerlijk zeggen.

Jullie Luca doet het goed! Duuk was vorige week met bijna 8 mnd 73 cm en 9500 gram. Ik ben van plan om een autostoeltje te gaan plaatsen want met de maxi cosi til ik me een ongeluk haha. En we hebben al een klein rondje gefietst! En een softijsje gehaald. Ik vind het zo snel gaan die ontwikkeling! En het gaat de hele dag van: mamamama. Ik haal er natuurlijk (vol trots) mama uit, maar het is eigenlijk Duuk die honger heeft haha. Volgens mij kan hij de hele dag wel eten ;-)

Met de andere mama's ook alles goed?

• 3 weken later...
Geplaatst

hoi allemaal,

het is al weer heeeeel lang geleden dat ik een bericht heb geplaatst.....

ik heb wel af en toe meegelezen en ik moet zeggen dat ik het fantastisch vind dat er nog zo velen dit forum zo trouw bezoeken!

helaas heb ik het me vaak voorgenomen weer even goed er voor te gaan zitten maar het komt er gewoon niet van, nu is het ook al weer 22.30u...

Ik geef nog steeds borstvoeding na bijna 8 maanden en ik werk 4 dagen in de week, dus 's avonds vind ik het ook lekker om even lekker zappend voor de buis te hangen tot ik weer 'mag' kolven haha

maar goed: hier alles helemaal super met Milou en met mama! Ik vind het moederschap fantastisch en het is elke keer weer geweldig om die stralende lach te zien die me doet smelten.

ik geniet er zelfs zo veel van dat ik de gedachte aan een 2e kindje niet uit mijn hoofd kan zetten. Dus heb ik een maand geleden weer gebeld met het ziekenhuis en hebben we a.s. dinsdag 14 juni weer een gesprek voor een eventuele nieuwe behandeling! Update volgt....

een dikke knuffel voor alle babietjes!

Geplaatst

Diane wat gaaf! Spannend weer!

Ik ben met 6 1/2 maand BV gestopt maar alleen omdat het echt "op" was. Luca is nog steeds lekker chubby, vreselijk lief en het moederschap is het allermooiste wat me is overkomen! Ik ben elke dag ontzettend dankbaar.

• 2 weken later...
Geplaatst

hoi,

heb vorige week dinsdag (14 juni) dus weer gesprek gehad in ziekenhuis! En ik mag weer starten! Joepie! Eigenlijk mag het maar tot 42 jaar en ben ik te oud maar omdat ik al onder behandeling ben geweest en de 1e poging in dit ziekenhuis succesvol was willen ze het wel weer met mij/ons proberen!

Alleen....mijn cyclus is nog niet terug, omdat ik nog borstvoeding geef. Dus afgelopen vrijdag ben ik gestart met het afbouwen van de bv. En dan is het wachten op 1e menstruatie. En bij 2e menstruatie mag ik me melden in ziekenhuis en gaan ze wat standaard onderzoekjes doen. Als dat allemaal OK is mag ik de 3e cyclus weer starten met de hormoonbehandeling! Dus misschien al in september....oef, ik vind het allemaal weer erg spannend!!

Op voor een zusje / broertje voor Milou!icon6.png

Ben wel benieuwd of een van jullie ook weer denkt aan een vervolgbehandeling??

groetjes

Geplaatst

Oh Diane wat een leuk nieuws! Wij hebben het van de week met elkaar besproken om deze week het zkh weer te bellen! Ik heb 1 cryo en ik ben realistisch over de kans maar we willen er echt heel graag voor gaan!

Ik word 37 en de tijd begint ook echt mee te spelen dus wil ik niet te lang wachten.

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden