Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI 3...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, het bezoek is weg, pfff... was toch nog een hele gezellige dag/avond met 2 vriendinnen 5 kinderen en nog wat mensen. Vriendlief is zijn bed niet uitgeweest en ligt nu enorm te zweten. Ik denk dat hij echt wel koorts heeft en begin nu rekening te houden dat het allemaal niet doorgaat. Kijken hoe het morgen gaat, maar iemand zei al: hoesten en grommen bij de ademhaling is longontsteking! Hoop het niet zeg, getver.

Morgenochtend FM 4 en ik zal eens aan de gyn. vragen wat hij ervan denkt. Volgens mij is geen punctie geen poging voor de verzekering, toch? Hoop het wel. Wat gebeurt er dan eigenlijk met al die eitjes, die worden gewoon rijp en verdwijnen neem ik aan, wat zonde! Maar ja, volgens mij wordt het niks. Het zou een jubeljaar voor Vissen worden, tot nu toe merk ik er nog niet veel van.

Wordt vervolgd...

• Reacties 647
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Carolien, Allereerst van harte met je verjaardag! Jubeljaar voor vissen, dat beloofd toch wat voor ons he? Maar als ik je verhaal lees dan...aj.....denk je nu aan hele andere dingen! Ik hoop dat de gyn. er een ander verhaal van gaat maken. En heeft hij zijn temp gemeten? Dan weet je ieder geval al wat meer toch? (maar nog niets over het verdere verloop van het traject...)Nou, meid, ik ga je volgen want ik vind het ook spannend voor je! H. gr. joy1

ps. Ik las van iemand die de eitjes in had laten vriezen...waar op het forum weet ik zo niet.

Geplaatst

Ja, dat is Fren... maar dat was omdat haar man maar 7 zaadcellen had en zij meer eitjes... Geloof dat het erg experimenteel is, ik zat ook al te denken om maandag het zh te bellen en aan hen te vragen of dat mogelijk is. Ze doen dat niet zomaar natuurlijk...

Hij heeft geen temp gemeten want daar had ie geen zin in... nergens zin in, ik ben een paar keer gaan kijken vandaag en even de ramen opengezet om te luchten en hem weer water te geven maar verder wilde hij niks (je weet hoe de meeste mannen zijn als ze ziek zijn...) Dus ik ben heel benieuwd naar morgen!

Geplaatst

Ondanks de vervelende situatie waar je nu in verkeerd wil ik je toch feliciteren met je verjaardag!

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

volgens mij is het zo dat zaadcellen al ver van te voren aangemaakt worden en het pas niet bruikbaar is al je lange tijd (wat is lang?) koorts zou hebben. En dan ook nog hoge koorts. Dus boven de 39 graden en dat dagen lang.

Succes hopelijk kan het gewoon doorgaan, het wordt volgens mij niet zo snel afgeblazen hoor. Gewoon ziekenhuis bellen voor info maandag en nog niet de hoop verliezen!!!!!!!!!!

Gelukkig heb je nog een fijne avond gehad.

Geplaatst

ja sorry hoor maar dat is toch echt te gek

geen zin in tempen

hoezo dat dan

alsof jij voor de lol al die tijd al deze hormoon zooi in je lijf stopt

het doet m geen pijn en kost m 1 minuut

en nu zit jij te stressen of het wel door kan gaan

sorry maar hier wordt ik naar van

ja mannen miepen als bij het kleinste auwtje maar niet willen tempen gaat er bij mij niet is

flauw van hem hoor

Geplaatst

hahaha Pleun! ik snap je wel maar ik heb ook zo'n man als Caroline (denk ik) Nee is nee! Je kan moeilijk die temp in zijn hol stoppen hahahaha.

Caroline ik hoop dat het allemaal goed komt echt waar. Vindt het zo vreselijk als het nu mis gaat bah. Ik weet dat de verzekering pas een poging telt na een punctie. Dus dat is positief. Meid ik denk aan je. Probeer positief te blijven maar ja makkelijk gezegd

Geplaatst

Jeetje, de spanningen lopen hier al aardig op. Zieke mannen en snotterige vrouwen.

Ik ben dit weekend even lekker bij mijn ouders geweest. Gister zouden wij gebeld worden door het AMC of er een tp zou zijn vandaag. Ze zouden tussen 12.00 en 14.00 uur bellen.

Ze belden pas om 13.45 uur. Ik was doodop van de spanningen, maar we mogen vandaag om 12.00 uur komen voor de tp!

Hoop echt dat er een paar goede embryootjes tussen zitten..

Succes meiden en lekker aan de vitaminepillen!

Geplaatst

Gerda!! wat geweldig de eindstreep tot zover gehaald en nu lekker broeden en aan de bollen. Heel veel succes in de hel van de wachweken!!

Ik hoop je snel te volgen want ik ben het spuiten spuug en spuug zat!!

Geplaatst

Goed zo Gerda, weer een stap verder!

Pleun, ik moet er wel bij zeggen dat ik niet echt heb aangedrongen hoor... ik had natuurlijk de hele dag bezoek (waaronder 5 kinderen) dus ben maar af en toe gaan kijken bij 'm...

Maar goed, update: vanmorgen 2 x getempt en hij heeft nu geen koorts. Zit ook al rechtop in bed, voelt zich nog wel een dweil en zweet, maar de zon schijnt, we hebben een schuin dak dus het is ook warm in de slaapkamer.

Het verloopt raar deze keer. Echoapparaat vanochtend wilde niet printen, was me al aan het aankleden, moest het overnieuw... De situatie is dat er twee 'clusters' van follikels zijn. Er zitten een paar grote, waaronder 1 van 23 mm en 5 kleinere van 14 mm. De gyn. heeft overleg gehad met de fertiliteitsarts en besloten het toch dinsdag te doen, omdat anders de grote verloren gaan en de kleinere misschien toch gaan meedoen. Had natuurlijk nu gehoopt op woensdag ivm man, maar goed. Hij kon niet echt advies geven over het ziekzijn, dus heb ik thuis zelf naar de arts in Rotterdam gebeld. Uiteindelijk hebben we afgesproken dat we voor morgenmiddag 12 uur beslissen of we doorgaan, ik moet sowieso de pregnyl zetten vanavond, omdat de eitjes toch moeten springen. Ben wel opgelucht dat ik vandaag niet hoef te beslissen...

Ze zei nog: gewoon zeggen dat ie moet komen zeg maar dat het van de dokter moet! Ze zag dus niet zo'n groot probleem.

Wordt vervolgd morgen dus... wat een gedoe!

Geplaatst

@ Gerda, nou meid je emmies zitten ook weer lekker warm in je buik. Nu beginnen die 2 wachtweken weer........

@ Caroline, het zit niet allemaal mee he, zou zonde zijn als het niet door zou gaan dus fingers crossed. Veel vitamines voor je mannetje. Als het vandaag al wat beter gaat dan is tie woensdag weer helemaal het heertje, nou ja in ieder geval goed genoeg om zijn deel te volbrengen.

Geplaatst

Dinsdag Marion, helaas... had graag een dagje langer gehad als ik 'm nu hoor hoesten...

Goed hoor, 3 teruggeplaatst, op mijn verjaardag, hopelijk brengt het geluk!!

Geplaatst

Hey Caroline,

Nog proficiat met je verjaardag! AL waren de omstandigheden met een zieke man niet opimaal, als ik je zo hoor...

Maar raak alsjeblieft niet teveel in paniek overde koorts. Ik heb toen ik zelf zo'n koorts had gebeld met het ziekenhuis en aangegeven dat mijn echtgenoot ook dacht een paar dagen ervoor verhoging gehad te hebben. de verpleegkundige benadrukte dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken. Koorts is bij een man vooral van invloed op het zaad dat hij op datzelfde moment aan het aanmaken is. Dat is dus het zaad dat dan pas over ongeveer 3 maanden 'klaar' is. Koorts heeft geen invloed op het zaad dat hij nu al bij zich draagt en dat dus voor deze poging gebruikt gaat worden. Om die reden moet de man voor iedere poging tevoren zijn zaad laten testen, dat is de kwaliteit waar je bij de poging zelf vanuit mag gaan. Zo is het mij in ieder geval uitgelegd en ik moet zeggen dat ik dat een hele opluchting vond!

Positief denken en ik hoop dat dinsdag wat moois gaat opleveren! Ik volg je een dagje later hopelijk, want voorlopig staat op woensdag mijn punctie gepland.

@ Gerda: fijn dat de kleintjes in je buik zitten en heel veel sterkte op het wachtbankje, ik hoop er gauw bij te komen ziten!

Aafke

Geplaatst

Bedankt voor je geruststelling Aafke, al maak ik me op dit moment meer zorgen of hij er zelf zin in heeft dan of het zaad er zin in heeft... Hij is gelukkig wel een uurtje beneden geweest maar heeft alleen een cup a soup gegeten in 2 dagen... is dus zo slap als een vaatdoek en ligt nu weer in bed, zucht...

Maar er is niks gezegd over zaad van tevoren testen, we moeten er gewoon om 9 uur zijn dinsdag... dus het blijft een gok, maar voorlopig ben ik al blij als ie morgen een stuk is opgeknapt en in ieder geval mee wil!

Geplaatst

Carolien, Nou, Nu ben je al wat meer wijzer he? Van dat zaad van te voren is mij ook niet bekend. Maar misschien bedoeld ze gewoon het zaad wat tijdens de puntie aangeleverd wordt? En dat wordt dan opgewerkt. Maar goed, je bent weer een stap verder. En manlief hersteld zich. Succes in huis. Groeten Joy1

Geplaatst

Het kan te maken hebben met het ziekenhuis hoor, maar bij ons (Apeldoorn en transport naar Nijmegen) is het protocol zo dat de man na aanmelding op dag 1 van je cyclus een zaadtest moet doen voordat de vrouw op dag 21 met de deca begint. Ik denk dat ze dat doen om evt uit te kunnen stellen. Als de kwaliteit dan erg slecht is, nog voor de vrouw met spuiten is begonnen. Het gaat dus om een zaadtest echt aan het begin van de behandeling en wij heben het lange protocol. Ik heb geen idee hoe dat in andere ziekenhuizen gaat.

Mijn man moet zijn zaad nu ook in en potje met vloeistof doen, schijnt ook te werken??? Nou ja, als het maar het gewenste effect heeft!

Ik hoop dat je man gauw een beetje opknapt, het is sowieso geen pretje om een zieke man in huis te hebben: het is net een heel klein kind erbij vaak...

Geplaatst
Het kan te maken hebben met het ziekenhuis hoor, maar bij ons (Apeldoorn en transport naar Nijmegen) is het protocol zo dat de man na aanmelding op dag 1 van je cyclus een zaadtest moet doen voordat de vrouw op dag 21 met de deca begint. Ik denk dat ze dat doen om evt uit te kunnen stellen. Als de kwaliteit dan erg slecht is, nog voor de vrouw met spuiten is begonnen. Het gaat dus om een zaadtest echt aan het begin van de behandeling en wij heben het lange protocol. Ik heb geen idee hoe dat in andere ziekenhuizen gaat.

Mijn man moet zijn zaad nu ook in en potje met vloeistof doen, schijnt ook te werken??? Nou ja, als het maar het gewenste effect heeft!

Ik hoop dat je man gauw een beetje opknapt, het is sowieso geen pretje om een zieke man in huis te hebben: het is net een heel klein kind erbij vaak...

Aafke, dat is nu duidelijk! Ik denk dat je gelijk hebt, dat elk ziekenhuis een eigen protocol heeft. maar....wel goed dat ze het zo doen bij jullie, had ik nog niet eerder gehoord. Joy1

Geplaatst

Dat kleine kind heeft net staan overgeven... Ik dacht dat het de goeie kant op ging maar nu is hij misselijk... Moet er maar serieus rekening mee houden dat het niet doorgaat, k.t. twee weken spuiten voor niks. Over een half uur de pregnyl zetten, joepie... not.

Geplaatst

he Caroline, wat een ellende en stress!! Ik zou morgen het zh gewoon even bellen en uitleggen dat je, je veel zorgen maakt. Ik denk zelf dat het ziekzijn niet zoveel invloed op het zaad heeft hoor. En misselijk, lullig voor hem, maar dat heeft geen invloed op het zaad. Ik begreep ook dat ht zaad wat dinsdag in jullie potje komt, al wken geleden is aangemaakt. Misschien moet je mee het kamertje in hahaha gezien zijn toestand wordt het nog een hele toer om het potje vol te krijgen!!

Probeer rustig te blijven en denk aan je eigen druiventrosjes, stess is echt niet goed, voor niemand niet. denk aan je xx

Geplaatst

Carolien, "Gewoon" de pregnyl zetten, vroeg naar bed en aan je rust komen!. Misschien loopt het anders dan je nu denkt? Het is best wel slopend zo'n toestand nu. Zo zou ik het ervaren. Succes en lekker douchen. Sterkte voor de man.

(ps. Misschien is zijn zaad wel net zo eigenwijs als je man...grapje en komt dat gedeelte wel goed.)

Geplaatst

38.3 had ie... maar hij doet zo zielig en heeft nog niet een keer gezegd: komt wel goed schat, ik zorg dat ik beter ben dinsdag. En daar word ik zo moe van... Maak me niet eens zo'n zorgen om de kwaliteit van het zaad, meer om dat hij het al heeft opgegeven... bleh!!!

Geplaatst

ik ga het zeggen met het risico dat je me niet aardig vindt

sorry dit zeg ik niet om je te kwetsen oid maar dit is mijn mening

maar je man heeft een schop onder zn kont nodig

bah mannen die een auwtje hebben en dan meteen niets meer kunnen of willen

komop gedraag je eens als een vent of moet ik zeggen gedraag je als een vrouw

wie van ons vrouwen gaat in zn bedje liggen zielig doen als er vanalles gedaan moet worden

niemand

we gaan allemaal door tot het echt niet anders kan of tot het echt moet

om verschillende redenen kinderen , werk of gewoon mentaliteit

en ziek zijn en zielig doen is een mentalteit dus schop onder zn kont , de douche in effe lekker fris worden en gewoon je ding doen wat moet en niet flauw doen

sorry nogmaals mijn mening , ik kan echt niet tegen mannen die medelijde met zich zelf hebben

Geplaatst

Precies de reactie die ik van jou had verwacht Pleun en ik ben het met je eens! Maar in de praktijk... kan ik 'm moeilijk dwingen. Ik geef 'm de kans om morgen aan het eind van de ochtend zich te vermannen en anders ga ik 'm zeker even toespreken, wees maar niet bang. Maar het is gewoon zo klote dat het zo moet... Bij ons ben ik degene die graag een tweede kind wil, hij vindt het prima maar is ook gelukkig met z'n drieen. Ik wil er niet onder gaan stressen maar het is moeilijk om positief te blijven...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden