Ga naar inhoud

Wachtbankje maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

het catharina ziekehuis in eindhoven houdt een 16 dagen regel aan

toen we net begonnen ,kreeg ik te horen van de verpleegster dat het niet eerder kon omdat mijn ovitrelle die ik 36 uur voor mijn punctie spoot

nog zolang sporen van hcg achter zou laten zodat ik waarschijnlijk vals positief zou teste

denk nu dat ze je gewoon willen beschermen

als je niet zeker weet dat je zwanger was dan doet het minder pijn als het in die eerste weken voor het testen mis gaat

maar ik ga denk ik echt niet zo lang kunnen wacht

denk dat het al heel wat is als ik het red tot en met de 14

maar ik zie me zelf als een vroeg tester maar mijn ventje wil er niet in mee gaan

hij gelooft dat eerste verhaal van de verpleegkundige nog altijd omdat hij daar bij zat

wordt dus schipperenn

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Denk ook dat dat is om je te beschermen. Mijn man en ik hebben we al afgesproken om eerder te testen, 1 of 2 dagen. Ik vind nl dat je thuis in je omgeving meot zijn als je de uitslag hoort en niet in het ziekenhuis aan de tafel bij een verpleegster. Thuis kan je flink huilen of al blij zijn. Maar ja we moeten toch nog ff wachten....

Geplaatst

Oena! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vind ook dat jij boven aan het lijstje moet staan!! Wat zei je vriend?

Maaike: ik heb me nog kunnen inhouden ja, maar dat komt meer omdat ik de laatste dagen ben gaan denken dat ik ongesteld werd. Als het zo onduidelijk blijft hier met dat bloedverlies ga ik zaterdag een testje doen.

Geplaatst

@ Pleun, ik heb ook ovitrelle gespoten en ik mag 14 dagen na de punctie testen.

@ Linda wij gewoon een thuistest dan doorgeven aan het ZH en als het pos. is dan moet ik voor een afspraak (wij mogen op de zelfde dag testen zie ik)

Geplaatst

@Maartje: ik vind het wachten heel moeilijk. Veel lastiger dan de eerste keer gek genoeg! En nu met zo'n negatieve test denk ik: betekent dat nou iets of nog helemaal niet? Ga er nu maar vanuit dat het niet gelukt is, had anders vast wel al een heel dun 2e streepje moeten zien staan denk ik....

Ik zie dat jij ook al een hele geschiedenis achter de rug hebt. Dit is je 3e ivf nu? Spannend zeg! Heb je er een goed gevoel over (al weet ik inmiddels dat dat niets zegt..)? Hoop dat 3 keer scheepsrecht is voor je!!!

Geplaatst

Maaike: het is echt niet zo dat er bij jou op wd 7 al een licht streepje had moeten staan als je zwanger zou zijn! Dat andere misschien wel zo vroeg positief testen zegt niks over jou! Blijf moed houden!!! Heb je vanmorgen nog getest toevallig?

Geplaatst

:15_5_18::15_5_18::15_5_18::15_5_18:OENA VAN HARTE GEFELICITEERD

lekker toch zwanger geniet ervan schreeuw het van de daken

Geplaatst

Wat een goed nieuws zeg, Oena gefeliciteerd!:36_1_13: Heb je nog gebeld met het ziekenhuis?

Maaike: wd7 heb jij getest toch? Het kan dus heel goed wel goed zijn, maar te vroeg getest toch?

Ik vind dat wel heel lastig, bij mij gaven ze bij de tp aan 14 dagen....en als ik zo kijk naar het lijstje gebruikt iedereen een andere wachttijd.

Maar goed, weer een dag voorbij, nog ongeveer een weekje wachten......

:goodluck:allemaal!!

Geplaatst

Hallo meiden,

Mag ik mij ook bij jullie aanmelden? Ik ben nieuw hier en lees al even mee.

Zal even iets kort over mijzelf vertellen.

We zijn nu dik 2 jaar bezig met onze kinderwens. Ik heb een dubbele baarmoeder en veel verklevingen door eerdere operaties waardoor het waarschijnlijk allemaal moeilijker wordt.

In oktober hebben we een eerste poging ivf in eigen cyclus gevolgd, helaas negatief. Gelijk de tweede er ook maar achteraan maar dit was ook mis.. Na een korte pauze zijn we met de derde poging begonnen. Heb vorige week vrijdag een tp gehad en mag 6 maart testen. Vind het weer superspannend maar probeer toch (rustig...) af te wachten.

Nou, meiden, veel succes allemaal!! We blijven duimen!!

groeten monthe

Geplaatst

Nee heb niet meer getest....ben de moed aan het verliezen door dat testje van gister. Had het achteraf toch beter niet kunnen doen...

Audrey hoe gaat het met jou nu? Hoe voel je je?

andere meiden: inderdaad er is weer een dag voorbij....kop op nog even met wachten!!

Geplaatst

Oena van harte gefeliciteerd meid!!!

Leeuwtje welke dag na tp sta je nu?

Ik testte 10 dagen na tp heeeeeeeeeeeel licht positief in het begin dacht ik gewoon hij is negatief!

Hier vandaag goed nieuws de ongi is er!!!!!

gelukkig is de cyclus niet van de wap en kunnen we deze maand dus ( als ie goed ontdooit voor onze:CuutKuw258698217: tp:yah:

Ik hoop het zo!

De vorige was gelukt maar ja nu deze nog.

Geplaatst

Arzu: goed zeg. Ik duim voor je dat ze goed ontdooien en dat je snel een tp hebt!

Maaike: zullen we dan morgenvroeg allebei gaan testen? Ik ben meer gaan bloeden, dus denk niet dat een zwangerschap er in zit voor mij deze ronde. Het het al geaccepteerd, hoe moeilijk het ook is. Toch ga ik nog testen, weet eigenlijk ook niet waarom. Stiekum hoop ik dat ik bij die uitzonderingen zit die ondanks bloedverlies toch zwanger is.

Geplaatst

Audrey hoop moet je houden!! Alhoewel het natuurlijk moeilijk is.

Bij ons is dit de laatste cryo dus het is erop of eronder.

We hebben geen back up cryo meer.

Geplaatst

Audrey,

Wat let je om nu te testen? Met cryo kun je al vanaf wd 7 testen. Ik blijf voor jou toch een beetje hoop houden vooral omdat het bloedverlies al begonnen is 3 dagen na je TP. Je weet dat ik het ook gehad heb, varieerde van bruin naar rood en daarna terug naar bruin. Is pas gestopt einde week 6 van de zwangerschap.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Pieneke: ik wil wel met ochtendurine testen. Doe het morgenvroeg. Maar heb jij dan ook elke dag bloed verloren? Hier is het afwisselend rood en oranje met doorzichtig slijm. Ook wel eens een flink aantal uren niks. Maar ik denk toch dat het teveel is voor wat anders dan een menstruatie. Denk je misschien dat het weinig blijft door de utrogestan? Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Geplaatst

Hallo Audrey,

Ja dagelijks, paar uurtje wel/dan weer niet tot einde 6 weken. Bovendien hebben alle meiden uit augustus mama's in meer of mindere mate bloedverlies gehad. We noemden het voortaan maar HET, omdat HET zo naar is. Ik had echt rood en bruin (licht tot heel donkerbruin), een paar andere meiden hadden ranja-achtig verlies. Heel veel succes met testen morgen.

Liefs Pien

Geplaatst

Hoe kan het dat je bij een cryo tp zoveel vroeger kan testen? komt dat doordat het in een meer natuurlijke cyclus wordt teruggeplaatst?

Ik laat het wel uit mijn hoofd om te vroeg te testen, want met die pregnyl spuiten test ik toch positief... zondag de laatste en dan werkt het nog een aantal dagen door. Geduld wordt echt op de proef gesteld, he?

....

Geplaatst

Dat komt volgens mij omdat de cryo dan al verder doorgedeeld is en een voorsprong heeft op een "verse" embryo.

Geplaatst

Nou het wil echt niet zeggen hoor dat ja al dag 7 na tp kunt testen!

Ik testte op dag 10 na tp heeeeeeeeeeeeeeeeel licht positief.

Dag 7 is wel heeeeeeeel erg vroeg hoor.

Want de cryo/ emmy kan ook ff blijven zweven en wat later pas innestelen.

Leeuwtje nog niet opgeven!

Geplaatst

Arzu, lief dat je me weer wat moed inspreekt! Ik hoop nog maar even door dan...

Spannend voor jullie, de laatste cryo-tp deze maand...worden er 1 of 2 teruggeplaatst (als ze het allebei overleven)??

Audrey: ik heb besloten voorlopig niet meer te testen. Ik wacht gewoon maar af. Heb nu nog een ietsiepietsie hoop en bang dat die morgen de grond in geboord wordt als ik ga testen, dus ik steek nog even mijn kop in het zand. Spannend voor jou dus morgen!!!! Ik duim!

Geplaatst

Dag allmaal, bedankt voor al de felicitaties. Het begint nu pas echt door te dringen! (en Audry, bij mijn vriend begint het nu ook een beetje te vallen, die snapte er gister helemaal niks van...maar ja dat komt ook door mij)

Pleun, ik vind het een hele eer om groen gedrukt, bovenaan de maart lijst te staan! ik hoop dat ik een goede mascotte ben voor jullie!!!

Ben vanmorgen direct bloed gaan prikken (Linda dat kan inderdaad bij mijn ziekenhuis, ik zit in Bronovo Den Haag) en gelijk gesproken met de ivf verpleegkundige, die zei, wat ook al een paar meiden hier zeiden dat het niet handig was, maar ook niet verschrikkelijk erg, het zit er in en het is blijven zitten. De bloedtest was dus helemaal positief. Ben nu 100% zwanger!

de bloeding van afgelopen dinsdag kan van alles zijn geweest, misschien heeft een van de 2 het niet gered, misschien innestelingsbloed. Ze wist het niet en ze gaf ook aan dat het vaker voorkomt!

Dus meiden laat je niet gelijk uit het veld slaan bij een beetje bloed, je ziet hoe het kan lopen.

mijn volgende stap is echo over 4 weken op 26 maart, als alles helemaal goed gaat natuurlijk!

mag ik nog even op dit groepje blijven, :-)??? het voelt nog steeds als een wachtbankje...! Groeten!

Geplaatst

leeuw stuisvogel politiek is best handig soms he

aubrey en zjoediezz :gekruiste vingers 3 voor jullie

monthe ik heb je in het lijstje er bij gezet maar ik weet niet wat en hoeveel je terug gekregen hebt

maar in ieder geval welkom hier en succes

WACHTBANKJE MAART

Oena , TP 13-02, 2 emmy's, testen 25-02

Audrey, TP 17-02, 2 cryo's, testen 02-03

Leeuw (Maaike) TP 18-02, 1 cryo, testen 02-03

Magda, TP 16-02, 2 emmy's, testen 03-03

Moos, TP 19-2, 1 embryo,testen 05-03

Monthe, TP 19-2, ? , testen 06-03

Linda J, TP 22-02, 1 top-embryo, testen 08-03

Zjoediezzz, TP 22-02, 1 top-embryo, testen 08-03

Spaatje ,TP 25-2 , t embryo, testen 08-03

Maartje2058, TP 23-02, 2 emmy's, testen 10-03

Pleun ,TP 24-02 ,1 top-embryo, testen 12-03

Tess ,TP 25-02 ,2 emmy's, testen 12-03

Geplaatst

Wat zal je geëxplodeerd zijn van geluk na het testen!

Gefeliciteerd!

Liefs,

Vanessa

P.S. We delen hier alles met elkaar, wel erg grappig soms. Ik ben benieuwd wat voor "genânte" zwangerschapskwaaltjes je met ons gaat delen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden