Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend Lala, veel succes en sterkte met wat er komen gaat! Goed van je dat je nog een laatste buikfoto hebt laten maken, het is zo bijzonder. Je gaat hem zo missen en voor jou is het sowieso dubbel, omdat je eigenlijk nog even zwanger hoort te zijn/blijven. Alles in het belang van Jay.

Ik vind die mozaïekbuik echt SUPER, wauw, wat een gave herinnering :)

Mari, yes weer een echo a.s. donderdag dat is fijn!

Hier gaat alles goed, zit te wachten op de fysio die komt zo weer. Druk en gezellig weekend achter de rug gehad. Vandaag nog even boodschappen en dan op naar morgen, ben benieuwd wat ze zeggen in het ziekenhuis.

Bianca, heb je niet gezien op tv..... was niet thuis!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lala,

Wat een ontzettende mooie mozaïkbuik!! Echt prachtig!

Net als wat José schrijft. Je hoort 'eigenlijk' nog langer zwanger te zijn, maar het loopt nu helemaal anders.

Meid, ik krijg tranen in mijn ogen als ik aan jullie denkt.

Ik hoop met heel mijn hart dat het (voor zover dit kan) goed mag gaan. Zonder complicaties bedoel ik dan, voor jou en voor Jay.

Heel, heel veel succes.

José,

Hoe gaan de oefeningen die je met L_otte moet doen? Wat zei de fysio?

Moet je morgen lang in het zkh zijn, of valt dit wel mee?

Succes!

Hier een verkouden meisje. Gelukkig geen temp. Gisterenavond 37.7, vandaag nog niet opgenomen omdat ze niet warm aan voelde.

Wel slaapt Mijke nu meer dan ik gewend ben.

Ze heeft van 23.30u t/m 9.45u geslapen en ligt nu vanaf 11.15u in bed en slaapt nog.

Ach, ze kan maar beter slapen en zo min mogelijk hinder hebben van haar verstopte neus.

Ik heb ondertussen de was opgehangen en in de droger gegooid. Nieuw wasje aangezet.

Benedenverdieping gestoft, gezogen en gedweild.

Dweilen had ik pas nog gedaan, maar mijn man had zaterdag een colafles open gemaakt en hier stond flink druk op, met alle gevolgen van dien.....

Hij had de meubels wel afgedaan en de vloer met een nat doekje schoon gemaakt.

Maar cola krijg je niet weg met alleen een nat doekje. ;)

Geplaatst

Lala wat een super mooie mozaik buik ik heb al gezegd dat ik dat ook wil vind dat zo mooi.

Meid hee veel succes maardat had ik je via de tel al laten weten.

Ik denk aan jullie

Jose hoe gaat het met de oefeningen? Succes voor morgen hopelijk valt het allemaal mee.

Wish beterschap met je meisje gelukkig heeft ze geen koorts maar vervelend is het wel.

Hier gaat het wel goed ben met vlagen misselijk verder niet meer en heel erg moe heb moeite om overdag de ogen open te houden vandaar dat ik maar zoveel mogelijk buiten ga wandelen of fietsen daar blijf je wakker van haha moet het alleen niet regenen.

Oh ja en sinds een paar dagen doen mijn (.)(.) heel erg zeer haha ik dacht al waar het bleef hihi ach hoort erbij denk ik dan maar en als het niet erger is als dat.

Zo nog 2 uurtjes en dan lekker naar huis kijken of mjn vriend het eten klaar heeft denk het niet maar hopen kan ik altijd haha.

We eten lekker rijst met kip in ketjapsaus mmmm heerlijk. En dat terwijl ik dat voor 1,5 week geleden niet weg kreeg dus mijn eetlust is wel weer iets terug

Geplaatst

Maris,

Ik word elke keer weer zo blij als ik je onderschrift zie en als ik lees dat je over je zwangerschap schrijft!

Eindelijk kun jij hier ook melden dat je moe bent en een buikje krijgt en een mooie echo hebt gehad en alles wat je nog meer mee zal gaan maken naarmate die kleine spruit groeit en groeit!

Lala en Peter,

Knuffeldeknuffeldeknuf!!!!

Pleun,

Hoe gaat het nu met jou? Werken de medicijnen?

Geplaatst

Zooooo, fan denk je dat alles wel geregeld is.....

Vanochtend gebeld, drie keer doorverbonden en eindelijk n secretaresse die navraag zou doen. Komt binnen vijf minuten terug met de mededeling: dossier is gelezen, er gast nu overleg plaatsvinden u wordt binnen n uur terug gebeld.

Heb twee en een half uur later maar zelf weer gebeld. Zelfde sectetaresse, werd meteen doorverbonden met gyn.

Die vertelde me dat andere gyn met nefroloog aan t overlggen was en we teruggebeld zouden worden. Dat klopte wel.

Wat er daarna niet klopte was: vrijdag in Leuven de afspraak gemaakt dat ik vndaag de longrijping spuiten zou krijgen en dan woe of do de opname zou zijn. Nou....Maastricht zag dat toch anders, hadden overleg gepleegd met Nijmegen en volgens T azM en Nijmegen was t beter te wachten tot week 36-37. Zij vonden de risico's van n prematuur kindje niet opwegen tegen de kansen op permanente nierschade. Dus, kom morgen maar op spreekuur en dan bespreken we t nog eens "face to face". Peter had de helft maar meegekregen dus die vroeg ook de arts aan de lijn, en P werd me toch n beetje pissig!

we hebben dus zeer duidelijk gemaakt dat we niet gaan wachten en meneer laten halen. In Leuven dan.

De gyn ging dit voor ons regelen. En we zouden teruggebeld worden.

is idd gebeurd. We werden om vijf gebeld met de mededeling dat we donderdag verwacht worden in Leuven en zij ons nog zouden bellen over de details. En dat we, ik, me vandaag ergens kon melden bij de verloskamers voor de longrijpingsspuit.

komen we hier aan, worden we n kamer ingeleid en krijgen we koffie. Leuk! Lief, enzo....maar waarom kamer?

nou, omdat ze me hier houden. Tot waarschijnlijk donderdag ochtend. En vanaf hier vertrekken naar Leuven. Tja, en dan heb je op zo'n moment nét die vluchtkoffer niet bij je, gezien je dit niet verwacht.....

Maar goed, spuit gehad....die zeer doet, zelfs in de bil, en aan de ctg. Die vervolgens toch regelmatig hatde buiken liet zien. Laat ik die nou niet registreren als harde buiken......

maar nu ik t weet, heb ik idd al zeeeer regelmatig harde buiken....

Geen tv op kamer, daar was ik te laat voor, maar P heeft koffer en spul (leesvoer/ipad) opgehaald. Kan me vermaken!

Tot zover mijn stressloze (ahum) dag......

Buik is leuk geworden ja. P had nog een willen maken maar die is mislukt omdat ik niet meer zo lang kon staan.....

Komt goed, nu is t echt aftellen tot donderdag.....

Xxx

Geplaatst

Lala wat een slechte communicatie gelukkig hebben jullie goed doorgepakt want ze moeten nu toch wel weten wat ze willen sterkte

Wish haha ja ik vind het nog steeds raar hoor maar oh zo leuk hihi kan niet wachten tot overmorgen dan lekker weer echo

Hier gaat het vandaag iets minder ben weer erg misselijk jammer genoeg en nu heb ik vanavond ook nog een oriflame avond en aangezien ik gister ook weer om kwart voor 9 in bed lag denk ik dat ik het maar afbel moet morgen ook weer van half 8 tot 22uur werken

Oh ja dat wou ik nog vragen hadden jullie smorgens ook zo 'n droge mond en keel dit is echt niet normaal het doet gewoon pijn en dat terwijl ik elke keer nog wel war drink ach zal er ook wel bij horen

Geplaatst

Jup, en kreeg ook bijna geen lucht meer. Stoppen met roken deed er bij mij ook nog n kucheltje bij. Soms zo erg dat ik gewoon spierpijn had van t ademen. .....

T wordt eerst erger en dan wel minder ;-)

De 'leuke' kanten van zwanger zijn hihi

Redelijk geslapen. Eerste helft ging goed. Na 4 uur werd t minder. Maar ach, thuis is net zo erg :-)

Net ontbijtje op, bewaar mb beschuit en jampie voor de lekkere trek syrakkies hihi

Geplaatst

Jeetje lala, wat een communicatie zeg, en dat je dan ineens moet blijven zo onverwachts, goed dat P zo boos werd en zich niet heeft laten afschepen tot 36/37 weken.

nog 2 daagjes hier in het zh en dan donderdag naar leuven of morgen al??

Erg mooie mozaik, is dat van jou buik gemaakt???

Maris, leuk buikje al, ja die is eigenlijk niet te verstoppen, vandaag weer misselijk dus.

Vanavond wel naar de oriflame??

Hier gaat opzich wel, M is weer thuis wat een hoop rust geeft, hij is voor 9 weken thuis gaat 2 mei pas weer werken.

Gister datum gekregen, 19 maart is de ks ik ben dan 38.4 week.

Wie weet meld hij zich nog eerder maar wel fijn om een eind datum te hebben.

Geplaatst

Gelukkig dan ligt het niet aan mij maar hoort het erbij

Maar gelukkig heb je nog redelijk kunnen slapen je hebt je krachten nog wel nodig van de week

Geplaatst

Medusa we waren tegelijk aan het schrijven

Maar wat fijn dat je een datum hebt dat is de verjaardag van mijn zusje dus mooie dag haha maar nu heb je iets om naar toe te leven want over 2 weekjes heb je je kanjer eindelijk in de armen

Maar ook fijn dat m thuis is heerlijk en dan ook nog zolang kun je wel gebruiken lijkt mij

Nee ik heb besloten vanavond niet te gaan ze zal er wel niet blij mee zijn maar daar kan ik niet aan doen

Geplaatst

Gelukkig dan ligt het niet aan mij maar hoort het erbij

Maar gelukkig heb je nog redelijk kunnen slapen je hebt je krachten nog wel nodig van de week

Geplaatst

Lala,

Wat hebben ze jullie nu toch aangedaan!?

Een heel gehijsa zeg!

Goed gedaan om tegengas te geven, knap van jullie!

Dus je hebt al een hele poos harde buiken, wel een goede bloeddruk etc.?

Vervelend dat die spuit zo zeer deed, wanneer krijg je de volgende?

Ik tel met jullie mee af naar donderdag, dat is echt bijna.......

Sterkte!

Geplaatst

Medusa,

Fijn dat je man thuis is en voorlopig ook thuis zal zijn!!!

Lijkt me best 'raar' om een datum te weten wanneer je kindje geboren gaat worden, fijn maar toch ook 'raar'.

Mag ik vragen wat de rede is van een ks?

Is Ilona ook via ks geboren?

Geniet met z'n drietjes van elkaar en binnenkort lekker met z'n viertjes!!!

Maris,

Heb tijdens de zwangerschap ook regelmatig een droge keel en kriebelhoest gehad. Vooral in de nacht, gelukkig werd mijn man hier niet wakker van.

En je mag niks innemen hiervoor. Thijmsiroop of suikerwater wel.

Geplaatst

Wat raar ik had nog een stuk geschreven vanmorgen en het staat hier niet meer

Medusa wat fijn dat je een datum hebt nu kun je er naartoe leven ook wel fijn dat je nu eindelijk wat uit handen kan geven aan m

Wish ja ik probeer het nog wel even met water ach er zijn ergere dingen

Ik heb vanavond afgebeld zie het even niet zitten gelukkig had ze er wel begrip voor

Geplaatst

Wish,

Bloeddrukis eerder aan de lage kant van goed dan aan de hoge kant van goed. Maar altijd goed dus.

volgende spuit is vanavond rond 8 uur. Heb besloten te blijven is wel zo relaxed, en even een extra dagje rust kan nooit kwaad. Thuis is t toch van t een naar t ander klusje 'rennen'. Maar P is ook wel blij dat ik er even niet ben, kan hij tenminste zonder afleiding kan poetsen. Keuken was gedaan zei ie, nu de slaapkamer en morgen de badkamer. Hoezo, mijn kerel heeft nesteldrang? Hahaha

Heb mn breiwerkje en mn ipad en mn boek. Ik kom de tijd wel door. Vraag zelfs geen tv aan, ook lekker relaxed zo.

heb mn zelfhypnose-relax mp3-tjes gevonden (had ze ook op internet staan ergens...), dus komt helemaal goed!

Donderdag is idd om de hoek.

Als ik de enveloppen nog vandaag of morgen kan krijgen, dan kan ik ook al beginnen met schrijven. Maar ook dat is geen probleem, kan altijd "personeel" inhuren. Hebben al zoveel mensen gevraagd of ze wat kunne doen....nou...ik weet t wel dan! Hahaha

Ik ga verder met mn breiwerkje!

Tot!

Maris: pepermuntjes en snoeppies overdag kan wel. Alleen 's nachts is t lastiger ja...

Geplaatst

Jeetje Lala, wat een gepoeha zeg... goed dat jullie voet bij stuk gehouden hebben. Zeker na de theorie van Leuven! Verstandig om in het ziekenhuis te blijven, je hebt je energie straks wel ergens anders voor nodig. Pfff nog 2 nachtjes slapen, het schiet echt al op. Heel veel sterkte en succes voor vanavond.

Hè bah Maris, het zit niet mee hè....goed dat je hebt afgebeld, nu alles in het belang van jezelf en de kleine.

Geplaatst

Lala,

Dat doe je goed om je bloeddruk mooi laag te houden!

Petje af in deze situatie.

Haha, Peter heeft inderdaad nesteldrang. Of kan hij nu ongestoord zijn gang gaan omdat aanstaande mama niet loopt rond te bezemen en het op haar heupen heeft. ;)

Maris,

Welke nieuwe versie bedoel je?

Snap je niet helemaal.

Geplaatst

Hihi P vind t inderdaad fijner om dior te werken als ik er niet ben ;-)

Maris, boven in de balk is n icoontje dat lijkt op n lijstje. Links naast tvicoontje voor zoeken. Als je op dat lijstje klikt krijg je n pagina met icoontjes. Het knopje whats new is voor nieuwe berichten. Dan bij t bericht t pijltje klikken dan kom je op de laatste pagina terecht. Hoop dat dit helpt!!

Geplaatst

Ik ben al gekomen tot en met wat is nieuw... dan zie ik idd de meest recente topics, maar ik zie geen pijltje?

Geplaatst

Maris, je mag toch wel fisher man's friend of fiks of iets dergelijks.

Wish, ja ik heb bij Ilona ook een ks gehad, ben eerst ingeleid en uiteindelijk een ks geworden, de kans is heel groot dat ik weer eindig in een ks als ik gewoon zou bevallen, ik mag niet meer ingeleid worden vanwege kans op scheuren baarmoeder en de bevalling afwachten en wie weet tot 42 weken lopen en dan alsnog ks zie ik met mn bekken als geen optie vandaar een geplande ks.

Ja opzich ook een gek idee dat ik weet wanneer hij geboren wordt, maar ik heb nu ook rust omdat het eind echt inzicht is.

Geplaatst

Medusa,

Haha, ik dacht dat jij jezelf hier nu had versproken door 'hij' te schrijven.

Zie ik nu in je onderschrift dat jullie een zoon verwachten. Hahaha, oeps. ;)

Dan is een ks zeker de beste optie om uit te laten voeren.

Voor jullie is het aftellen ook begonnen. En ook met jullie tel ik mee.

Geplaatst

Ik zie geen pijltje maar ach zal me er morgen weer in verdiepen heb voor vanavond de laptop wel haha

En aangezien ik er op tijd in lig doe ik niet zo veel meer vanavond.

Medusa ja ik heb mijn tas/jas enz vol zitten met pepermunt en fisher men's friends haha en heb standaard een flesje water bij me aangezien ik erg veel dorst heb.

Heb vanavond weer niet veel kunnen eten alleen 2 bordjes soep de rest van het warme eten kreeg ik niet weg vandara dat ik er maar 2 heb genomen.

Hopelijk gaat het morgen weer wat beter en nog belangrijker gaat morgen snel voorbij want dan is het eerder donderdag haha.

We zijn echt zo benieuwd hoe het gegroeid is enz.

Ik moet ook zo lachen om mijn vriend hij is echt een totaal ander persoon sinds de eerste test hij is zo trots echt niet normaal meer haha vooral toen hij zaterdag als eerste het hartje zag zelfs nog voor de gyn oh wat was hij trots zo leuk om te zien.

Als ik thuis ben hoef ik ook niks meer te doen hij neemt alles uit handen en ik moest na die kleine bloeding van zaterdag een beetje rustig aan doen van de gyn en niet te veel stressen enz en dat neemt hij heel erg letterlijk want ik mag helemaal niks meer dan alleen zitten of liggen haha de schat

Wat ik wel heel erg bijzonder maar ook raar vind is dat er gewoon iemand in mij groeit en ik voel dat niet eens haha komt natuurlijk nog wel maar raar is het wel.

Geplaatst

medusa fijn dat je meer weet nu

hahaha maris je voeld t wel waarom denk je dat je steeds misselijk bent das de kleine die al rond aan t stuiteren is nee geintje als je maar geduld hebt voel je je kleintje vanzelf

lala nog 2 daagjes ,......spannend

hier gaat t redelijk , heb vandaag eindelijk de afdeling chirurgie te pakken gehad en as dinsdag mag ik om 10:00 komen praten met de beste man over hoe en wat nu

de meds helpen vooral om de pijn te blijven behappen

vandaag weet wat te veel gedaan heb de voortuin helemaal omgespit een hortensia van achter naar voor verplaatst en toen worteldoek in de voortuin gelegt om daar grind in te gaan leggen

dit grind ligt nu in de achtertuin en ben ik emmer voor emmer aan t schoonmaken en naar voor aan t brengen

zo ziet t er voor netjes uit en kom ik veel van het grind kwijt want daar wil ik van af .op grind kun je niet fijn kruipen ,lopen en fietsen

en ik wil alles eigenlijk deze maand af krijgen want vanaf begin april is het weer camping tijd en ook daar moet nog een heleboel gebeuren dus ....... druk druk druk

en dat het pijn doet is dan jammer . wat moet dat moet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden