Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maris,

6 kg is ook veel. Ben benieuwd wat ze gaat adviseren of dat je medicatie tegen de misselijkheid gaat krijgen.

Succes!

Geplaatst

Hmmm.... Minder goed nieuws. Niertje en blaas gaan harder achteruit dan gedacht en gehoopt. Nu is een intake gesprek met Leuven gepland voor vrijdag as. In gesprek wordt gekeken of katheter al nodig is. (ja, voor geboorte nog). Aangezien er altijd voldoende vruchtwater is geeeedt is t misschien niet nodig. Maar laten we t gesprek maar weer even afwachten.

Ben nog in zkh, moet nog naar gyn. Peter is al richting kantongerecht.

Meer later!!

Geplaatst

Lieverds,

Wat hebben jullie een klote nieuws te horen gekregen.

Een klap in het gezicht!

Wat ga ik nog meer voor jullie duimen.

Heftig om dit alles mee te moeten maken.

Jullie kanjer zal goed zijn best blijven doen dat weet ik zeker.

Maar dit heeft hij helaas niet in de hand en jullie ook niet.

Heel veel sterkte en een dikke megaknuffel!!!

Geplaatst

Dank je! Nee, is idd weer een domper. Je houdt er rekening mee maar je hoopt toch dat t stabiel blijft. Weer n klap die nog moet landen hoor!

er kan dus ook nog geen planning gemaakt worden. Het kán nl zo zijn dat de operatie een bevalling in gang zet, maar kan ook zo zijn dat Leuven wenst dat ik dáár ga bevallen ongeacht operatie.

Hoe dan ook: vrijdag Leuven, vlgd week donderdag weer gyn. En dan week erop weer guo.

Blij dat ik niet meer werk....

Xxx

Wish, succes vrijdag met weer werken! Zal wennen zijn voor mams en Mijke! Maar dat gaat vast goedkomen :-)

Geplaatst

Lieve Lala wat een ellende elke keer meid bah ik heb echt met jullie te doen en ik hoop zo dat alles goed gaat.

Een hele dikke knuffel dit hebben jullie echt niet verdient maar jullie kanjer is sterk hou je daar aan vast

Ik heb net het telefoontje gehad en ik moest contact opnemen met de gyn in Enschede om bloed te laten prikken dus dat heb ik gedaan en zij zeiden dat dat nog niet nodig was aangezien het waarschijnlijk komt door het begin van de zwangerschap wta ik al wel dacht maar wou het toch zeker weten hihi hoezo onzeker.

Maar het goede nieuws is dat de echo nu wel een week eerder is in Enschede hihi nu hebben we volgende week donderdag 8 maart de eerste echo in Enschede en als alles gewoon goed is laat ik de echo van 16 maart gewoon staan in Hengelo haha dus ik ben helemaal blij.

Net direct mijn vriend gebeld en die was ook helemaal blij dat we nu gewoon een week eerder mogen kijken haha

Geplaatst

Jippie Maris, jullie mogen een weekje eerder naar jullie prachtige wonder of zelf wonders gaan kijken.

Duimen draaien overuren!!!

Geplaatst

Lala, wat een rotnieuws jak..... sterkte ermee. Dit is inderdaad niet het nieuws waar je op hoopt. Hoop dat ze in Leuven helderheid kunnen geven en dat ingrijpen niet nodig is. Nogmaals sterkte!

Maris, joehoe de echo een weekje eerder, dat is gewoon volgende week al :) En heb je nou wel of niet bloed laten prikken? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Hoe voel je je vandaag?

Nou vanmorgen de 2e provocatietest gehad, maar niets bijzonders qua klachten of zo. Ja, zodra de fles eruit ging...brullen. Vind je het gek? Ze beginnen met een drupje, dan 5 ml....en zo bouwen ze het op. En mevrouw is een hongerlapje, dus reken maar uit ;)

Als ik de 2 nu met elkaar vergelijk, denk ik dat ze vorige week met koemelk gehad heeft. Volgende week dinsdag de uitslag bij de kinderarts, dus ben benieuwd.

Morgen een uitje naar Volendam met de novembermama's, zin in!!!

Geplaatst

Het gaat redelijk vandaag ik hou wel alles binnen maar ben wel heel erg misselijk maar ik heb net de vlos gebeld en zij zei dat ik via de ha wel wat kon krijgen daarvoor

Dus daar van de week maar even langs

nee Enschede vond het niet nodig om bloed te prikken maar wel de echo eerder

Oh ja en 30maart naar de vlos

José succes voor dinsdag dan hopelijk valt het mee

Oh ja en veel plezier in volendam

Geplaatst

Dank je!

Zou ik morgen meteen ff bellen als ik jou was ;) Bouillon kun je ook proberen als je echt niets binnenhoudt of als je niets naar binnen kunt krijgen qua vast voedsel, houd je toch je vocht,- en zoutreserves op peil.

Dus de komende 3 weken heb je alleen maar controle, leuk vooruitzicht :)

Geplaatst

Ja ik houd vandaag alles nog wel binnen maar ik eet dan ook niet veel anders als crackers en 1 boterham. Oh ja en komkommer blijft gek genoeg ook in dus heb maar een voorraad laten halen net hihi.

Maar goed ik ga zeker een afspraak maken voor woensdagmiddag met de ha en dan zien we het wel de vlos zei dat het onnodig was om met misselijkheid te lopen terwijl het niet hoeft.

Wish dank je voor de site ik had iets soortgelijks gezien en daar stond ongeveer hetzelfde op

Jose ja dat klopt ik heb nu als het allemaal goed gaat met 7-8-9-10 en 12 weken een echo haha dus ik vind het helemaal leuk hoe vaker hoe beter denk ik dan maar

Geplaatst

Wow, wat veel echo's!!

Dat alles goed mag zijn en dat jullie er maar van kunnen gaan genieten, het is jullie van harte gegund!

Geplaatst

Ik hoop het wel ja anders moet ik alles maar afbellen maar goed daar mogen we niet vanuit gaan.

Nou en hier is het hoge woord eruit van mijn schoonzus en zwager. We hebben net via mijn schoonmoeder vernomen dat ze heel erg boos zijn op ons omdta zij vinden dat wij ze negeren (wat juist andersom is aangezien zij zelfs als ze naast mij zit met de rug op mij aan gaat zitten) ook was het zo dat ze boos zijn dat wij eigenlijk nooit vroegen naar haar zwangerschap en ze waren helemaal klaar met ons.

En ze waren bang dat alle gesprekken nu alleen maar over onze zwangerschap gingen en dat hun niks meer gevraagd werd terwijl ze zelf nooit wat zeggen

Nou mijn vriend heeft mee gedeeld dat het juist andersom is en dat als zij geen begrip hebben voor onze situatie dat dat hun gebrek was en dat zij degene waren die het zichzelf moeilijk maken en niet wij. Dus nu zitten we nog even te bedenken of dat we ze zaterdag op de verjaardag van mijn vriend willen hebben want ze hebben niet eens het lef om het ons recht in het gezicht te vertellen en dan zitten ze hier zaterdag weer met een lang gezicht zoals altijd vooral omdat de kameraden van mijn vriend ook komen en daar hebben zij een hekel aan aan die drukte (zelf hebben ze geen vrienden groep dus dat zegt al heel wat)

Maar goed ze krijgen het in elk geval binnenkort nog wel van mijn vriend en dan hadden ze daar beter eerder mee kunnen komen voor hun haha want mijn vriend is heel erg beschermend op het moment naar mij toe dus hij zei net zelfs al dat hij heel goed zonder zijn broer en zijn vrouw kon leven ik en ons wondertje(s) waren hem veel meer waard dus hij kan nu behoorlijk uit de hoek komen wat dit betreft eerder was hij altijd nog zo van ach laat ze toch maar nu vloog hij er direct bovenop.

En nu vind ik dat heel erg lief maar ik heb wel het idee dat het allemaal aan mij ligt en dat ik dus nu de boosdoener ben omdat ik het niet makkelijk vond/vind dat zij zwanger zijn en dat betekend niet dat ik het hun niet gun en dat weten ze ook maar goed dat gevoel kennen jullie als geen ander.

Maar goed we moeten maar zien hoe het gaat lopen ik ben er voor nu in elk geval wel ven klaar mee en zie al op tegen zaterdag avond.

Geplaatst

Jeetje wat een situatie, het is heel erg.....Zeker ook voor de moeder van je vriend, er is niks minder dan dat je kinderen 'ruzie' hebben en geen contact meer hebben.

Zelf heb ik het onlangs meegemaakt met de zus van mijn man. Inmiddels is het uitgesproken en kunnen we weer samen door een deur. Gelukkig maar!

Wat wil ik er mee zeggen? Dat ik het heel goed begrijp en het misschien wel goed is, om even afstand te nemen. Maar aan de andere kant is het goed om ook met elkaar af te spreken en het uit te spreken. Op die manier kunnen jullie je gal spugen en zij ook. En dan is het wat ermee gedaan wordt. Doen ze dan nog steeds zo kinderachtig, dan hebben jullie alles er aan gedaan en is het heel jammer......

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil geen partij kiezen...maar ik heb er wel van geleerd als er zo dichtbij geen contact meer is met elkaar.

1 ding is duidelijk, zoals het nu gaat, zo kan het niet langer....daar schiet niemand iets mee op en wordt het alleen maar erger van.

Wel lief van je dat je vriend zo beschermend is. En ik denk ook niet dat hetnu het juiste moment is om je hier druk over te maken, misschien een zorg voor later. Alles wat nu telt is/zijn je wondertje(s). Sterkte ermee meid!

Geplaatst

Dank je wel voor je woorden het i s nu ook niet het juiste moment om mij hier druk over te maken, maar toch doe je het

Maar goed we hebben besloten om het even te laten bezinken en zaterdag af te wachten en anders gaat mijn vriend er volgende week wel een keer heen en praten wat nu eigenlijk hun probleem is en of dat ze dat ons niet zelf kunnen vertellen als er iets is en dat dat nniet zoals altijd via mijn schoonmoeder hoeft.

Maar we gaan het zien het is gewoon jammer dat hij zo veranderd is sinds dta hij met haar gaat hij en mijn vriend konden altijd heel goed met elkaar en dat is sinds zij er bij is helemaal veranderd

Mijn schoonouders hebben bijvoorbeeld samen met hen gebouwd en wonen er dus al bijna 2 jaar naast en zijn nog nooit voor een kop koffie uitgenodigd in al die tijd laat staan dat wij uitgenodigd worden en zo is mijn zwager nooit geweest dat ligt echt aan haar. Hier zie je ze ook nooit en dat is niet erg maar klaag dan ook niet want bij ons staat de deur altijd voor iedereen open en dat is ook te merken want wij hebben bijna elke dag wel iemand over de vloer haha mijn schoonouders en de zus van mijn vriend komen regelmatig hier op de koffie dus ik weet het ook niet.

We gaan het zien we laten het even bekoelen nu

Geplaatst

Hier wordt je niet vrolijk van.....

Laat het inderdaad even allemaal bezinken/afkoelen, anders ga je straks dingen zeggen waar je spijt van gaat krijgen.

Net als wat José al aan geeft, probeer toch met elkaar in contact te blijven en je gevoelens te uiten naar elkaar.

Dit zal echt niet meevallen omdat er van beide partijen emoties vrij zullen komen en dan kan er discussie ontstaan.

Probeer er boven te staan en laat je niet zo 'opfokken' dat is nu al helemaal niet goed voor je. (zal moeilijk zijn)

Super dat je vriend zo beschermend is en samen staan jullie sterk. Drie-of zelfs vierdubbel sterk!!!

Geplaatst

hoi meiden

even snel een berichtje van mij

Lala meissie, wat een klote bericht zeg! fijn dat jullie zo snel in Leuven terrecht kunnen, sterkte en wat je zegt, goed dat je niet meer werkt!

Pleun hoe was de uitslag van de echo?

Jose wat rot die testen op koemelkallergie zeg, hoop dat ze het niet heeft.

Maris wat een gespuug en misselijkheid, hebben ze toevalig ook je hcg gehalte bepaald? ik hoop dat het niet erger wordt, maar wat geweldig een of twee ukkies op komst, sterkte met de perikelen met je zwager en schonzus, ellendig, maar dat mag de vreugde van de zwangerschap niet overschaduwen hoor

lieve allemaal, bedankt voor de lieve berichten afgelopen weekend! Wish jij ook voor het berichtje op de site van de jongens, zo lief!!!

we zijn de dag redelijk doorgekomen, zaterdag was ik erg opstandig, onredelijk en tsja, noem maar op, zondag ging het wat beter, een aantal mensen om ons heen gehad en hun 2de jaardag niet ongemerkt voorbij laten gaan...heftig, je weet wat er komen gaat maar toch wordt je weer overvallen en speelt de film zicht steeds weer af, de psyche van de mens zit apart in elkaar.

Geplaatst

Babeth,

Heb lang met mijn vingers op het toetsenbord gezeten zonder één toets in te kunnen drukken.

Elke keer wou ik wat typen, maar vond het dan 'niet goed genoeg'.

Jullie weten wel wat er komen gaat, maar hoe ga je hier dan mee om???

Dat merk je pas als het moment daar is.

Nogmaals heel veel sterkte en een hele dikke, dikke knuffel!

Lala,

Komt er nog wat uit handen bij je, nu je dit nare bericht hebt vernomen?

Het zal emotioneel allemaal heftig zijn en jullie zullen misschien met veel vragen zitten hoe en wat er straks met jullie kleine knul staat te gebeuren.

Sterkte meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden