Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihi en onwerkelijk blijft het nog wel even. Zelfs nu L_otte er is, vind ik het soms nog zoooo onwerkelijk.... Ik voel me dan zo rijk en gelukkig dat ik kan zeggen dat we een dochter hebben. En nog kan ik emotioneel worden als ik naar haar kijk, zo bijzonder...zo van ons :)

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja dat kan ik me helemaal indenken dat je er emotioneel van kan worden het is ook zo bijzonder allemaal echt een wonder alles moet gewoon kloppen om het te laten slagen en dat is nu gewoon gebeurd

Ja de kans is aanwezig dat het er 2 zijn aangezien er 2 zijn teruggeplaatst en we kunnen haast niet wachten om te kijken haha maar we moeten nog even geduld hebben jammer genoeg maar ach hopelijk vliegt de tijd deze week is ook snel gegaan dus zullen de komende weken ook wel redelijk gaan.

Weet iemand vanaf wanneer je de vlos kunt bellen want zit er toch aan te denken om beide te doen

Geplaatst

Zodra je weet dat je zwanger bent, kun je je al aanmelden bij een vk...vaak heb je dan rond week 8 - 10 een intake bij hem/haar.

Weet niet of je een medische indicatie hebt? Zo nee, dan kun je je al aanmelden.

Vaak ben je dan tot 12 weken in het ziekenhuis ( 20-weken echo ook en groeiecho) en de overige controles vinden dan bij de vk plaats.

Bij mij was alles in het ziekenhuis, ene week gyn, andere week vk.

Als je al 1 op het oog hebt, kun je bellen....heb je weer een afspraak om naar uit te kijken :)

Geplaatst

Ja dat was mijn idee ook om te bellen kijken wanneer ik terecht kan.

Ik had vorige week in de kliniek gevraagd hoe nu verder en we hebben daar alleen de eerste echo en dan bij 9 weken en 12 weken een echo bij de gyn en dan in principe door naar de vlos maar ik vroeg wat als we lievre bij de gyn blijven aangezien de vlos in hetzelfde zh zit en dat moesten we maar met de gyn overleggen want waarschijnlijk dat het in onze situatie wel kon.

Dus we gaan het zien we overleggen dat wel bij de 9w echo met hem.

We hebben hier volgens mij maar 1 vlos zitten in de buurt dus hebben niet veel keuze

Geplaatst

Een vk in het ziekenhuis heet een klinische vk en daar moet je een medische indicatie voor hebben. Anders wordt het niet vergoed door je verzekering.

Mijn ervaring is wel dat een vk meer de tijd voor je neemt en dat vond ik erg prettig.

De gyns hier gaan toch voor zoveel mogelijk patiënten als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vond de vk liever en persoonlijker ;)

Maar je kunt het idd even overleggen....en stel dat het er wel 2 zijn, dan blijf je toch onder controle in het ziekenhuis, toch? Tenminste had ik toen wel....

Leuk hè dat je je nu met hele andere dingen bezig mag houden.

Geplaatst

Ik dacht ook altijd als ik zwanger ben zal ik noooit klagen en al spuug ik alles uit en zo, maar misselijk zijn is iets verschrikkelijks echt heel naar. snap je gevoel wel maar dat is het niet, omdat wij allen hier moeilijker en meer hebben moeten vechten om zwanger te worden betekend niet dat we alle ongemakken en zo met een glimlach moeten dragen.

"Klaag "maar van je af hoor.

Jose, ik ben het echt zat, heb zoveel pijn en slapen gaat bijna niet meer, het is dat manlief nog niet thuis is anders zouden mn vliezen morgen breken.

Woensdag hoop ik een datum te hebben.

dat gevoel wat je zegt over Lotte dat herken ik, nog af en toe ongeloof.

Geplaatst

Ja echt wel echt helemaal geweldig al die dingen uitzoeken waar we een paar weken geleden nog niet eens van durfden te dromen.

En als ik niet zo misselijk was en zo moe had ik het nog niet eens geloofd hoor

Ik moet wel lachen om mijn vriend hij is zo zorgzaam en bezorgt hij staat nu in de keuken een komkommer voor mij te snijden haha en gister toen ik weer kwam was de hond gewassen en had hij stof gezogen en gedweild oh ja en hij had de was gedaan nou ik weet niet wat me overkomt zo wil ik altijd wle zwanger zijn hihi

Geplaatst

Och meis......vreselijk dat je het zat bent en dan nog moet wachten. Woendag weer controle dus? Hoop dat je dan ook te horen krijgt wanneer de ks staat gepland.

Zal rond 37 weken zijn? Of laten ze je langer lopen?

Las wel dat M bijna thuiskomt en dan heerlijk 9 weken thuis is, dat is dan wel weer een fijn vooruitzicht....hopelijk maakt die gedachte het een stukje draaglijker.

Haha, sorry moet wel lachen om het feit dat anders je vliezen al zouden breken.... ;)

Geplaatst

Oh jeetje Medusa wat kan ik me denken dat je het zat bent bah hopelijk heb je snel een datum en kun je je kanjer in de armen houden

Wanneer komt je man weer dan?

Hopelijk duurt dat niet al te lang meer.

Ja het klopt wat je zegt dus als het weer zo erg word kom ik hier wel klagen haha

Geplaatst

En er zit nog eens heeel veel vocht in, dat is goed voor je....

Ik ga eens even boven kijken, wassen dan laatste flesje....naar bed en klaarmaken voor de 2e provocatietest morgen ;)

Wordt weer een saaie dag in dat duffe ziekenhuis, bah!

Geplaatst

Ja heerlijk, hij komt donderdag thuis en gaat dan in mei pas weer weg, 9 weken heeeeeeeeeeeeeeeerlijk thuis.

Ik hoop ook dat ze die ks zo snel mogelijk plannen, ik hoop 37 weken maar ga er niet vanuit.

Maris, lekker genieten van je komkommer :-) en je mag zeker hier klagen.

Geplaatst

Oh wat heerlijk dat hij zo lang bij huis is dan alle hulp is welkom nu lijkt me en zeker met alle pijn die jij hebt.

Hopelijk word het wel met 37 weken want zo kunnen ze je toch ook niet langer laten lopen lijkt me

Geplaatst

Maris,

Gelukkig dus een fijn bezoekje geweest bij je schoonouders.

En minder misselijk vandaag, dat is zeer zeker wel prettig.

Wat lief van je vriend!

Medusa,

Jij mag nog even die allerlaatste loodjes doorbikkelen. Succes meid!

Wat fijn dat je man 9 weken lang thuis is.

Wanneer weet je wanneer je de ks krijgt?

José,

L_otte krijgt vroeger op de avond de laatste fles, tot hoe laat slaapt ze dan?

Mijke drinkt rond 23.00u nog een keertje en dan slaapt ze door tot een uurtje of 5.30.

Heel veel succes morgen, hoop dat L_otte er geen of heel weinig hinder van zal ondervinden.

Lala,

Wat fijn, alles opgeruimd en babyfoon in huis.

Ben wel benieuwd naar een recente buikfoto hoor.

Je wordt vindingrijk als je buik je in de weg komt te zitten.

Succes morgen bij de gyn!

Dikke knuffel!

Geplaatst

TnxWish, komt vast helemaal goed. Als L_otte in haar hum is, dan slaapt ze tot 8 uur. Als ze niet lekker is, of een sprongetje maakt, meldt ze zich eerder.

Maar we hebben niets te klagen. Over het algemeen ligt ze er 's avonds 22 uur in ( sinds een paar dagen) en slaapt dan door tot 8 uur.

Nu vandaag iets naar voren gebracht ivm ziekenhuis morgen, dan mag ze nog een voeding om 7 uur en daarna niet meer. Pas in het ziekenhuis weer.

Meiden, trusten allemaal!

Geplaatst

lala toch geen camera geworden????

jose succes morgen

maris ik heb ooit gelezen dat die droge lu crackertje (van die vierkantjes die ook wel als toastje gebruikt worden) zouden moeten helpen tegen misselijk heid voor smorgens

dan moet je er 1 pakken ongeveer 10 min voor je opstaat dus naast je bed leggen en dan zou je minder misselijk moeten zijn

geen idee of t werkt maar mss proberen

medusa hopelijk mag je nu snel knuffelen

Geplaatst

En altijd zorgen dat je van die droge crackertje bij je hebt: in je tas, jas, auto enz.

Tnx Pleun!

Wish, moet er trouwens wel bij zeggen dat ik met oordoppen in slaap hoor. Anders word ik ieder moment wakker van L_otte. Zij maakt zoveel geluidjes in haar slaap en kreunt er soms ook nog eens flink bij. Met de oordoppen in hoor ik dat niet zo, maar als ze begint te huilen.... hoor ik het er wel dwars door heen ;)

Nu ga ik echt naar bed, morgenvroeg het wekkertje weer...nogmaals trusten!

Geplaatst

Maris,

Fijn dat de misselijkheid door het eten van een cracker af zakt.

José,

Succes vandaag!

Lala,

Als je tijd hebt om een foto te plaatsen.....

Van de kast, buik etc. Meid, ben zo nieuwsgierig!

Mijke heeft gisteren om 23.30u bv gekregen en heeft geslapen t/m 7.30u.

Hoop dat dit aan blijft houden, wel zo prettig nu ik bijna moet gaan werken.

Vrijdag zal mijn eerste werkdag zijn. Had gevraagd of dat ik ook het weekend meteen kon werken, dan zit ik er meteen weer in.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ik heb net even gebeld en ik hoor vanmiddag of ik langs moet komen want ze vind 6kilo wel veel

Ik moest maar kleine slokjes drinken en crackers eten

Wish wat fijn dat ze zo lang geslapen heeft heerlijk

nog even en je moet weer aan. De bak op het werk zal wel even wennen zijn

Geplaatst

Wish, zal vanmiddag de buikfoto laten maken :-)

Kast doe ik pas als ie af is haha

Nee, kan eigenlijk ook wel al.

Pleun, camera is onderweg vanuit duitsland ;-)

Amazon.de was nog t goedkoopst.

Onderweg naar ziekenhuis. Hou jullie op de hoogte!!

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden