Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lala,

Hahaha, jaja, dan weet jij ook hoe het voelt. :happy:

Overdag nergens last van, alleen tegen de ochtend één borst die vol zit. Omdat Mijke elke voeding 1 borst drinkt en als ze dan in de avond niet zoveel gedronken heeft zit er tegen de ochtend natuurlijk veeeel in. haha.

Dan ga ik wel eens naar de badkamer en kolf wat met de hand af zodat de druk eraf is. (dat is makkelijker dan naar beneden en de kolf pakken, moet je die weer schoonmaken....)

Morgen dus nog een echo en als dit oké is mogen jullie naar huis!

Yes, yes, yes, ik ga duimen draaien dat dit zo mag zijn.

Maris,

Goed gedaan om een afspraak te maken bij de ha.

Morgen 10 wkn ZWANGER!!!! :happydance:

Geplaatst

Hmpffff.....bijna!! Neonatologie wil ook nog wat zeggen. Daarom ligt meneer nu aan tig draadjes aan n minitor (ecg-eeg-emg-saruratie-hartslag ed). Daar mag ie pas morgenvroeg vanaf. Had binnen n half uur al 2x n alarm omdat kereltje werd aangesloten tijdens de maaltijd. Dus zn flesje laten staan. Tegen de rijd dat hij verder kon drinken was ie zoo boos dat ie ook veel te gulzig drink en hierdoor dus voor alarmen zorgde. Zucht

Hoop dat dit alles is en goed uitpakt voor ons. Ik zie namelijk niet wat er fout kan gaan thuis. Dat ie zn adem af en toe inhoud? Daar ben ik op verdacht. Zelfs als peter de fles geeft ben ik erbij. Lullig voor peter maar ik weet inmiddels waar ik op moet letten.

Moeten thuis niet alleen peter gaan opleiden maar ook de oma's. Anders kunnen we nooit n dagje samen weg of de kleine achterlaten bij opa en oma's. En ik weet dat de grootste wens van moeder v peter is dat ze (alleen) met Matt kan pronken op de gepensioeneerden club.

Tja...

Zal wat worden!!

Maar dat is voor latere zorg.

Katheters zijn er achteraan aan t gaan bbelgische leverancier levert helaas niet in NL. Maar we hebben n firma gevonden die wel levert maar t spul niet op voorraad heeft.

Moet nog vragen hoe t met medicijnen zit. Dat heet: wat moet hij wanneer allemaal krijgen en hoe. Maar dat zal ook wel goedkomen.

P heeft al veel mee naar huis genomen. Gelukkig had ik al rekening gehouden met toch wat langer blijven.

Geplaatst

Jeetje dat is ook wat hopelijk is het dan morgen toch eindelijk zover dat jullie naar huis mogen en dan dat kereltje ook net lopen te plagen tijdens de voeding is ook niet leuk

Maar geod ik zal duimen

Ik ben er net were van de ha en heb nu zetpillen gekregen die ik een week moet gebruiken om te kijken of dat beter gaat zo ja dan moet ik bellen en krijg ik er meer zo nee moet ik terug komen en ging hij wat anders verzinnen want ben inmiddels 12 kg kwijt en dat was niet helemaal de bedoeling het was namelijk de bedoeling dat ik nu zo onderhand een klein beetje weer aankwam en niet verder af viel, maar moest het vrijdag met de vlos ook overleggen

Krijg ook overal reacties welk dieet ik volg haha dan zeg ik een heel gezond dieet namelijk ik ben zwanger haha ach ja het scheelt dat kilo's genoeg heb maar leuk is wat anders ik ben zo slap als een vaatdoek en sta met tegenzin elke dag naast mijn bed en ga naar het werk en ik denk nu al bah was het maar morgen 5 uur dan heb ik weekend maar goed hier komen we vanzelf wel overheen het is alleen nu even vervelend

Maar ja Wish morgen 10 weken haha

Geplaatst

Tja, afvallen is leuk maar liever niet natuurlijk. De kleine heeft ook nog bouwstenen nodig ;-)

Hoop dat de zetpillen werken! Ga ik voor kou heel hard voor duimen :-)

:hugg:

Geplaatst

het zijn wel vroege vogels in Den Bosch hoor

ben net gebeld en moet al om 7:00 in het ziekenhuis zijn pffff dan is stan normaal gezien amper wakker en nu moeten we al in het ziekenhuis zijn.

maar nu hoef ik dus niet lang nuchter te zijn en is er weinig risico dat we uitlopen omdat ik de 1e van de dag ben en met een beetje mazzel mag ik dan vrijdag weer naar huis

dus ....

als ik morgen weer wakker ben probeer ik wel effe te laten weten hoe t is

Geplaatst

Pleun, succes morgen!! Gelukkig is t bijna om de hoek dus hoef je niet om 5 uur te vertrekken ;-)

Ik hoop van harte dat jij vrijdag alweer thuis bent!

Enne, fijn dat je wat wilt laten weten maar niet als je je beroerd voelt he?! Eerst beter worden!!

Geplaatst

Pleuntje,

Heb aan je gedacht.

Ben zo benieuwd hoe het gegaan is en hoe jij het hebt ervaren.

Hoop natuurlijk dat het goed is verlopen en dat je snel naar huis toe mag.

Lala,

Yes, jullie mogen naar huis.

Dan zijn jullie als gezin dag en nacht compleet, wat een heerlijk gevoel moet dat geven!

Succes met alles rondom de verzorging van Matt (wou ik bijna Jay schrijven hahaha)

Enne Lala, niet te veel hooi op je vork gaan nemen.

Maris,

Hoe werken de zetpillen?

Geplaatst

Hoi dames, heb alleen nog maar deze pagina gelezen.....

lala wat heerlijk en geweldig positief dat jullie als compleet gezinnetje thuis zijn!!ben benieuwd hoe de honden zullen reageren.heelijk zeg, ergens wT onwerkelijk misschien? Geniet ervan!

Pleun, ik hoop dat het je meegevallen is,een voorspoedig herstel gewenst!

Geplaatst

Lala hoe is het met het kereltje thuis?

Wish tot nu toe maken de zetpillen het alleen maar erger heb ik het idee van gisteravond lag ik net in bed en ja hoor daar kwam het er weer uit en vanmorgen na het douchen kwam het er weer uit en net alweer dus nee het gaat niet de goede kant op.

Maar goed we moeten straks naar de vlos en dan ga ik even na vragen en anders bel ik daarna de gyn want dit is echt niet leuk meer ben ook alweer een kilo kwijt dus ik weet het even niet meer. Ik wete ook niet wat wel ene niet goed is

Maar goed we wachten even af gelukkig moeten we zo om half 1 naar de vlos hopelijk heeft zij een idee.

Sorry voor het ego bericht maar ik ben er nu wel echt zo zat van ik wil van die misselijkheid af ik moet nog wat in huis doen vandaag aangezien ik nog logees krijg vannacht maar ik heb er gewoon de energie niet voor en daar baal ik zo van nu moet ik het weer aan mijn vriend vragen en daar word ik gewoon verdrietig van ik wil dat zelf kunnen

Dus tot zover mijn geklaag ik wacht straks even af en anders bel ik de gyn

Geplaatst

Heee Maris,

Wen er maar aan om dingen aan je vriend te vragen, het zal steeds meer worden dat je niet (meer) kan.

Maar idd niet fijn die misselijkheid. Hoop dat er snel wat op gevonden wordt.

Gisteravond even na zes uur thuis en geen kv in huis (bijvoeding) en een gestress o

m alle medicijnen te identificeren en t schema goed te lezen. Waardoor we verl te laat gingen sonderen en voeden maar t is goedgekomen.

De honden hebben zich prima gedragen!! En nog, die doen het super! Interessant natuurlijk zo'n mini mens en raar natuurlijk als er geluid uit komt ook nog eens! Maar ze doen t super.

Geplaatst

Haha ja dat klopt hij zal steeds meer moeten doen maar niet op deze manier ik geef niet heel snel iets uit handen haha

Mara goed ik heb net toch maar gebeld met de gyn en na de vlos moet ik direct langs komen en bloedprikken en de arts wou mij ook zien dus ik weet niet hoe het gaat lopen maar ze vonden het niet goed als je al 4x in 2 uur tijd overgeeft dus heb net mijn vriend maar even gebeld en die heeft direct de hele middag vrij genomen ipv alleen voor de vlos want hij vertrouwd het ook niet helemaal. Nu is het alleen te hopen dat er geen uitdroging is want dan kom ik aan het infuus en moet ik blijven maar geod dat zien we wel er is nu toch niks meer aan te doen alks het maar op houd dan maakt het mij allemaal niks meer uit.

Heb net ook al huilend mijn moeder opgebeld omdat ik er helemaal doorheen zit

Lala gelukkig is het allemaal goed gekomen en nu lekker gaan genieten van jullie mannetje thuis

Haha ja die honden zullen wel raar opkijken met zo'n kleintje waar ook nog geluid uit komt hihi zal die van ons straks ook wel doen

Nou ja ik zal vanmiddag wel laten weten hoe en wat het word in elk geval vervolgd

Geplaatst

Hallo dames ik ben ook al weer thuis alles is erg meegevallen.ben wel nog erg moe maar heb niet veel pijn .lala whhhhhaaaaa super goed nieuws na de pasen kom ik snel knuffelen hoor maar dat sprekwn we nog af.maris hopelijk ben jij nou niet aan de beurt in t ziekenhuis succes de rest dikke kus en ik meld me later weer na mn dutje

Geplaatst

Lala,

Oei, geen kv in huis. Dat was zeker stress!

Vind het raar dat het zkh jullie niet voor de eerste avond en nacht wat mee heeft gegeven.

En dan nog de medicatie op orde maken, pffff wat een toestand.

Fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen.

Neem aan dat jullie ten alle tijden nog naar het zkh mogen bellen om het één en ander na te vragen.

Hoe is de kraamhulp?

De honden zullen zeker moeten wennen aan die kleine knul, maar dat komt wel.

Succes nog de eerste periode samen thuis.

Wanneer moet P weer gaan werken?

Maris,

Gadsiedarrie, de zetpillen doen hun werk dus niet zoals je had gehoopt.

Logisch dat je erdoor heen zit. Je bent ontzettend blij dat er een wondertje aan het groeien is daar gaat het niet om.

Maar die misselijkheid en braken is echt 'not funny', totaal niet!

Je reactie kan ik me wel voorstellen, dat het je niks uit maakt al moet je aan het infuus in het zkh.

Als het maar beter met je gaat.

Dikke knuffel!

Pleun,

Yes, operatie dus meegevallen, wat fijn om te lezen!!

Gelukkig niet veel pijn.

Wel rustig aan doen zodat je lichaam goed kan herstellen van de operatie.

Mijke heeft vannacht de schade van gisterennacht ingehaald en mama heeft prima kunnen slapen.

Nu ligt ze vanaf 11.15u in bed en wordt nu net wakker.

Eten kunnen koken, wasje in de droger zitten die kan ik nog vouwen en strijken.

Vanavond een avonddienst, om 15.30 beginnen t/m 22.45uur en morgen een vroege dienst.

Geplaatst

Lala, wat fijn dat jullie thuis zijn, das genieten.

Maris wat verschrikkelijk balen dat je uitgedroogd ben en aan het infuus moet, ik hoop dat het snel overgaat.

Pleun, jij bent geloof ik aan je galblaas geopereerd, fijn dat het mee viel.

Ik zal ff een fotootje van ons wondertje plaatsen [ATTACH=CONFIG]3824[/ATTACH] hier is hij 1 dag oud :-)

Geplaatst

Dank je babeth ik hoop het ook want dit is echt niet wat

Heb net voor de 8ste keer overgegeven vandaag dus dan kun je het. Een beetje nagaan hoe ik mij voel

Maar gelukkig alles wel goed met de kleine en hebben zelfs het hartje gehoord ook zwaaide hij even naar ons hihi moest er gewoon van huilen

Geplaatst

Meduus!

Leuk kereltje zeg!!

Hoe zit t met zijn niertjes??? Alles ok verder??

Maris, kalm aan, laten ze je maar goed weer op de been brengen in r ziekenhuis.

Pleun: fijn, je bent weer thuis zonder al te veel problemen! We bellen/mailen/whatsappen wel na pasen.

Wish, fijn dat je weer even slaap heb kunnen inhaken, hoewel ze zeggen dat dát eigenlijk niet kan. Masr even uitslapen/doorslapen is wel lekker.

Babeth: hoe is t bij jullie dan? Dikke knuffel!

Kraamzorg is langs geweest, we hebben t/m maandag nog "hulp". Ze vraagt zich alleen af waar ze mee kan helpen gezien we alles onder controle lijken te hebben. Gelukkig geen preek over hoe n bedje op te maken of dat de spijlen van het bedje moeten worden nagekeken masr lekker nuchter "wat kan ik nog voor jullie doen".

Nou, vandaag heeft papa meneer voor t eerst in bad gedaan en mogen gaan we tummy-tub doen ;-)

Jay(ja ook ik noem m af en toe nog zo)/Matt vindt t heerlijk in t warme water. Trouwens ook op gevoel en niet met thermometer. Ben echt benieuwd hoe hij de tummy tub gaat vinden.

Peter gaat dinsdag weer werken, tenzij ik instort voor die tijd.

Medicatie is vrijwel allemaal voor kinderen die al zelfstandig n pilletje kunnen slikken. Dus moeten we t aanpassen voor een spuitje zodat we t in zn mond kunnen spuiten. Daarnaast heeft hij ook meds die in zn blaas terecht moeten komen en dat moet dan via de katheter.

Maar dat zit in n glazen ampul en moet opgetrokken worden met extra water (waar kennen we dat van...)

Nu hebben de belgen ook andere meds dan hier in NL dus is onze apotheker zelfs zo lief om Leuven te bellen over hoe en wat. De huisarts komt van de week even langs, kijkt ie knul ook nog even na, en kunnen we ons schema laten zien en die had de apotheker ook al gebeld om te zeggen dat wij t een en ander nodig hebben.

Iedereen zit in de meewerk modus, heel fijn zeg!

Tot zover,

We moeten zo weer katheteriseren.

Xxx

Ps: is best fijn weer thuis te zijn ;-)

Hebben n medela swing gekocht. Ok, is luidruchtiger en is n enkele kolf maat vele malen beter dan de medela symphony. Raar maar waar.

Geplaatst

Lala, wat fijn dat je nog kraamhulp heb en dat ze niet "zeurt" over bedje en zo maar gewoon hoe ze jullie kan helpen.

Spannend dat P weer gaat werken dinsdag, maar je klinkt inderdaad alsof alles onde controlle is, fijn dat de ha en apotheek zo met jullie mee denken.

Wat leuk om zelf in bad te doen, Rolf vind tummy tub lekkerder dan het badje.

Wij weten nog niets, donderdag krijgt Rolf een echo om te kijken waar en zo het verstopt zit en 11 april krijgen we daar de uitslag van, in ieder gevaltot 11 april de antibiotica geven, waarschijnlijk daarna het onderzoek om te kijken waar exact de klepjes zitten die zijn met echo niet te zien, we hebben nog wel stiekem hoop dat het verdwenen is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden