Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihihi, terwijl broccoli puree heel lekker is!(vind ik dan. ;-))

Mijke doet t goehoed! Pluim voor mijke en dr mama.

Kleine man begint steeds beter te snappen dat hij niet moet tegenstribbelen als t tiet-time is. Gisteren de helft van de voedingen bv gegeven en hij is niet afgevallen :-) ten opzichte van eergisteren. Dus da's goed. Nou vind ik t ook wel dubieus hoor, dat wegen. Want een volle luier of een lege luier en flinke katheter is 75 gr. Dus een flinke dot zout bij de metingen.

Kleine man zit me vandaag wel een beetje te misbruiken, want dan geeft hij aan dat hij honger heeft en dan haal ik em uit zn bedje. Waarna hij vervolgens twee minuten eet en dan weer in slaap valt.

Aan de andere kant: als Mijke in 6 minuten een volle maaltijd heeft is twee misschien nog niet zo gek voor snackie.

In de tijd dat peter werken is geef ik bv, de voedingen die peter overneemt krijgt hij dan flesje. Soms bv, soms kv.

Gaat tot nu toe goed maar we zitten pas op dag 2.....

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish Mijke doet het heel goed haha dus dat was geen succes ach komt vanzelf wel.

Lala wat fijn dat er een beetje ritme in zit nu hopelijk gaat dat zo door dan zal het voor jullie ook beter vol te houden zijn lijkt mij.

Pleun hoe gata het met jou?

Hopelijk iets beter?

Pippe hoe is het met de kwaaltjes?

Hier gaat het redelijk alleen ben er net achtergekomen dat ik echt nog niet kan werken. Mijn moeder komt zo voor de echo namelijk even langs om hier even te stofzuigen en te dweilen zodat mijn vriend dat niet hoeft te doen en toen dacht ik van ik help een beetje en doe vast de was in de machine en ruim een beetje op maar dat heb ik geweten want begon direct weer over te geven terwijl ik het echt op een heel rustig tempo deed maar goed dan weet ik dat ook weer denk ik maar.

Ik had anders komende week voor 2 dagen weer willen proberen maar zolang ik hier in huis nog niet eens de was kan doen hoef ik echt nog niet op te gaan passen op de kinderen van een ander lijkt mij.

Nou is het wel zo dat ik een verzekering aangevraagd had bij het uwv voor de ziektewet en ww zodat ik niet in de problemen zou komen mocht ik in de ziektewet komen, maar wat ben ik blij dat ik die half maart al aangevraagd had want ik kreeg net een telefoontje dat die goed gekeurd is. Had ik dat pas per 1 april gedaan was die afgekeurd. Gelukkig heb ik in het voren gedacht en niet dat ik achteraf zat van shit dat had ik ook kunnen doen.

Mara goed fijne middag allemaal ik zal later wel laten weten hoe het gegaan is maar hoef er pas om 4 uur te zijn en voor die tijd gaan we even bij mijn oom langs die op dat zh ligt dan is het een rijden voor mijn moeder.

Geplaatst

Hey meiden,

Hier gaat het wel oke, kwaaltjes zijn er bijna niet meer. Hopen dat dat geen voortekenen zijn maar dat Lena er gewoon weinig last van heeft. :-( Fijn voor haar hoor, maar als ze er eerst wel waren en nu niet, baart dat wel zorgen gezien het verleden. Maar we moeten afwachten en proberen positief te blijven..

Geplaatst

Lala,

Nog over het 'clusteren' gelezen?

Haha, die Matt begint nu dus wel te begrijpen dat hij iets lekkers van mama kan krijgen als hij mee werkt.

Dat wegen zal niet altijd meevallen.

Zolang jij er een goed gevoel bij hebt dat Matt voldoende drinkt en ook alert blijft reageren is het toch prima.

Een snack is ook wel eens lekker, en wat denk je ervan om even fijn bij mama te knuffelen! Is toch heerlijk!

Maris,

O nee, dat is minder. Je moet om de was te doen wat vooroverbuigen, door je knieen zakken, weer opstaan. En dan vergt dit toch wel energie van je lichaam om het bloed weer goed rond te laten gaan.

Het lijkt een kleine opgave, maar zoals je nu hebt gemerkt is dit het niet voor jou lichaam.

Wel balen voor je!

Helaas ken je het klappen van de zweep en heb je op tijd aan de bel getrokken bij het uwv!

Pippe,

Je wil zo graag dat Lena iets voelt, bewijs van de zwangerschap.

Maar die testen liegen er niet om!

Hier zullen jullie het nu nog mee moeten doen tot dat jullie hopelijk een prachtige echo te zien krijgen en dan weer één en dan weer één etc etc, tot dat jullie wondertje(s) geboren zullen worden en jullie zo intens gelukkig mogen zijn!

Pleun,

Hoop zo dat het elke dag wat beter met je gaat!!!

Hier wederom een prima nacht. Mijke heeft geslapen van 20.30 t/m 7.15u.

Vanmorgen heeft ze banaan gehad, deze keer viel het prima in de smaak en heeft ze ook daadwerkelijk wat op. LOL

Zelf de banaan vastgepakt en laten proeven, ze sabbelde er flink op los.

Naar het dorp gewandeld en even bij de Hema een plastic slabber gehaald, hier doe ik dan een stoffen slabber over.

Maar nu is de stoffen slabber doordrenkt van kwijl, banaan en nog meer kwijl waardoor ook haar shirt nat wordt. haha!

Geplaatst

Heb t clusteren gelezen.

heb vandaag na de zoveelste snack maar t bed opgezocht met kleine man erbij. Heeft wel geholpen hihi. Mannetje kon 'snacken' wanneer hij wilde en mams kon lekker even dutten tussendoor.

heb hem nt helaas voor zn katheter wakker moeten maken. Heb m maar n bv flesje gemaakt. Weet ik in ieder geval zeker sat hij deze ochtend genoeg gehad heeft.

Geplaatst

Lala heerlijk even kunnen dutten goed bekeken hoor neem je rust wanneer het kan.

Wij zijn er net weer van de echo en alles was weer perfect hij/zij lag weer precies op schema dus de echoscopiste was helemaal tevreden.

Wel moest ik erop voorbereid zijn dat ik bij een kleine bloeding niet in paniek moest raken want dan kwam dat doordat de placenta aan de achterkant vrij laag lag en dan kon dat voorkomen maar goed we zullen wel zien heb het nog niet weer gehad sinds die bloeding bij 6weken gelukkig.

Maar volgende week vrijdag hebben we weer een afspraak bij de gyn zelf ben benieuwd wat we dan weer gaan bespreken weet het verder ook niet haha

Geplaatst

Goed gedaan Lala, heerlijk saampjes in bed doorbrengen is echt geen straf als je dit regelmatig doet. ;)

Maris,

Jippie, wat fijn dat jullie weer een goede echo hebben gehad.

Denk dat als je een bloeding krijgt je toch wel wat zal schrikken ook al weet je dat dit kan gebeuren.

Je wil geen bloed zien!

Geplaatst

Nee dat zei ik ook al dat de schrik er dan toch sowieso in zit en waarschijnlijk bel ik dan toch voor de zekerheid.

Maar goed het hoeft niet zo te zijn het is alleen te hopen dat de placenta op den duur nog omhoog gaat maar kan me er nog niet druk om maken

Oh ja ik heb ook een nieuwe verslaving haha bosvruchten waterijsjes dat is verzachtend voor de maag die kou dus ik ben er gek op haha

Geplaatst

heee dames

maris rustig aan jullie uk is het aller belangrijkst

pippe ik had ook weing kwaaltjes na de eerste 4 weken en toch is stan er nu houd goede hoop

wish jij hebt echt een heel slim lief meisje

lala jij komt helemaal niet hier heen jullie hebben zelf gen9oeg ziekenhuis gedoe dus dan kom je niet hier ook nog eens bacterien op doen

(wat is een zh toch eigen lijk een vies ding he )

bovendien wil ik naar jou toe komen maar voorlopig ben ik nog wel in den bosch

drankjes werkten ook niet kreeg niet genoeg binnen , heb sinds gister een sonde voedings slang

ze wilde eigenlijk een dubbele slan leggen 1 die voeding gaf recht in de dunne darm en 1 die weer mn maag leeg zou houden maar dat past gewoon niet door mijn neusgaten dus voorlopig nu maar alleen de sonde voeding maar als dit niet helemaal werkt omdat mijn maag toch maagsappen blijft overproduceren krijg ik waarschijnlijk een kinder hevelslan in mn andere neusgat (zie ik niet echt zitten maar als het echt niet anders kan zal ik het toch proberen )

dus tot zo ver weer

dames geniet van jullie weekeind en ik meld me binnen kort weer

Geplaatst

Hé Bah het zit je echt niet mee pleun hopelijk gaat het nu echt wat doen die sonde sterkte meid

Ja de uk en ik zijn het belangrijkste dus vandaar dat ik het werken weer op schuif het is niet anders zolang ik mij rustig houd gaat het redelijk dus dat doen we dan zo simpel is dat

Geplaatst

Pippe,

Ook ik had weing kwaaltjes. Het enige dat me bijstaat is vaker plassen maar dat was vlgs mij ook alles in t begin.

Pleun, snap ik maar ik wil wel gewoon op bezoek hoor. Enne: is bewezen dat steriel ook niet goed is voor kindjes. Dus ben blij dat meneer nu wat bacterien meemaakt.

Zkh leuven werd goed gepoetst. Elke dag, ook in weekend.

Peter heeft zostraks besloten dat hij morgen zn verjaardagviert. Niks in huis dus wordt leuk. Pff...

Net klein taartje gemaakt maak nog brownies en dan houdt t op. Mam en Pap op (werk-)bezoek gehad maar blijft vermoeiend. Ga zo even plat denk ik. Voel mn voetjes niet meer.

Bleh, was heel enthousiast zostraks maar dat is inmiddels ver te zoeken.

Geplaatst

Pleuntje,

Hoop dat die tweede slang niet nodig zal zijn.

Krijg je nu sondevoeding en daarnaast nog die drankjes en wat nog meer?

Mag je wel kleine beetjes eten en drinken wat je zelf wil?

Krijg je elke dag bezoek? Wat kun je daarnaar uitkijken als je in het zkh ligt hè.

Lieve schat, nogmaals sterkte!

Knuffel van Mijke en van mij.

Maris,

De misselijkheid is gelukkig minder aan het worden!

Jezelf rustig houden is dus een 'must' om niet misselijk te worden, voorlopig niet gaan werken zal het beste zijn.

Pippe,

Mijn kwaaltjes zijn menstruatiekrampen geweest en verder niet misselijk, gevoelige borsten etc.

Ben met jullie mee af aan het tellen.

7 mei echo toch?

Geplaatst

Pleun hoe is het met je?

En met de andere dames?

Ja als ik mij rustig houd en niks doe is het heel goed te doen op dit moment met de misselijkheid maar zodra ik wat ga doen ookal is het douchen dan word ik echt weer heel erg misselijk.

Maar goed ik weet nu zo ongeveer wat wel en niet kan om alles binnen te houden dus heb me er allang bij neergelegd in oktober is het wel weer over denk ik maar haha nee grapje hoop dat het met 2,5 week echt minder word.

Nu is het alleen nog te hopen dat mijn rugpijn/heupen minder word maar dat bespreek ik van de week bij de fysio wel weer even hoe en wat. Hij raadde aan zoveel mogelijk te gaan liggen en nu is dat wel te doen aangezien ik toch al thuis ben en niet veel kan doen maar hoe en wat als de missleijkheid minder word en ik daarom weer mag werken. Ach we gaan het wel zien ik kan me er wel druk om maken maar daar heb ik alleen mijzelf maar mee.

Geplaatst

Lala,

Proficiat met de verjaardag van Peter.

Is het gelukt om de gasten te voorzien van een taartje/brownie zonder dat ze in de gaten hadden dat dit een 'op het laatst besloten feestje' was?

Kan me voorstellen dat dit vermoeiend voor je was!

Maris,

Vervelend zeg dat je ook nog eens last hebt van je rug en heupen.

Zoveel mogelijk gaan liggen, makkelijk gezegd....

Succes ermee!

Ik ga hier even een klein meisje eten geven, ze heeft net haar sokken uitgetrokken en is die in haar mond aan het stoppen. Haha!

Geplaatst

Haha dan zal ze wel honger hebben wish

Hadden jullie ook tijdens de zwangerschap van die rare dromen en dat je buiten dat zo slecht slaapt kan ook aan mij liggen hoor haha

Geplaatst

Hihi ja das normaal maris

Dank je wel wish!

taartje en brownies waren gelukt en meer heeft t bezoek aan gebak ook niet gegeten hoewel peter nog naar de lidl is geweest (zondags open in roermond) en nog taart had meegenomen.

Ben nu even om de 3/4 uur aan t kolven, bv productie opschroeven en san morgen volledig over.

Geplaatst

Haha ok dan ligt het niet aan mij

Nog gefeliciteerd met peter gelukkig is het leuk geweest en ach anders blijft er toch altijd gebak over

Succes met kolven

Geplaatst

Maris,

Ook ik had rare dromen.

Er kwamen mensen in voor die ik al heeeeel lang niet had gezien en de gekste dingen.

Lala,

Joepie, morgen dus volledig bv geven aan jullie kleine knul!

Is het nu wel duidelijk bij Matt dat hij bij jou iets lekkers kan krijgen als hij meewerkt. haha!

Geplaatst

Ja dat heb ik dus ook er kwamen zelfs mensen in voor wat ik liever niet in een droom heb haha maar goed als het erbij hoort hoort het erbij hihi

We zullen wel zien wat er nog meer voorbij komt

Ik heb trouwens nog wel geluk dat ik ziek ben door zwangerschap nu krijg ik gewoon 100% uitbetaald en als het niet door de zwangerschap kwam had ik eerst 6 weken wachttijd en kreeg ik dus 6 weken geen geld en nu wel dat telefoontje kreeg ik vanmorgen dus mijn dag kan niet meer stuk. Ik krijg nu wel een oproep van de medische dienst van het uwv maar goed zolang de gyn zegt dat werken niet verstandig is kunnen zij ook niks.

Heel misschien ga ik het volgende week voor 1 dag weer proberen dan heeft namelijk het oudste kindje vakantie en kan die een beetje helpen die is al zo bezorgt om mij nu ik zwanger ben haha maar goed dat is pas volgende week donderdag dus dan zijn we al weer een heel eind verder. En volledig aan het werk zit er voorlopig echt nog niet in maar we zien het wel.

Morgen weer naar de fysio gelukkig want dat word er ook niet beter op met mijn rug en heupen maar ook dat is afwachten

Fijne dag allemaal ik ben begonnen met mijn favo serie terug te kijken mcleods daughters die kan ik wel 1000 keer kijken en blijft mooi en kan om sommige gedeeltes nog steeds janken vooral nu hihi

Geplaatst

Maris, lekker rustig aan doen hoor. Je voelt zelf het beste wanneer je weer aan de slag kan.

Lala, fijn dat je morgen volledig overgaat! Was het wel een geslaagde verjaardag?

Wish, bij jullie ook geen klagen volgens mij. :-)

Hier gaat het wel, jullie weten van mijn onzekerheid ondertussen. Die miskraam heeft er echt ingehakt vorig jaar. En alhoewel ik dacht het een 'plekje' te hebben gegeven, denk ik dat er nog veel verdriet zit, en angst natuurlijk voor nu. Het was gisteren en vanochtend zelf zo erg dat ik tranen met tuiten gehuild heb, en waarom? Angst, ik had echt het gevoel alsof ik op mijn gevoel moest vertrouwen en dacht echt dat het mis was. Dus ik heb GG gebeld. Of ze misschien iets kunnen doen, een bloedtest ofzo, om te kijken of HCG nog stijgt. Helaas doen ze dit niet.. dus hebben we nog een clearblue digital gedaan.. en die gaf 3+ aan. Lijkt me goed denk ik.. Hopelijk kan ik snel op een roze wolk kruipen, want hoelang we hier ook van gedroomd hebben, blij kan ik nog niet zijn.

Geplaatst

Pippe, dat blijft nog wel even hoor!!

Ook peter had zo zn angsten en twijfels. Hebben ook relatief veel testjes ertegen aan gegooid. 3+ is prima ;-)

Kan je niet via je huisarts evt hcg laten prikken? Deze en volgende week? Maar t zijn maar lappenmiddeltjes. Tussen de testen door toch weer de angsten en twijfels. Maar pippe, het is niet niks hoor. Miskraam en daarna al het gedoe met gg en slecht ontdooid zaad e.d.

Daar mag je best ook om huilen. Die spanningen moeten er ook uit.

Verjaardag was geslaagd :-)

Matt snapt t beter als hij niet "vergaat" van de honger. In mn naïviteit had ik gehoopt t kv voedingsschema te kunnen aanhouden. Is vandaag al de deur uit dat schema,en zal nig erger worden deze week. Maar ik ben zeker ervan dat bv uiteindelijk gaat werken. Zo half-half is ook niks.

Had ik al verteld dat mannetje nu 3640 weegt? 1300 meer dan geboorte gewicht. Ik vind dat hij t goed doet.

Geplaatst

Pippe dikke knuffel van mij bah die onzekerheid had ik al en laat staan hoe het voor jullie moet voelen.

Wel een erg goed teken dat de test 3+ aan geeft dat betekend dat de hcg inderdaad stijgt die test kan niet hoger aangeven dus dat is helemaal goed.

En die wolk komt vanzelf ik zit er ook niet altijd op hoor het begint nu wel meer te komen maar het blijft onwerkelijk zolang ik niks voel denk ik.

Ik wou dat ik wat voor je kon doen om je onzekerheid weg te nemen maar dat kan ik helaas niet

Wel jammer trouwens dat ze bij het gg niet mee willen werken het is ook overal anders misschien kun je nog wat via de ha regelen maar de test gaf 3+ aan dus dat betekend stijging.

Ik hoop voor jullie dat de komende 2 weken snel voorbij gaan (dan gaan ze voor ons ook snel hihi voor de geslachtsbepaling) en dat er echt een super hartje te zien zal zijn.

Hoeveel hadden jullie er ook al weer terug laten plaatsen?

Ik weet het niet meer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden