Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben 2 kanjers terug laten plaatsen. :happy:

Ik kon na de test weer even lachen, dus hopelijk kan ik er weer even tegen.

Ik maak Lena alleen maar onzeker met m'n vragen over hoe ze zich voelt, en dat moet ik ook niet meer doen.. maar ik voel niets, en dat is zo moeilijk!

Lala, dat is veel! Of gaat het altijd zo snel? Het is iig echt een mooi mannetje.

Maris, ook ik ben best nieuwsgierig naar jullie geslachtsbepaling. ;-) Ik denk een meisje.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pippe,

Yes, een 3+!!! Dit geeft je dan toch wel even een positief gevoel.

En daarna komt die onzekerheid weer om de hoek kijken, erg herkenbaar.

De ha mag je volgens mij niet weigeren om een bloedtest te laten doen, als jij en Lena dit echt willen moet je de ha bellen om dit te vragen.

Volgens mij ben ik de hele zwangerschap met tijden erg onzeker geweest.

Ook toen ik Mijke op mijn borst had liggen en haar warmte voelde en haar ademhaling en dat mooie lieve snoetje zag was ik nog onzeker of dat het goed met haar ging.

Op de film zie je mij ook met een onzekere/angstige blik naar de vk kijken en vragen of dat het echt wel goed met haar gaat.

Lala,

Matt is prima aan het groeien! Petje af voor mama!

Als Matt te hongerig is heeft hij misschien geen geduld om te wachten totdat jij toeschietreflex krijgt.

Mijke is hier ondertussen erg bedreven in en klimt soms helemaal tegen mij aan als ze het niet snel genoeg vindt gaan. haha!

Maris,

Volgens mij hebben ze 2 cryo's terug laten plaatsen.

Dat is een hele mooie serie! Heb er ook vele tranen bij gelaten. Haha!

Wanneer weet je of dat je 1 dag wil gaan proberen om te werken?

Meid, wat niet gaat, gaat niet hoor.

Mijke heeft het doorslapen onder de knie. (zeg ik heel zachtjes, omdat je dan zult zien dat het vannacht niet zo is....)

Ze drinkt rond 18.00/19.00u laatste keer en gaat rond 19.00/20.00u naar bed en wordt dan rond 5.30/6.00u wakker.

Dit vind ik prima nachten.

We gaan nu een beetje proberen om haar te sturen dat ze iets later de laatste bv drinkt zodat ze in de ochtend rond 7.30u wakker zal gaan worden.

Vandaag staan er worteltjes op het menu, appel vond ze vanmorgen nog niet veel aan.

Geplaatst

Pippe heel goed dat je weer even kon lachen en ja het lijkt mij ook frustrerend omdat jij niet voelt wat Lena voelt maar meid heb vertrouwen jullie kanjer(s) doen heel hard hun best.

Grappig dat jij ook een meisje denkt bij ons ik denk dat ook maar mijn vriend denkt van niet en die heeft vaak wel gelijk met die dingen vandaar dat ik ook zo benieuwd ben haha en daar komt nog bij dat we een meisjes naam al heel erg lang klaar hebben maar een jongensnaam heel erg moeilijk vinden. Maar goed nog tijd genoeg

Wish ik bekijk dat begin volgende week wel of dat lukt volgende week donderdag we gaan het zien wat niet gaat gaat niet.

Haha ben benieuwd hoe Mijke eruit ziet na de worteltjes

Maar wel fijn dat ze lekker door slaapt nu zal voor jullie ook wel veel rust schelen

Haha ja leuke serie he is gewoon een verslaving

Geplaatst

Mijke gaat goed!!

Toeschiet reflex zat! Hihi spuit m zelfs on zn oog als ie aan t miepen is. Meneer is gewoon ongeduldig dan en laat zoch dan niet meer goed sturen. Dus is t af en toe vechten ;-)

Meestal kan ik t best hebben maar als ikzelf ook heel moe ben wordt ik moedeloos. Gelukkig hebben we kv en mm op voorraad dus dan krijgt hij gewoon n flesje hoor ;-)

Net met de wandelwagen vlaai gaan halen voor peter op t werk morgen. Lijkt Om de hoek, is drie minuten rijden? Is dus kleine veertig minuten lopen. Heen. Zijn er dus net anderhalf uur uit geweest. Op tijd ook want begon te betrekken toen we weer thuis waren. :-)

Pippe: ook hier vaak nu nog onzekerheid. Mede door matt's nierprobleem. Maar er gaat geen dag voorbij zonder dat ik me afvraag of ik t goed doe en/of dat er niks met matt aan de hand is. Is denk ik normaal.

Hoe dan Ook: dikke knuffel !

Geplaatst

Zodra je kindje geboren is blijf je zorgen houden.

Dit zal elke ouder hebben.

Lala,

Dan heb je een flinke wandeling gemaakt. Het lijkt dan zo dichtbij, maar je lichaam is nog niet volledig herstelt.

Toen ik de eerste keer ging wandelen heeft mijn man gefilmd.

Ik dacht dat ik al heel wat was, als ik nu die film terug kijk zie ik mezelf waggelen en ik dacht dat ik 'normaal' kon lopen. hahaha!

Met een grote spatlap in m'n onderbroek en een hechting (van de knip) valt dit ook niet mee. ;)

Geplaatst

Hahaha...ik kan me er een voorstelling van maken. We zijn hier wel al 6 weken verder ;-)

maar idd mn lichaam is nog aan het herstellen, dus dit doen we ook maar 1x per week.

Okay, heb n probleempje: ben door mn voorraad bv heen. En mijn productie is écht nog niet genoeg voor kleine man.

Ben nu ipv alles kolven hem ook aan aan het leggen, waarbij hij dan minstens 20 minuten drinkt. Vaak langer en krijgt hij minstens 2 borsten. Maar dit is niet genoeg. Hierna krijgt hij dus nog een flesje, nu dus kv. Dat geeft me weer een twee tot drie uur tijd om mn borsten te vullen. Hierna hetzelfde verhaal. Nou wil ik ook van de kv af, dus zal ik, zeker voor de voedingen die Peter geeft, ook moeten kolven.

en dat is dan het probleem: wanneer doe ik dat dan? Voorlopig de voedingen die peter geeft dan kolven?

Ik ga vanavond cluster voeden. Dit zal ik moeten doen als peter thuis is, of ik moet alle honden vast zetten, want "overdag" zijn er teveel afleidingen in de vorm van honden die naar binnen of buiten willen, (af-)wasjes die gedaan moeten worden, huishouden in algemeen e.d. Dat gaat hopelijk de productie ook omhoog gooien. En dan morgen een clusterkolf dag? Dit relaas is even om mn eigen gedachten op een rijtje te krijgen hoor, zal vast gaan lukken, ben ervan overtuigd en ben zeker vastberadend genoeg om door te zetten. Alleen is het redelijk frustrerend als je net minstens een half uur gezeten hebt met kleine man, hij n boertje laat en je aankijkt en begint te schreeuwen omdat hij (nog) honger heeft.

Ach ja, komt goed! Heeft tijd nodig! Als ik vrijdag nog zo frustie ben ga ik een lactatiekundige inschakelen...

Pleun, meis, hoe is t? Mag je alweer eten? Ben je al van de sonde af?

xxx

dikke knuff!

Geplaatst

Haha mijn vriendin zei ook al dat ze zich heel wat voelde bij de eerste wandeling maar dat ze er zo weer was omdat een klein stukje toch al heel erg ver leek.

Ik heb dat nu al maar dat komt omdat ik al 4 weken niks doe haha

Ik had gister kleding besteld en lang leve internet de schoenen pasten niet en 1 broek was veel te groot dus morgen komen ze een maatje kleiner brengen en halen ze deze weer op haha toch wel handig want winkelen zie ik echt even niet zitten.

Maar goed laat het mooie weer dus maar komen want het is wat dunnere kleding dan kan ik er de hele zomer nog mee.

Oh ja en 1 gezin heeft een andere gastouder dus tot aan de zomer vakantie zit ik op 3 dagen werken en vanaf dan op 2 tot aan mijn verlof maar ik ben er eigenlijk wel blij mee zo heb ik iets meer rust

En ik heb de afspraak voor de 20w echo ook namelijk 8 juni direct om half 10 's morgens

Verder ben ik vandaag toch wel weer iets misselijker als gisteren en de dagen ervoor maar dat kan ook komen door de fysio vanmorgen hij drukt dan wel op de rug enz maar goed ook dat word er niet zo veel beter op krijg steeds meer pijn maar gelukkig heb ik vorige week wel direct gebeld.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Geplaatst

Lala we waren tegelijk aan het typen maar sorry ik weet hier geen antwoord op lijkt me inderdaad frustrerend misschien moet je toch maar een lactatie deskundige bellen zij weten vaak wel wat te doen.

Sterkte ermee

Geplaatst

dames hier goed nieuws morgen avond magn ik met arno mee naar huis als hij om 1800 naar t ziekenhuis komt

woehoe zal zoooooooooooooo blij zijn als ik eenmaal thuis ben

moet nu nog 1 nachtje blijven om te kijken of het vaste eten ook goed blijft gaan maar daar heb ik alle vertrouwen in dus morgenavond slaap ik weer in mn eigen bedje

en vanaf donderdag kom ik weer regelmatig kletsen en bijlezen dikke kus allemaal

Geplaatst

Oh meid wat ben ik blij voor je heerlijk weer in je eigen bedje en naar je eigen mannetjes.

Dit is echt goed nieuws en dan thuis lekker rustig aan doen om zo goed mogelijk te herstellen

Geplaatst

http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/

Lala, lees dit eens.

Is het haalbaar om Matt te laten drinken en een uurtje hierna te kolven?

Het komt echt niet vaak voor dat moeders niet voldoende voeding hebben.

Die site is echt heel informatief, heb er zelf ook heel veel aan gehad.

Zat er soms dagelijks op om de tips te lezen en hoe en wat.

Succes Lala, je kan het dat weet ik zeker!

Maar als je na het voeden nog kv gaat geven en je kolft niet, zal je lichaam niet weten dat Matt zijn melkvraag groter wordt.

En soms heb je een aantal dagen net iets minder voeding dan Matt vraagt.

Een lactatiekundige benaderen is nooit verkeerd als je frustie bent.

Pleun,

YES, ons Pleuntje mag naar huis!

Wat ben ik blij voor je, echt ontzettend goed nieuws!

:happydance::happydance:

Heel veel succes nog met aansterken en beter worden.

Ga even een jengelend meisje uit bed plukken, ze is net wakker geworden.

Geplaatst

Pleun mag lekker naar huihuis!! Fijn!! Wat zal jij blij zijn zeg!

xxxx

Hhi maris, had geen antwoord op mn vraag verwacht hoor! :D was meer om mn eigen gedachten op n rijtje te krijgrn.

Wish, die site staat onder de favorieten, net als t borstvoedingsforum en moedermelk netwerk

Natuurlijk kolf ik ook naast de kv ;-)

en een uurtje na voeden kolven is ook te doen.

heb gisteren al min of meer clusterkolven gedaan en ga dat straks weer doen.

zoals ik gisteren ook almzei: het wordt een leuke week hihihi

Komt

goed!

Geplaatst

Haha nee ik dacht al dat je dat niet van mij verwachtte hihi ben nog geen borstvoedingsexpert hoop het wel te worden einde van het jaar maar goed dan kom ik bij jullie met mijn vragen haha

Ik moet wel lachen er was net op editie nl dat Barbie een rolmodel zou zijn voor alle zwangere vrouwen nou echt niet dus ik vind dat zo'n dom kind mijn vriend begon spontaan te lachen en zei al als jij je ook zo gaat gedragen dan laat maar hihi

Vanavond even naar mijn vriendin voor de bruiloft en vrijgezellen feest van een andere vriendin ze zouden eigenlijk hier komen maar dat zag ik niet zo zitten nu kan ik gaan wanneer ik wil en als ze hier zitten kan ik niks en zit ik ook niet lekker rustig en aangezien ik vandaag niet een hele goede dag heb leek dit ons beter

Geplaatst

Whahaha barbie rolmodel voor zwangere vrouwen......écht niet! Whahahahaha

Je hebt gelijk maris, zo kan je weg wanneer je wilt, scheelt een hoop.

Ik ga t heel voorzichtig zeggen: Matt heeft nu genoeg aan de borst. Heb nog geen flesje voor hem hoeven maken nu. Ben benieuwd.... Overigens wel een jengelend kind, maar dat was ikzelf schuld door hem zn broek uit te trekken om zn luier te controleren. Vind ie maar niks, omdat normaal gesproken daar een katheter sessie achteraan komt....

Er is een uurtje ongeveer voorbij....ik ga maar eens kolven....

Xx

Geplaatst

Haha ja daarom moest ik er ook om lachen dat ze dat vertelden

Mara goed zo dat hij nu genoeg lijkt te hebben gehad hopelijk zet dit zich voort succes met kolven

Geplaatst

Hoeft niks te betekenen pippe maar leuk is anders.

Potverdorie zeg. Ik kan niks doen voor je en weet ook even niks meer te zeggen....

Dikke knuff dan maar voor jou en lena.

Xxxx

Geplaatst

Reageer eerst op Pippe,

Logisch dat je bang bent. Wat klote zeg!

Hoop zo dat deze zwangerschap jullie een prachtig wondertje kan schenken!

Lieve Pippe, sterkte. Ook voor Lena natuurlijk!

Geplaatst

Lala,

You go girl, uhm bedoel natuurlijk 'You go mama!'

Het vreet inderdaad even wat energie.

En bij jou nog wat extra omdat Matt ook de zorg vraagt die hij nodig heeft.

Dit doe je met veel moederliefde daar ben ik van overtuigd, maar dan nog kost het je energie.

Vind het echt super goed van je dat je jezelf hiervoor inzet! Petje af voor mama Lala!

Succes nog!

Maris,

Groot gelijk dat jij naar je vriendin toe gaat zodat je naar huis kan gaan wanneer je dit wil.

Bijna 14 weken zwanger!

Hoe voelt dit? Kun je het ondertussen een klein beetje meer geloven dat jullie dan toch echt papa en mama gaan worden?!

Bianca en Kimmie,

Wil laten weten dat ik ook nog aan jullie denk.

Hoe gaat het met Levi zijn oren?

En lieve Bianca, we hebben altijd nog fb waar we elkaar kunnen vinden!

Geplaatst

Lala,

Die lolly's heb ik een keer op een site gezien toen ik zwanger was.

Als dit echt effect zou hebben denk ik dat Maris dit wel wil proberen.

Het is geen straf om een lolly te snoepen.

Pippe,

Heb aan jullie gedacht en m'n duimen blijven draaien!!

Mijke is vandaag alweer een half jaar. Zal als ze zo wakker wordt eens wat foto's maken op het aankleedkussen.

Dit doe ik elke maand, zo leuk!

Geplaatst

Een half jaar al?! Dat schiet op zeg!! Gaat t niet te hard, wish?

Ben bang dat hier de maanden ook voorbij schieten.

Oe... Miepend mannetje....

Geplaatst

Pippe nee dat hoeft echt nog niks te betekenen heb ik ook bij 6 weken gehad.

Hoe gaat het nu hopelijk is het opgehouden

Wish alweer een half jaar jeetje wat gaat dat hard ben benieuwd naar de foto van je meisje nu.

Lala dank je voor de tip dat is inderdaad nooit verkeerd een lolly haha

Ik heb ook zoiets geprobeerd op de 9maanden beurs omdat ik juist die dag zo misselijk was en het overgeven is toen begonnen en dat hielp niet echt dus zolang een waterijsje nog helpt laat ik het daar wel bij anders kan ik ze altijd nog bestellen haha

Pleun hoe gaat het nu ik ben echt zo blij voor je dat je naar huis mag

Oh en nog even een vraagje konden ze bij jullie in het bloed ook zien of de bloedgroep van jullie kindje positief of negatief is want ons werd verteld bij de vlos vorige week dat ze dat dus konden zien dat ons kindje positief is en nu is dat niet zo erg dan krijg ik die spuiten maar mijn vriendin bracht mij gisteren weer eens aan het twijfelen want volgens haar kon dat niet dat kon pas na de geboorte en niet nu al dan hadden ze dat 2 jaar geleden bij haar ook wel gezegd, maar omdat ik zelf al raar sta te kijken van mijn eigen bloedgroep wat in eens verandert schijnt te zijn in 28 jaar ben ik nu toch echt aan het twijfelen.

Gelukkig vrijdag naar de gyn en daar vraag ik het weer naar kijken wat die zegt.

Oh ja en volgens haar kon ik ook nog lang geen bandenpijn hebben want dat had zij ook niet en dat terwijl het bij mij onderin de buik aanvoelt of dat het een en al spierpijn is en dat is niet erg maar daar hadden we het zo over maar volgens haar kon dat niet en dan word ik weer onzeker of het wel goed is maar mijn gevoel zegt toch echt bandenpijn. Maar goed bij haar kon je ook pas na 27 weken zien dat ze zwanger was

Maar goed ik ben er dus al wel achter dat ik bij haar niet te veel moet zeggen want ik word er zelf niet zekerder op.

Oh en hebben jullie ook zo'n angelsound gehad?

Iemand had het daar over en ik weet zelf niet zo goed of ik dat moet doen of niet lijkt mij dat je er ook heel onzeker van word als je het hartje niet kunt vinden. Maar goed misschien is het ook wel een uitkomst wat zijn jullie ervaringen of hebben jullie hem niet gehad?

Geplaatst

Doppler ligt hier idd in de kast. Vond t wel grappig. Kon niet altijd zn hartje horen masr hoorde em wel altijd rondzwemmen. Maar we hadden dan ook een beweeglijk mannetje.

Wat betreft je vriendin: elke zwangerschap is anders. Bandenpijn kan écht al vanaf t begin, sterker nog, bij mij was t zelfs nog vóór de 12 weken, zodra de hormonen hun werk beginnen te doen kan je al vanalles vorlen. Vertrouw op jezelf. En wat het bloed aangaat: ik vertrouw eerder iemand met een medische achtergrond dan "ze hebben mij gezegd dat...."

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden