Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

Hier alles goed, van de ongi af, als we terug zijn van vakantie, dinsdag vertrekken we, bellen met Dusseldorf voor een uitgangsecho en dan kan het feest ook van start. We zijn er helemaal klaar voor, nieuwe ronde nieuwe kansen. Al is het voor ons wel er op of eronder. Echt de allerlaatste poging om zwanger te worden. Dus dit moet het dan wel gaan worden.

Groeten van Shan

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shanna,

Op welke cyclusdag bel je dan naar DD?

Even saampjes er tussen uit, geniet ervan!

Dit is het laatste jaar dat jullie samen op vakantie kunnen gaan.......

Daar gaan we voor, oké!!

Gast Shanna42
Geplaatst

Geen idee welke cyclusdag dat dan is, dat maakt niets uit, dat is heb ik begrepen het voordeel van de pil. Dan kun je starten wanneer je wilt. De vorige keer heb ik meteen gebeld toen ik ongi werd voor de uitgangsecho, toen had ik een cyste en moest een paar weken later terugkomen, toen die weg was, moest ik 's avonds nog de pil slikken (de volgende dag telde als CD1) en daarna op CD 3 starten met de Menopur, op CD 8 en CD 10 echo op CD 12 en 14 de punctie en terugplaatsing.

Volgende week dinsdag komen we terug en donderdags de 29e heb ik een controle hier bij de gyn. voor de miskraam/curettage, wanneer dat goed is bel ik met duitsland voor de uitgangsecho, en dat is dan het voordeel van de pil, met het afspreken ben je dan niet meer afhankelijk van wanneer je ongesteld wordt. In dat geval lang leve de pil.

En jaaaaah de laatste vakantie met het vliegtuig weg, en volgend jaar lekker met zijn drietjes of viertjes. Heel gek maar ik heb er nu al een heel goed gevoel over.

Groeten van Shan

Geplaatst

Shanna,

Nou, dan maar 'heel gek', als dat positieve gevoel maar aanwezig blijft en ook uit zal komen!

Duim voor je dat er bij de gyn geen bijzonderheden aan het licht komen en dat je naar DD kan bellen voor de uitgangsecho.

In dit geval is het wel 'gunstig' dat je de pil moet slikken.

Wij zijn nog aan het twijfelen of dat we met het vliegtuig zullen gaan of de auto pakken.

Het voordeel van een autovakantie is dat we op de bonnefooi naar het buitenland kunnen rijden en maar zien op welke camping we ons tentje op zetten.

Als je met het vliegtuig gaat ben je zeg maar meer plaats gebonden.

Ach, wat maakt het ook uit. Vakantie is vakantie en die begint bij ons zodra we onze voordeur dicht trekken.

Of dat we nu in de file staan of in de rij bij de balie om de koffers in te checken.....

Hebben de andere dames ook nog vakantieplannen?

Geplaatst

wij gaan gewoon lekker naar de stacaravan in lommel belgie

lekker burgelijk hihi

we zijn de tyuin nu al kiddie proof aan t maken

mooie hekje er om heen met een goed sluitend poortje

maar we moeten eerst nog 4 weken werken pfffffff

Geplaatst

Zoontje van me vriend is 8.. Echt een heerlijke jongen

Wij gaan over 2 weken heel burgelijk me zusje,man en neefje naar Friesland

Weekje in een luxe woning!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik mag morgen naar de gyn. Hoop dus morgen te mogen starten met de Gonal.

Eerst de echo afwachten, hoop dat het er van binnen nog steeds 'mooi' uit zal zien.

Geplaatst

Pffff, alles zag er nog prima uit, aldus de gyn.

Vanavond mag ik weer gaan beginnen met de Gonal.

Ik heb gevraagd of dat ik Pregnyl mag gaan spuiten na de tp.

Hij gaf aan dat dit mag als ik onder de 10 follikels zit.

Hij zei dat dit waarschijnlijk niet het geval zal zijn.

Op de echo zag hij dat er al een aantal follikels in beide eierstokken lagen te wachten.

Ach, dan maar weer die bolletjes. Zo erg vind ik dat ook weer niet, al is een spuitje zetten toch wel prettiger. (vind ik dan)

Volgende week mag ik weer terug voor de Fm.

Ben benieuwd hoe dit deze keer weer zal gaan verlopen.

Pippe,

Je bent wat minder op het forum.

Hoop wel dat het naar omstandigheden toch wel goed met jullie gaat!

Hoe is het gesprek gegaan?

Maris,

Menstruatie weer voorbij?

Nu op naar een heel wat kortere cyclus dan afgelopen keer!!!

Kimmie,

Dan maar burgelijk, maar wel fijn om in een luxe huisje te verblijven.

Vooral nu je zwanger bent, van alle gemakken voorzien is dan wel fijn!

Geniet ervan!

Hoe gaat het met je 3 m's? (moe, misselijk, maagzuur) ;)

Geplaatst

Hee dames,

Wish, wat fijn dat je weer mag beginnen!

Al die vakantie verhalen ;-) ik ben ook aan het aftellen.

We gaan volgende maand trouwen en hebben dan 2 weekjes

vakantie. We weten nog niet of we weg gaan. Al ben ik er wel aan toe.

Ben inderdaad minder op het forum. Ben nog niet helemaal

uit mijn dip van de vorige 2 pogingen.

Gisteren hebben we weer gesprek gehad. Opzich pakte het positief uit, al denk ik

dat het ligt aan de gyn die je hebt. (Wish, jij weet vast wel wie ik bedoel nu. Ook jouw favoriet).

Kimmie gaat alles voorspoedig?

Met de rest ook alles oke?

Ik blijf aan jullie denken hoor, soms is het gewoon even moeilijk

om op het forum te zijn...

Geplaatst

Pippe dat maakt toch niks uit dat je niet zo vaak hier bent. Dat begrijpt iedereen hier wel.

Ik ben blij te horen dat het gesprek positief is uit gevallen.

Ik kan me indenken dat je dan uitkijkt naar volgende maand als je gaat trouwen. Dan hebben jullie nu lekker iets leuks om naar uit te kijken.

Geplaatst

Ja daar gaan we ons nu op focussen. Eind deze week

hebben we onze 4e iui, het zal een mooi huwelijks kado zijn.

Hoe is het met jouw Maris? Jullie gaan in deze cyclus de cryo terugplaatsing

doen toch? Is er al uitzicht voor de datum? Of is dat nog onbekend?

Geplaatst

Eind van de week alweer nou ik hoop dat jullie een mooi huwelijks cadeau krijgen dan.

Ik zal duimen.

Met mij gaat het goed ik merk dat de pauze mij goed doet. Even geen hormonen even lekker nergens druk om maken.

We zijn zondag bij een magnetiseur geweest en ik wil eerst even met hem overleggen over twee weken of dat we de volgende cyclus de tp kunnen doen.

We zien wel hoe het gaat ik kan ten alle tijde bellen als de ongi begonnen is om een echo in te plannen. Dus we zien het wel. Vrijdag krijgt mijn vriend vakantie en dan gaan we eerst lekker 3 weken genieten van de vrije tijd samen. We gaan veel leuke dingen doen en misschien nog 3 dagen naar Brussel.

Geplaatst

Och lieve Pippe (en Lena)

Ik had deze reactie al van je verwacht. Je bent anders vrij vaak aanwezig en support een ander altijd. Daarom heb ik je hier gemist en vroeg me af hoe het met je/jullie zou gaan.

Niemand hier neemt het je kwalijk als je niet op het forum komt hoor, doe wat je zelf wil!!

Geen excuses meer maken wat de rede is dat je niet op het forum komt, dat is echt nergens voor nodig.

Iedereen begrijpt dit wel, echt waar!

Tja, Dr. W is inderdaad ook mijn favoriete gyn.

Op naar een vierde IUI, een bruiloft, vakantie en positieve test!!!!!

Meiden ik gun het jullie van harte dat het gaat lopen zoals ik het hierboven heb geschreven!

Maris,

Je kan natuurlijk altijd een afspraak maken met de gyn dat je een cryo tp wil.

En als de magnetiseur dan aan zal geven dat het niet het juiste 'moment' is, kun je bijv. echo's laten doen mbt bms en follikelgroei en dan nog altijd beslissen of dat je het door laat gaan of niet.

Dit mag je toch zelf bepalen?

Hier is de eerste Gonal spuit alweer een feit geworden.

Meiden wat heb ik er weer zin in.

Wel 'raar' dat je na zo'n ontzettend grote dompers jezelf weer bij elkaar kan rapen en weer moed en hoop op kan bouwen voor een volgende poging die misschien weer in een domper veranderd.....

Maar daar denken we nog niet aan.

Eerst maar eens zien wat het resultaat van deze keer zal gaan worden!

Geplaatst

He Pippe en Lena, neem jullie tijd hoor. Het is een zwaar proces en helemaal niet gek dat het even duurt voor je eruit komt.

Maar wel een leuk vooruitzicht: Trouwen! En als je daarna op vakantie zou gaan, lekker! Doe rustig aan meis!

Maris fijn dat de pauze je goed doet! Soms is het wel lekker even helemaal niet ermee bezig zijn! En vanaf vrijdag lekker genieten samen met je vriend! Als je dan komende cyclus een Cryo-TP gaat doen, ben je vast heel ontspannen!

Wish wat hebben we een raar gestel enz he. Ene moment zit je redelijk in zak en as en het volgende moment kan je er weer volle kracht tegenaan!

Nou mooi dat je er weer zin in heb!

We gaan nu voor een positief resultaat, ik begin vast met duimen!

Hier alles goed, misselijkheid goed onder controle. Als ik maar eet en dat keer of 8 per dag kleine beetjes dan gaat het goed. Maagzuur is gelukkig ook daarmee verdwenen.

Ja moe blijf ik wel, maar nemen af en toe een middagdutje ;)

Heb wel moeite het niet tegen zoontje van me vriend te zeggen. Maar we hebben besloten te wachten tot de 12 weken grens.

Gisteren zei die nog, zou zo graag een broertje of zusje willen .. ahhhh hij moest eens weten!

Geplaatst

Wish ik hoef pas te bellen op de dag dat de duivels weer komen eerder niet omdta ik niet precies weet wanneer ze komen dus vandaar dat we nog even de tijd hebben om te vragen wat hij er van denkt.

Ik weet dat wanneer wij een tp willen dat die ook door zal gaan maar goed we kijken wel.

Nou werd ik net gebeld dat mijn schoonmoeder waarschijnlijk opgenomen word in het ziekenhuis. Ze heeft sinds gisteren de keel en hals heel erg dik en krijgt bijna geen adem. Ze zeiden een ontsteking ergens maar het werd steeds dikker en begon nu ook heel erg pijn te doen. En omdat ze nu bijna niet meer kan drinken en die keel steeds verder afsluit door de zwelling moet ze opgenomen worden.

Geplaatst

Kimmie,

Fijn dat je een manier gevonden hebt dat de misselijkheid en maagzuur weg blijven.

Och, gossie hij moest inderdaad eens weten. Ben nu dan wel erg benieuwd naar zijn reactie als jullie het over een paar weken gaan vertellen.

Maris,

Wat vervelend voor je schoonmoeder dat ze een opgezette keel/hals heeft.

Jee, waar kan dat van komen?

Hoop dat ze in het ziekenhuis snel kunnen vinden wat er aan de hand is zodat ze er geen last meer van heeft en snel weer naar huis kan!

Sterkte!

Geplaatst

Dank je wel Wish ze weten niet waar het van komt ze dachten eerst een insectenbeet maar dat is het niet en nu is het afwachten of de zwelling minder word, want zoals het nu gaat kan ze elk moment stikken dus vandaar dat ze opgenomen moest worden.

We wachten maar af. Ik hoop ook dat het snel beter gaat.

Geplaatst

hallo dames

wat is hier weer veel geschreven!!!!

@Pippe en Lena, wat een mooi bericht dat jullie volgende maand gaan trouwen, alvast een mooie huwelijksdag toegewnst en ik duim ook op een prachtig cadeau voor jullie!!! wat zou dat super zijn!!

@Wish, fijn te lezen dat de eerste spuit gezet is en dat er diverse mooie follikels klaarliggen....heel veel succes lieverd!!!

@Maris, sterkte met je schoonmoeder, wat ellendig, fijn dat ze uit voorzorg opgenomen wordt! wie weet gaan we met onze cryootjes wat gelijk op straks.

@Kimmie, knap dat jullie het nog stil hebben kunnen houden maar kan me voorstellen dat je hart een beetje breekt als je hem zijn wens hoort uitspreken, wat zal hij straks (ook) een gat in de lucht springen, geweldig!

@Pleun, hoe gaat het met jou? voel je je goed?

liefs

Babeth

Geplaatst

Dank je wel Babeth.

Wanneer denk jij de tp te hebben dan? misschien zitten we dan inderdaad wel tegelijk op het wachtbankje en daarna uiteraard op het uitgerekend bankje.

Geplaatst

@maris sterkte met je schoonmoeder ,hopelijk knapt ze snel op

@pippe en lena geniet van de komede tijd naar juliie huwelijk toe .

ik hoop mee op een mooi huwelijkskado

@wish nu is het echt jou beurt

@Babeth ik wil nogsteeds mijn mod.schap aan je over geven als je denkt dat het helpt

@kimmie wat gaat dat mannetje hyper worden als hij hoort dat hij een brusje krijgt

hier gaat het best goed ben alleen echt dood moe

ik doe werkelijk geen drol maar ik ben moe als of ik al 10 dagen mee doe in nijmegen met de 4daagse

en gister had ik er gewoon echt hoofdpijn van

dus ben ik vandaag en gister niet gaan werken maar heb ik veel geslapen

maar nog steeds niet misselijk of wat dan ook

Geplaatst

hoi dames

@Maris, het is natuurlijk afhankelijk van mijn cyclus en van de medewerking van Brussel maar als alles meezit ergens tussen 12 en 22 september.

Sinds de bevalling heb ik nog niet echt een goed zicht op mijn cyclusduur, ook omdat er weer een behandeling tussen heeft gezeten.

@Pleun, hihi zou wat zijn he...voorlopig even niet, ben nog erg druk in mijn hoofd, zeker nu ik weer mijn werk aan het oppakken ben...

Goed te horen dat alles goed gaat, die verwmoeidheid had ik ook en de misselijkheid bleef bij mij ook achterwege, ik vond het prima, geef gewoon lekker toe aan je slaap en neem je rust , is alleen maar goed!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Maris, Hopelijk gaat het snel beter met je schoonmoeder! Jeetje wat een enge gedachte dat ze bijna stikte. Ze is nu in goede handen. Sterkte, en hopelijk knapt ze snel op.

Kimmie, je eet nu immers ook voor 2 hé! :-) Geniet van het samenzijn met het zoontje van je vriend. En over een aantal weekjes kunnen jullie hem het geluk vertellen!

Pleun, pak maar goed je rust, want blijkbaar heeft je lichaam het nodig! Geniet ervan!

Babeth, voor jullie komt het ook weer dichtbij. Het is jullie zó gegund.

Wish, wat een heerlijk gevoel moet dat geven! Officieel weer begonnen! Heb je al uitzicht wanneer de punctie ongeveer gaat plaatsvinden? Het komt helemaal goed deze poging! Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Pippe en Lena,

Is de vierde IUI geweest?

Hoop dat het nu wel zal gaan lukken!!!

Het is een lange, hobbelige weg voor ons allemaal.

Wordt hoog tijd dat we eens uit gehobbeld zijn en mogen/kunnen gaan genieten van een zwangerschap en volgend jaar een kindje mogen verwelkomen!

Geen hobbels meer voor ons, maar een fijne gladde weg zonder obstakels.

Met mij is alles in orde. Vanavond alweer de 6de Gonal spuit zetten en 28 juli de eerste Fm. Ik voel in m'n rechter eierstok wat groeien.

Hopelijk groeien er in beide eierstokken wat mooie follikels.

Wil iedereen hier even een welgemeende lieve knuffel geven.

:hugs2:

Met z'n alle, met z'n alle, met z'n alle zingen wij.........lalala

Geplaatst

Hee dames,

Wij hebben zaterdag de 4e IUI gehad. Het zag er allemaal goed uit, en volgens de arts was de timing perfect. Dus

dat geeft ons een goed gevoel en een hoop dosis positieve energie!

Wish, wat fijn dat die eerst fm meting in zicht komt. Ik duim voor een hele mooie score!

Hoe is het met alle dames? Of zijn jullie aan het genieten van de vakantie?

Ik ben ook al aan het aftellen, nog 3 weekjes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden