Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden/dames, (net hoe jullie aangesproken willen worden) Hihi!

Kon gisteren geen 'kans' zien om nog even op het forum te komen.

Gisteren tweede Fm gehad. Zoals ik al had verwacht mag ik maandag nog een keer terug komen en dan zal woensdag de punctie zijn.

Ik heb de vorige keren ook zo'n 14 dagen Gonal moeten spuiten en toen is de punctie afgesproken.

Maandag zit ik op dag 14, als ik het goed tel....

Rechts zitten er nu 10 en links 7.

Meiden, ik moet blij zijn met zoveel follikels. Maar tegelijkertijd maak ik me ook wel wat zorgen.

Omdat er zoveel zitten, ga ik mezelf zorgen maken over de kwaliteit van de eitjes.

Dit zullen denk ik de zenuwen zijn voor aankomende punctie, met hopelijk goede bevruchtingen en embryo's en daarna tp en dan die wachtweken met een grote K!!!

Nou, ik ga zo "hup" de auto in en ga werken.

Even een vraag in het algemeen:

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Wish wat goed 17 stuks jeetje wat een aantal. Dan mag je ook wel rustig aan gaan doen na de punctie want dan heb je meer kans op overstimulatie. Maar op naar woensdag zou ik zeggen en maak je niet te druk over de kwaliteit want jullie topper(s) zitten er toch wel bij.

Met mij gaat het wel goed mijn schoonmoeder is weer thuis maar of we daar zo gelukkig van moeten worden weet ik nog niet want het is allemaal nog niks minder geworden, maar omdat ze in het ziekenhuis ook niks doen omdat ze niet weten wat het is mocht ze naar huis.

Nu moet ze 2 weken wachten op de kweek en als daar ook niks uitkomt moet ze naar Groningen.

Maar verder gaat het goed hier lekker vakantie dus wat wil een mens nog meer. Lekker druk met de plantjes.

oh ja Wish ik zal vanmiddag even foto´s maken en op mijn hyves zetten.

Gast Shanna42
Geplaatst

Met dit "meisje" gaat alles goed, HCG is uit mijn lichaam dus we mogen weer van start, nog niet gebeld voor de uitgangsecho maar dat kan maandag nog. En zoveel haast hebben we nu ook weer niet.

Wish pfff wat een eitjes zeg, je hoort zoveel verschillende verhalen over de kwaliteit, de beste zullen toch wel bevrucht raken en de mindere wsl. niet, de natuurlijke selectie.

We vetrekken zo voor een weekendje weg naar vrienden dus ben er weer ff niet.

Groetjes en een goed weekend allemaal.

Knuf van Shan

Geplaatst

Ik ben net gebeld dat ik door de screening van defensie ben (niet dat ik daar heel bang voor was, want ik ben nooit in aanraking met de politie of zoiets geweest maar toch) en dat ik waarschijnlijk donderdag een gesprek heb voor ene baan daar op kantoor. Ik ben hier echt zo blij mee dit is precies wat ik wil.

Geplaatst

Hoi dames

hier ook alles zijn gangetje....

Maris, kan me voorstellen dat het ook wel eng is dat je schoonmoeder thuis is, voor haar zal het ook wel lastig zijn lijkt me, ik hoop dat ze snel opknapt hoor! enne succes met je gesprek donderdag, weer een mooi vooruitzicht!

Shanna, geniet van je weekendje weg, effe lekker ontspannen!

Wish, jeetje wat een mooie hoevelheid, maak je niet te veel zoregn, de kans is inderdaad groot dat ze niet allemaal mooi rijp zijn maar echt er een mooi aantal hoor, komt helemaal goed meis, pas goed op jezelf!

liefs

Babeth

Geplaatst

Wish, ik vind het positief klinken hoor. Je moet maar zo denken: hebben ze in ieder geval veel materiaal om mee te werken en kunnen ze de beste combinaties te maken!

Maris, ook fijn nieuws voor jou! Fijn gevoel dat dit helemaal jou ding is. Veel succes alvast voor donderdag!!

Geplaatst

Dank je wel Zoë ik hoop ook dat het goed gaat, want ze sturen er 70 mensen heen en de helft krijgt maar die baan dus ik ga me komende week even goed inlezen haha.

Geplaatst

Shanna,

Het klopt wat je zegt. Ik moet me er ook niet 'te' druk over maken.

Wil je een prettig weekend toe wensen!

Babeth,

Wat een lieve reactie, thanks!!

Moet zelf gewoon reëel blijven en niet denken dat ze alle 17 een goed eitje bevatten.

Leg mezelf erbij neer en ik zie wel wat er gaat gebeuren.

Kan er toch niks aan veranderen.

Maris,

Wat frustrerend dat je schoonmoeder wel thuis is, maar nog lang niet beter is.

Hoop dat ze er toch echt wel achter kunnen komen wat er nu aan de hand is en dat ze haar kunnen gaan helpen.

Dit is inderdaad ook niks zoals het nu met haar gaat.

Toi, toi, toi voor donderdag.

Ik heb de hele dag de 'tijd' om aan je te denken en voor je te duimen!

Zoë,

Wat lief dat je hier een reactie geeft!

Inderdaad, ze hebben zeker genoeg materiaal om te gaan onderzoeken.

Hebben we daar in ieder geval 'waar voor ons geld' hahaha!

Hoop dat we de laborantmedewerker niet per minuut/uur hoeven te betalen......

Ach, ik lach er maar om. (beetje humor kan geen kwaad voor een mens)

Janken kan ik evt. nog genoeg, toch........

Geplaatst

Hallo allemaal

Ik ben een tijd niet op het forum actief geweest, maar was wel benieuwd of er nog dames schreven die ook tussen december 2009 en mei 2010 ook meeschreven. En ik wilde natuurlijk weten hoe het met jullie gaat.

Gelukkig zie ik hier weer een hoop 'bekende'.

Ik hoop dat het jullie (eindelijk) eens mee mag zitten. Alhoewel ik niet actief meelas en meeschreef, ben ik jullie niet vergeten hoor.

Vanuit mijn kant toi toi toi!!!

Sommige zullen mij ook nog wel herkennen.

Ik ben (nog steeds) zwanger, maar heb alweer complicaties. Waarschijnlijk is de vroeggeboorte van Noa ook zo begonnen. Ben nu 20 weken zwanger, maar heb al operatief een bandje om de baarmoedeermond gekregen omdat deze bijna volledig open stond met 16,4 weken. Heb nu volledige rust voorgeschreven gekregen in de hoop het zo bij me te kunnen houden. De harde buiken kunnen weeen worden en dan moet het bandje er weer af omdat anders de baarmoeder in kan scheuren. Spannend dus.

Veel succes allemaal

Liefs NoaNoa

Geplaatst

Hoi lieve NoaNoa,

Dat is een tijd geleden. Wat leuk om wat van je te horen!!!

Ik krijg kippenvel bij het lezen van je berichtje.

Volledige rust is niet niks, maar je zal er natuurlijk alles aan doen om jullie kindje zo lang mogelijk bij je te kunnen houden!

Ik wil jou heel veel succes toe wensen en je een hele dikke knuffel geven.

:hugs2:

Echt fijn om weer van je te horen!

Geplaatst

Noanoa wat fijn weer van je te horen. Wat vervelend dat je volledige rust moet houden, maar ja als je ziet waar je het voor doet is het het allemaal waard lijkt me.

heel erg veel succes en ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan en dat je over ongeveer 20 een prachtig kindje in je armen kan sluiten.

Wish maak je niet te druk he 17 is een mooi aantal en van de 17 hoeft er maar 1 goede tussen te zitten.

Geplaatst

hallo dames

@Noanoa, fijn iets van je te lezen en dat het naar omstandigheden goed gaat, mijn goed, lijkt me enorm eng maar zoals je zegt, als de weeën maar weg blijven!!!!

Mij hebben ze aangeboden om voor de zekerheid een cerclage te plaatsen bij ene volgende zwangerschap, niet dat bij mij de baarmoedermond te vroeg open was gaan staan maar dat is iets wat ze aan kunnen bieden om mij tzt een geruste gevoel te kunnen geven... we hebben ons er nog niet volledig in verdiept eerst zwanger worden dan kijken we wel verder, pas goed op jullie tweetjes!!!

@Maris, het gaat redelijk, soms wat opstandig en boos, maar gelukkig behalve verdrietige momenten ook vooral momenten van trots! en klinkt raar maar ondanks het enorme verdreit zijn zowel mijn man en ik blij dat we deze zwangerschap maar vooral Lars en Nick hebben mogen meemaken!

Van de week hadden we de verjaardag van mijn schoonvader, een schoonzusje van hun was nog niet binnen en begon al te krijsen over de geplande keizersnede voor hun aanstaande 4de kleinkind....en wat ze allemaal al wel niet gekocht hadden enzo, ik zag het gezicht van mijn schoonmoeder en dacht jeetje, kun je echt niet even een moment denken aan de gevoelens van hun? zij die hun (eerste) kleinzoontjes verloren zijn, die er nu juist bij hadden moeten zijn? en niet vanaf een sterrenhemel maar hen liggend vanuit de kinderwagen hadden moeten aanschouwen? maar nee.... erg om te ervaren hoe mensen af en toe totaal geen rekening houden met de gevoelens voor anderen. Tuurlijk het is logisch dat ze enthousiast zijn en hun verhaal doen maar niet 1x vragen zij aan mijn schoonouders hoe gaat het nu met jullie?... erg jammer.

sorry, is even een hele lap tekst geworden maar zit me echt dwars.

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth dat maakt toch niks uit dat je je hart lucht hier daar zijn we voor.

Het is toch ook niet te geloven als je soms hoort hoe ongevoelig mensen kunnen zijn en hoe ze vooral aan zichzelf kunnen denken. Dat kan soms zo´n verdriet doen ik ken dat.

Tuurlijk ben je heel trots op jullie kanjers en dat je soms boos en opstandig bent is toch ook heel normaal. Ik vind je in elk geval een mega sterke vrouw.

Geplaatst

Van de week hadden we de verjaardag van mijn schoonvader, een schoonzusje van hun was nog niet binnen en begon al te krijsen over de geplande keizersnede voor hun aanstaande 4de kleinkind....en wat ze allemaal al wel niet gekocht hadden enzo, ik zag het gezicht van mijn schoonmoeder en dacht jeetje, kun je echt niet even een moment denken aan de gevoelens van hun? zij die hun (eerste) kleinzoontjes verloren zijn, die er nu juist bij hadden moeten zijn? en niet vanaf een sterrenhemel maar hen liggend vanuit de kinderwagen hadden moeten aanschouwen? maar nee.... erg om te ervaren hoe mensen af en toe totaal geen rekening houden met de gevoelens voor anderen. Tuurlijk het is logisch dat ze enthousiast zijn en hun verhaal doen maar niet 1x vragen zij aan mijn schoonouders hoe gaat het nu met jullie?... erg jammer.

sorry, is even een hele lap tekst geworden maar zit me echt dwars.

liefs

Babeth

Lieve Babeth,

Echt vreselijk!!!!! ... hoe sommige mensen zo onnadenkend en lomp kunnen zijn. Zo totaal gevoelloos. Ik kan dat echt niet begrijpen.

Niet alleen voor je schoonouders was het weer een flinke tik, maar ook voor jullie potverdorie. Op zulke momenten kan ik zo vreselijk kwaad worden. Eigenlijk moet je er dan wat van zeggen of in ieder geval laten merken dat het niet zo leuk is hoe ze aan jullie gevoelens voorbij gaat op zo'n moment. Om de lieve vrede te bewarenhouden we ons altijd maar goed, maar toch zouden we er iets van moeten zeggen, ook al doet dat op dat moment weer erg pijn.

Bah bah bah bah bah, wat word ik hier naar van!

Geplaatst

Lieve Babeth,

Net als Maris en Mart al schrijven, vind ook ik het absoluut niet gepast om dit uit te kramen.

Mensen, denk toch eens na hoeveel verdriet je er een ander mee doet om dit alles te zeggen. Mijn god zeg!!!

Kan hier ook zo boos om worden.

Maar om (inderdaad Mart) de lieve vrede maar te bewaren houden we gewoon ons mond maar weer. Blerrr!

Dat heb ik vorige week niet gedaan, de lieve vrede bewaard.

Mijn broer zei vorige week tegen mij: "Jullie pakken van boven af jullie geldstapel om dit alles te bekostigen. Wij moeten bukken om geld te pakken omdat wij 2 kinderen hebben die geld kosten."

Toen heb ik hem eens even gezegd dat hij dit echt niet kan maken om dit tegen mij te zeggen. Wij zouden bij wijze van zeggen heel graag willen bukken om geld te moeten pakken......

M'n broer is materialistisch en hierdoor kijkt hij alleen naar wat het kost en niet naar het gevoel wat er bij komt kijken.

Hij heeft echt wel gevoel en wil graag oom worden, maar hij kan zo ontzettend bot uit de hoek komen.

Geplaatst

nou ja zeg , hoe bot kun je uit een hoek komen

hij zou alleen maar blij moeten zijn dat je de mogenlijkheden hebt om dit zelf te betalen

alsof jij niet je rechter arm zou geven als je dat een kleintje op zou leveren

sorry het zal mss anders zijn omdat t je broer is maar ik vindt dit soort opmerkingen echt niet kunnen bij mij had hij een dreun gehad

nou ja hoe dan ook succes vandaag bij de fm , hopelijk woensdag punctie

en dan krijg je aan t eind van de week je ukje(s) terug en die gaan t gewoon goed doen

Geplaatst

hallo dames

bedankt voor jullie reacties, ik moest het echt even kwijt.

Ik had het er gelukkig niet zo moeilijk mee, heb hen genegeerd, was ook neit tegen mij maar ik ving het op. Ik heb later wel hun hoogzwangere schoondochter aangesproken (zij durfde mij niet te benaderen, vond het al moeilijk om te verschijnen met een hoogzwangere buik) ik heb haar gevraagd hoe het ging en haar alle sterkte gewenst voor de keizersnee uiteraard. Toen ze allemaal enthousiast begon te doen over de kleertjes en allerlei "problemen" wat uiteraard voor haar heel wat was maar k zoiets had van duhhhhhhh haakte ik wel wat af....meer om mezelf even te beschermen. wat de lieve vrede bewaren, ik doe dat echt niet meer!!!! Heb ik altijd al wel wat moeite mee gehad maar sinds onze drama is het voorbij, als mensen zich het recht toe-eigenen om mijn man of mij te kwetsen krijgen ze zeer zeker iets te horen van mij! een collega bleef maar spreken over een miskraam (ik wil een mk niet afdoen als iets kleins, begrijp me niet verkeerd) maar het verlies van onze jongens is echt geen miskraam. herhaaldeijk gezegd dat ik het daar moeilijk mee had en of diegene dat niet wilde zeggen, toen was ik het beu en toonde een foto....het werd stil en mijn collega kon alleen nog maar "sorry, ik snap het" uitbrengen.

Mensen zeggen soms dingen uit onwetendheid en ook onhandigheid, net als jou broer Wish. Verschrikkleijk gewoon!!! Hoe kan iemand dat nu zeggen!!??? maar ik vind het erg goed dat je gereageerd hebt. Je hoeft je toch niet onnodig pijn te laten doen?

Nogmaals meiden, bedankt, het luchte mij echt even op!

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth gelukkig dat het jou even oplucht want daar is dit forum toch voor.

Wish dat is inderdaad een erg botte opmerking daar had ik ook zeer zeker wat van gezegd.

Mijn schoonvader had het laatst ook over mensen bij hun in de buurt wie een chinees kindje opgehaald hebben (hun derde kindje waarvan er 2 gehandicapt zijn) dta was toch zoiets raars je haalde toch geen kindje uit het buitenland.

Nou toen ben ik ook even los gegaan en heb gezegd dat hij in het vervolg zijn botte opmerkingen voor zich moest houden waar zijn eigen zoon bij is wie er alles aan doet om een kindje van zichzelf te krijgen. Ik heb echt met mijn oren staan klapperen over hoe hij over geadopteerde kindjes praatte echt niet normaal.

op een gegeven moment heb ik mijn vriend aangekeken en zijn we ook weg gegaan want ik had geen zin om hier verder naar te luisteren.

Hij is het er overigens ook niet met eens dat wij met icsi bezig zijn omdat ik nog maar 26 ben en dus alle tijd heb, want als ik er maar niet mee bezig ben raak ik vanzelf wel zwanger. Toen heb ik mee gedeeld dat ik dan wel kon wachten tot ik een ons weeg (en ik ben vrij aan de zware kant dus dat is lang wachten haha)

Geplaatst

Pfff, Wish dat is toch ook weer echt een vreselijke botte opmerking van je broer. Ik was echt laaiend geworden door zo'n opmerking. Echt zo vreselijk!!!! Heb je 'm ook gevraagd wat hij liever wilde? Een extra potje geld, of 2 kinderen? Ben benieuwd of hij daar ook een antwoord op had gehad.

Babeth, ik ben blij dat jullie er op dat moment goed mee om konden gaan, maar ik kan me ook zo voorstellen dat wanneer je in een iets mindere gemoedstoestand bent, je in tranen losbarst. Ik vind het zo harteloos. En het verlies van je jongens was echt geen miskraam, dat ze dat niet snappen. Ze waren hartstikke gezond! Goed van je dat je een foto van ze hebt laten zien. Misschien dat ze nu wat wijzer zijn!

En Maris, "buitenstaanders" hebben vaak niet eens in de gaten waarom er mensen zijn met geadopteerde kindjes. Een tekortkoming in hun maatschappelijke wel en wee! En dat je te jong zou zijn om met ICSI bezig te zijn, pffff! Zelf was ik 28 toen m'n kinderwens een feit was en kijk 's hoever ik nu ben...(wel heel pril zwanger, maar pas als ik een hartje heb zien kloppen, krijg ik geloof)

Meiden, meiden wat moeten we toch wat slikken. Maar we laten ons niet klein krijgen hoor!!!! Nooit en te nimmer!

Geplaatst

sjonge jonge Maris, wat is dat nu ook weer voor een opmerking......gelukkig maar dat jullie niet jaren lang zijn blijven aanmodderen en dat je jong bent!

Je kiestr niet voor ivf of icsi, het is noodzakelijk om de droom te proberen te verwezenlijken....

inderdaad Mart, velen hebben er totaal geen idee van, en denken echt dat het medische cicruit de oplossing is, ben uiteraard blij dat de mogelijkheid er is, maar geen garanties op succes......

Geplaatst

Aaaaagrhhhhh, net een heel stuk getypt en toen drukte ik op een verkeerde toets.

Stom van mij zeg!

Net als wat Mart ook al zegt. "Wij laten ons nooit en te nimmer klein krijgen!!!"

Vandaag derde Fm gehad. Rechts 12 en links 7 follikels zitten.

Vanavond om 23.15uur de Pregnyl en woensdag om 10.15uur de punctie.

Donderdagochtend moeten we naar de laborant in Genk bellen of dat er embryo's zijn ontstaan en wanneer de tp zal zijn.

Begin nu toch wel de bibbers te krijgen voor wat ons weer te wachten staat.

Maar met jullie geweldige steun kan ik het weer aan!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden