Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maris,

Heel veel succes morgen!

Dat je uitgenodigd wordt om op gesprek te komen is al heel wat, ik heb er een goed gevoel over.

Kom op meid, je kunt het!

Wanneer hoor je dan of je aangenomen bent?

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish er zit niet zoveel smaak aan maar volgens mij mag je het ook wel opwarmen je kookt het eerst ook dus zal vast mogen.

ik heb gewoon 2 flessen van 1,5 liter in de koelkast staan en daar drink ik elke ochtend een glas van.

Dank je wel ik hoop morgen of over morgen wat te horen maar weet het niet zeker meestal waren ze wel vrij snel daarmee.

Geplaatst

@Wish ik heb het nog niet gedronken, het is nog te heet en weet idd ook niet of ik het net als thee al kan drinken. Ook wel lastig hoor, want hoeveel peterselie en hoe lang koken? Ik heb maar wat gedaan, het vocht ziet er groenig uit dus lijkt me dan wel goed.

Volgens mij volg ik het korte protocol, ik start als de uitgangsecho goed is dan maandag met spuiten van 450 ie Menopur (CD5) en wsl. zaterdag dan weer terug voor een echo ....

@Babeth, volgens mij start niet iedereen in DD met de pil, maar het is voor de arts makkelijker te plannen (als de mensen op tijd bellen hahahaha) je krijgt dan in de 2e of 3e week dat je met de pil bezig bent de uitgangsecho en kunt dan eigenlijk stoppen met de pil en op CD 5 starten met spuiten als alles goed is. Ik was nu dus erg laat met bellen door de vakantie van ons en de arts zelf. Maar het is goed gekomen, morgen faxen ze het recept door naar mijn apotheek, net zelf even de apo gebeld en dat is prima dan bestellen ze de menopur en dan kan ik die vrijdag of maandag al ophalen. De volgende echo is dan zeer waarschijnlijk zaterdags al, komt ook mooi uit, en anders laat ik de echo hier in nl. in het ziekenhuis maken, door de pil kunnen ze goed plannen en weten ze volgens mij ook al haast wanneer de punctie gaat plaatsvinden, daar ga ik morgen nog even naar vragen, dan kan ik alvast vrij regelen op mijn werk, tja die zien mij aankomen, net terug van vakantie, mijn twee naaste collega's gaan als ik terug kom. Dit keer denk ik dan maar geen twee weken vrij nemen na de punctie, misschien ook maar beter zo, denk dat ik deze laatste poging ga proberen om het 'los' te laten en het gewoon over me heen te laten komen en gewoon door ga met leven.

Ook hier nieuwsgierig naar Pippe en Lena, ik hoop het zo voor ze ....

Babeth hoe is het met jou nu dan? Steeds een stuk beter op je werk? Ben je nu al in Belgie geweest?

Liefs van Shan

Geplaatst

Hey dames,

Wij hebben ook wel een positief gevoel... De menstruatie is er nog niet. Die moet officieel vrijdag komen. Dus ik knijp mijn tenen dicht tegen elkaar, en mijn duimen draaien overuren (ook voor jullie trouwens) dat we allemaal positief nieuws hebben!

Shanna wat spannend voor jullie!

Maris, gewoon jezelf blijven! Dat gesprek gaat helemaal goed komen. :-)

Babeth, hoe gaat het met jou?

Wish, krijgen jullie nu weer ICSI met ?, ik ben de naam kwijt. Voor de bevordering van het innestelen. En op welke dag krijg je een tp? Weet je dat toevallig al? Ik ben zo benieuwd!

Geplaatst

Pippe,

Morgen krijgen we te horen wanneer de tp zal zijn.

Dit kan 2,3,4 of 5 dagen na de punctie zijn. Wij hopen op dag 2 of 3 na punctie, ons gevoel is daar beter bij.

Maar goed, de embryologe zal er echt wel verstand van hebben, dus laten we het maar aan haar/hem over. Haha!

Je bedoeld Assisted Hatching.

Dit heeft de gyn aangekruist op het formulier.

Het lab zal beslissen of dit bij 1 of 2 embryo's gaat gebeuren.

Dit hangt ervan af hoe het embryo eruit ziet en hoe hij/zij het doet.

We laten de keuze aan de embryologe.

Het is namelijk feitelijk nooit bewezen dat het echt effect heeft en je kan de embryo er denk ik toch wel mee beschadigen.

Maar eerst op naar een prettig telefoongesprek morgenvroeg...

Geplaatst

hallo dames

Pippe en Lena, ik heb er ook een goed gevoel bij bij jullie, maar ik durfde het niet te schrijven..!!Kan me voorstellen dat het enorm spannend is! blijf lekker op de bank met samengeknepen tenen haha

Wish, wij zelf kregen de laatste 2x ook een tp op dag 3, hadden wij ook een beter gevoel bij, wat betreft assisted hatching, daarvan liet men in Brussel weten dat het niet had aangetoond dat het tot betere resultaten zou leiden, dat van het eventueel beschadigen wist ik niet. Jullie hebben morgen weer een belangrijk nieuwtje maar het komt helemaal goed!Ook wel spannend mbt. het aantal dat ze gaan terugplaatsen he?

In Brussel krijg je ook pas op de dag van de tp een belletje of er wel of geen tp is en bij de tp krijg je va de embryoloog te horen hoeveel embryootjes er zijn en wat de staat is van de embryootjes die je teruggeplaatst krijgt. Normaliter (bij twijfel op dag van de tp) krijg je per post bericht hoeveel cyo´s er zijn maar de laatste keer kregen we dat gelukkig al bij de tp te horen, was wel fijn.

Shanna, echt fijn dat jullie zo snel door kunnen! ben ook blij te lezen dat ze in DD ook Menopur gebruiken, dat is bij mij tot op heden ook gebruikt en beviel erg goed en wil ik bij een evt. volgende poging ook weer gebruiken.

JIj gaat deze poging gewoon weer werken, ik begrijp het wel en talloze vrouwen gaan gewoon door. Ik heb steeds vrij genomen maar met de komende cryo-tp (ga er vanuit dat ie er komt...) dan weet ik nog niet wat ik doe, kijk wel waar ik me het prettigste bij voel en gelukkig mag ik vrij nemen als ik het nodig vind.

Maris, nog nieuws over je schoonmoeder? knapt ze al wat op?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Nee nog steeds geen nieuws en ze is nog steeds zo ziek als eerst dus we w8ook daar weer gewoon mee verder, maar ik denk dat ze volgende week wel in Groningen terecht komt.

Geplaatst

Nou Maris, dat is echt nog geen goed nieuws mbt je schoonmoeder.

Sterkte ermee!

Oef, niezen doet me wel wat zeer. Hoef nooit zo vaak te niezen en vandaag al 3 keer.

Poeh hé!

Geplaatst

dank je we hadden onze vakantie ook wel iets leuker ingepland dan elke keer op ziekenbezoek maar ja het is niet anders we hopen dat er snel nieuws is.

Tja dat niezen spontaan hooikoorts??? haha

Geplaatst

Haha ik heb zelf ook al jaren last van hooikoorts en niet zo´n beetje ook. Sukkel dat ik ben ben ik ook nog bloemist geworden dus in de winkel had ik er altijd wel erge last van, maar ja zolang het nog bij niezen blijft ging het nog wel.

Geplaatst

haha groot gelijk!!! succes, ik hoop dat dat je eerste goede bericht wordt en dat je in die flow mag blijven.....!!!

sterkte met je schoonmoeder!

liefs

Babeth

Geplaatst

Goeiemorgen dames! Lang niet hier geweest, en ik vrees dat het ook niet meer regelmatig zal zijn. :( Bij mn opdracht zit ik in een kantoortuin, niet eens elke dag t zelfde bureau, en zeker weinig privacy. Dus daar maar niet hihi. En dan na > 8 uur pc turen vind ik het ook wel even goed: oftewel: ik zit thuis nog nauwelijks achter mn pc. Ik mis jullie wel hoor!! Was heel benieuwd hoe t nu ging.

Ik vindt t jammer te moeten zien dat er nog ze velen van ons bezig zijn, weer met nieuwe pogingen, maar dat stemt me ook wel weer hoopvol. Ik vind jullie allemaal toppertjes. Heb niet alles gelezen, dat ga ik ook niet redden, maar voor iedereen een dikke :hugg:

Geplaatst

Dikke knuffel terug Lala leuk weer eens iets van je te lezen.

Liefs Shanna

Geplaatst

Brrrr wat is dat vies zeg .... het komt er bijna weer uit. Gisteravond heb ik het lauw gedronken en dat was iets beter als vanochtend als het zo koud is. Maar ik heb het op! Gisteravond ging ik alleen maar meer vocht vasthouden en moest wel ineens naar de wc maar voor iets anders, ik dacht het werkt laxerend :toothy9:Zojuist mijn tweede glas gedronken en ik denk dat het een kwestie van wennen aan de smaak is - zegt ze hoopvol - ik hoef nog niet te plassen maar ik ga het drinken ervan wel even een paar dagen volhouden, sommige dingen werken niet altijd meteen. Ik heb nog peterselie genoeg in de tuin staan, dus ik kan even vooruit.

Groetjes van Shanna

Geplaatst

Nou meiden, hier komt het dan:

11 eitjes gevonden

10 bevruchtingen

En toen zei de embryologe dat we maandag de tp hadden.

Wij gaven aan dat ons gevoel zei dat 5 dagen te lang wachten is.

Ze zei meteen dat het dan morgen kon.

Dan kunnen ze geen A.H toepassen omdat de embryo dan niet de juiste 'schors' zou hebben.

Nou, dat A.H hebben wij onze vraagtekens bij, dus daar geven we niet zoveel om al kan dat niet gebeuren.

We vroegen aan haar wat dan het beste zou zijn.

Ze gaf aan dat als we morgen zouden komen voor een tp er waarschijnlijk meer cryo's zouden komen. Maandag zou te lang wachten zijn voor de embryo's, dan vielen er een aantal af en zouden er minder cryo's komen.

Toen zaten we met een dilemma en we vroegen of dat we hier over mochten nadenken.

Dit vond ze prima.

Ik heb naar Geertgen gebeld om dit alles voor te leggen aan de gyn.

De assistente zou het meteen na vragen en begreep onze situatie dat het moeilijk was om hier zelf een keuze in te maken. (tja, ik ben tenslotte geen embryologe of gyn)

Ze belde na 5 min. terug met het antwoord dat de gyn aan gaf dat 2 dagen dan beter zou zijn en dat er dan ook maar volop cryo's zouden komen.

Die we dan voorlopig niet nodig zouden hebben, aldus de gyn.

Geplaatst

Lala,

Leuk om wat van je te horen!!

Een hele dikke knuf terug!

Shanna,

Hahaha! Is het zo vies?

Goed van je dat je doorzet!

Ben benieuwd of dat het bij jou ook zo goed gaat werken als bij Maris.

Succes!

Geplaatst

Hee Wish wat een dilemma zeg. Maar wel goed nieuws hoor, 10 bevruchte eitjes.

Waarom geven ze zelf eerst aan maandag de terugplaatsing als het morgen ook kan? Vanwege de AH? Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om zelf te beslissen, fijn dat je gyn. je daar bij helpt.

Heb je nu dan toch morgen je terugplaatsing?

@T.K. nee de peterseliethee is goed om vocht af te drijven, heeft niets met zwangerworden te maken - was even off topic. Maar als je zwanger wilt worden moet je in ieder geval NOOIT muntthee drinken dat is heel erg slecht!!!!!

Groeten van Shanna

Geplaatst

ghihi.....heb hier ook hopen peterselie in de tuin, en vocht vasthouden is bij mij altijd een probleem. Maar ik zag ook dat t de menstruatie zou (kunnen) opwekken/versnellen....... dus dames die in een traject zitten: voorzichtig zijn! Zag ook dat het vaak met honing wordt gedronken. Hmm..... eens kijken wat ik lekker ga vinden.

Hoi Wish!

Ziet er goed uit hoor! Tja...wat te doen.... Volgens mij heb ik altijd de tp na 2 dagen gehad. Nooit na 5 dagen. Ik ga weer voor je duimen hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden