Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames

sorry, ik ben niet meer veel en lang online, heb echt geen energie, ongelofelijk!

Maris, jij hebt een lekker weekend zo te lezen, heftig zeg van die borstoperaties, en zo jong. Lijkt me dat het altijd erg spannend blijft.....

Kimmie, wat schrikken zo dat bloedverlies, gelukkig niets aan de hand maar je schrikt je natuurlijk lam. Fijn da tjet kamertje nu klaar is, dat geeft vast wat rust.

Pleun, jij alweer 35 weken zeg, wat gaat het snel, succes met de laatste (zware) loodjes! ps. vordert het to-do lijstje voor je man al (voor na de bevalling) erg leuk en handig!

Wish, jij hebt deze week de fm al weer, wat gaat het snel! zo te horen ligt er al weer heel wat klaar om te groeien. Wat de Geertgenkliniek betreft, ik ken daar geen artsen maar ik hoorde dat dr. Cuypers er naar toe is gegaan en dat er ook een arts uit de kliniek van DD naar toe gaat, super!!!

Pippe, groot gelijk dat jullie de afgelopen pogingen gaan bespreken en wie weet wat daar uit komt. Je schrijft dat deze menstruatie erg pijnlijk en heftig was. Jullie dachten toch ook even dat deze poging wel gelukt was? zou het met elkaar samen kunnen hangen? Bij mij was de menstruatie met de vroege mk. nl. ook enorm pijnlijk, zelfs met rugweeën! In ieder geval ik wens jullie saampjes sterkte want het is niet niks allemaal!!!! succes met de afspraak in het zkh!!!

Hier gaat het wel goed, het bruinverlies is gisteren lichtjes teruggeweest maar tot op heden niets. Verder voel ik me nog zwanger en pas me aan aan mijn 0,0 energie. Gelukig doet mijn man nu veel in het huishouden en mijn schoonmoeder helpt ook mee, erg lief en fijn!

liefs

Babeth

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth ik ben blij te horen dat het goed gaat.

En die energie ach die komt vanzelf wel weer terug het gaat er nu om dat jij en die kanjer het goed doen en dat huishouden ligt er morgen ook nog wel als niemand het zou doen.

Hoe is het met de andere dames?

Pippe hoe is het gegaan vrijdag?

Geplaatst

Babeth,

Wat fijn om hier van je te horen!

Bijna 10 weken zwanger!!!!

Nog steeds wat bruinverlies. Maar ik las ergens dat je de oorzaak nu weet en dat je het nu beter kan relativeren dat het goed zit, of niet?

Heb nog niks vernomen van een arts uit DD die naar Geertgen gaat. Komt hij/zij uit Nl of Duitsland?

Sterkte met je vermoeidheid. Wat zo'n kleintje lichamelijk al te weeg kan brengen!

Maris,

Wanneer begin je met werken? Of heb je dit al ergens geschreven?

Zijn jullie er over uit wanneer je de cryo's terug wil laten plaatsen?

Pippe,

Ben ook benieuwd hoe het vrijdag is verlopen.

Knuffel van mij voor jullie!!

Kimmie,

Alles rustig gebleven?

Hoop van wel!

Pleun,

Bijna klaar voor DE dag!

Begint nu toch echt te komen.

Hoe voel je jezelf en hoe gaat het met je man, hoe is die eronder?

Ik kijk uit naar donderdag. Tel de dagen af!

Mijn rechter eierstok lijkt wat gevoeliger te worden, we zullen zien.

Geplaatst

wish ik duim mee voor goed nieuws as donderdag

babeth gelukkig gaat het extreme moe zijn ook weer over ,voor het goede doel door zetten he

kimmie alles nog oke?

maris ook ik ben nieuwsgierig naar hoe je werk bevalt

hier gaat het redelijk, idd de laatste loodjes pfffffff

van mij mag hij over 2 weekjes wel komen

ik heb er een beetje genoeg van ,ik ben nieuwsgierig naar mijn kleintje en mijn hele lijf is beurs van het sjouwen dus........

Geplaatst

Dames,

Lena had waarschijnlijk 2 adertjes in haar eierstok die die krampen veroorzaakt zouden kunnen hebben.

Het kan ook nog zo zijn dat er bsv buiten de baarmoeder is gaan zitten en dat dat met afbreken zoveel krampen

heeft veroorzaakt.

Verder is er niets om te onderzoeken want alles is optimaal geven ze aan. We weten dat het samengaat, dat het kan innestelen, daar is nu levend bewijs van!

We kunnen ons eigenlijk bijna niet meer voorstellen dat we ooit wel een positieve test in handen hebben. Die gedachte zijn ongegrond hoor, want waarom zullen we daaraan twijfelen (zie bovenstaand) En dát is hetgeen wat het elke maand zo moeilijk maakt…)

Geplaatst

Pippe,

bsv is Baarmoederslijmvlies? (bms)

Ben opgelucht om je positiviteit te kunnen lezen.

'We weten dat het samengaat, dat het kan innestelen, daar is nu levend bewijs van! '

Maar ik begrijp het niet helemaal.

Kun je dit meer uitleggen?

Wat je schrijft onderaan je bericht is ook voor ons aan de orde.

Mijn vriend en ik weten dat het kan, maar ook wij kunnen ons geen positieve test voorstellen.....

Pleun,

Pfff, je schrijft sjouwen, dat klinkt ook al 'zwaar'.

Kan me er wel iets bij voorstellen dat je die kleine uk heeeel graag wil gaan zien.

Meid, probeer nog te genieten van dat getrappel in je buik, dit zul je straks misschien nog wel gaan missen.....

Toi, toi, toi!

Geplaatst

Dames ik weet nog niet precies wanneer ik kan beginnen dat ligt eraan wanneer de planning klaar is. Ik hoop zo snel mogelijk, maar dat is afwachten kan best zijn dat ik morgen een mailtje krijg en dat ik woensdag moet beginnen.

Jeetje dames we zitten toch ook allemaal in hetzelfde schuitje ook bij ons zeggen de doktoren dat het kan maar de vraag is alleen wanneer.

Bah ik zag net op de hyves dat 1 van die trutten van het werk waar ik vorig jaar geen contract verlenging heb gehad (zij hebben nooit ergens begrip voor gehad ik kreeg zelfs te horen dat ik blij mocht zijn dat ik geen miskraam heb gehad want dat was veel erger als geen kinderen kunnen krijgen) ook zwanger is zo even tussendoor even zwanger geworden. Hij was zelfs aan eht opscheppen geweest dat er maar 1 keer voor nodig was hoor toen was het al gebeurd. Bah ik kan het van heel veel mensen hebben maar van hun net niet.

Geplaatst

ahhh Maris, wat ellendig om te lezen, zal hard aankomen maar probeer er boven te staan hoor!!!! ik weet zeker dat jullie droom ook zal uitkomen!

Pippe, fijn je positiviteit te lezen! maar ik begrijp het ook niet helemaal wat je schrijft, is er een zwangerschap geweest? sorry als ik dat gemist heb!!!!!

Pleun, de vermoeidheid is het minst erge hoor, dat overleven we wel en alles aan ongemakken wat nog gaat komen.... en het goede doel, ja zeg inderdaad, succes met de laatste loodjes!

Wish, hij heeft een duitse naam maar spreekt vloeiend nederlands, de dag na onze punctie heb ik hem zeer uitgebreid aan de telefoon gehad om het zaad ed te bespreken, ik vond het een erg prettige, begripvolle en geduldige man, hij gaf veel uitleg.

ps. sinds 2 dag helemaal geen verlies meer maar houd i mijn achterhoofd dat het weer kan komen...volgende week donderdag de afspraak bij de gyn.

Geplaatst

Maris,

Zeker komt dit hard aan en voel je jezelf daar even shit door. Kom op hoor Maris, ervan balen en dan weer met een opgeheven hoofd verder gaan. Dit kun je vast en zeker!

Zo ken ik nu echt heel veel mensen in mijn omgeving die zwanger zijn. Zal eens even tellen.... 8 mensen zwanger.

Voor ons komt dit ook een keer, echt waar. Daar ben ik echt van overtuigd!!!

Babeth,

Gelukkig geen bruinverlies meer gehad. Dat geeft je toch een gerust gevoel neem ik aan.

Volgende week donderdag is al bijna :happy:, succes.

Geplaatst

Dank je dames het komt inderdaad hard aan maar ja er is niks aan te doen.

Ik ben blij dat ik daar niet meer werk anders was ik er elke dag mee geconfronteerd nu ga ik binnenkort lekker bij de oudjes werken en die kunnen (hopelijk haha) toch niet meer zwanger worden haha.

Babeth gelukkig dat je geen bruinverlies meer hebt gehad.

Geplaatst

Bms ja, dat bedoelde ik ;-)

Lena heeft eicellen gedoneerd en daar is een mooie zoon uit voortgekomen. Vanuit onze icsi vorig jaar. :-)

Straks fm meting en misschien wel IUI, zoniet dan ws morgen of donderdag,

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Nou, fm meting gehad, zitten nu op dag 13 en is nu 13 mm, voorheen zaten we op deze dag al op 20mm en klaar voor IUI. Het groeit nu dus erg langzaam. IUI staat nu gepland voor zaterdag, en dan zitten we dus op dag 17. Zou hier een rede voor kunnen zijn? Ik krijg hier gewoon geen positief gevoel bij..

Geplaatst

Pippe dat wil volgens mij niet wat zeggen want elke cyclus is anders. Bij mij duurde het elke keer ook langer ookal was dat icsi.

Zaterdag zla het vast helemaal goed komen en ik ga extra hard voor je duimen de komende weken.

Wat zal dat dubbel zijn dat dat andere paar nu een gezonde zoon heeft.

Ik ben net weer voor de pols naar het zh geweest en het is niet heel goed. Ik heb telkens tintelingen en uitvals verschijnselen. Ook is die hand roder en klammer als de andere en omdat ik nog steeds erg veel pijn heb dacht hij aan dystrofie dat schijnt heel vaak voor te komen na een breuk. Nu heb ik medicijnen gekregen en die moet ik een paar weken slikken kijken of het beter word. En met 6 weken moet ik terug komen.

Geplaatst

Jeetje Maris, dystrofie klinkt niet best. Hopelijk helpen de medicijnen ertegen! Kun je wel werken met je pols dan?!

Ja het is heel dubbel, wij zijn heel blij en gelukkig en we gunnen het ze ook zóó ontzettend. Maar wij zitten nog volop in de hoop en teleurstellingen,..

.., gelukkig begrijpen jullie hoe we ons voelen.

Geplaatst

Tja ik zit zelf nog even te twijfelen of het wat word met werken ik denk dat ik dat straks even met de fysio ga overleggen.

Ik begrijp jullie volkomen jullie willen ook zo graag hoe mooi het ook is voor een ander en hoeveel je het een ander ook gunt je gunt het jezelf toch net iets meer.

Maar jullie (en wij ) komen er ook wel het duurt alleen iets langer.

Geplaatst

Hier ook terug van de groeiecho, die was helemaal goed hoor. Kindje ligt wel iets onder de middellijn maar niets geks te zien. Ja beentje leken wat korter te zijn, maar wat zegt dat!

Ik vind niet erg om een megakind te krijgen, dat scheelt weer met bevallen!

Wel kon ze voelen dat de kleine al beetje in de bekken zat! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. En dat de baarmoeder kwa grootte eruit zag als 33 weken. Terwijl ik er 31 ben. Dus ik hoop/denk stiekem wel wat eerder te gaan bevallen..

Geplaatst

Kimmie gelukkig dat alles goed is.

Ik kan me indenken dat je wel iets eerder wil bevallen je kan en mag al zolang niks doen. Ik zal voor je duimen dat zodra het mag dat je kanjertje er dan ook aan komt.

Ik ben wel benieuwd wat het word haha

Geplaatst

Haha ja dat klopt jullie zijn er natuurlijk nog veel meer benieuwd naar dan ik haha, maar we leven hier zo met elkaar mee en dan word je toch benieuwd naar de kanjertjes en de namen enz.

Wij hebben met de vriendinnen afgesproken om naar de huishoudbeurs te gaan in februari nu wil een vriendin (de enige met een kleine) ook naar de 9maandenbeurs. Nou had ze volgens mij alleen niet zo heel veel begrip ervoor dat ik daar dus echt geen behoefte aan heb op het moment dus ik moet nog even met de rest overleggen want kan me niet indenken dat zij daar op zitten te wachten.

Ik ken dat wel er moet altijd gebeuren wat zij wil en als het dan zover is lopen we meer daar dan op de huishoudbeurs.

Of is dat heel stom dat ik daar dus geen behoefte aan heb?

Geplaatst

maris heeeeeel begrijpelijk dat je dat niet wil

ik wilde het vorig jaar ook zeker niet zien allemaal

en als zijn wel wil gaan dan gaat ze maar mooi alleen door die hallen ,lekker tactloos als ze niet wil snappen dat het voor jou en andere niet leuk is om daar rond te lopen

of ze gaat maar fijn met haar moeder oid

ik zou ook niet daar door willen en zelfs gaan op een dag dat de 9maanden beurs niet is zodat je ook niet in de gangen al die kinderwagens ed ziet

Geplaatst

Dank je Pleun we gingen ook altijd wel eerder door de week maar zo hoeft niemand vrij te nemen vandaar dat we op zaterdag gaan.

Maar net wat je zegt ze gaat maar alleen daar heen en misschien is er wel 1 vriendin die met haar mee wil, maar ik in elk geval niet en ik denk dat een andere vriendin het ook niet wil (zij willen graag kinderen maar dat mag nog niet omdat ze 2 jaar geleden borstkanker heeft gehad)

Maar goed we zien wel hoe het loopt ik kom in elk geval voor de huishoudbeurs en nietr daar voor.

Geplaatst

Pippe,

Blijf je positieve gevoel houden hoor. De gyn weet echt wel wat hij/zij doet!

Door je onzekerheid en vragen die je hebt kun je negatieve gedachtes krijgen. (dat heb ik regelmatig gehad na een tp)

Spuit Lena voor de IUI plaats vindt Pregnyl?

Hoe dik was het bms bij de FM?

Jullie hebben nog 2 cryo's toch? Of hebben jullie die cryo poging al gehad, nee toch?

Natuurlijk begrijpen wij jullie gevoel!

Vind het fijn dat dit een hechte groep geworden is die altijd voor elkaar klaar zullen staan, daar ben ik van overtuigd.

Maris,

Jee, hij denkt aan dystrofie! Dan hoop ik voor je dat die medicatie zijn werk zal gaan doen en dat er over 6 weken toch echt vooruit gang te merken is!

Lieve Maris, beterschap!

Hoop dat je er samen met je vriendinnen uit kan komen zodat je een gezellige dag gaat hebben en dat je lekker kan eten en rond kan snuffelen op de Huishoudbeurs!

Kimmie,

Wat super om dit goede bericht van je te lezen. Alles gaat goed met jullie kindje, geweldig toch!!!!

Ik heb reuze zin in morgen! Laat maar eens zien wat er aan het groeien is!

Geplaatst

Wish, ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe dik het bms was. Ik heb het wel gezien en gehoord, maar niet opgeslagen. We spuiten altijd pregnyl ja. Behalve als ze ons 'telaat' pas weer willen zien en het eitje toch al gesprongen is. ;-)

We hebben idd nog 2 cryo's. Het is moeilijk beslissen waneer we die laten ontdooien, maar waarschijnlijk pas in échte 'nood'

Als blijkt dat we met IUI weinig kans van slagen hebben. Of als blijkt dat ik niet zwanger kan worden dmv IUI.

Hier zijn ook ongelooflijk veel zwangeren, in de familie en directe omgeving. En ik zou ook niet naar de 9 mnd beurs willen in deze situatie hoor! Ik vind dat heel begrijpelijk.

Geplaatst

Pippe,

Kan er niet meer op komen hoeveel keer jullie nu IUI hebben gehad. 1 keer Ivf en 8 keer IUI?

Je schrijft; "Of als blijkt dat ik niet zwanger kan worden dmv IUI."

Je hebt het er al een keer vaker over gehad dat jullie eerst willen dat Lena zwanger raakt en bij een evt. volgende kindje dat jij dit dan wil gaan dragen.

Maar wanneer maak je die keuze om te gaan proberen of jij zwanger kan raken mbv IUI?

Dat lijkt me een ontzettend moeilijke keuze.

Jullie zullen dit zeker wel samen besproken hebben en je hoeft hier geen reactie op te geven hoor.

Wil je alleen laten blijken dat ik met jullie mee leef en schrijf m'n gedachtegang hier neer.

Voor jullie allemaal, omdat ik vind dat iedereen dit even nodig heeft!!!

:positive energie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden