Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel lieve Wish

Het ging ook hartstikke goed en ik heb direct mijn contract kunnen tekenen.

Het is een contract voor maar een paar uur maar ze willen mij wel de hele week in delen. Die paar uur is om op terug te vallen wanneer er iemand overlijd of wegvalt en ze hebben op dat moment niemand anders.

Wanneer ik kan beginnen weet ik nog niet ik hoop volgende week maar dat ligt even aan de planner.

Was wel een beetje een domper op de feestvreugde want ik ben daarna even bij mijn tante langs gegaan (ik was in de buurt van het zh), zij is met spoed op genomen in het zh vrijdag. Ze was gelukkig redelijk goed te pas maar toch raar hoor dat ze in een keer zo dood ziek is (dat ik die tante met longkanker van 55jaar) het is te hopen dat de chemo iets doet anders kunnen ze niks meer voor haar doen.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeetje dames, wat een hoop geschrijf, moest echt even bijlezen!!!

Maris, wat lees ik nu, direct een contract getekend, wat heerlijk! ik hoop dat het wat rust brengt en dat een cryo-tp in zicht komt.....sterkte met je tante, erg moeilijk hoor!

Lala, wat leuk om te lezen dat je in de jurk vn je moeder getrouwd bent, dat heeft wel wat! gecondoleerd met het overlijden van je oom, 82 is ene mooie leeftijd maar hoe dan ook een gemis....goed van je dat je op je werk het even wat rustiger aan gaat doen en even aan jezelf den.t, go girl!

Wish, wat heerlijk als de badkamer dadelijk klaar is, knap hoe lnag jullie ´m hebben kunnen missen hoor, en dat terwijl je ook al weer aan de hormonen bent....kijk je al weer uit naar het moment van stimuleren? nog eventjes en dan mag je weer....spennend meid, het geluk moet nu aan jullie zijde zijn!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Dank je Babeth

Maar hoe is het eigenlijk met jou?

Hoe is de echo gegaan?

Ik dacht dat die morgen zou zijn maar nu in je handtekening zie ik dat je hem gisteren al hebt gehad.

Geplaatst

Hoi Maris

het gaat redelijk, ik heb idd. gisteren de echo gehad ivm. bruinverleis (oud blkoed) ik ben me lam geschrokken. Gelukkig kon ik gisteren terrecht, alles was goed, kindje lag voor op schema, uitgerekende datum 2 dagen naar voren gehaald. Ze kon niets afwijkends vinden wat de oorzaak zou zijn. Het kwam volgens haar meer voor.

Toevallig is mijn nichtje nu 7 weken zwanger, die kreeg het zondag, ook gisteren een echo en hetzelfde verhaal.

Ik was wel gerustgesteld maar vanavond 19,30 uur verloor ik ineens meer, de paniek was er echt wel even, zelfs overwogen om met de verloskamers contact op te nemen. Maar uiteraard van afgezien, daar is enkel een gyn. aanwezig als er daadwerkelijk een bevalling gaande is en de kans is veel groter dat je door een arts in opleiding geholpen wordt.

Wel afgesproken om nog een afspraak met DD te maken, dat voelt even beter, de arts in DD adviseerde om na te laten kijken of er onder de placenta een bloeduitstorting zit en wellicht bel ik morgen nog met het lokale zkh. Verder voel ik me gewoon goed zwanger maar dit is killing, ookal waren de woorden geruststellend.

De positeve gedachten overheersen hoor maar dit wil je niet!

Ik duik nu lekker mijn bed in

liefs

Babeth

Geplaatst

Jeetje wat schrikken. Maar mooi dat alles wel goed is.

Ik hoop voor je dat het gewoon een bloeduitstorting is, wat het waarschijnlijk ook wel is denk ik dan. Tenminste als het kindje het zo goed doet zal het vast en zeker iets onschuldigs zijn.

Mijn nicht heeft dit ook veel gehad in het begin maar zij heeft nu een prachtige dochter dus probeer je vast te houden aan het positieve hoe moeilijk dat ook soms is. Ik hoop dat je ondanks alles wel een beetje kunt genieten.

Geplaatst

Maris,

Wat klote van je tante. Hoop met je mee dat de chemo haar kan helpen!

Sterkte!

Babeth,

Nee toch, niet weer zo'n vervelende paniekerige situatie meegemaakt, BAH!

Zoals je al schrijft overheersen gelukkig de positieve gedachten, maar kan me wel voorstellen dat dit ontzettend moeilijk voor je moet zijn. En voor je partner.

Sterkte meid en ik blijf met heel mijn hart hopen dat het goed mag blijven gaan!!!!

Ik (lees ook mijn vriend) hebben er weer zin in om te gaan stimuleren. Moet ik wel ongesteld gaan worden.....

Morgen is cd 30, dus verwacht morgen de menstruatie.

Zo niet, tja dan moeten we er wat langer op wachten. (zit niks anders op)

Geplaatst

Joehoe, ben ongesteld geworden!!!!

Uhm, ben er nu nog heel blij mee zoals jullie kunnen lezen.

Helaas niet voor vijf uur zodat ik nog naar Geertgen kon bellen.

Morgenvroeg hang ik om 9.00uur aan de telefoon om een afspraak te maken.

Probeer te regelen dat ik morgenmiddag of tegen de avond nog mag komen zodat ik morgen kan starten met de Gonal.

Duimen jullie voor me dat dit gaat lukken?

Geplaatst

Wat doet me dit goed dat jullie met mij meeleven, dank jullie wel hiervoor!!!

Ik mag vanmiddag al komen!!!

Een vriendin van mijn goede vriendin werkt bij Geertgen (is ook een beetje mijn vriendin geworden) ik kreeg haar aan de telefoon en ze ging een gaatje voor me zoeken.

Wel bij een voor mij 'vreemde gyn' maar dat mag de pret niet drukken!!!

Geertgen here I come!!!

Geplaatst

:woohoo::goodluck1:

Dat is mooi snel Wish.

Toch altijd makkelijk als er bekenden ergens werken waar ze je kunnen helpen.

Succes vanmiddag. Op naar de gonal.

Zo heb ik al 4 keer een goedaardig gezwel in de borst gehad en laatste 2 keer kende ik mijn vriend al. Nou moest ik elke keer al vrij snel geopereerd worden maar mijn schoonzus werkte toen nog op de opname en zij heeft er toen voor gezorgd dat ik binnen een week geopereerd was.

En ik moet zeggen dat ik daar maar wat blij mee was.

Geplaatst

Maris,

Mijn hemel, 4 keer een gezwel in je borst! Dat is heftig zeg!

Dat je blij was dat de operatie snel uitgevoerd kon worden geloof ik zeker!

Tuut, tuut, ik ben al weer terug van weg geweest.

Zowel links als rechts liggen er al een stuk of 5 (en meer) te wachten om te mogen groeien!

Verder zag het er gelukkig weer goed uit.

Vind het stiekem toch altijd weer 'eng'. Je weet dat er cystes kunnen gaan groeien dus daar ben ik dan ook altijd bang voor.

Volgende week donderdag weer terug komen.

Geplaatst

Gelukkig dat alles goed is en dat je mag beginnen met de gonal. Gaat hij er vanavond voor het eerst in?

10 stuks wat een mooi aantal daar zit jullie topper vast tussen.

Ik vind dat ook altijd wle eng ja normaal heb je geen cystes maar dat kan zo snel groeien dat het elke keer anders kan zijn, maar gelukkig is het weer goed.

Ja het was inderdaad heftig die gezwellen maar laat ik het afkloppen ik heb de laatste 3 jaar geen last meer gehad. Ik was 16 toen de eerste ontdekt werd en dat hakt er wel in als je krijgt te horen dat het wel goedaardig maar ze kunnen niet garanderen dat dat ook zo blijft dus moest hij er zo snel mogelijk uit. Achteraf bleek dat er toen in twee weken tijd ook nog een kleintje naast was gegroeid. Anderhalf jaar later was het weer raak en daarna nog 2 keer.

Maar goed ik hoop dat dat niet weer komt want die onderzoeken zijn ook niet altijd even fijn.

Geplaatst

Op je 16de de eerste keer dat je dit ontdekte, jee dat is jong!

Hebben ze de gezwellen kunnen verwijderen zonder dat je dit aan de buitenkant van je borst(en) ziet?

Vanavond de eerste 150EH weer spuiten.

Ben alleen vergeten na te vragen of dat ik de Deca in de ochtend kan blijven spuiten en de Gonal in de avonduren spuit.

Anders deed ik dit beide in de avonduren, maar ivm de wintersport kwam het beter uit dat ik in de ochtend de Deca spoot.

Kan ik misschien vanaf morgen de Deca ook in de avond gaan spuiten?

Die zet ik nu rond 7.00uur en dan verzet ik dit naar 23.00uur.

Weet iemand van jullie dit?

Geplaatst

Dat zou ik niet weten of dat kan ik heb altijd ´savonds gespoten. Misschien morgen even bellen en navragen.

Ja ze hebben het gelukkig wel weg kunnen halen en er is niks te zien. Het zat elke keer in dezelfde borst en die is iets kleiner nu, maar ik heb genoeg haha dus niemand ziet dat. De laatste keer hebben ze de tepel losgesneden en daardoor zie je ook geen litteken.

Geplaatst

Ik spuit de Deca de komende week in de ochtend en de Gonal in de avond.

Vraag ik dit bij de 1e FM wel na.

Als de medicatie maar in mijn lichaam komt, dan zal het wel goed zijn!

Geplaatst

Hey Wish,

Ik denk ook dat het niet uitmaakt of je ze op andere tijdstippen zet, het moet alleen je lichaam in en zijn werk doen.

Ik deed het wel achtereenvolgens. Zou het niet zomaar een halve dag eerder of later doen zonder overleg met geertgen.

Als het in je hoofd blijft zitten morgen gewoon even bellen, dan weet je het zeker.

Geplaatst

Zo, de eerste Gonal zit erin!

Ik zit te :blob3: van blijdschap, dat is me toch ook wat.

Kan nu al niet wachten op de 1e FM.

Dat beloofd nog wat voor de komende periode......:laugh:

Geplaatst

He meiden.

Al tijdje niets getikt dus maar eens doen.

Me ritme is de laatste tijd helemaal de war in, zoals je nu ook wel weer zien kan aan de tijd..

En gaap ik word daar erg moe van.. Maar goed wat doe je eraan?!

Ook het afgelopen weekend in het ziekenhuis gelegen, ik had ineens een spontane bloeding.

Me natuurlijk helemaal rot geschrokken maar na een nachtje ziekenhuis en vele controles en onderzoeken

was het gelukkig niets ernstigs. Maar waar die vandaan kwam dat kunnen ze niet zeggen met zekerheid.

Verder gaat het verbouwen wel goed door, zaterdagmiddag is de babykamer kwa klussen klaar!!!!

de 21e komt de kamer dus volgend weekend is die helemaal klaar... Wat een pak van me hart..

Wish: Jij weer begonnen zie ik? Fijn fijn fijn en lees dat je er zin in hebt dat is alleen maar positief natuurlijk. Dat deze poging maar gewoon eens de jouwe mag worden ( jullie )

Maris: Ik las dat je contract had getekend? Gefeliciteerd! Gaaf! Is je pols al beetje beter ondertussen?

Babeth: Las dat de echo goed was vandaag ( gisteren ) ? Wat fijn!!!

Pleun: Hoe is die met jou dan??

Pippe: Alweer niet gelukt zag ik, jee wat klote zeg! Trekken jullie het nog een beetje meis?

Geplaatst

Och Kimmie, wat zullen jullie je inderdaad rotgeschrokken zijn!

Gelukkig ben je nu weer thuis.

Vervelend dat je ritme van slag is, kun je overdag wel regelmatig wat rusten/slapen?

De babykamer bijna klaar, wat zul je hier blij mee zijn!

We willen graag een foto zien hoor!

Succes met alles Kimmie!

Ik mag de komende dagen weer lekker vroeg uit de veren. T/m maandag heb ik vroege diensten.

Slaap slecht, heb het warm, gooi alles uit, dan weer koud, kan ik m'n pyjama weer gaan zoeken en aan trekken en kan m'n draai niet vinden hoe ik lekker kan liggen.

Dus een heel gesjouw 's nachts, daar baal ik wel van!

Maar goed, als alles goed blijft verlopen kan ik over een poosje een paar dagen thuis blijven en wat uitrusten!

Allemaal een fijne dag vandaag!

Geplaatst

hee kimmie

ik ken dat van dat rare ritme ik ben bijna iedere dag om 5 uur op maar ben ook de hele dag brak .

komt ook doordat ik behoorlijk last heb van mn schaambeen als ik snachts me om wil draaien

een nachtje ziekenhuis is niet tof ,hopelijk blijf je nu bloeding vrij voor de komende 10 weken

wish goed bezig hoor ,fijn dat je weer met goede moed begonnen bent

maris gefeliciteerd met je nieuwe baan

babeth fijn he al die positive echo's,dat moet vertrouwen geven

voor de rest dikke knuf

Geplaatst

Hee dames,

Hier gaat het redelijk, we hoopten na een korte pauze weer vol goede moed konden doorgaan. Echter is de teleurstelling toch weer hard aangekomen.

Straks hebben we weer een controle echo, en misschien dat we kunnen vragen of er wat extra hulp is, qua medicijnen o.i.d.

Lena heeft ook héle erge menstruatieklachten gehad, van haar onderbuik tot haar enkels, hele heftige pijnscheuten en dat heeft

ze normaal nooit. Ze kon niet zitten of liggen. Ook dat misschien maar even aangeven.

Wish, je bent weer begonnen! Succes! En ik duim voor jullie.

Maris, gefeliciteerd met je baan! En wat schrik ik een beetje van je berichtje dat er al een aantal keer een gezwel

bij je is gevonden. Hopelijk blijft het daarbij en kunnen jullie je snel focussen op de tp van jullie cryo's.

Kimmie, Wat naar dat je weer opgenomen bent geweest. Doe lekker rustig aan hoor!

Babeth, wat fijn dat alles er goed uitziet! geniet van je zwangerschap!

Pleun, de laatste loodjes, succes!!

Geplaatst

Jeetje wat is er veel geschreven sinds gisteravond haha volhouden zo.

Kimmie dank je. Wat naar dat zoveel kloppingen hebt en dat je telkens in het zh bent.

En wat zul je geschrokken zijn van de blloeding ik hoop dat het nu weg blijft.

Bah niet leuk zo´n zwangerschap, iedereen stelt het zich toch wle iets leuker voor, maar kom op he meid je hoeft nog maar een paar weekjes en dan is jullie kanjer er. Ik ben wel benieuwd naar de foto´s van de babykamer.

Wish ik moet wel lachen om dat je alles uittrekt ´snachts, ik heb dat namelijk ook heel erg al een tijdje en ik spuit geen eens hormonen haha.

Werk ze nog een paar dagen en dan kun je even lekker bij komen van alles.

Pleun dank je wel.

Ji hoeft helemaal nog maar even kom op he het is zo zover.

Pippe Dank je wel. Ik hoop ook dat het zo blijft.

Het blijft hard aan komen he bah ik had het jullie ook zo anders gegund. Ik hoop dat jullie iets wijzer worden vanmiddag.

Babeth hoe is het met jou?

Ik ga straks heerlijk even nara de kapper even opnieuw kleuren en knippen, morgen ga ik samen met een vriendin een weekendje weg uitzoeken voor de ons allemaal. En zondag hebben we verjaardag van mijn vader dus weer een erg druk weekend voor de boeg maar wel erg leuk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden