Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Gast Sannie66
Geplaatst

Hmmmm, heb het sterke vermoeden dat hier wat meligheid te bespeuren is ;-)..

Tp's lees ik en puncties (Annema, Eslief...) en allemaal met enigzins goed gevolg, veel emmies e.d... meiden het gaat een goede maand worden, heb er vertrouwen in...

@Wish, hoest met je deca-hoofdpijn meis...

@Maris, jij ook weer 'aan de beurt', net als Pleun... die gaat helemaal als een speer :-)

Liefs van mij...

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O-o..ik heb 2x gezondigd vandaag: een glas wijn gedronken & een snel bad genomen... Maar het was een SNEL bad met benen bij elkaar. Ojee... Vreemd dat ons ziekenhuis er niets over heeft gezegd???

Naja, mocht er morgen een embryootje teruggeplaatst worden, dan ga ik voorlopig niet meer in bad. I promise!!! :bigwink:

Geplaatst

Ga mezelf even updaten...morgen 2e follikelmeting....spannend....!!!!!!!

Dames succes, ik volg alles met belangstelling, Annema, Shanna, mede follikelmeting-ers......

driewerf toi :-)

Voortraject:

Aimee:Start ivf eind maart

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Isolde: 3 maart start Deca

Sannie: 3 maart start Synarel, 4 maart start Gonal/Menopur

Wish: 3 maart Start Deca

Sharon: 4 maart Start Deca 21 maart start puregon

Sophie: 9 maart Start Deca

Paula: 17 maart start Deca, 2 april start Gonal F

Lala: 20 maart start Menopur

Mariska: 22 maart Start Deca, 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Sophie: 18 maart

Suus: 19 maart

Mariska: 1 april

FM:

Kimmie: 16 maart 1e

Sandra: 16 maart 1e

Vonnie: 16 maart 2de

Sharon: 30 maart 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Megan: 15 maart 2e

Punctie:

Jolan: 15 maart

Zomer: 15 maart

Sannie: 17 maart

Vonnie: 18 of 19 maart

Terugplaatsing:

Shanna: 10 maart

KayKay: Rond 11 maart 2 cryo's

Annema: 15 of 16 maart (1 of 2 embryo's)

Lonneke:17 maart

Eslief:19 maart

Vanessa: Rond 19 maart 2 cryo's

Sannie: 20 maart

Testen:

Shanna: 24 maart

Eslief: 2 April

Geplaatst

Hm dat moet dus 16 maart zijn, sorry voor de spam

Voortraject:

Aimee:Start ivf eind maart

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Isolde: 3 maart start Deca

Sannie: 3 maart start Synarel, 4 maart start Gonal/Menopur

Wish: 3 maart Start Deca

Sharon: 4 maart Start Deca 21 maart start puregon

Sophie: 9 maart Start Deca

Paula: 17 maart start Deca, 2 april start Gonal F

Lala: 20 maart start Menopur

Mariska: 22 maart Start Deca, 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Sophie: 18 maart

Suus: 19 maart

Mariska: 1 april

FM:

Kimmie: 16 maart 1e

Sandra: 16 maart 1e

Vonnie: 16 maart 2de

Sharon: 30 maart 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Megan: 16 maart 2e

Punctie:

Jolan: 15 maart

Zomer: 15 maart

Sannie: 17 maart

Vonnie: 18 of 19 maart

Terugplaatsing:

Shanna: 10 maart

KayKay: Rond 11 maart 2 cryo's

Annema: 15 of 16 maart (1 of 2 embryo's)

Lonneke:17 maart

Eslief:19 maart

Vanessa: Rond 19 maart 2 cryo's

Sannie: 20 maart

Testen:

Shanna: 24 maart

Eslief: 2 April

Geplaatst

Ik moet wel eerlijk bekennen dat wij voorheen

nooit aan donatie hebben gedacht. En eigenlijk

wisten we allebei meteen 'dit voelt goed'.

Wij kunnen ook helpen!

Woensdag mogen wij weer, op naar gonal F,

:-)

trouwens, nog 1 vraagje, mijn vriendin vindt het prikken niet vervelend (deca) maar het moment van vloeistof inbrengen doet nogal pijn. Hebben jullie dit ook?

Groetjes Pippe

succes dames! (Ik moet nog even alles goed

doorlezen wil ik op jullie kunnen reageren)

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi Pippe, wat mooi dat jullie het op deze manier doen, respect hoor.

De vloeistof inbrengen vind ik niet pijnlijk maar voelt niet altijd fijn, vooral niet bij de eisprongremmer Cetrotide.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hoi Pippe,

Heeeel langzaam erin spuiten, dan voel je er echt helemaal niks van.

Gisterenavond nadat ik het naaldje eruit had gehaald liep er een druppel bloed over m'n buik naar beneden. Vriendlief een stukje keukenrol gehaald en af gedaan.

Nou, toen zagen we een blauw bubbeltje en daarom heen zat een rode vlek.

Voor de eerste keer in een adertje geprikt met dit als reactie.

Nu heb ik een blauwe plek.

Op het werk nog nooit een blauwe plek geprikt bij een ander. Hahaha!

Sannie,

M'n hoofdpijn komt en gaat. Gelukkig niet de hele dag last van!

Jippie, de punctiedatum van jou komt echt al heeeel dicht bij.

Ik ga voor je duimen!

Geplaatst

@ pippe ik haalde mijn deca er al een kwartier voor het prikken uit de koelkast

en dan spoot ik m hand warm dan prikte het een stuk minder dan wanneer hij goed koud was

Gast Shanna42
Geplaatst

http://www.pbs.org/wgbh/nova/miracle/media/2816_q_04.html

Hoi dit vond ik op internet, erg bijzonder om te zien, de eerste twee weken na bevruchting. Ik vind het zelf heel bijzonder omdat ik vorige week de punctie (bevruchting) heb gehad.

Wie het niet wil/kan zien gewoon niet erop klikken!

Groeten van Shanna

Geplaatst

Kimmie, Sandra, Vonnie en Megan heel veel succes morgen ik hoop dat er een mooi aantal te zien zal zijn.

Wish misschien een raar maar bij mij bloed het altijd. Maar nou moet ik zeggen dat het bij mij ook allemaal snel blauw is vooral links.

Pippe bij mij is de vloeistof ook gevoelig, daarom vind ik het fijn om na het spuiten een warme kruik tegen de buik te leggen.

Wat een mooie manier zoals jullie het doen.

Geplaatst

Shanna,

Mooi hoor!!!

Maris,

Dus bij jou komt er altijd bloed bij kijken en blauwe plekjes, dat is toch ook wat.

Blauwe plek heb ik na de Ovitrelle en Gonal wel vaak, niet bij de Deca.

Geplaatst

Ik bij allebei links kan ik ook helemaal niet prikken omdat ik daar dan hele grote blauwe plekken krijg. Maar ja zal er allemaal wel bij horen. Ik weet eigenlijk ook niet anders omdat het altijd zo gaat.

Geplaatst

Goedenavond dames,

Sorry voor mijn late reactie. Maar vanmiddag heb ik lekker geslapen en vanavond bezoek gehad.

De punctie is goed gegaan. Er zijn 10 eicellen gevonden en het sperma van mijn man was ook goed. Wel zit er vocht in mijn baarmoeder. Mocht er donderdag een terugplaatsing zijn wordt eerst gekeken of er nog vocht zit. Is dit het geval dan moet dat eerst weggehaald worden. Erg spannend allemaal.

Ik zag dat er een hoop geschreven is. Dus ik ga mijn best doen te reageren op jullie.

Annema, wat spannend voor je zeg. Succes met het wachten op het telefoontje.

Eslief, fijn dat de punctie goed is gegaan.

Pippe, welkom. En echt super wat jullie doen. Heel veel succes.

Voor de rest van de meiden, heel veel succes met het spuiten en de fm's.

Hopelijk gaat het met iedereen goed.

Ik kruip nu weer lekker mijn bedje in.

Groetjes Jolan

Geplaatst

Jolan wat een super resultaat!! goed joh:)

Ik heb na de punctie de hele middag geslapen ook door het roesje.. Vanavond rond 10 uur was ik hellemaal kapot en had veel last van mijn eierstokken dus er weer lekker ingekropen..Nu is het 5 uur en ben ik dus klaar wakker:) mischien iets teveel geslapen.. ik heb geen pijn meer dat is hellemaal weg.. Gellukig heeft mijn mannetje een filmpje gehuurd ga ik die maar ff kijken

xx esther

Geplaatst

Hey meiden!

Wat een goed nieuws! Ik loop helemaal achter, heb 2dgn niet gelezen!

Ik ga voor jullie duimen!

Xxx

Geplaatst

Jolan, gefeliciteerd met je resultaat! Ik hoop dat je deze week nog wat rustig aan kan doen. Aan de buitenkant zie je niks, maar daarbinnen is het natuurlijk wel een wond...

Pippe, ik spuitte de Deca altijd heel rechtop, dus loodrecht op je huid. En ook ik haalde de spuit een kwartier tot half uur vantevoren uit de koelkast. En zoals Wish al schreef, heeeeel langzaam erin spuiten. Maar...soms voelde ik het dan nog iets branden, maar dat duurt maar heel kort. Komt hierna de Puregon? Daar heb ik nog nooit wat van gevoeld...die naald is ook iets dunner. Alhoewel, een minuutje NA het spuiten wilde het nog wel eens wat branden. Succes jullie samen!!!

Shanna, wat een mooi filmpje. Het geeft maar weer aan wat een wonder het is. Ik hoop natuurlijk enorm op een terugplaatsing vanmiddag (dat hoor ik binnen de aankomende 3 uur!) - en dan word ik nerveus of de innestelling gaat lukken. Maar eigenlijk is er nog een hindernis voor de blastocyst; om uit de eischel te komen!!! Het is niet niks... Maar ik blijf positief en geef mijn lijf veel rust.

Nu moet ik echt aan het werk. Tot straks!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt.

Annema, ik kan het deze week lekker rustig aandoen.

Vandaag komt mijn moeder. Woensdag en donderdag is mijn man thuis en vrijdag gaan wij voor een week op vakantie. Dus ik mag niet klagen.

Heb nog wel ontzettend veel last van mijn buik, maar dat had ik de vorige keer ook. Toen was het pas naar drie dagen over, dus dat zal deze keer ook wel zo zijn.

Succes nog met het wachten, het wordt nu echt spannend voor je.

Ik ga nu nog even lekker mijn bedje in.

Groetjes Jolan

Geplaatst

hey Jolan, goed hoor!! Enne: gewoon lekker naar bedje. Duim voor vele bevruchtingen :D

@Wish: nog steeds niet ongi? Ik 'moet' morgen; dan kan ik zaterdag tenminste beginnen met spuiten.

Geplaatst

Nou daar zit je dan te wachten op je ongi...wat nog een week zou duren als je uitgaat van een cycles van 28 dagen... maar nee hoor Tis dr al :)

Dus helemaal happy de peppy bellen naar de afdeling om mijn echo afspraken te laten maken, nog net niet mijn pillen uit de doos gerukt om meteen te starten met slikken, zegt die mevrouw... Bel vanmiddag eerst maar met het de verpleging om te vragen of dit wel je menstruatie is, zucht. Bel blij dat ze dat telefonisch kunnen bepalen ;)

Afgelopen vrijdag nog bloed laten prikken in het ziekenhuis omdat ik zo moe moe moe ben. Ook voor de zekerheid HCG laten prikken ( u never know ) Zijn de uitslagen een beetje kwijt :(

Gaat vandaag alles tegen zitten of .... mogen we eindelijk starten voor de TP van mijn knappe diepvries eitjes

Geplaatst

Heids, vandaag is een TOPdag met GOED nieuws, hebben Witje & ik bepaald, dus jij gaat door, hoor!!!

Ik ben gebeld een kwartiertje geleden door het ziekenhuis... GOED NIEUWS! Vanmiddag krijg ik 2, ja echt TWEE, embryo's teruggeplaatst! 1 embryo is 6-cellig en de ander is 7-cellig. Ze zijn iets traag, zien er mooi uit en ze delen mooi door. Ik zei al aan de telefoon:"Tja, ik ben zelf al weken zo rustig, dat zit in de genen", haha!

:woohoo:

Voor mij is dit een droom die uitkomt... Nu rustig houden & mijn lijf de innestelling goed laten verzorgen. Daar kunnen wij weinig aan doen...

Geplaatst

hey Annema! GOEDDDD!!!!!!!!

En nu lekker relaxen. Ontspannen naar de TP toe, en daarna: toch maar weer een gebakje halen dan hahahaha Super!:goodluck:

Geplaatst

Ja, lala, ik schreef bij "wachtbankje Maart" al dat ik nu zin heb in een hele taart! :occasion15:

Haha! Maar...ik zal het bij een stroopwafel houden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden