Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel Aimee ik heb net de laatste fm gehad en vrijdag is dan eindelijk de punctie. Hoe laat weet ik nog niet moet ik vanmiddag over bellen met Dusseldorf.

Nou zit ik alleen wel weer aan die stomme mutsenbollen, omdat er nog te veel kleine follikels zitten en met pregnyl was de kans op overstimulatie te groot. Maar ja ben allang blij dat het eindelijk zover is.

Aimee als je buik heel erg op gaat zetten moet je het ziekenhuis bellen, want dat heb ik ook gehad de vorige keer en ik zat tegen overstimulatie aan. Ook moet je je gewicht in de gaten houden en als je aankomt moet je bellen. Hebben ze dat niet gezegd. Nou ja misschien is het bij jullie wel anders. Succes laten we hopen dat het een goed teken is en dat je volgende week een mooie positieve test in handen hebt.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Dat kan Kimmie maar jij gebruikt toch al een tijdje niks meer?

Ik weet het niet eigenlijk ik weet wel dat mijn buik niet meer is wat die voor de eerste behandeling was.

Als je het niet vertrouwd gewoon even het ziekenhuis bellen daar zijn ze voor.

Ja al een maandje geen hormonen meer, na me laatste menstruatie is me lichaam wat gaan veranderen. Buik is gezetter als anders. Maar zal eens bellen anders ja.

Geplaatst

Maris,

joepie! Vrijdag punctie!! Ik ga duimen voor je dat er vele mooie, goeie eitjes zijn en er vele goeie emmies uitkomen.

Succes!!

Angela

Geplaatst

Nou Maris, hier speciaal voor jou de:icon_sunny: om Lekker bij te kunnen kleuren na je punctie.

Hopelijk wordt je er Groen van!

:positive energie:

Aimee,

Voor jou dus nog even geduld hebben. Ga je zelf niet eerder testen dan je bloedtest?

:gekruiste vingers 1

Geplaatst

Gefeliciteerd Maris, weer een stapje dichterbij!!

FF een vraagje..kan je ook nog na de TP een overstimulatie krijgen? Daar hebben ze mij niks over vertelt, wel dat het daarvoor mogelijk is. Eet veel..dus ben wel, niet schrikken :bf_new:1 hele kilo aangekomen. Voel me eerder zwanger dan overgestimuleerd.

@Wish..kom je de dagen een beetje door? Vindt het zo knap en lief dat je nog steeds zo betrokken bij ons blijft. Denk vaak aan jullie!!

Denk je dat als ik een test koop dat ie al wat kan waarnemen? Of wanneer denk je dat ik dan zou kunnen testen? De TP was de 16de, kan best nog wel 6 daagjes wachten en een definitief antwoord krijgen. Het idee eerder een test te doen is heel aantrekkelijk, maar als die negatief uitvalt weet ik niet of ik daar ook 'klaar' voor ben. Zit nu nog ff lekker in mijn babybelletje. Als die roze wolk straks in een donderwolk uitbarst heb ik in ieder geval het idee dat mijn 'Kwik en Kwek' een aantal daagjes bij mij zijn geweest. En daar wil ik van genieten, al is het misschien maar nog zo kort...

Geplaatst

Maris, je zit toch in Dusseldorf, of niet?

Zo ja: daar is de punctie onder narcose...........geen centje pijn ;-)

Geplaatst

Hoi dames

Dusseldorf had vrijdag geen pelk meer of heel laat en dat was niet te doen zeiden ze omdat ik nuchter moet blijven ivm de narcose, dus nu word het zaterdag. Nou moet ik eerst zo nog even puregon bij halen omdat mijn gyn het niet nodig vond vanmorgen (bijna een uur rijden) omdat ze toch verwachtte dat het vrijdag zou worden.

Aimee dat klopt wel als je een week na de tp ongeveer last van overstimulatie krijgt dan is dat in 80% van de vrouwen een zwangerschap. Nu wil ik geen valse hoop geven maar mij is gezegd dat wanneer ik een kilo of meer aan kwam dat ik moest bellen, want dan was de kans aanwezig dat het overstimulatie is.

Lala ja onder narcose gelukkig dat is ook een van de redenen dat we naar Dusseldorf gaan.

Geplaatst

Wat balen voor je Maris!

Aimee,

Natuurlijk blijf ik jullie volgen.

Samen een topic starten is in mijn ogen ook samen het topic afsluiten!

Hoop wel dat het mooi groen afgesloten zal gaan worden.

Kom op dames, ik geloof in jullie!!

Geplaatst

Wish: Na alles wat je zelf hebt meegemaakt, zelfs nu nog iedereen hier met je bemoedigende woorden opbeuren. Petje af. Je bent SUPER:bravo:

Ik hoop voor je dat ze je goed nieuws kunnen geven na je gesprek.

Geplaatst

Nou, meiden ik hoef echt geen complimenten te krijgen hoor.

Ik loop hier rood aan achter mijn laptop.....

Hoe ga ik dit nu omschrijven:

Natuurlijk is het niet zo leuk voor mij om te lezen dat een ander wel zwanger wordt en ik nog niet zwanger ben.

Maar ik ben hier op dit forum om mijn eigen verhaal te delen met jullie en ik probeer ook een ander te begrijpen en steun te geven net als dat ik dit van jullie krijg!

Geplaatst

Lala,

Jij en ik gaan deze meiden erdoor 'trekken' tijdens die ellendige wachtdagen.

Ik noem ze voortaan wachtdagen, klinkt iets minder lang. Haha!

Geplaatst

Nou in elk geval bedankt namens mij. Ik hoop dat het allemaal een positieve uitwerking heeft en dat ik met een mooie groene regel mag afsluiten.

Geplaatst

Lieve lieve meiden,

Ik ben al even niet op dit bankje geweest en zie tot mijn schrik meer die negatieve rode kleur.

Wilde even een dikke knuffel geven aan WIsh: meis ik had zo het gevoel dat die goed zou gaan. en natuurlijk alle andere meiden.

Hoop dat jullie een manier vinden om sterk te blijven en door te zetten

Liefs lon

Geplaatst

Lieve Maris,

Nog even en je zet de aller aller aller laatste spuit voor dit traject!

Weer een mijlpaal bereikt, voelt goed he.

We houden contact.....

Geplaatst

Dank je wel lieve Wish.

Ik hoop dat dit met een half uur de laatste spuit is voor een hele lange tijd. We zullen zien.

Ik kan niet wachten tot het zaterdag is. Eigenlijk gek dat je je verheugd op iets wat zo pijnlijk is, maar het is wat je zegt weer een stapje dichterbij.

Geplaatst

Hoi dames,

Wij hebben gisteren ons gesprek gehad. Wij gaan voor nu verder met IUI.

Ik vind het jammer dat ik nu niet zoveel kan posten hier. Ik blijf jullie op de achtergrond in de gaten

houden. En natuurlijk zal ik nog steeds voor jullie duimen.

Ik ga me niet aansluiten bij de IUI-pijler.

Kop op meiden, ik wil groene regels zien!

Liefs Pippe

Geplaatst

Pippe, klinkt goed hoor!! Ik blijf voor jullie duimen!! Succes beiden!!!

Maris: oe, nog 1 dagje....hoop dat t snel voorbij is, en je vele mooie eitjes en goede emmies hebt!! (die uiteraard blijven plakken! hihi)

Go girls!!

Liefs,

Angela

Geplaatst

Maris SUCCES vandaag met de punctie!! Ik zag er ook best wel tegenop maar toen het gedaan was ook weer heel opgelucht. Het is weer een stap verder in het traject.

Hier beginnen de wachtdagen wel heel traag voorbij te gaan. Zit heel erg te twijfelen of ik eerder zal gaan testen of niet. Het voelt goed, maar wat als het resultaat niet zo is.. Het geduld is zo'n beetje op zijn einde. Gister zelfs in de supermarkt tegen een cassiere uitgevallen die mij doodleuk 5mn liet wachten terwijl ze met een klant over matrassen en nachtrust stond te praten. Ze keek me steed aan van, ja ja ik zie jou wel staan hoor. Heb mijn mandje neergezet en ben zo de winkel uitgelopen en heb pizza's besteld. Ik ben het wachten zat. Huil om zulke domme dingen (bijv. om de lieve kleine wilde konijntjes bij ons in de tuin;) En als ik tv kijk zijn er altijd baby's of zwangere vrouwen in beeld op alle kanalen. Ik word gek. Wanneer is het nou eindelijk dinsdag.....Sorry maar het moest er echt ff uit.

Geplaatst

Aimee, gooi t ermaar uit hoor!! Daarvoor zijn we hier.

Die k wachtweken ook he? Dat uitvallen ken ik wel. Het lontje wordt heel kort met al die hormonen in je lijf.

Doe lekker kalm aan! Het is zo dinsdag. Bijna weekend. Hier wordt t ontzettend mooi weer. En bij jullie?

Groetjes, en succes he?

Angela

Geplaatst

Aimee,

Helaas herkennen vele hier je frustratie!

Dat wachten is echt niet leuk en je hebt het niet in de hand hoe het zal gaan lopen.

Dus alles waar je zelf wel de controle over kan hebben, neem je dan ook dubbel en dik met beide handen aan.

Zoals je mandje laten staan en weg lopen uit de winkel, dit had je zelf in de hand en je kan je frustratie uiten over iets wat andere mensen kunnen zien.

Je kan niet aan 'ons' zien dat we aan het wachten zijn op een wonder dat hopelijk in ons zal groeien.

Meid, heel veel succes nog met de laatste dagen......

Ik duim voor je!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden