Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel dames ik ga zeker mijn best doen om als laatste met een vette groene regel af te sluiten.

Ze zitten er in en we hebben ook nog 2 cryo's dus wij zijn helemaal gelukkig. Nu word het weer wachten geblazen.

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

normaal gesproken idd de eerste dag van je laatste menstuatie, je hebt er op internet allemaal reken hulpjes voor.. maar denk dat het bij ons toch anders is omdat wij echt weten wanneer de bevruchting plaats heeft gevonden.. staat op mn lijstje om te vragen in het ziekenhuis..

Geplaatst

Wat een super nieuws voor alle zwangere meiden,GEFELICITEERD!!!

Gister de uitslag van de bloedtest gehad en die was zoals ik al verwachtte negatief. Jammer, maar aangezien het onze eerste keer was blijft er nog genoeg hoop over voor de volgende pogingen. Ik begin nu wel aan een heel druk seizoen qua werk dus de volgende poging wordt half augustus of begin september als alles weer een beetje gekalmeerd is. Wel wil ik iedereen van dit topic enorm bedanken en blijf jullie zeker volgen. Sluit me bij de volgende poging zeker weer aan, zonder jullie was het nooit zo goed verlopen. Wat een steun en liefde. Lieve, lieve meiden het ga jullie goed en tot in de rozentijd!!

Geplaatst

schiet mij maar lek...

vanmorgen weer getest, ( wou gewoon een dikke streep zien) nu met die van kruidvat 2 voor 5 en tis negatief.....

Geplaatst

Oh nee Heids dat meen je niet. Ik kan me indenken dat je het even niet meer weet. Ik zou dan morgen nog een test doen.

Sterkte.

Aimee heel veel sterkte gelukkig dat je genoeg afleiding hebt de komende tijd. Succes bij je volgende poging.

Geplaatst

Heids,

Neeee toch, wat ontzettend k*t zeg!!

Heel veel sterkte met het verwerken hiervan, zal echt niet mee vallen na een positieve test gezien te hebben.

Meid, wat kl*te!!!

Aimee,

Ik vind het top van je dat je positief blijft en eind van dit jaar weer met goede moed verder gaat!

We blijven via dit forum wel met elkaar in contact.

Jij ook bedankt voor jou steun!

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Heids dat is balen zeg, ben je eerst zo blij. Kun je niet net zoals ik gedaan heb, via de huisarts of de gynaecoloog bloed laten prikken in het ziekenhuis, dan meten ze meteen je HCG waarde en kunnen dan zeggen of je zwanger bent of niet.

Ik heb vanochtend bloed laten prikken (heb verder geen test meer gedaan maar ben ook nog niet ongi of zo) en kan morgen voor de uitslag bellen.

Aimee voor ook balen zeg, al voel je het zelf wel aan, als het definitief is dat is het toch anders. Sterkte ermee.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Heids: jeetje.........misschien inderdaad even langs de huisarts?

Hoe dan ook: sterkte!!!

Aimee....jullie ook sterkte. Op naar de volgende poging. Maar inderdaad wel pas als t "rustig" is. Ik ga nu alvast voor je duimen voor eind dit jaar.

Voor iedereen die t kan gebruiken: een dikke knuffel!

Angela

Geplaatst

Hoi Dames,

Het is rustig hier..

Omdat ik me niet meer heb aangesloten bij een ander topic, wil ik hier nog even

vertellen hoe het met ons gaat. Wij hadden besloten verder te gaan met IUI. Na onze

eerste afspraak na onze negatieve test na de TP werd ons verteld dat we meteen door konden. We kregen testen mee en zo moesten we testen wanneer de eisprong zou zijn en we de eerste IUI poging zouden hebben. Na lang wachten, en een paar controles verder, vertellen ze ons vanmorgen bij de controle dat er de maand na de punctie/tp, vrijwel nooit een eisprong optreed en je eigenlijk een verplichte maand rust hebt. Daar zaten we dan, hopend op een datum voor de eerste IUI poging.

Uiteindelijk willen ze alsnog morgen de poging doen. Omdat er wel een eitje zit. Maar zeiden ze, hoop er maar niet teveel van. Dan heb je het in iedergeval meegemaakt.

Jeetje, als ze ons van te voren hadden gezegd dat je een verplichte maand rust moet hebben zouden we dat niet erg hebben gevonden, nu hebben we de hele tijd naar dit moment toegeleefd en krijgen we eigenlijk te horen dat het niet kan.

Ik heb me er bij neergelegd. Volgende keer beter,.. en de hoop voor morgen durf ik niet eens te hebben....

Geplaatst

Och jeetje Pippe dat is toch ook wel bot hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen.

En als er een eitje zit is het toch gewoon een kans lijkt mij ik weet het niet heb nooit iui gehad.

Heel veel succes in elk geval ik zal voor je duimen dat het goed komt.

Hier gaat het wel goed heb vrijdag een paar steken in de buik gehad en verder voel ik een paar kleine steekjes in de lies en buik. Verder ben ik heel moe.

Het is maar weer afwachten we zitten nu op de helft dus ik ben benieuwd.

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

Ik ben zo benieuwd voor je Maris!

Nu je de laatste week in gaat zal het wachten wel moeilijker

worden, of niet? Ik hoop het zo voor jullie he! Hopelijk zijn die steken een teken

van een innestelling! :-)

Liefs Pippe

Geplaatst

Pippe, nee! Tjonge, menselijk hoor!!

Nou, hopelijk kunnen jullie starten. Ik duim voor je.

Maris: al op de helft met wachten. Nog eventjes!!

Hier alles rustig. Nou ja.... vele uren werken, dus geen tijd om verder te gaan, of er zelfs over na te denken. Wil eerst de drukte op t werk kwijt zijn.

Zal na de zomer worden vrees ik.

Voor de rest wel goed hoor!!

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Pippe,

Inderdaad niet leuk om dit te horen te krijgen als je jezelf op wat anders had ingesteld.

Als het baarmoederslijmvlies mee wil werken, je hebt een eisprong is de kans op een evt. zwangerschap toch zeker wel aanwezig?

Of heb ik het nu 'verkeerd'?

Lieve Pippe en vriendin (sorry naam vergeten) heel veel toi, toi, toi!!!!!

Ook wij hebben 1 rustmaand gekregen.

Wij weten nog steeds niet of dat we 1 cryo hebben.

Zal van de week zelf eens naar de Geertgen bellen of anders naar Genk.

Ik weet nu zo langzamerhand mijn paden wel te bewandelen....

Het heeft geen haast dus heb ik mezelf er wat bij neergelegd om te weten of dat we nu een cryo hebben of niet.

Ook omdat ik niet zo in een cryo-zwangerschap (bij mij zelf) geloof, denk ik dat ik me hier nu niet 'zo druk' om aan het maken ben.

Lieve Maris,

Och meid, wat duim ik m'n duimen GROEN voor je!!!!!

Geplaatst

Ik neem aan dat er wel een kansje is. Er zit een eitje (Of follikel, ik weet niet wat ze nou precies kunnen zien op de echo), en er is een mooi bedje in de baarmoeder. Maar we zitten al op dag 19 of 20 van de cyclus, en dan had de eisprong er al lang moeten zijn. Dus ik weet niet of dat 'zomaar' kan uitblijven. Vandaag hadden we een vervangend arts die dit mededeelde. Onze 'eigen' arts had er vertrouwen in. Er was ons niet eerder gezegd dat je eigenlijk eerst een maandje moet wachten omdat de maand erna haast nooit een eisprong is. Nu weet ik niet precies hoe het bij ons zit. Ik neem aan dat die arts die poging niet laat doen als de kans echt minimaal is.. of misschien ook wel. Ik weet het niet, ik kan er nu niet echt blij mee zijn.

Mijn vriendin had ook dubbele gevoelens, maar die probeert uit alles iets postiefs te halen. Niets mis mee natuurlijk! Maar na de woorden: 'hoop er maar niet teveel van. Dan heb je het in iedergeval meegemaakt'. Kan ik er niet op hopen. Maar misschien is het wel een beetje zelfbescherming omdat ik niet zo goed tegen onzekerheid kan.. haha!

Wish, hoe kan het nou dat jullie niet weten of julie een cryo hebben? En waarom heb je geen vertrouwen in de cryo terugplaatsing?

Lala, jezelf niet wegcijferen met je werk hoor! Ook tijd voor jezelf nemen.

Dames, ik denk aan jullie, en stiekem mis ik dit topic wel een beetje!

Geplaatst

Pippe, ga ik zeker doen hoor. Soms zit mijn loyaliteits gevoel in de weg ;-)

hihi

Maar t gaat goed komen. Dank je!

En stiekem mis ik dit ook wel ;-)

Succes hoor! Ik hoop dat t gewoon doorgaat.

Angela

Geplaatst

Lala,

Ik sluit me volledig bij de wijze woorden van Pippe aan.

Maris,

Wij blijven je hier steunen hoor!!

Kom op he.

Lieve meiden,

Natuurlijk kunnen we dit topic altijd blijven gebruiken hoor.

Het is niet zo dat maart voorbij is, 'ons' topic ook moet sluiten.

(of is dit wel de bedoeling, nee toch)!

Ik wil jullie natuurlijk ook blijven volgen, steunen en mijn verhaal kwijt kunnen bij personen waar ik die ellendige wachtdagen mee heb gedeeld.

Pippe,

Tja, raar maar waar.

De gyn kon ons niet vertellen of dat wij 1 cryo zouden hebben ja of nee.

In genk hebben ze ons verteld (hebben ook een papier ondertekend) dat er 1 embryo ingevroren zou worden.

Of dit gelukt is weten wij nog steeds niet.

Wij hebben tegen de gyn gezegd dat wij dit vervelend en ook wel vreemd vinden.

Zal hier vertellen wat de gyn heeft gezegd tijdens ons evaluatie gesprek:

"Als jullie dichter bij mij zouden staan, dus als jij zeg maar mijn dochter zou zijn. Zou ik het advies geven om zeker door te gaan."

Nou, dit heeft me wel wat gerust gesteld hoor.

Natuurlijk weet helaas niemand of dat het ooit zal gaan lukken.

Maar voor nu weten we dat er wel een kans in zit om samen een kindje te kunnen krijgen.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!!

Geplaatst

Dank je wel dames ik hoop ook mooi groen af te sluiten.

Lala mooi dat je zoveel afleiding hebt van het werk, maar denk je wel ook aan jezelf?

Pippe ik mis het hier ook wel hoor dit was zo lekker actief. Ik duim dat het gaat lukken.

Wish ik duim dat je toch een cryo hebt en probeer een beetje vertrouwen daar in te hebben, want er zijn heel veel vrouwen zwanger geraakt van een cryo en het is toch echt een kans anders deden ze het niet.

Geplaatst

Hoi Dames,

Na een overvolle server (?!?) zijn er een aantal berichtjes verloren gegaan.

Wish, Dát is dat steuntje in de rug wat je af en toe nodig hebt. Hoop blijven houden hoor, ik weet zeker dat het gaat lukken voor jullie! En hoop doet leven.

Straks hebben we de IUI. De spanning begint nu wel te komen. Had ik niet verwacht.. haha. We hopen dat die héééle kleine kans toch voor een grote verrassing gaat zorgen. :-)

Dames, voor iedereen een knuffel!

Geplaatst

pippe, goed hoor! Mijn duimen draaien voor jullie!!

Maris, Pippe, wish: ik had een heel verhaal neergezet eerder, maar t komt hier op neer: jawel, ik let op me! Hihihi....en de collega's ook. Fijn he?

Heb alleen geen zin om nu al bezig te zijn met plannen van tp cryo's omdat ik weet dat als het druk is op t werk, ik toch geen kans krijg om de rust hiervoor te vinden. Als t zo druk blijft, dan blijven er collega's en bazen aan me trekken. Heb liever dat t getrek eerst afgelopen is.

Ben redelijk klaar voor vandaag, dus ga het nu rustig aan doen. Lekker alvast voorbereidingen treffen voor t eten, en eventjes niks doen.

Jullie krijgen allemaal een dikke :hugg:

Denk aan jullie

:positive energie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden