Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010


Chablis

Aanbevolen Berichten

Hey

 

Ook ik ben weer terug van de gyn en alles was het zelfde gebleven als gisteren wel hebben we weer een uurtje aan de ctg gelegen en was er nog steeds redelijk veel activiteit te zien en te voelen natuurlijk dus hebben ze me weer op het hart gedrukt dat ik echt bed rust moet nemen en niks mag doen de heledag maar daar komen we ook wel weer door alles voor deze uk.

Verder is ze goed gegroeit ze loopt nog steeds een week voor en ze weegt nu 1835 gram dus dat gaat allemaal wel goed ( geeft wel veel rust gelukkig)

Ook hebben we vandaag de proefdruk van het kaartje gekregen en het ziet er erg leuk uit dus die gaan we maar vast bestellen en de enveloppen ophalen zodat ik deze vast kan gaan schrijven.

 

Henkie ook ik wil wel graag een foto zien hoor ben erg benieuwd!!!!!!!!!

Hoe was je controle vandaag?

 

 

Wilma fijn dat alles goed is met jullie uk en ook wel fijn dat je nu toch weer een groeiecho krijgt kun je nog mooi even spieken.

 

Chrissy lekker even zo een paar dagen weg en fijn om te lezen dat jullie hebben genoten wij zouden ook nog een paar dagen weg maar hebben besloten om dat toch maar niet meer te doen.

meis doe het wel rustig aan he die bloeddruk stijgt niet voor niks.

 

Linda, fijn dat alles weer goed is met jullie kleine en wat vervelend hé al die harde buiken maar moet jij nu niet extra rust nemen?

En ik zie dat jij nog 3.5 week wil werken hou je dat wel vol, denk wel aan je zelf hé!!!!!!

 

Dafke heb je de foto's al gezien?

 

 

meiden hou vol hé die laatste weken we moeten nog even genieten van het wonderje(s) in onze buik.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hey meiden,

 

Heb de foto's nog niet gezien ...... helaas. Heb de fotograaf maar even gemaild, ben zo ontzettend nieuwsgierig.

We hebben de proefdruk van het geboortekaartje gezien en hij is echt zo leuk!! Meteen maar definitief besteld.

 

Pittig hoor Chantal, maar neem echt je rust! Dat is het beste voor de kleine uk en jezelf.

 

We kunnen nu zowat echt beginnen met aftellen, nog 9 weken en 6 dagen tot de uitgerekende datum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

Een hoop nieuws hier, zie ik.

 

Chantal, laat je maar lekker verwennen en doe het rustig aan hoor! Je ukkie moet echt nog even blijven zitten hoor.

 

Chrissy, fijn dat de controles nu allemaal goed waren en jullie dus nog kunnen genieten van een weekendje weg met z'n 2tjes. Veel plezier!

 

Dafke, inmiddels de foto's gezien? Ben erg benieuwd. Mijn zus heeft dat ook laten doen ooit en die waren ook prachtig.

 

Wilma, langzaam aan een beetje aan het opknappen? Zo'n koortslip is erg vervelend he, ik krijg dat meestal ook als mijn weerstand verlaagd is. Goed vitamientjes eten!!

 

Ben trouwens officieel met verlof. Zou eigenlijk vandaag mijn laatste dag hebben, maar had dinsdag na een dag werken zoveel last van harde buiken dat ik op een gegeven moment zelfs begon te twijfelen of het geen weeën waren. Ook weer volledig opgezwollen benen onder spanning. Zag er zo tegenop om vandaag nog te gaan, dat ik met mijn collega's heb gebeld en die zeiden meteen dat ik thuis moest blijven en dat ik het al veel langer had volgehouden dan ze hadden gedacht. Net even wezen zwemmen, in de strijd tegen het vocht.....

Verder gisteren op controle geweest bij de gyn. Allebei mijn jongens liggen op schema qua groei. Vorige keer was eentje ws een beetje te groot gemeten, nu zijn ze 2100 en 1900 gram dus mooi. Bloeddruk was wel weer te hoog, dus daarom moet ik volgende week nog een keer extra komen. Gyn kon zich er ook wel wat bij voorstellen dat ik hoop dat de bevalling spontaan wat eerder op gang komt dan 38 weken.

 

Slapen jullie nog een beetje? Ik ben echt elk uur wakker en soms weet ik echt geen houding te vinden waarin ik lekker kan liggen. Ben dan omgeven door kussens, en dus erg gezellig voor mijn hub :-) Ga vanaf nu maar dagelijks proberen een dutje ergens op de dag te doen. Daar is verlof toch voor of niet, hihi?!

 

Liefs, Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Henkie, lekker dat je verlof is ingegaan. Pak inderdaad je rust, want als ik je zo hoor dan geeft je lichaam wel heel erg aan dat je er goed naar moet luisteren. Ik moet morgen nog een half dagje en dan trek ik ook de deur achter me dicht voor een maand of 4. Hoorde alleen wel vandaag dat mijn werkgever per 1 januari 2010 gaat fuseren met Achmea. Het was overal in het nieuws. Ben dus erg benieuwd in wat voor situatie ik rond 1 februari ga terugkomen.

 

Chantal, lukt het wat om veel rust te houden? En leuk dat de geboortekaartjes geregeld zijn en dat je kunt gaan schrijven. Een mooi klusje om de tijd mee door te komen. Hoe vaak heb je nu controle? Wel jammer dat jullie weekendje weg niet kon doorgaan, maar de gezondheid van je kind en van jezelf gaat boven alles, he?

 

Wilma, hoe is het nu met je? Knap je weer wat op? Ga je morgen nog werken of ben je te beroerd? In ieder geval ook lekker dat je na morgen met verlof bent. Wat is de tijd hard gegaan he? Het ene moment zitten we nog in de wachtweken en nu trekken we de deur achter ons dicht om met verlof te gaan. En wanneer heb je de groei echo? Ik hoop dat het gedaan wordt door een ander dan degene die op 30 juni de 30 weken echo deed. Wat was dat een onpersoonlijk mens he?

 

Ik had vandaag lekker vrij. De geboortekaartjes zijn ook hier geregeld en ik heb ook de enveloppen in huis, zodat we die alvast klaar kunnen maken. Verder ben ik maar eens gaan informeren waar de gordijnen bleven voor de babykamer. Nou, er was een fout gemaakt. Er was een dubbele bon, dus de winkel zat nog te wachten op deel 2 van de bestelling. Maar we hebben alleen maar 1 stel gordijnen besteld. Die waren dus binnen en waren ook helemaal goed. Heb maar meteen gemeld dat we echt niet meer besteld hadden. Ik heb ze vanmiddag meteen opgehangen. Ziet er echt zo leuk uit!!! Nu nog wachten totdat het ledikantje staat. Ik heb mijn man een ultimatum gesteld. Als het maandag nog niet staat, dan doe ik het zelf. Het feit dat ik nesteldrang heb, dringt maar niet tot hem door. Ik heb al gezegd dat hij maar eens moest googlen op "nesteldrang" in de hoop dat het kwartje dan valt. Maar goed, maandag staat het ledikant hoe dan ook. Dan zal ik ook eens even foto's maken en hier plaatsen.

 

Groetjes,

 

Chrissy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenvroeg komt de kraamzorg voor het intake gesprek. Ben benieuwd wat ze te vertellen heeft en of ze nog dingen "controleert". Daarna nog naar de therapie voor mijn rug ( gelukkig nu weinig tot geen last meer van), moet het wel bijhouden natuurlijk. Rond half 2-2 uur willen mijn man en ik vertrekken naar Center Parcs Vossemeren. Ze voorspellen niet zo heel goed weer, maar ja, helaas. We gaan gewoon lekker relaxen, wat lezen, shoppen in Eindhoven en misschien zwemmen.

Nog maar 3 weken werken, wat voor mij betekent nog 11x werken, jippie. Nu heb ik vrij en hoef ik pas woensdag weer te werken. Lekker dat voor verschillende het verlof al is ingegaan. Vervelen zullen we ons niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal,

 

 

henkie en chrissy, lekker dat jullie verlof ook is ingegaan!!! de mijne ook . ik heb vanmorgen nog ff gewerkt.

 

chrissy wel apart die fusie, lijkt me raar om dat allemaal niet mee te krijgen en maar af te wachten hoe het is als je terug komt.

ja de tijd is echt hard gegaan he, ik zie ons nog zitten in het UMCG voor de 1e echo, mensen wat was dat spannend!! maandag mag ik voor een groei echo, ik hoop idd niet dat we weer die aukje hebben, we zullen zien. als Ukkie maar in orde is. en eh pak je kerel maar aan hoor!! ze snappen niks van nesteldrang, die mannen. Hier gister ook ruzie gehad, om domme huishoudelijke klussen. niet echt leuk. (nou kan ik ook echt een trut zijn)

 

Linda@ fijn weekend!!!! geniet lekker in center parcs!!

 

 

enhoe is het met de andere dames??

 

hier knappen we langzaamaan op. moet nog wel flink hoesten, en oorpijn maar voel me al stukken beter.

Vanavond gaan we met mijn zusje en zwager uit eten, ze trakteren ons omdat we ceremonie meesters waren met hun trouwen.

 

fijn weekend allemaal!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Even snel een berichtje van mijn kant. Ik zie al mooie foto's voorbij komen.. leuk hoor!!

 

Vrijdagavond heb ik na 3,5 maand mijn man weer mogen ophalen :D

We genieten volop en geven elkaar de ruimte die we soms beide nodig hebben. Hij heeft daar zo anders geleefd en moet ook weer compleet omschakelen. Toch lijkt het alsof onze draakjes hem meteen herkennen, ze trappelen er vrolijk op los als ze hem horen..

Heerlijk, wij genieten even volop!

 

hou vol meiden, met recht nu de laatste loodjes..

 

Liefs, Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Joeppie Chrissy wat fijn dat het ledikant nu staat dus jullie zijn nu ook bijna klaar???

 

@ Gerda, wat heerlijk dat je mannetje weer thuis is kan mij voorstellen dat jullie beide af en toe wat ruimte nodig hebben maar fijn om te lezen dat jullie zo genieten samen en natuurlijk dat jullie draakjes hem gelijk weer herkennen.

geniet nog een paar weken van het samen zwanger zijn en laat ze dan maar komen......

 

 

Hier gaat alles wel weer zijn gangetje hou me erg rustig lig veel in bed en als ik is een keer te lang op ben dan laat mijn lijf het gelijk weer weten dus dat doen we dan maar even niet.

Verder hoef ik pas volgende week woensdag weer naar de gyn ben dan wel erg benieuwd of mijn BM dan weer korte is geworden wat wel een voordeel nu is dat ik meer rust is dat mijn BI minder pijnlijk wordt.

Ook moest ik vrijdag naar de oogarts ivm de suiker maar met mijn ogen ook alles goed nu donderdag weer naar de internist.

Meiden hebben jullie dat ook dat jullie nu ook wel heel nieuwschierig gaan worden naar onze uk(s)?

 

Geniet van jullie zondag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerda, wat fijn dat je mannetje weer thuis is!!! Dan kan hij ook nog even samen met je meegenieten van de laatste lootjes. Het zal voor hem ook gek zijn dat hij na zo'n ander leven opeens thuis is bij zijn hoogzwangere vrouw.

 

Chantal, wat komt er een hoop bij kijken als je zwangerschaps diabetes hebt. Ik wist niet dat je zelfs nu al door een oogarts gezien moet worden. Wel fijn dat je BI nu minder problemen oplevert. In ieder geval hoop ik dat ondanks alle problemen die kleine van jullie gewoon lekker aan het groeien is en dat die geen problemen heeft verder.

 

Linda, hoe was de intake van de kraamzorg? Nog bijzonderheden gehoord daar? En lekker dat jullie ook nog even een weekend weg hebben gepland. Wij hadden op de terugweg na ons weekend weg vorige week echt het idee dat we een nieuw leven tegemoet reden. Ben benieuwd of jullie dat gevoel ook hadden. En ik zie ook dat je lekker aan het aftellen bent tot aan je verlof. Wat gaat de tijd hard zeg!!!

 

Ik heb nog even geen foto's van de babykamer. Ik ben gisteren druk babyspullen aan het wassen geweest. Mijn eerste officiële verlofdag morgen kan ik dan ook prima vullen met strijken, ha ha ha. Dan zal ik het ledikant ook opmaken en even wat foto's maken. We hebben vrijdag trouwens toch ook het wiegje bij mijn schoonouders opgehaald. Mijn man heeft daar als baby nog ingelegen. Het is echt een ouderwets wiegje. Maar omdat het op wielen staat is het voor de eerste weken makkelijk te verslepen en omdat ik borstvoeding wil geven en het straks winter is, leek het me ook wel lekker dat ik straks de wieg naast mijn bed heb staan en ik niet 's nachts al te veel uit bed hoef te komen. Nu nog even een matrasje regelen voor de wieg.

 

Verder moeten we ook nog op zoek naar een box. Vrienden van ons hebben een aangepaste box, maar hun dochter loopt nog steeds niet, dus de box is helaas nog niet beschikbaar. We zullen dus toch zelf nog even aan het klussen moeten om een box aan te passen. Vandaag marktplaats maar eens afstruinen.

 

Groetjes,

 

Chrissy

Link naar reactie
Delen op andere sites

he hallo allemaal,

 

ik heb vanmorgen een groei echo gehad, Ukkie loopt 2 weken voor op schema, en zijn gewicht word nu geschat op 2808 gr. Ukkie eet nu duidelijk mijn reserves op. das helemaal niet erg want ik was ook te zwaar, dus reserves genoeg. Ik ben wel opgelucht nu, dat de kleine spruit goed groeid, maar het is nu al een flinke, en we moeten nog 6 weken...........

 

chrissy: we hadden wel weer aukje die de echo deed, alleen was ze nu veel vriendelijker, ze lachte zelfs om de lenigheid van Ukkie!! jaja.

wel balen dat jullie nu nog weer achter een box aan moeten!!

 

groetjes wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wilma,

 

Fijn dat de groei echo goed was en dat Aukje er deze keer wat leukers van wist te maken dan vorige keer. Maar 2 weken voor op schema ... dat wordt een flinke baby!! Ben benieuwd wie eerder gaat bevallen, jij of ik.

 

En bedankt voor het aanbod voor wat hulp bij het aanpassen van de box. We kregen gisteren echter een heel fijn telefoontje. De dochter van onze vrienden is bezig met een tussensprint en is begonnen met kruipen en staan. De box gaat er dus toch uit bij hun en die box is al aangepast. 9 oktober komen ze deze kant op en dan komt de box mee. We zijn helemaal blij, want waarom veel moeite doen als er een aangepaste box voorhanden is.

 

Ben verder vandaag dus voor het eerst thuis met verlof, maar vind er met dit weer erg weinig aan. Ik moet straks nog even boodschappen doen, maar ben nog moed aan het verzamelen om de regen in te gaan. Ik heb wel vanochtend al het beddengoed van de babykamer gestreken, inclusief spuugdoekje, hydrofiel luiers ... zelfs de kruikezakken zijn gewassen en gestreken. Nu liggen alle kleertjes in de wasmand en die wassen we later deze week nog even allemaal. Verder heb ik het wiegje in elkaar gezet. Dat was niet heel veel werk en nu kon ik meteen even kijken of het wiegje bij ons bed kan staan. Geen probleem, dus we gaan de wieg ook zeker gebruiken.

 

Nou, weer genoeg geklets van mijn kant. Ik ga wat eten klaarmaken voor mijzelf en dan toch maar even op pad voor boodschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

Wat een druilerige dag vandaag, bah .... En dat op mijn vrije maandag. Net toch maar even de stad in geweest.

 

@Wilma, wat fijn dat de echo goed is!! Is toch weer een hele geruststelling.

@Chrissy, echt super dat je nu toch de aangepaste box van vrienden krijgt!

 

Hier zijn verder alle kleertjes al gewassen, ben nu bezig met de lakentjes en hydrofiele luiers etc.

Net ook de allerlaatste dingetjes gehaald, wij zijn er klaar voor!

 

Ik ga zo even proberen uit te vogelen hoe ik een foto kan uploaden, want ik heb inmiddels 6 foto's van onze fotoshoot gehad, de rest volgt nog (en ik heb al zoveel geduld ....).

 

Morgen alweer 31 weken! Volgende week maandag weer een afspraak bij de VK, dan worden we voorgelicht over de bevalling en mogen wij onze wensen ook doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

Dafke, mooie foto!! Je hebt ook een echt mooie zwangere buik.

 

Wilma, gelukkig groeit jullie uk goed, wat zeg ik, als kool... Dat wordt een flinke baby! Heeftt het iig wat reserves en da's ook wel fijn.

 

Chrissy, fijn dat de aangepaste box alsnog jullie kant op komt. Scheelt een hoop gedoe! Leuk dat je ook nog een wiegje hebt voor de eerste tijd, het is wel gemakkelijker als jullie ukkie gewoon bij jullie kan slapen dan.

 

Gerda, heerlijk dat je mannetje weer thuis is. Hoe vond hij je buik? Zo'n enorm verschil met voordat hij wegging.

 

Chantal, alles goed bij oogarts etc? Zijn de suikers een beetje onder controle met de insuline? Voel je je weer wat lekkerder in je vel?

 

Ik begin me inmiddels redelijk invalide te voelen en kan daar slecht tegen, merk ik.

Heb zelfs als ik vrijwel de hele dag op bank lig met mijn voeten omhoog, veel vocht in mijn benen. Zaterdag waren we even uit eten met vrienden en toen deed het gewoon zeer zoveel spanning stond erop. Slapen is een drama. Bloeddruk is ook steeds aan de hoge kant met onderdrukken tussen de 90 en 95. Ben benieuwd wat de gyn woensdag gaat zeggen hierover. IOja, en als extraatje is de hoest die ik al ruim 6 weken heb, weer aan het toenemen, wat mijn buik ook niet echt geweldig vind. Hoop echt dat ze niet tot 38 weken blijven zitten, want dan moet ik nog 4 weken zo door, wat ik echt niet zie zitten. Maar goed nog wat langer is natuurlijk wel het beste voor mijn jochies en dus nog maar even doorbijten...

 

Zo even lekker lopen klagen, maar dat hoort er ook bij af en toe toch?!

 

Liefs, Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha henkie tuurlijk mag je even klagen!! is ook wel lekker af en toe. balen dat je zoveel vocht vast houd.

 

chrissy, lekker zeg dat jullie de box toch kunnen gebruiken!!

 

Gerda: wat een heerlijkheid, je mannetje weer thuis!! hij zal idd wel opgekeken hebben om je buik weer life te zien.

 

Dafke: wauw mooie foto hoor!!!

 

 

wij hebben trouwens gisteravond definitief ons geboortekaartje uitgezocht, we twijfelden nog welke kleur letters we zouden doen, het voorbeeld was nl grijs maar vond ik wel wat licht en we wisten niet zeker of zwart wel zou staan. en wat zagen we in het ziekenhuis op het prikbord hangen?? ons kaartje maar dan met zwarte letters!! lijkt heel mooi.

nu nog de namenlijst afmaken en dan kunnen we ze bestellen.

 

gr wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Vandaag weer een werkdag erop zitten na ons weekende weg. Het was echt lekker, veel relaxed maar ook dingen ondernomen. We hebben vaker over het park gewandeld. Zaterdag hebben we 22km gefietst en zijn we daarna gaan zwemmen (nou ja zwemmen haha). Zondag zijn we naar Weert gegaan waar koopzondag én kermis was, echt gezellig en leuk om mensen te spotten. Helaas zit het er weer op. Maar bijna heb ik "vakantie". Nog 10x werken, jippie.

De kraamzorg had neit veel op of aanmerkingen. We kregen gewoon veel info en tips. Wel moeten we nog verschillende kleine dingetjes in huis halen. En we moeten kiezen of we het bed op klossen zeten of een opblaasbaar matras onder mijn matras leggen, die je kan oppompen als het nodig is. Ik denk dat het klossen worden, in en uit bed stappen wordt toch wel wat moeilijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chrissy hebben jullie toch nog geluk dat julle de box kunnen lenen. scheelt alweer werk en tijd. Hoe bevalt het om thuis te zijn?

 

Garda wat fijn dat je weer samen met je man bent. Hij heeft veel in te halen denk ik, hij zal wel veel aan je buik zitten of niet.

 

Chantal hoe gaat het meet jou, hoe was het bij de oogarts?

 

Henkiepenkie hopelijk was je bloeddruk vandaag wat gezakt. 38 Weken zou idd beter zijn, maar kan me voorstellen dat het erg zwaar/vermoeiend is. Wat zei de VK vandaag? Hopelijk is je hoest wel weg nu. Slapen is toch wel belangrijk, we moeten wel een beetje uitgerust zijn als de bevalling zich aankondigd.

 

Dafke mooie foto, ben benieuwd naar de andere. Heb je nu alles gewassen ondertussen? Fijn dat jullie nu alles klaar hebben.

 

Wilma fijn dat julle eruit zijn met het geboortekaartje. Wat een toeval dat julle hetzelfde kaartje met een ander kleur lettertype in jullie ziekehuis tegenkwamen. Het moest gewoon zo zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Zooo... oook ik ben weer eens lekker aan het lezen geslagen hier.

Wat fijn om te lezen dat iedereen nu toch druk is met de laatste dingetjes. Geboortjekaartjes, bed op klossen en de laatste loodjes op het werk.

 

Afgelopen dagen hebben mijn man en ik vooral rustig aan gedaan. Hij is verliefd en verslaafd aan mijn buik en is de verloren tijd aan het inhalen. Echt super lief!

Verder zijn ook wij bezig om zoetjes aan ons huis in orde te maken. Bed gaat deze week op klossen, matrasbeschermer erop (thanks for the Aktiontip!) en dan de box nog klaarzetten. In de tussentijd toch ook maar kijken voor een andere auto en proberen even niet aan het werk te denken...

Deze week voor het eerst 'verlof' en soms nog even mijn mail checken, haha!

 

Jullie lezen het al, het gaat gewoon goed hier! Nog steeds geen kwaaltjes, en ja het wordt zwaarder allemaal, maar ik kan nog alles! Volgende week vrijdag mogen wij weer voor controle en ik hoop dat onze draakjes nog steeds lekker groeien. Het gaat nu hard en het zou zomaar met zo'n 4-6 weken geboren kunnen worden..

We gaan het zien!

 

Hou vol meiden, geniet en laat je lekker verwennen!

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai meiden!

 

Hier ook weer eens even een krabbeltje van mij.

IK moest echt heel erg aan het nieuwe wennen, en vond het eigenlijk meteen niet meer zo leuk. Alles zo onoverzichtelijk en ik kon een tijdje niet inloggen.

Of tenminste, snapte niet hoe het moest. Ik ben niet zo van dit soort veranderingen.

Fijn om bij te lezen dat het met iedereen goed gaat. Voor sommigen op wat klachten na dan.

Wij zijn vandaag 33 weken, nog maar een dag of 50 voordat we ons hummeltje echt kunnen knuffelen.

Ik word nu heel benieuwd hoe hij eruit ziet, en hoe klein zijn handjes zijn straks. We zijn nog steeds druk met de verbouwing, dus stiekem hoop ik dat hij nog minstens 7 weken lekker in mij blijft wonen. Zodat we straks nog even samen kunnen wennen in het nieuwe huis voordat de kleine er bij komt.

Door de drukte van de verbouwing moeten we nu wel echt naar de geboorte kaartjes gaan kijken! Nog even een paar spannende weken meiden en dan zijn we straks allemaal mama's! :)

Veel succes/plezier met de laatste loodjes allemaal!

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerreber:

 

fijn om te lezen dat alles goed met jouw en de 2 kleintjes gaat. ik blijf het apart vinden dat jij precies op dezelfde datum alleen eenjaar later bent uitgerekend, hahah. Ik houd deze topic in de gaten om op de hoogte te blijven van je zwangerschap en over een tijdje de geboorte. Geniet nog lekker van je zwangerschap en je verlof.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis al een heeeele tijd geleden dat ik hier nog iets heb laten horen!!

Schandalig, ik weet het, maar ik had te veel aan mijn fiets.

 

Intussen zijn we bijna 36 weken...binnen een kleine maand zal ons prinsesje ons komen vergezellen op deze aardbol, spannend!

Mijn BI is momenteel behoorlijk pijnlijk, maar met de nodige fysio gaat het nog enigszins.

We zijn net terug van 2 weekjes Italie, effe nog wat zon gepakt :)

Voor rug en bekken wat minder leuk, maar ik kon de vitamientjes wel gebruiken!

 

Leuk om hier te lezen hoe iedereen zich aan het klaarmaken is :)

Bij ons is het kamertje zo goed als af nu. Voor de kaartjes moeten we nu even wachten op de proefdruk, als die is zoals we verwachten, dan zijn we daarvoor klaar. Dat wordt wel tijd, want het zou misschien 2 weken kunnen duren eer dat we het proefkaartje in de bus krijgen.... slik....

Er gewoon vanuitgaan dat ons meisje niet te vroeg komt, toch?!

Woensdag nog eens naar gynae, dan weten we misschien meer. Tot nu toe was alles ok, lag ze gewoon op schema, heeft ze 10 vingertjes en 10 teentjes, zit alles erop en eraan :)

Toch blijft het iedere keer spannend. De vorige keer lukte de 3D niet zo heel goed, ze verstopte zich iedere keer een beetje. Hopelijk lukt het woensdag beter!

 

Meiden, veel plezier de laatste weken! En voor degene met zwang.kwaaltjes: I know the feeling! Proberen het dag per dag te nemen hè.

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Even een bericht vanuit de Eemhof, het tweelingweekend. Het is echt bijzonder om zoveel tweelingen te zien!! Elke keer krijgen wij weer een smile op ons gezicht als je die hummeltjes ziet.

Onze draakies vinden het ook allemaal wel erg gezellig, want ze maken van mijn buik een golfslagbad. Echt super om te zien en te voelen. En ja.. een rib die af en toe gebeukt wordt of een blaas als trappelzak, ach.. het mooie gevoel blijft overheersen.

Mijn man is echt verliefd op mijn buik en is echt super lief... We genieten nog even volop saampies, zodat we straks helemaal klaar zijn voor onze kanjers.

 

De nieuwsgierigheid begint nu toch wel te komen... hoe zullen ze eruit zien, hoe groot zullen ze zijn en hoe zullen wij het doen als ouders?? Ze kunnen de komende 3-6 weken al komen en ik ben ook erg benieuwd hoe ik de bevalling zal ervaren! Kom maar op, nou ja, met zo'n 36 weken zwangerschap zeg maar ;-)

 

In de tussentijd merk ik wel dat ik thuis alles geregeld wil hebben. Volgende week gaat mijn man dan ook de box in elkaar zetten en het bed op klossen. Hopelijk krijgen wij volgende week ook de proefdruk v/h geboortekaartje, zodat we enveloppen vast kunnen gaan schrijven.

Spannend hoor!

 

Verder niet echt kwaaltjes.. buik begint flink te scheuren en het wordt allemaal wat zwaarder, maar ik mag niet klagen en ga nog even vrolijk door!

 

BB; wat lekker dat jullie er nog even tussenuit zijn geweest, wel balen dat de BI zo heftig is.. Nog even meid en dan hebben jullie je kleine wondertje in je armen.

 

Iedereen is druk met de laatste voorbereidingen.. Kamertje, geboortekaartje en het huis op orde, nesteldrang hoezo??!?! haha! Onze mannen kunnen wel gek van ons worden, ;-)

 

Meiden veel succes.. ik ga eens mijn mannetje verwennen met een ontbijt op bed.

 

Liefs, Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal

 

@gerda, fijn dat jullie zo genieten op de Eemhof!!! lekker hoor

 

tja mijn man word af en toe wel gek van mij haha, voor mijn gevoel moet er nog zo veel gebeuren!!!! (valt best mee hoor) ik heb sterk het gevoel dat ik voor de 40 weken ga bevallen, waarom weet ik niet, maar wil gewoon alles op tijd klaar hebben!! het is nog maar 5 weekjes!!!!

 

vanmiddag ben ik met zwager en zwangere schoonzus en vrienden van hun die ook een kleine krijgen , naar een kraam beurs geweest in Roden. deze werd georganiseerd door de plaatselijke verloskundige praktijk. dit was voor het goede doel sierra Leone, we hebben mee gedaan met het rad van avontuur, haha heb een tasje met verzorgingsproducten voor de baby gewonnen!!! helemaal leuk. en was erg gezellig.

 

maar goed vanavond wel weer met flinke harde buiken op de bank. hebben jullie daar ook zo'n last van??

ook heb ik de laatste dagen veel last onderin de buik, ik heb zo'n idee dat de kleine al ingedaald is. maar dat zal ik woensdag wel horen, dan mag ik weer voor controle.

 

liefs wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden