Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Roosie, dan hoop ik maar dat die follikels van 11 mm doorgroeien, aangezien ik aan de Progynova ben gezet. Had net al gereageerd in het November topic.

Maar helemaal super zeg! Je BMS groeit goed en de eitjes ook. Wat spannend allemaal :-)

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@babii, je eitjes zullen maandag een stuk groter zijn dan nu. Gemiddeld groeit een follikel 2mm per dag en met hormonen kan dat ineens heel snel gaan.

De gyn zal je geen progynova adviseren als dat de groei van je eitjes tegenhoudt, komt goed meis!

Ik ben gebeld!!!!

Maandag om 11.00 uur punctie, om 10.30 uur moeten we aanwezig zijn voor de zaadjes.

Vanavond pregnyl zetten om 23.00 uur.

Nu gaat het echt allemaal gebeuren!

Liefs Roossie

Geplaatst

Jaaaaaaa, hoop dat er maandag nog meer eitjes zitten eerlijk gezegd. Me mannetje is zo lief voor me, want begin mijn buik nu wel te voelen. Hij mag natuurlijk niet mee naar binnen tijdens de punctie, omdat hij anders echt knock out gaat, maar hij blijft op de gang wachten en als er wat is moet ik toch roepen hahaha.

Ben zoooooo blij dat je maandag al je punctie hebt. We lopen elkaar wel mis, want ik moet om 09.00 uur voor de FM. Jammer, was wel benieuwd naar Roosie ;-). Doe je het lekker rustig aan het weekend???

Ik verlies sinds vandaag een glibberig iets uit mijn vagina whahahah (sorry voor de details). Geen idee wat het is, kan er geen draden van trekken, maar het is wel nat en glibberig en als het afgeveegd is binnen no time weer aanwezig. Zou het BMS nou toch groeien? Ik durf er niet op te hopen en denk van niet, dus maak mezelf niet blij met een dode mus.... Maar damn wat verlang ik naar een goed BMS!

xxx

Geplaatst

@babii, heel goed teken dat je je buik begint te voelen! Je eierstokken zijn goed aan het werk.

En die glibberige afscheiding is ook een heel goed teken, ik heb dat ook en volgens mij heeft het met je bms te maken.

Op naar maandag!

Ja jammer dat we elkaar niet tegenkomen, ik denk dat we er rond 10.00 uur zijn, denk dat jullie dan wel weg zijn, of het moet super uitlopen.

xxx

Geplaatst

Het is toch een heel ander gevoel als dat ik 1 eitje liet groeien d.m.v. Gonal F. Had toen altijd krampen en steekjes, maar nu echt een drukkend gevoel, alsof er iets in de weg zit met lopen. Zo nu en dan een heftige steek, maar meer een gevoel van: er zit iets in die buik (gelukkig maar hihih).

Ik hoop niet dat het uitloopt tot 10.00 uur, is weleens voorgekomen hoor. Heb jij de punctie ook waar de FM's worden afgenomen e.d.?

Ik ga nu even liggen, want ben door het spuiten ook erg moe en heb ook behoorlijke hoofdpijn. Dat glibberige is er overigens niet de hele tijd hoor, maar vooral als ik even gelopen heb.

Nou ik ben er vanavond weer en jij heeeelll veel succes met de Pregnyl en vooral: rustig aan doen!!

xx

Geplaatst

@babii, ja dat is dezelfde wachtkamer fm en punctie. Aan het einde van de gang is het lab.

Ik heb het ook niet iedere keer hoor dat glibberige maar wel regelmatig.

Dat drukkende gevoel in je buik zijn je eierstokken!

Ze zijn daar idd goed in uitlopen, maarja dat nemen we maar op de koop toe!

Liefs Roossie

Geplaatst

Even een ego:

Nu heb ik weer nergens last van, geen last van me buik, echt nergens. Ik hoop serieus dat die eitjes niet gesprongen zijn....

Nu ga ik weer lekker rusten, want ben wel onwijs moe van dat spuiten :-(

Geplaatst

Hé meiden...weer even een teken van leven van mij.

Roossie spannend hoor, morgen de punctie! Voor mijn gevoel begint dan altijd het echte werk! Hoe voel je je? Ben je er helemaal klaar voor?

En Babii....ik heb dat ook hoor, na een aantal dagen stimuleren, dat je meer afscheiding gaat krijgen. Helemaal goed teken meid! Ik hoop zo voor je dat je bms er goed uitziet morgen!

Ik ga mijn buik nu al flink voelen na vier dagen stimuleren! Wel snel voor mijn gevoel. Ik heb echt een zware en gevoelige buik. Dit is de 1e behandeling dat ik ben gestart met 150 eh puregon. Ik ben erg benieuwd hoeveel follikels er zitten woensdag. Best spannend weer.

Vandaag komt de orgalutran erbij.

Eigenlijk maak ik me een beetje zorgen dat mijn buik nu al zo vol en zwaar voelt, hoop zo dat er niet teveel zitten!

Geplaatst

Nee joh, dat kan helemaal niet! Je spuit er deca bij dus knappen zullen ze echt niet hoor! Maak je niet te druk meis!

Geplaatst
Roossie, succes met de punctie!!

Babii, hoe is de echo gegaan, is je BMS weer wat dikker??

Precies de dingen waar ik ook voor langs kwam hier! Leven met jullie mee..... hoop snel nieuws van jullie te lezen!!

Geplaatst

Even kort berichtje. Net punctie gehad 13 follikels zijn aangeprikt 9 eitjes zijn er uit gekomen. Alleen is er een slagader geraakt die moest gestopt worden dat deed heel wat meer pijn dan de punctie. Zaadjes zijn ook allemaal goed. Nu wachten op het telefoontje donderdag.

Geplaatst

@ Roosie, had net ook gereageerd in het November topic. Jeetje, ik schrik behoorlijk van je bericht! Wat zal jij geschrokken zijn en een pijn hebben gehad :new_shocked:. Geen idee hoe ze een slagader geraakt kunnen hebben, maar ben blij dat ze het op tijd gezien hebben. Nu rustig aan doen en goed bijkomen Roosie!

@ All,

Vandaag de tweede FM gehad en had z’n lieve arts (dezelfde als donderdag, dokter Van de Horst (heb dit keer het naamplaatje gezien haha)). Ze deed de echo erin en zag direct grote eitjes zitten. Ze zegt: zoooo die zijn gegroeid en ik natuurlijk met een big smile van oor tot oor lig ik daar.

Mijn vriendinnetje was mee (die is zelf nu 14 weken zwanger), maar wilde graag zien hoe dit er nu uit zag, dus was ze helemaal meegekomen naar het ziekenhuis en had vrij genomen, super lief.

Uiteindelijk alle eitjes opgemeten, weet helaas de exacte afmetingen niet meer, maar er zaten er 2 van 13 mm volgens mij en de rest ging vanaf 15 mm. Mijn BMS was 6 mm en dit is het dikste tot nu toe!

De arts is over het BMS kort, maar krachtig: er zijn vrouwen met 4 mm zwanger geworden en met 5 mm. Jouw BMS is waarschijnlijk gewoon zo, daar is niks aan te doen. Je hebt genoeg oestrogenen in je lijf en klaarblijkelijk is dit jouw BMS en u bent in 2006 al zwanger geweest (miskraam, maar goed).

We krijgen hem gewoon niet dikker, maar hij is al dikker als 1 á 2 mm. Het feit dat de eitjes er zitten, dat het BMS nu 6 mm is en dat ze serieus vrouwen heeft gezien met dit BMS die dus wel zwanger zijn geraakt (ze zegt dat ze genoeg vrouwen heeft gezien met een BMS van 4 tot 6 mm die toch zwanger zijn geraakt), heeft ze goede hoop.

Ik heb nu 10 follikels waarvan ze denkt dat er 8 follikels echte follikels worden om bevrucht te worden. Morgen word ik gebeld hoe laat ik de Pregnyl moet zetten en donderdag heb ik de punctie. Bij een bevruchting heb ik op 14 november een TP van een verse emmy en dat is de dag dat ik in 2006 mijn miskraam kreeg, erg dubbel, maar blijkbaar moet het zo zijn.

Liefs van mij!

Geplaatst

Roossie, wat een narigheid dat ze je slagader geraakt hebben, hopelijk hou je er niet al te lang last van, 9 eitjes, wow, goeie score hoor!!

Babii, fijn dat je mooie follikels hebt, en om nog niet te spreken van je BMS... dat is toch heel erg mooi? Misschien is het zelfs nog ietsje dikker over een dag of 2, goed hoor!!

En wat de 14e betreft....het moet gewoon zo zijn denk ik, het zal me dan ook niets verbazen als deze emmy meteen blijft plakken!!

Geplaatst

Allebei een mooi aantal zeg, Babii qua follikels en Roossie qua eitjes!

Roossie: rustig aan doen hè.... zeker omdat ze die ader geraakt hebben.

'k Duim voor je dat er mooie embryootjes gaan ontstaan...

:duimen draaien:

Geplaatst

Babii...super zeg je bms 6 mm! Meid dit gaat helemaal goed komen! Zie je erg op tegen de punctie?

Roossie...ook al in een ander topic gereageerd. Heftige punctie heb je gehad. Een collegaatje van me heeft ook een keer een bloeding gehad tijdens de punctie. Toch komt dit niet zo vaak voor, rot voor je! Was het trouwens geen ader i.p.v. een slagader? Er lopen daar volgens mij niet echt slagaders en een slagaderlijke bloeding is wel dramatisch inwendig, dat is niet zo 1,2,3, te stelpen!

Geplaatst

Ik zie onwijs op tegen de punctie.... Zou eigenlijk eerst dormicum via het infuus krijgen, maar ze merkte al snel op dat de follikelmeting ook pijn deed. Dus opperde ze om een pil dormicum te geven, zodat ze me via het infuus een pijnstiller konden geven.... Ben doods en doodsbang...

Geplaatst

En ben bang dat er echt niets kan innestelen met dit BMS... Als ik continu lees dat vrouwen tussen de 9 en 15 mm qua BMS zwanger raken en ik met mijn 6 mm aankom....

Geplaatst

@babii, heb ook al in een ander topic op je gereageerd. Probeer positief te blijven, je bms kan nog doorgroeien en de gyn was ook positief over je bms. En wat betreft de punctie, het is fijn om morfine te krijgen, dat haalt het scherpe van de pijn weg. En de pijn kun je vergelijken met stroomstootjes. Voor je het weet is het voorbij, de meeste tijd kost de voorbereidingen. Laat het over je heen komen meis, komt goed. Denk maar zo ik ga er niet dood aan, klinkt heel simpel maar mij helpt het wel.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Het gaat wel weer met me, lig nu op bed met de laptop.

We zijn erg blij met de 9 eitjes en de goede zaadjes!

Maar wat heb ik een pijn gehad om die slagader te stelpen pfffff.....heb flink liggen kreunen en draaien met mijn hoofd.

Gelukkig was manlief erbij de streelde in mijn gezicht. Eerst kon ze de plek niet vinden waar het vandaan kwam, de assistente is 2 keer de deur uit geweest voor meer gaasjes en een grotere tang, ze had die nodig zodat ze het beter kon zien. Ik dacht ohneeeeeeee een grotere tang pffffff....

Het heeft een kwartier geduurd eer het gestopt was. Daarna was ik rillerig en beetje misselijk. Manlief heeft me aangekleed en er werd een stoel naar me gereden en zo ben ik de rustkamer ingereden. Daar moest ik weer op een andere stoel en toen kreeg ik eindelijk mijn kruikje.

Ik heb er een uur en kwartier gelegen, toen ging het wel weer. De extra pijnstiller was ook gaan werken. Wat bijzonder was dat er een zakje met zaadjes voor een appelboom van het wereldnatuurfonds naast onze stoel lag, die hebben we meegenomen. En toen ik er net lag kwam er een zwerm vogels voorbij vliegen. Ik moest toen aan mijn broertje denken, toen zijn zoon geboren werd zag hij ook een vogel vliegen van het is zover. Daar heeft hij het nog over. Thuis gekomen gelijk naar bed gegaan, manlief werkte smiddags thuis en heeft me goed verzorgd. Hij heeft ook op tompouzen getrakteerd, want we hebben wat te vieren! Morgen ga ik weer proberen te werken, mooie afleiding. We zijn nu gespannen voor het telefoontje van donderdag. Na de TP gaan we nog even naar de acupuncturiste.

Pijn valt nu wel mee, heb meer midden op mijn buik pijn, ik denk dat het spierpijn is, dat ik mijn buik zo samengetrokken heb van de pijn. Maarja gaat wel weer over. Dat het een slagader was die geraakt was zei ze achteraf pas, manlief bleef er gelukkig rustig onder zodat hij me kon steunen. De gyn dacht dat het een slagader was omdat het bloed eruit kwam met stoten.

Manlief vroeg ook nog waarom de kleding die ze droeg groen is, ze zei daar zie je het bloed minder op en het is een rustgevende kleur. Toen zei ze dat ik er zelf ook goed op gekleed was, had een groene trui aan hahaha....

Ik had trouwens dr. Candido die bij mij de punctie deed, iemand met 16 jaar ervaring heb ik gehoord, moet dus wel een goede zijn maar wel een blunder dat ze mijn ader geraakt heeft.

We hadden ook het eerste gesprek met haar, toen maakte ze ook een blunder zei ze dat we na 4 weken wel al een brief zouden ontvangen met wanneer we konden starten, dat werd 3 maanden.

Liefs Roosie

Geplaatst

@ Roosie, ik had ook al op jou gereageerd hihi, maar dan in het november topic. Ik duim onwijs hard voor je en zal proberen hoop te hebben ;-). Als de arts dat heeft moet ik het ook maar hebben he??

@ All,

Ben net gebeld door het UMCU. Ik moet vanavond om 19.00 uur nogmaals de Cetrodide zetten en om 22.30 uur de Pregnyl 10.000 IE geen Gonal F meer.

Donderdag om 10.00 uur moet mijn man zijn zwemmertjes inleveren en om 10.30 uur wordt ik geholpen met de punctie.

Er is toch maar besloten dat ik een infuus met dormicum krijg en ze zijn nog aan het kijken voor extra pijnstilling. Maar als het echt niet gaat zouden ze me een roesje geven... Laten we hopen dat het gewoon allemaal meevalt, want ben doodsbang.

Geplaatst

@ All,

Nog even een ego ;-).

Mijn nieuwe werkgever belde me net op dat ze me vrijdag op tv zag. Ik denk: laat ik eerst eens horen wat ze te zeggen heeft. Ze was super enthousiast, haar zusje was ook d.m.v. IVF zwanger geraakt en ze zou dit nooit als reden zien om mij ontslag te geven, want ze zijn super enthousiast over me.

Wauw! Dat is zooooooo fijn om te horen!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even weer een berichtje van mij....goh sterkte roossie, wat een pech zeg!!

Dee het is idd een erg lange wacht, maar ze had niet eerder tijd voor een eindgesprek. Ben ook erg benieuwd wat de plannen zijn....en hoe de cryo tp bij mij gaat ...(omdat mijn cyclus erg kort is...)

Kan niet wachten om te starten...heb ondertussen al weer een hele cyclus gehad....en mijn bio-wekkertje tikt aardig door.

Ik zie er ook erg tegen op, de arts zei dat de opbrengst erg klein was en dat hij een brief had gehad van de geneacoloog...meer info gaf hij niet....dan alleen ben benieuwd hoe het vervolg gaat lopen...normaal zetten ze zo'n lage op rengst niet door....(dit leverd wat extra spanning voor komende donderdag) ook ben ik benieuwd hoe ik een tweede IVF poging moet aanpakken en betalen....maar ik probeer hoop op mijn twee cryo's te houden. Heb me goed op mijn werk gefixeerd....bij tijd en wijlen erg veel last van opvliegers (vooral met de de ongi week) heerlijk der dat je weer begonnen bent....warme succes knuffel aan jullie allebei....;-)

Voor iedereen mijn Dui

En draaien...succes allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden