Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Owww ik was ook zeker, zeker na de krampen vanochytend!

Collega heeft een foto gemaakt, komt eraan haha.

Maar snap nog steeds niet waarom het zo laat is genesteld... Slecht toch?

Geplaatst

Hoezo slecht? Kan toch gebeuren dat een embryo zich wat later innesteld? Hoor je wel vaker hoor. Wanneer had je een negatieve test dan? Of had je voor deze test nog niet getest?

en ja, kan me voorstellen dat bloed je onzeker maakt maar je weet ook dat veel vrouwen bloedverlies hebben in het begin van de zwangerschap. W.s. ben je nu op het volgende, o zo onzekere, wachtbankje gekomen en krijg je even rust als je een eerste echo hebt gehad.

Sterkte.

Geplaatst

Nou ik heb nog nooit gehoord dat ze later als 10 dpo innestelen.

En ik heb dus nu weer wat bloed op de tampon. Maakt me vreselijk onzeker en geeft het gevoel dat het niet goed zit.

Bel toch even het ziekenhuis voor utrogestan. Weet ook niet of ik die progynova moet doorslikken.

Geplaatst

Even een wat uitgebreider berichtje dan gister na het ziekenhuis bezoek: Emoties gingen in een achtbaan:

1e onderzoek van de dag: bleek dat manlief wat spataderen heeft in 1 bal. Operatie zal zeer waarschijnlijk in het meest positieve geval slechts een procentje verbetering van het zaad opleveren, dus werd niet aanbevolen.

Volgend onderzoek: cyste in zijn prostaat! Deze moet zowiezo operatief weg gehaald worden, omdat hij daar last van kan krijgen (wordt ruggeprik, nachtje ziekenhuis, katether etc!). Deze cyste zou er ook voor kunnen zorgen dat het "verse" zaad in die holte gaat en slechts overstroomt met oud zaad of zo iets. Dus mogelijk verbetert de kwantiteit / kwaliteit na de operatie? Maar omdat ze dat niet met zekerheid kunnen zeggen, willen ze ons wel verder het traject in laten gaan, zodat we niet opnieuw af moeten wachten.

Ink ik breek ff in,

Mijn man had ook een spatader in zijn balzak, werd ook gezegd van dat een operatie kan, maar dat we niet teveel van het resultaat mochten verwachten.

Mijn vent heeft wel de operatie ondergaan...., en is van 6 miljoen naar 52 miljoen gegaan. Ook de bewegelijkheid en kwaliteit is enorm verbeterd!

In ons dossier staat ook dat het een verbluffende verbetering is.

dus ik zou zeggen...., gewoon doen.

liefs joske

Geplaatst

Ik denk dat het over is, want ik verlies bloed.

Nee niet eerder, gisteren was de dag dat het kon, want heb een lf van 12 dgn.

Geplaatst

Poeh, wat gebeurde er ineens een hoop hier vandaag..... Babii wat ontzettend rot en gemeen: eerst hoop krijgen en dan vervolgens toch ongesteld worden..... Wellicht een klein beetje hoopgevend dat er toch 'iets' gebeurd is... O wat klote is dat toch, dan ben je zo dichtbij........ en dan sta je alsnog met lege handen. Heel veel sterkte meid, als je dit nog leest! (vast wel... je hoeft niet meer te reageren als je er ff helemaal klaar mee bent hoor)

Esther veel succes morgen bij de punctie! Balen dat de planning niet meewerkte... en ook dat je je niet fijn voelt. Ik denk aan je!

Ink hopelijk snel van start dat zou mooi zijn!

Ik reageer een andere keer weer even uitgebreider, ontbreekt me nu aan de tijd!

Geplaatst

Ik heb geen idee of het over is mijnbaby... Het embryo is veel te laat ingenesteld volgens de arts en mijn HCG had er al moeten zijn. Daarbij verloor ik zondag al een paar stipjes bloed, gisteren en wat bruin, maar gisteraaf een heet bad genomen (wist zeker dat het niet raak was), gestopt met de progynova wat een ontrekkingsbloeding geeft (de test was immers negatief). En vanochtend voelde ik mijn borsten en toch een test ertegenaan gegooit, op het werk notabene!

En jawel, een streep! Me hart sloeg 2x over, vanmiddag meer rood en meer rood, maar geen buikpijn en zo drastisch als normaal! Hoop gewoon dat het net als toen met de Decapeptyl gaat, ontrekkingsbloeding en het bms dat bleef zitten en nu dus het embryo, maar ga er niet vanuit.

Jullie zijn lieverds!!

xxx

rc4j2d.jpg

Geplaatst

Jeetje Babii, wat een spannende dag vandaag van ups en downs voor jou! Is hou stiekem nog een beetje hoop voor je hoor tot het tegendeel echt definitief bewezen is! Ik ben soms wat koppig! Had je het ziekenhuis nog gebeld? Als je niet wilt reageren moet je je niet verplicht voelen hoor - kan me voorstellen als je af en toe wat afstand wilt nemen...

Meiden, ik ben zenuwachtig voor overmorgen! Zooooo veel zin in te horen krijgen wanneer ik eindelijk mezelf met hormonen vol mag pompen en naalden in mijn buik mag gaan prikken en last van hormonen mag gaan krijgen hihi (wie had dat van te voren gedacht dat ik dat ooit zou zeggen!). En Joske- bedankt voor het inbreken - heb je ook een persoonlijk berichtje gestuurd dat jullie voorbeeld me wel aan het twijfelen brengt en dat ik het zeker in gedachten ga houden... 2e operatie voor manlief is denk momenteel alleen even teveel van het goede voor hem. Heb het wel voorzichtig in de week gelegd bij hem nadat ik dit las...

Mijnbaby- hoe is het met jou? Hoofdpijn weg?

Esther- succes morgen met de punctie!

Geplaatst

@Esther succes morgen!

@Babii ik blijf ook nog hoop houden hoor en ik blijf duimen!

@ink tjee wat een berichten over je man! Veel sterkte met de operatie! En spannend dat je bijna mag gaan beginnen!

Geplaatst

Joh, Babii wat een achtbaan van emoties vandaag voor jou/jullie. Wat een spanning. Ik duim mee met Roossie. Wat zei de arts verder? Blijft het gewoon wachten of mag je bloed prikken om hcg te bepalen?

Ink, spannend wanneer je weer kunt beginnen. Als je gelijk mag starten lopen we denk ik aardig gelijk op. En Joske wat een mooi resultaat na de operatie bij je man!

Edr, heel veel succes morgen met de punctie!

Geplaatst

Thanks lieve meiden!

Ik krijg zo een echo, zien ze natuurlijk niks op, maar ze kan wel mijn bms bekijken en eileiders. En ze prikken hcg.

@ edr, zet hem op meid! Toi toi!!

Geplaatst

Hey Babii, wat een spanning!! Hopelijk is het een innestelingsbloeding, ik heb 2 dagen helder gebloed met slijm en stolsels, alles erop en eraan, en toch 29 weken zwanger nu, dus het kan wel degelijk hoor!! Ik duim voor je meid!!

Esther hoe is het gegaan??

Geplaatst

*breekt in*

ik kom even een berichtje plaatsen namens babii

Kwam vanochtend aan @ zkh en voelde bij het binnenlopen een knap in mijn buik, daarna allemaal nattigheid en toen ik bij de arts op de tafel lag, mega veel bloed

Dus kortom, het is fout gegaan!

Maar ben dit mini mensje wel dankbaar, dankbaar dat het er even zat en mij heeft laten inzien dat het wel kan met dit bms!

Mag nu wel direct door, cyclus kan even van slag zijn volgens de arts.. Bms was al 3 mm

Nu weer wachten en wachten.

Volgens de arts is het wss het embryo geweesty en lag t nii aan mijn bms, die was prima voor de pregnyl

Ze z2gt tis een vormfout in het embryo, gebeurd vaker

ze wil even rust nemen om dit samen met der man te verwerken.

xxx sky

*breekt weer uit*

Geplaatst

Fijn te horen hoe het vandaag bij Babii gegaan is: dubbel natuurlijk: enerzijds super dat het dus inderdaad kan met dat bms (hoopgevend voor volgende keer), maar anderzijds natuurlijk balen dat het niet een goed embryootje was die mooi bleef doorgroeien...

Esther, hoe is het bij jou gegaan vandaag?

Pien - wanneer mag jij precies beginnen dan? Zou gezellig zijn, samen aan de hormoon en op de wachtbank...

Geplaatst

Meiden, ik ben chago en gedesillusioneerd: afspraak stelde echt geen ene ... voor!

Ja, dat we verder gaan met ICSI, maar ja, vertel eens wat nieuws!

Het was een vervanger van de arts die we de vorige keer hadden. Aardige vrouw, maar vanwege miscommunicatie wilde ze ons op de wachtlijst zetten per vandaag, terwijl ons was beloofd dat we met de datum van het intake gesprek in januari op de lijst kwamen. Gelukkig luisterde ze wel en ging ze accoord. Maar ze wilde ook nog overleggen of we de operate van manlief's prostaat misschien toch niet af moeten wachten (wij vinden van niet, omdat we niet de hoop hebben dat het zaad daarmee gaat verbeteren en anders zitten we voor jan doedel te wachten tot na die operatie, waar de oproep nog wel 4-6 weken van kan duren )...

En met ICSI willen ze het lange protocol doen, behalve als je mee doet aan een onderzoek, dan mag het korte protocol- dus jullie begrijpen hem al: ik ga natuurlijk mee doen met dat onderzoek! Geen zin eerst nog aan de pil te moeten (want als dat had gemoeten, had ik beter wel al gewoon veel eerder zelf kunnen beginnen met de pil)!

Maar goed: ze gaat nu overleggen met de uroloog en we staan op de wachtlijst. Dus afwachten wanneer we opgeroepen worden; zal niet lang meer duren gaf ze aan ivm de teurg werkende kracht. Dan zal dus besproken worden wat ik moet gaan spuiten, per wanneer, contract tekenen, etc etc... Maar de hoop op starten in mijn volgende cyclus kan ik dus wel mooi vergeten.... Ze zei mei/juni...

Ondertussen ga ik me aanmelden voor dat onderzoek en volgende week hebben we een telefonische afspraak staan ivm terug krijgen van de uitslag van dat onderzoek over de Y-deletie (die uitslag was dus nog niet binnen, maar kon wel elk moment komen)...

Kortom voor mijn gevoel bijna niets verder nog dan we waren...

Zo dat was even mijn gefrustreerde update..

Mijnbaby- fijn voor jullie dat jullie wel lekker door mogen! Spannend!

Geplaatst

@Babii ohnee toch meis, wat een verhaal toch weer. Ene kant fijn dat je weet dat het kan met dit bms, maar aan de andere kant onzettend balen dat het niets is blijven plakken. Sterkte met dit te verwerken!

@Mijnbaby, fijn dat je door mag gaan!

@Esther hoe ging de punctie? Ik duim voor mooie embryo's

@Ink wat balen zeg zo'n gesprek, gelukkig luisterde ze dat jullie vanaf het 1e intakegesprek op de wachtlijst gezet moeten worden.

Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt!

@Dee, hoe is het met jou?

@pien hoe is het met jou?

Volgens mij heb ik iedereen gehad. Ik reageer effe snel, morgen op vakantie yeahhhhhhh..........ben helemaal gaar van het werken maar heb alles afgerond, tenzij ik nog wat commentaar krijg op mijn nieuwsbrieven. Straks eten en koffer inpakken. 24 april komen we weer terug.

Ohja we gaan naar Engeland naar mijn vriendin en daarna naar mijn broertje. We gaan ook naar het concert van Andre Rieu! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Esther hoe is het??? hoe was de punctie??

Babii hoesie meid?? ga je ook meteen door??

Hiero gaat het al weer goed, ik ben blij dat ik meteen door mag.... ik ga zondag lekker naar barca en mag

volgend weekend al weer langs komen voor C10.... we gaan er weer voor! op naar een broertje of zusje voor ons

kereltje.....

Geplaatst

ZWANGER:

• Boogie - Zwanger, uitgerekend 11-05-2011, 1e kind

• Jem - Zwanger, uitgerekend 12-07-2011, 2e kind

• Meertje - Zwanger, uitgerekend 03-06-2011, 1e 2 kinderen

• Mariëlle/Ralletje - Zwanger, uitgerekend 28-06-2011, 2e kind

• Roossie - Zwanger, uitgerekend 01-08-2011, 1e kind

SITTING, WAITING, WISHING:

• Ink - wachten op onderzoekuitslagen oorzaak slecht zaad / 9 maart uroloog

• Esther -26 maart start icsi 6

• Babii – Even afstand van forum na 1e IVF, 4e TP

• Kaartje - 4 mei intakegesprek Dusseldorf voor ronde 4

• Mijnbaby - In afwachting van me rooie duivels en dan aanmelden!!

• Nano -

• Dee - Deze cyclus hopelijk een cryo tp

Hoi meiden,

Het lijstje zit er nog niet zo in geloof ik, 'k heb het maar weer eens opgezocht. Vanmorgen voor 1e fm geweest (beetje vroeg ivm weekend maar beter te vroeg dan te laat) maar zoals al een beetje verwacht was er nog niets noemenswaardigs te zien. Dinsdag weer terugkomen. Heb nog gevraagd naar Utrogestan ivm korte luteale fase in m'n laatste cyclus maar was volgens de gyn niet nodig.

@ Esther: nog niet van je gelezen hier, ik ga zo maar eens in een ander topic zoeken hoe je punctie gegaan is want ben wel erg benieuwd!

@ Babii: sterkte met het verwerken van de teleurstelling. Ik heb je gegevens op het lijstje iets aangepast. We zien je wellicht weer verschijnen als je weer in het ziekenhuis geweest bent voor je eerste fm?

@ Mijnbaby: wat jammer dat het niet gelukt is. Was natuurlijk pas weer de eerste poging maar toch.... Fijn dat jullie meteen door kunnen! Geniet in de tussentijd lekker van jullie tripje :-)

@ Roossie: ik denk dat je al vertrokken bent maar als je dit nog leest: hele fijne vakantie!!!!!!!

@ Ink: goed dat je voor jezelf opgekomen bent! Wat duurt wachten toch lang hè....... Wat houdt het onderzoek in waar jullie aan gaan meewerken?

@ Pien: hoe zit het nu met jullie nieuwe poging? Je staat nog niet in het lijstje en 't staat ook niet in je handtekening. Sorry, ik weet het niet meer.... lees zoveel verhalen hier en bij de wachtbankjes en op een gegeven moment lukt het niet meer om het te onthouden, haha.

@ de rest: hoe gaat het met jullie???????? Ik wilde typen 'hoe gaat het met de zwangere buikjes' maar dat zullen inmiddels wel buikEN zijn!!! ;-)

Fijn weekend allemaal,

liefs Dee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden