Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babii wat erg! Sterkte met dit alles!

Mijn baby wat rot voor je dat je een negatieve test hebt. fijn dat je zo snel door kunt. Geniet in barcelona!

Dee meid jij ook weer bijna in de race! Zie je er tegen op?

Ik heb woensdag de punctie gehad met als resultaat 4 eicellen waarvan er twee van geinjecteerd zullen gaan worden. Morgenochtend tussen tien en elf worden we gebeld of we een terugplaatsing hebben. Dit vind ik persoonlijk altijd de ergste uurtjes!

Jullie nog van me wat er van geworden is!

Geplaatst

Babii, wat heftig lijkt me dit. Zo dicht bij en dan toch niet... En aan de andere kant de wetenschap dat het kan! Vooral met jouw verhaal rondom bms. Sterkte met alles meis.

Dee, ik sta op punt van beginnen. Vandaag langs de apotheek geweest om alle medicatie op te halen. Schrik dan wel weer van de bedragen die op de diverse doosjes staan... Als het goed is wordt ik dit weekend ongesteld en kan ik echt starten. Zal dan m'n handtekening aanpassen. En met die lijstjes ben ik gewoon niet goed, het mislukt me altijd als ik mezelf er tussen wil zetten...

Mijnbaby, veel plezier en wat fijn dat je gelijk door mag. Fijn om weer vooruit te kunnen kijken!

Roossie, jij ook een fijne vakantie toegewenst!

Ink, kan me je frustratie goed voorstellen (wéér een maand wachten...) en groot gelijk dat je voor het onderzoek kiest (want kort protocol). Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet zo goed snap wat het verschil inhoud (behalve in tijd dan). Zelf heb ik afgelopen twee keer kort protocol gehad.

Geplaatst

Esther, zie nu pas je laatste berichtje. Wat spannend dit wachten tot morgen. Hopelijk zijn ze allebei mooi bevrucht en heb je morgen een tp!

Geplaatst

Dee bedankt meid!

Pien: Ja het is heel fijn dat we weer door kunnen... Want ik zit er nu helemaal in!

esther: suc6 meis, hoop op 2 toppers voor jullie! ja het was naar maar het was de eerste cryo tp... ik had hoop maar helaas... we mogen gelukkig meteen door dus hopen dat het gauw raak mag zijn...

Geplaatst

Esther- en en en? Al gebeld? Je zit nu waarschijnlijk op het spannende telefoontje te wachten... We duimen mee hoor!

Mijnbaby- Hoe gaat het met je? Is toch weer n teleurstelling die je moet verwerken. Gelukkig dat het vooruitzicht op gelijk door gaan het misschien wat verzacht? Hoeveel cryo's hebben jullie?

Babii - gaat het allemaal een beetje met je? Er wordt aan je gedacht hoor!

Pien - ik heb het lijstje hieronder aangepast met ook ongeveer jouw gegevens er bij. Spannend hoor, weer te beginnen! Het verschil tussen het korte en het lange protocol is dat je bij het lange protocol eerst de pil moet slikken, zodat zij je cyclus kunnen plannen, zodat zo min mogelijk mensen in het weekend uit zullen komen met het punctie, terugplaatsing etc. Doen ze vooral bij ICSI vertelde ze ivm bewerkelijker in het lab. En dat onderzoek waar ik aan mee ga doen, gaat over het vergelijken van 2 groepen vrouwen die het korte protocol volgen: de ene groep begeint op de "gebruikelijke" dag 6 met het spuiten van een bepaald hormoon er bij, terwijl de "nieuwe" groep op dag 2 tegelijk met het andere hormoon gaat spuiten (Gonal F of zoiets plus die ene dan waarmee ze gaan""experimenteren"). Het zou er mogelijk voor kunnen zorgen dat de eitjes gelijkmatiger groeien, waardoor ze beter kunnen rijpen, waardoor je betere embryo's zou kunnen krijgen en de kans op een geslaagde zwangerschap mogelijk groter zal zijn... En in welke groep je komt gebeurd dmv lotingen, dus je mag geen voorkeur aangeven. Ik vind het een erg mooi onderzoek, want a) krijg ik hiermee de kans om het korte protocol te doen en b) zou het natuurlijk mooi zijn als er goede heldere testresultaten uit komen waardoor de hele procedure verbeterd wordt!

Dee- Je bent dus weer begonnen met de echo's lees ik? Fijn om weer begonnen te zijn, of niet?

Boogie, Roossie en Ralletje: met het mooie weer al lekker kunnen paraderen met de zwangere buikjes? Oh, wat zie ik er ineens weer veel om me heen nu die dikke winterjassen er niet meer overheen zitten! Heerlijk hoor meiden!

Nou, ff n poging wagen om het lijstje te updaten:

ZWANGER:

• Boogie - Zwanger, uitgerekend 11-05-2011, 1e kind

• Jem - Zwanger, uitgerekend 12-07-2011, 2e kind

• Meertje - Zwanger, uitgerekend 03-06-2011, 1e 2 kinderen

• Mariëlle/Ralletje - Zwanger, uitgerekend 28-06-2011, 2e kind

• Roossie - Zwanger, uitgerekend 01-08-2011, 1e kind

SITTING, WAITING, WISHING:

- Pien - start 17/18 of 19 april met 3e IVF

• Ink - wachten tot we een oproep krijgen voor ICSI, of mogelijk eerst operatie manlief van cyste in de prostaat

• Esther -bezig met 6e icsi. punctie gehad. Vandaag in afwachting van telefoontje over terugplaatsing...

• Babii – Even afstand van forum na 1e IVF, 4e TP

• Kaartje - 4 mei intakegesprek Dusseldorf voor ronde 4

• Mijnbaby - In afwachting van me rooie duivels en dan aanmelden voor 2e cryo!!

• Nano -

• Dee - Deze cyclus hopelijk een cryo tp

Geplaatst

Esther: zat voor je te duimen en zag net je berichtje voorbij komen op je andere topic..... HEEL veel sterkte meid, wat een tegenslag... hier doe je 't allemaal niet voor.... Je had er al zo'n hard hoofd in. Misschien wordt je lichaam toch wat 'immuun' voor de hormonen waardoor het steeds minder actief reageert, als je veel pogingen achter elkaar hebt? Pauze en even bijkomen zal misschien goed doen, alhoewel je dat emotioneel gezien natuurlijk helemaal niet wilt, nog meer wachten......

Dikke knuffel en veel sterkte samen!!!!!!!!

Liefs Dee

Geplaatst

Hoi allemaal.... nog geen bericht van Esther op ons topic, misschien heeft ze er even niet zo'n trek in, ze heeft geen terugplaatsing gehad helaas.

Hoe is het met de rest?

Pien ongesteld geworden afgelopen weekend en nu van start?

Ink, waarschijnlijk is het dan de Decapeptyl waar ze mee gaan experimenteren? Je hebt nog niet eerder hoeven spuiten hè? Spannend hoor, maar gaat je vast lukken, je klinkt lekker strijdvaardig (apart hè, dat je er gewoon 'zin' in kunt hebben om te gaan spuiten, haha).

Boogie! Zo te zien heb je hem/haar nog steeds binnen in je buikie.... Lukt het allemaal nog? Zijn er nog verontrustende signalen naar boven gekomen of lijkt het nu allemaal mee te vallen, voor zo ver ze kunnen zien? Is er ergens (in je uitgerekende topic bijv) een foto van je buik terug te vinden of niet? Ben wel heel benieuwd!

Jullie vroegen hoe het hier is.... Beetje dubbel gevoel. Morgen tweede fm, hopelijk groeit er al wat en komt de cryo tp in zicht. Ben best bang voor weer een teleurstelling (dat de cryo niet goed ontdooit, dat de poging niet lukt) maar we proberen hoop te houden!!! Eergisteren heeft een goede vriendin van me positief getest, ze vertelde het gister. Ben natuurlijk blij voor hen, maar heb ook een flink potje zitten janken...vind het ondertussen nl ook moeilijk en 'oneerlijk': wij wachten 3 jaar en zij krijgen het zo in hun schoot geworpen (ze waren nog niet eens officieel begonnen met hun pogingen, wilden wel binnenkort gaan proberen). Ik zie het dan als een soort les voor mezelf om blij voor hen te zijn, om dat op te kunnen brengen zonder boos te zijn of afgunst te voelen. En om te leren geduldig te zijn en andere dingen in het leven te waarderen. Klinkt nu misschien wel wat zwaar maar wellicht snappen jullie wel wat ik bedoel? Ik gun anderen ook ontzettend hun geluk en het voelt soms zo egoistisch dat je het jezelf nog net een beetje (of heel veel ;-) ) meer gunt. De wens, het verlangen, is zo sterk...

Liefs Dee

Geplaatst

@ Ink,

Wat goed van je dat je met dat onderzoek meedoet. Ik neem aan dat je op het moment supreme geloot wordt of je dag 2 of dag 6 begint? Wat is het allemaal spannend he?

Het paraderen is officieel waggelen geworden. Het loopt momenteel erg ongemakkelijk. Maar dat maakt me natuurlijk niet minder trots op mijn buik + inhoud.

@ Babii,

Ik zat terug te lezen en las dat je zwanger was om vervolgens te lezen dat het mis ging. Verdrietig voor jullie maar vast ook een bevestiging dat ook jouw lichaam het kan. Zwanger worden. Zo voelde ik me toen na mijn miskraam. Het behoord in ieder geval tot de mogelijkheden. Sterkte hoor!

@ Dee,

Natuurlijk weet ik precies hoe jij je voelt. Net als alle dames hier op het forum denk ik. Het voelt soms gewoon oneerlijk. Daarom vond ik het altijd erg fijn als mensen het mij van te voren vertelden zoals jouw vriendin. Dan werd ik voor mijn gevoel niet voor het blok gezet en kon ik toch blij voor hen zijn op het moment dat de aankodiging was.

Er zijn geen verontrustende berichten, behalve dan dat mijn buik de 42 weken heeft bereikt. Veel vruchtwater en baby bijna niet te voelen door de artsen. Door mij wel dus dat is wel fijn. Ik heb zaterdag ofzo een buikfoto in het uitgerekend in mei topic gezet. Voor als je wilt spieken.

@ Esther,

Wat hoor ik een verdrietig nieuws voor jullie. Kan me voorstellen dat je heel even afstand neemt om deze grote teleurstelling te verwerken. Veel sterkte meid!

Geplaatst

Hee meiden, ben sinds gisteren weer "echt" begonnen en vanavond alweer de tweede Gonal f spuit erin gezet (gaat toch steeds gemakkelijker). Vrijdag eerste echo.

Esther, las dat je geen tp hebt gehad. Wat een tegenslag, wil jou en je partner heel veel sterkte wensen. Kan me zo voorstellen dat het vreselijk moet voelen, het gevoel dat je alles voor niks gedaan/ondergaan hebt. Nogmaals heel veel sterkte meis!

Boogie, jij schiet al echt op. Sterkte met de laatste loodjes!

Dee, succes weer morgen. En ja, wat je schrijft is erg herkenbaar. Natuurlijk gun je het een ander, maar je gunt het je zelf ook zo... Het zijn wel zware lessen... Zelf probeer ik ook vaak te kijken naar wat ik/wij allemaal wel hebben. En dat is gelukkig ook heel veel!

Ink, ben benieuwd wanneer je mag starten. Hopelijk duurt het niet meer heel lang.

Geplaatst

Lief dat jullie zo meeleven, maar moet er even een enorme ego ingooien, bij voorbaat mijn excuus!!

2vishdu.jpg

HEB GIGA VEEL BLOED VERLOREN, dit is echt niet te snappen!!

Geplaatst

Babii, wat zie ik nu!!! Je bent gewoon hartstikke zwanger!! Wat geweldig zeg, heb je nog controle gehad in het zh ofzo?

Nou dit ziet er in ieder geval zeer positief uit, hopelijk is het geen bbz, en zit het allemaal goed. Wanneer heb je een echo?

Een voorzichtige felicitatie alvast hoor!!

Geplaatst

@ Babii,

Dat ziet er wel heel erg zwanger uit...

Hoe was de echo van de 13e? Konden ze misschien nog niets zien?

Als ik dit zo zie zou je niet zeggen dat je HCG minder wordt want het is toch wel een super donkere streep.

Geplaatst

Nou het valt niet mee en ben dit **** traject echt helemaal zat!!!

Mijn hcg is 22 (wat me overigens verbaasd, want de KV test vanaf 25 MLU).

Mijn HCG had nu over de 2000 moeten zijn en is dus veel te laag. Een bbz heb ik niet, maar wel een klompje cellen dat doordeelt, stopt en een bloeding veroorzaakt, doordeelt stopt en een bloeding veroorzaakt.

Kortom, mijn lichaam wil een MK aanmaken, maar kan het niet. Als dinsdag mijn HCG is gestegen (met een beetje) of het niet weg is, krijg ik zware medicatie om een MK op te wekken.

Feit blijft: dit is geen gezonde zwangerschap, zeker met dit HCG niet!

Ik trek me echt even terug,. heb ook niet veel te vertellen. Ik kan toch niet verder zolang het lichaam nog HCG aanmaakt.

Het is gewoon zeer vreemd dat je zo heftig menstrueert en je lichaam HCG gaat opbouwen ipv afbouwen. Daarbij is het ook zeer vreemd, want KV test vanaf 25 MLU en mijn HCG was 22. En wat was hij dan vorige week dinsdag met dat LICHTE streepje waar je goed voor moest kijken? Dat zou dan verder onder de 22 MLU moeten zijn geweest.

De arts kan het ook niet verklaren, maar gezond is het niet. Dus nu dinsdag bloed prikken en anders wordt het afbreken (mits volgende week mijn HCG ineens over de 6000 is ofzo, wat dus niet zo is he).

Dit verklaart dus het bloede en niet bloeden :(.

Neem dus even afstand, kan toch niet verder... Pas wanneer alles weg is en dan moet mijn cyclus ook nog eens worden opgestart. Godsiedorrie! Het lijkt er wel op dat mei mijn BMS goed is (wat me gevoel zegt), denk alleen dat het lichaam even het zetje nodig had.

Vooralsnog ben ik de kleine dankbaar, maar nu mag hij/zij wel gaan zodat we verder kunnen!

Zo zie je maar, de dikte en kleuren van streepjes maakt geen ene donder uit ;-) bevestigd door dokter C. Alleen bloedwaarden kunnen de juiste conclusies geven :(.

Liefs

Geplaatst

Volgens mij had NS al uitgelegd hoe mijn echo toen was!

Ik heb gewoon onwijs heftig gebloed, meer als normaal. 1 pakje tampons in 2 dagen, heftige krampen, buikpijn, rugpijn (krampen straalden door naar mijn rug). En nu gebeurd dit weer ;-).

Die echo zat die woensdag geheel onder het bloed (althans het condoom), zo heftig bloedde ik op dat moment en de dagen erna! Dus dan ga je ervan uit dat het niet raak is en dan test je ineens knal positief, abnormaal!!! Maar zoals de dokter al zegt: zo zie je maar dat de streepjes qua donkere kleuren NIKS uitmaken, bloed bewijst maar weer hoe of wat.

Maar vraag me echt af hoe een test die vanaf 25 MLU hoort te testen bij 22 MLU knalt en wat was hij dan vorige week???? Dus vindt het een bizar verhaal, ergens hoop ik dat ze de verkeerde status hebben gepakt, maar zal wel niet!

Ik heb gewoon neen pech lichaam en moet wachten...

Geplaatst

Jeetje wat een vervelende situatie. Net wat je zegt laat het dan over zijn zodat je verder kunt. Zolang je HCG in je bloed hebt kun je niet verder. Wel naar dat een test je dan toch zo voor de gek kunt houden. Terwijl ze altijd een zekerheid garanderen van 99%. Het klopt op zich wel alleen de dikte van de streep bij een HCG van 22 is niet realistisch.Veel sterkte en die afstand kan ik me goed voorstellen.

Geplaatst

Het is sowieso bizar, want de test hoort vanaf 25 MLU te testen!

Wat had ik dan vorige week voor HCG waarde, toen ik zo ontzettend bloede, maar wel positief testte? Dat komt toch totaal niet overeen dat verhaal? Een test die test vanaf 25 MLU en dan had mijn test vorige week ook zo onwijs moeten knallen!

De arts zegt: er zitten gewoon nog wat celletjes in uw bms, die het HCG aanmaken., Nou ergens hoop je dan heel erg, dat die celletjes opnieuw gaan delen en toch uitbloeien tot een kindje. En anders, dan wil ik gewoon verder! En daarbij, als je giga veel bloed, dan gaat alles toch mee (zeker met dat ininminie streepje dat ik vorige week had).

Maar zolang ik niet goed bloed of geen zekerheid heb, geloof ik er niet in. Ik hoop stiekem nog steeds dat deze celletjes toch weer doordelen en uitbloeien tot een droommensje.

En zolang mijn HCG stijgt (waar ik niet vanuit ga, maar als hij dinsdag is gestegen), dan wil ik wachten tot er een evt. hartje zou moeten kloppen, want ergens.... Heb ik het geovle dat die celltjes gewoon verder zijn gaan delen en ik nu van voor af aan start. Dus voordat ik al die medicatie zal innemen, wil ik eerst om de dag bloed prikken om te zien of de waarde stijgt, daalt of gelijk blijft. Als hij stijgt dan wacht ik mooi!

Maar ga er niet vanuit hoor, ik wacht weer af. Wil gewoon verder, maar goed... Het is gewoon heel bizar dat een test die hoort te testen vanaf 25 MLU zo knal positief test en dan denk ik direct: waarom vorige week dan zo licht? Dat HCG kan niet veel verschilt hebben???

Geplaatst

Nee inderdaad het HCG kan nooit zo veel minder geweest zijn vorige week. Kan me je (stiekeme) hoop heel goed voorstellen. Dat kan ik me ook nog goed voor de geest halen van vorig jaar. Ik had ook hoop tot de echo omdat er werd gezegd dat het ook kon dat er een vruchtje genesteld had en een vruchtje dat afgestoten werd. Helaas was dit niet zo maar ik was toch wel erg teleurgesteld en verdrietig. Nou spannende tijd. Een week wachten op je HCG. Doe rustig aan!

Geplaatst

Nee, maar stiekem weet ik heel erg, dat wat ik zeg, absoluut niet kan :-).

En ik test zondag wel even of het HCG weg is. Verlies nu nog steeds donkerbruine afscheiding, bah, bah!

Thanks voor het begrip! Hoop snel een paar zwangere meiden te zien en hoop helemaal snel weer verder te kunnen, want dit is ook niks!

Jullie hebben overigens mijn eerste test gezien en deze. Het is toch vreemd dat je HCG na z'n bloeding nog stijgt en nu 22 is. Ach, het zal wel!! We wachten af..... Hoop dat het zometeen klaar is en we verder kunnen. Ben persoonlijk alleen heel erg bang dat mijn cyclus geheel weg is hierna en zelfs mijn BMS nog dunner zal zijn, terwijl ik voorheen zei: dit had me lichaam nodig, dit zetje.

Hoe dan ook...... Laten we maar afwachten en alles op ons af laten komen en hopen dat het bms de volgende ronde meegroeit. Gebeurd dat niet, dan geef ik de MK nog even de schuld, want het kan best dat je cyclus dan even van slag is. Laten we toch hopen dat het BMS wel eindelijk goed zijn best doet en anders minimaal 6 mm wordt (zoals nu).

Geplaatst

Babii sterkte hoor, wat een spanningen.

Meiden ik ga dit topic verlaten. Zoals jullie hoorden van dee hadden we afgelopen zaterdag geen terugplaatsing. Heel heftig om dat mee te maken trouwens! Het was onze zesde behandeling en we hebben alle behandelingen (met die 2 eicellen die we laten bevruchten) een terugplaatsing gehad van prima kwaliteit embryo's. Dit kwam wel heel hard binnen. Zo onaf...zoveel verdriet en emoties! Dan liever een mislukte behandeling, dan heb je in elk geval mogen hopen en nu was het gewoon patsboem over en uit.

Maar anyway...we stoppen met behandelingen in utrecht. We gaan deze zomer genieten van alles wat er wel is in ons leven, proberen samen te kijken hoe nu verder en onze zegeningen tellen.

We hebben nog in overweging om na de zomer over te stappen naar dusseldorf maar daar zijn we nog niet uit.

Ik wil een aantal van jullie bedanken voor jullie lieve meeleven en meedenken!

Boogie en ralletje ik wens jullie een hele fijne zwangerschap en een gezond kindje straks!

Dee...meis wat hoop ik voor jou dat het de volgende keer raak gaat zijn bij je!

Doei doei!!!

Geplaatst

Even snel vanuit Engeland.

@Babii wat een nare situatie! En al die onzekerheid! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Sterkte!

@Esther wat een klap dat je geen tp gehad hebt! Kan me voorstellen hoe je je voelt heb het ook een keer meegemaakt alleen is het voor jullie de zoveelste poging en een dure. Heel veel sterkte en geluk toegewenst!

Liefs Roossie

Geplaatst

Lieve Esther, heel begrijpelijk dat jullie nu even tijd en energie nodig hebben voor andere dingen in jullie leven! Ik hoop oprecht dat jullie daar van kunnen genieten en dat jullie weer nieuwe kracht kunnen vinden om verder te gaan, met wat dan ook.

Logisch dat je dit topic gaat verlaten als je niet meer verder gaat in het UMC maar als er nieuws is (wat dat dan ook voor nieuws: stoppen of doorgaan, positieve of negatieve berichten) dan hoop ik dat je nog eens iets van je laat horen!

Jij ook bedankt voor het meeleven!!!!

Babii... wat een verwarrende toestand joh..... Kan me voorstellen dat je er even niks meer van snapt. Waarschijnlijk wel een echte volhouder ja, dit embryo. Was toch na het ontdooien al, dat ie uit elkaar viel maar toen heel snel opnieuw ging doordelen?? Hou ons op de hoogte! (voor zo ver je behoefte hebt om hier te komen)

Hier gaat straks de Pregnyl er in!!! Follikel was vanmorgen rond de 16mm en bms was geloof ik 7,5mm (hoefde geen bloed te prikken). Wat een andere beleving met zo'n cryo tp, geen superlang traject met spuiten enz. Wel relaxed op deze manier. Alhoewel ik het ontdooien van de cryo wel erg kwetsbaar vind, hoop zo dat het goed gaat..... Ppfffff wel weer spannend hoor...

Liefs, Dee

Geplaatst

Lieve Esther,

Heel veel succes in de toekomst, maar ik ben ervan overtuigd dat jullie ook een wondertje staat te wachten! Kan me voorstellen dat je een huge klap hebt gehad, vreselijk zeg!

@ Dee, nee dat was mijn vorige terugplaatsing. Deze was 8 cellig en van beste kwaliteit. De vorige was dus zo krakkemikkig en vervelend. Werd toen ook 8dagen na TP ongesteld.

Liefs

Geplaatst

Babii, wat ontzettend naar zeg! Snap idd helemaal niks van die test, die is toch echt veel donkerder dan de vorige, heel vreemd! Stiekem hoop ik toch dat je hcg stijgende is, en dat er een wurmpje aan het groeien is. Heel veel sterkte in ieder geval!

Esther, ik las dat jullie geen tp hadden, wat vreselijk! En zoveel behandelingen gedaan, begrijpelijk dat je nu even helemaal stopt.

Probeer te genieten van de zomer en elkaar en wie weet zometeen naar Dusseldorf, ik wil je in ieder geval heel veel geluk en kracht voor de toekomst wensen!

Dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden