Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dee...hoe is het nu met je? Vind je het moeilijk dat je niet direct door kunt? Kun je alles van de afgelopen maand een plek geven of is dat moeilijk?

Wij gaan idd deze week starten. Ik ga morgen bellen (wordt nu ongesteld) en verwacht vrijdag/zaterdag te kunnen starten met het korte protocol.

Ik vind het moeilijk om echt positief te kunnen zijn, ben bang voor de teleurstelling en de pijn. Ik kan gewoon niet meer geloven dat het ooit gaat lukken bij ons.

Mijn baby spannend meis...succes, misschien zitten we straks samen op het wachtbankje!

Babi voor jou ook weer een spannende tijd! Heb je er een beetje vertrouwen in?

Kaartje in de pauzestand...geniet ervan voor zover je dat nu kunt!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, heb geen vertrouwen in de cryo's, het is een extra kans, maar denk niet dat er 1 blijft zitten,. Denk dat ik het op de tweede of derde verse poging moet vertrouwen.

Geplaatst

Mijnbaby, Esther en Babii, heel veel succes, het zal weer een heel spannende tijd voor jullie worden, ik duim mee hoor!!

Kaartje, even pauze, geniet van het mooie weer met een heelijk rosétje! Even opnieuw opladen is soms ook goed hoor!

Dee, kun je je draai een beetje vinden, hoop voor je dat je het een plekje hebt gegeven en toch positief blijft voor de toekomst!

Geplaatst

Ralletje, mag het ook een kopje thee zijn? Ik vind wijn zo smerig ;-)

Esther, pauze is wel even lekker voor nu. Heel veel succes jij. Al weer bijna starten. Heb mijn duimen nu niet nodig voor mezelf, dus kan ik mooi voor jou duimen :-)

Geplaatst

Dan zie je dus dat mijn bms altijd ver afwijkt als die van jullie ;-).

Zie je nu dat er niet een heel groot eitje te zien was hihi. We lopen elkaar wel mis hoor, ik moet morgen weer om 08.,30 uur ahhha.

Geplaatst

Babii en Mijnbaby alweer in de race, mijn duimen draaien voor jullie! Hoop dat de cryootjes goed gaan ontdooien...

Esther vandaag of morgen de eerste spuit er weer in. Zet 'm op meid: heel veel succes, kracht en moed toegewenst!!

Boogie, dat filmpje is inderdaad erg ontroerend, mooi gemaakt. Heb er wel eens over gedacht om 'm op m'n hyves te zetten maar er zijn nog steeds mensen die van niets weten en dat wil ik toch graag nog zo houden.

Jij nog nieuws over jezelf / de zwangerschap / komende bevalling / jullie kindje?

Kaartje, fijn dat je het even van je af kunt zetten!!!!! Geniet daar ook maar even van ja, op de momenten dat dat lukt! Even geen heisa met afspraken, gehannes aan je lijf etc.

Marielle, wanneer gaan jullie eigenlijk verhuizen?? Nog voor de bevalling?

Ink zit lekker met d'r kont in de zon (als het goed is). Hopelijk mogen wij in het weekend ook nog een beetje van de zon genieten, jammer dat het vandaag al wat minder was dan gister en eergisteren!

Jullie vroegen hoe het hier gaat.... Wel even goed om deze cyclus af te wachten. Had me daar ook al op ingesteld. Ondertussen proberen de endometriose rustig te houden. Vandaag voor het eerst naar een homeopaat geweest (weet nog niet wat het plan/advies wordt).

De tp gaat voor zo ver we weten volgens de 'standaard' procedure (dus fm om komende eisprong in de gaten te houden en dan pregnyl... Babii: jij weet vast wel of dat ook standaard is?). Na de tp geen Pregnyl of Utrogestan, omdat ze er van uitgaan dat je lichaam dat in een natuurlijke cyclus gewoon doet (omdat je dan geen decapeptyl oid hebt gespoten).

Vandaag trouwens nog ovulatietesten gekocht. Denk nog steeds stoicijns dat we zelf een kansje kunnen maken, en daarbij is het ook handig om te weten wanneer er een eisprong is, zodat we ook weten wanneer ik ongeveer weer ongesteld ga worden. We zullen zien, we zullen zien.......

Fijn weekend allemaal en dames met fm's: hou ons op de hoogte!

Geplaatst

@ Dee, ik heb exact hetzelfde hoor! Ik moet op CD10 komen voor mijn eerste FM en indien het eitje nog niet is volgroeid een vervolgafspraak maken. Zodra het eitje goed is gegroeid en mijn bms ook goed is, mag ik na het prikken van mijn bloed de Pregnyl zetten.

Daarna is het gewoon 14 dagen wachten, je gebruikt verders niks meer, echt heerlijk! Dit is in het UMCU een normaal protocol hoor :).

De eerste keer had ik dus de pil, deca, progynova en Utrogestan met als resultaat een bms van 5 mm, 2x ongesteld door de deca heen en die vieze Utro. Nee, ben blij dat we het nu natuurlijk doen, het is dus inderdaad normaal :icon_smile:.

@ Mijnbaby, we gaan elkaar zien morgen! Lees me update maar :-P.

@ All,

Vandaag moest ik weer in het UMCU zijn en wat baalde ik dat vanochtend om 06.30 uur mijn wekker weer ging. Ik was al moe van de hele week werken, maar moest toch echt voor een follikelmeting.

Eenmaal aangekomen zat ik daar met 4 vrouwen, die ook nog eens vanaf de bushalte met ze allen in een rij het ziekenhuis inliepen, vervolgens de lift in en allemaal op de 5e uitstapten haha. Was wel erg grappig! Maar het mooie was: we hadden alle 4 om 08.30 uur een afspraak voor een follikelmeting.

Nou prachtig, degene die als eerste binnenliep in het ziekenhuis, werd als laatste geroepen (om 09.00 uur dus) en diegene was heel toevallig deze dame.

Ik moet zeggen dat ik deze ronde ontzettend rustig ben. Heb alles naast me neergelegd, vooral mijn BMS, denk steeds maar: ik zie het wel, ons ukkie komt er! Dus ik ben gaan liggen en had een super lieve, jonge (blonde) vrouwelijke arts. Geen idee wie het was, heb haar nog nooit gehad e/o gezien en heb inmiddels iedereen gehad!

Ik was toevallig ook in gesprek geraakt met 1 van de andere dames die in de wachtkamer aan het wachten was, en was heel leuk aan het uitleggen wat een probleemgeval ik ben en dat ik de ingewikkeldste patiënt uit het UMCU ben whahhahahaha. Dus we hadden de grootste lol daar in de wachtkamer en op het moment dat ik dus uitspreek dat ik de ingewikkeldste patiënt van heel het UMCU ben, komt de arts en roept mevrouw.... u mag komen hoor.

Afin, de arts was aan het lachen dat ik dus mezelf erg ingewikkeld vond en ze had me dossier gelezen en gaf aan: u bent inderdaad erg ingewikkeld, maar zo lollig als ik was, was ik dat ook in de echokamer.

Mocht me uitkleden, ben gaan liggen en ze deed de beruchte dildo naar binnen! Ooooo ik zag mijn MINI SLIJMVLIESJE!!! Zag hem zelfs nog eerder als de arts en wees hem al aan. Waarbij ik ook nog eens heel bijdehand zeg: jahaaaaa hij heeft wederom 3 lagen mevrouw! Zij lachen, waar ziet u hem dan? Ik: nou daar, al aanwijzend! En jawel, het was inderdaad mijn BMS. Ze gaf aan dat ik maar voor IVF arts moest gaan studeren mwhaahahaha.

Ze ging hem opmeten en zei: nou, dat is geen mini slijmvliesje hoor, die is gewoon 6.6 mm! Ik vol verbazing, ik denk dat we even moeten inzoomen, want de vorige arts zegt dat mijn BMS moeilijk te meten is en de vorige keer was hij ook dunner toen ze inzoomde.

Zij lachen en zoomde in, met als gevolg, een PRACHTIG slijmvlies van 6.6 mm! Toen op naar het eitje en godzijdank was hij verder gegroeid (slik Progynova, en jaaaaaaa het mocht van de arts en het stond zowaar in mijn dossier haha). Eitje was 14.7 mm volgens mij, maar ze noteerde 14 mm. Joh, dan baal je hoor! Hoopte vanavond de Pregnyl te mogen zetten, maar moet nu dus morgenochtend terug. Niet voor een follikelmeting, maar om bloed te prikken.

Ze zegt: morgen is je eitje toch 16 mm en dan hoef je geen echo. Ach ja, moet dus wel bloedprikken op mijn LH waarde, dat het eitje niet op springen staat als ze de Pregnyl geven, maar daar gelooft deze dame niet in! Hij is nog net iets te klein, dus ik mag morgen de Pregnyl spuiten (ja oké, na de bloedafname en nadat het lab me belt haha).

Heb ook gevraagd of ik er 2 mag terugplaatsen, ben dan wel jong (23 jaar), maar heb wel tot mijn 25e, want dan wordt mijn baarmoeder verwijderd. Dus ik mocht van haar, maar ze had permissie nodig van een achterwacht. Ze zou dit bespreken, maar mocht het niet, dan zou ze het aanstaande dinsdag tijdens het teamoverleg bespreken.

Jeetje, ik weet dat hij met de Pregnyl boven de 7 mm gaat en ik ben zo verdomd blij! JAHAAAA BABII HEEFT HET WEER GEFLIKT! En ben blij dat ze dit keer naar me hebben geluisterd wat betreft de Progynova. En zien jullie nu wel ;-). Zo schadelijk is het zelf dokteren niet, want wist ook wat ik deed hoor. Gebruik die zooi al bijna 2 jaar, dus weet exact hoe mijn lichaam reageert.

Maar ik ben nog steeds heel rustig, de hele ronde al. Nu hopen dat ons wondertje en hopelijk onze wondertjes, goed ontdooien en ik volgende week zaterdag een TP heb!

11uvlf8.jpg

Geplaatst

Fijn hoor Babii, dat je lichaam meewerkt, je bent er maar druk mee ;-). Nu nog een goede bloedwaarde morgen!

Vanwaar je baarmoeder eruit op je 25e? Volgens mij had ik dat nog niet eerder gelezen van jou?

Lfs Dee

Geplaatst

Jawel hoor, dat is al vaak genoeg geschreven dus ga het niet herhalen als je het niet erg vindt hihi. Maar om het even kort te maken, er heerst baarmoederkanker ;). Maar verder ga ik niet alles meer herhalen hihi (ben erg moe).

Mijn bloedwaarde is morgen 100% zeker goed, want dat eitje kan niet in 1 nacht op knappen gaan staan, meestal heb je pas met 18 of 20 mm een positieve ovulatietest. Zit wel snor hihi.

Geplaatst

Kaartje, tuurlijk kopje thee is ook lekker hoor, toevallig gisteren met de juni-meiden naar Rhijnauwen geweest en ook lekker aan de thee gezeten!

Dee, ja we verhuizen (als het goed is) voor de bevalling, rond eind mei denk ik, het is nu nog een grote bouwput, hopelijk besluit ons kindje niet om eerder te komen, want dat zou reuze slecht uitkomen, maar ik heb de huur nog niet opgezegd hoor, haha, dus we hebben altijd een dak boven ons hoofd!

Superlief dat je er naar vraagt trouwens! Zit er af en toe wel een beetje doorheen als ik om me heen kijk in het nieuwe huis.....

Nou hopelijk ontdooien de cryo's mooi en zit daar de juiste tussen, het is jullie zo gegund! Ennehh....zelf proberen is natuurlijk ook altijd goed, je weet immmers maar nooit....succes!!

Babii, wat een mooi BMS!!!

Geplaatst

Ik moet voor 09.00 uur komen (let op: de zomertijd start vanacht weer). Is maar goed dat de arts me hiervoor waarschuwde haha.

Denk zelf dat ik om 08.20 uur aankom @ ziekenhuis. Kan ik daarna weer richting huis, ben extreem moe!

Geplaatst

Hier nog 1... 8.15 pffff zijn toch geen tijden... maarja het is voor een goed doel....

Klopt de zomertijden gaan weer eens in nog vroeger me nest uit :(

Nou wie weet treffen we elkaar morgen :)

Geplaatst

Hmm..... Al waren de redenen waarom minder leuk!

Nu weet je wie je moet zoeken, ben inmiddels, volgens velen, een stuk slanker in mijn gezicht ;-).

Geplaatst

Nee, maar wel weer onhandig :P. Met die hoekjes (zit zelf meestal tegenover de geboortekaartjes, naast het koffieapparaat).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden