Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
hahahha nou ook die pijn is niet fijn.... ik heb een KS gehad bij me zoon.....

Wanneer ga je testen?? ik denk dat ik met w8 dag 10 ga testen...

Ik ga helemaal niet testen, waarom zou ik? Mijn gevoel zegt altijd al genoeg haha. Ik verwacht tussen zaterdag en dinsdag mijn menstruatie. Indien er dan niks is dan zal ik woensdag testen, maar dat is echt echt echt niet nodig, dat voel ik aan mijn water (helaas niet mijn vruchtwater haha).

Nou die pijn heb ik ervoor over hoor, mijn kind mag me doodziek maken, veel pijn geven, als hij/zij maar komt.... KS is trouwens niet fijn, mijn zusje heeft die gehad en moest best wel even herstellen.

Geplaatst

Ks is zeker pittig hoor... de nasleep is ook behoorlijk lang en pijnlijk....

jammer dat je gevoel zegt dat het niet gelukt is.....rustig aan meid...

Geplaatst

Effe snel berichtje.

@Esther heel veel succes morgen!

En de dames op de wachtbank succes met afwachten ik blijf voor jullie duimen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ja, heb het gezien bij mijn zusje. Haar buikje is nog steeds niet weg. En ze moest lang herstellen!

Ach meid, we hopen gewooon dat mijkn bms de volgende ronde beter is en ik duim hard door voor jullie allen!

Geplaatst

gelukkig had ik na 3 maanden mijn oude figuur inc buikje weg.... alleen de pijn hakte er wel in maar na

een paar weken was alles weer koek en ei... ik zou het zo weer doen!

Meid ik hoop met je mee.... en you never know..... wie weet is het wel raak!

Geplaatst

Mijn zusje haar weeen zijn eerst opgewekt, ze heeft 13 uur lang weeen gehad, dat infuus werd steeds meer gevuld in haar aderen, maar de weeen kwamen om de 3 minuten, maar haar ontsluiting bleef 5 cm ofzo? Geen idee of het een cm is, maar het bleef 5.

Uiteindelijk was ze al haar vruchtwater kwijt en moest Jasmijn worden gehaald! Ze heeft zelf ook wel z'n 3 mnd last gehad, maar gaat nu weer goed hoor. Ze had met name last van haar spieren.

Haha, lief dat jij hoop hebt, maar geloof me.... Er komt een menstruatie aan! Heb in ieder geval de tampons weer gehaald in de supermarkt, zo zeker ben ik ervan.

xxx

Geplaatst

Ik ga altijd weer direct door, dat is het voordeel van cryo's in een natuurlijke cyclus haha.

Het is trouwens niet mijn zus, maar mijn zusje! Ze is 3 jaar jonger dan dat ik ben en ik ben pas 23 ;-).

Geplaatst

En wederom had ik gelijk! Ongi is doorgebroken, weer op naar een cryo TP. Ben het inmiddels wel zat, want de kans is sowieso kleiner met een cryo dan met een verse TP. Het scheelt niet heel veel, maar een cryo is toch ingevroren geweest en is eigenlijk een cadeautje als je ze hebt.

Ik weet gewoon zeker dat ik van een cryo niet zwanger raak, maar hoop dat ik daarnaast zit. We wachten weer af, morgen eerst maar eens gaan bellen.

Geplaatst

Ach Babii wat balen! Ook al voelde je het aan dan nog... Mag je gelijk door voor de volgende cryo tp? (Ik moest iedere keer een maandje wachten). En ik hoop van harte voor je dat je er naast zit en de volgende cryo tp gewoon raak is! Sterkte meid.

Mijnbaby hoe is het met jou?

En EDR heb jij je punctie al gehad?

Ik heb verder nog niets te melden, nog een weekje als het goed is en dan mag de eerste spuit er weer in.

Geplaatst

Hoi meiden,

Waren even een paar daagjes weg, nu weer terug....... lekker in de zon gelopen en gezeten!

Esther: hoe is je punctie gegaan gister??????? Hopelijk weer (minimaal) 2 mooie eitjes geoogst?

En Babii: balen joh, ook al voelde je het al aankomen.......

Hier afgelopen vrijdag (op het moment dat we wilden vertrekken naar ons weekendje) alweer ongesteld geworden, een week na de eisprong, das toch veeeel te snel..... Ik ga morgen het ziekenhuis bellen voor een afspraak voor de 1e fm voor de cryo-poging en dan maar even vragen. In mijn eigen cyclus was het normaal nooit zo. Het afgelopen jaar maar 2 keer een natuurlijke cyclus gehad (verder alleen maar pil en IUI of IVF cyclussen) en dat was beide keren na een (vroege) miskraam. En beide keren duurde het dus even voordat de eisprong kwam en vervolgens een week later alweer ongesteld. Zal dus wel komen doordat de boel dan even overhoop heeft gelegen.

Hoe ist met de rest??? Ink alweer terug van vakantie????????????????????

Liefs Dee

Geplaatst

@ mijnbaby, wachtdag 8 is erg vroeg, maar er zijn ook zat meiden die wel posi testen. Wacht het nog even af meid!

@ dee. Dat is idd veel te vroeg, gebruikte ke geen utro??

Hier wil het ookk niet doorzetten. Gisteren stipje rood, vandaag ook, nu wat bruins, bah! Alsof er niks wil uitkomen :(.

Geplaatst

Mijn baby wd 8 is vroeg...maar je voelt zelf je eigen lijf...

Het kan natuurlijk echt nog hoor!

Babii irri dat je ongi niet doorzet!

Ik vanmorgen de vijfde fm gehad en woensdag de punctie. Oh wat ben ik het beu...drie keer mijn agenda omgegooid voor die stomme behandelingen en nu juist woensdag de punctie en zaterdag de tp. Twee dagen die zo enorm slecht uit komen!

Geplaatst

Lieve meiden,

Hen hier ff niet meer zo veel geschreven, omdat in het topic dat ik n paar maanden geleden gestart had zoveel geschreven wordt, dat elke keer als ik ff tijd voor mezelf heb en online ben, al m'n tijd alleen al gaat zitten in het bijlezen hihi... ("wie start en waarschijnlijk ook april/mei")

Maar Dee, lief dat je me nog niet vergeten was ;-). We zijn inderdaad weer een weekje terug nu van vakantie. Lekker genoten van het samen zijn en weinig last gehad van alle onrust daar in het midden oosten en de timing was erg goed; wachttijd ging er gelukkig wat sneller door!

Inmiddels vorige week ook al weer een afspraak gehad in het ziekenhuis. Ik zal ff plakken wat ik in t andere boek had geschreven:

Even een wat uitgebreider berichtje dan gister na het ziekenhuis bezoek: Emoties gingen in een achtbaan:

1e onderzoek van de dag: bleek dat manlief wat spataderen heeft in 1 bal. Operatie zal zeer waarschijnlijk in het meest positieve geval slechts een procentje verbetering van het zaad opleveren, dus werd niet aanbevolen.

Volgend onderzoek: cyste in zijn prostaat! Deze moet zowiezo operatief weg gehaald worden, omdat hij daar last van kan krijgen (wordt ruggeprik, nachtje ziekenhuis, katether etc!). Deze cyste zou er ook voor kunnen zorgen dat het "verse" zaad in die holte gaat en slechts overstroomt met oud zaad of zo iets. Dus mogelijk verbetert de kwantiteit / kwaliteit na de operatie? Maar omdat ze dat niet met zekerheid kunnen zeggen, willen ze ons wel verder het traject in laten gaan, zodat we niet opnieuw af moeten wachten. Deze 2 dingen lopen dus parallel naast elkaar door icon_confused.gif ...

Vervolgens uitslagen bloedonderzoeken (waarvan we dachten dat we die volgende week pas zouden krijgen): alles was goed icon_lol.gif , maar kwamen ze er achter dat er 1 onderzoek nog vergeten was met prikke icon_evil.gif n! Zou wederom 3 maanden wachten worden op de uitslag daarvan! Toen zakte de grond ff weg onder m'n voeten - we zouden volgende week een beleidsafspraak hebben! Dus dat gezegd en gelukig hebben ze nu spoed op het labformulier gezet, waardoor de uitslagen binnen 1 of 2 weken binnen zullen zijn icon_biggrin.gif ...

Was dus een heftig ziekenhuis bezoekje! Manlief reageerde eerst heel nuchter, maar had vandaag toch wel een flinke dip- ziet er wel erg tegenop!

Maar goed, a.s. donderdagmiddag mogen we weer naar het ziekenhuis voor de beleidsafspraak, dus dan hoop ik echt eindelijk te weten wanneer we mogen gaan starten! Liefs gelijk bij m'n eerst volgende cyclus op 23 april :-)... Maar tegelijkertijd durf ik er nog niet teveel op te hopen...

Hoe gaat het met jou Dee? De teleurstelling en klap van je laatste poging weer een beetje te boven kunnen komen? Wil je gelijk al weer door voor de cryo? Wel raar van je ongi inderdaad - zou ik denk ik ook maar gewoon even navragen dan...

Esther - fijn dat jouw punctie al weer in zicht is! Jammer alleen van de planning dat het vervelend uit kwam, maar goed, hopelijk heb je een mooie oogst, goede bevruchtingen en vervolgens een TP die lang blijft plakken!

Babii - balen dat de cryo poging weer niet gelukt is meid!

Mijnbaby- nog niet druk maken hoor meid - je bent pas net over de helft van je wachtdagen toch?

Pien- welke datum mag jij starten met spuiten? Spannend weer... Had je last van de vorige spuiten en hormonen? Dat is iets waar ik de laatste tijd veel aan denk / afvraag hoe dat gaat zijn bij mij straks...

Boogie- bij jou schiet het echt al op nu lees ik! Spannend zeg!

En Roossie - jouw kleine is ook al lekker aan het doorgroeien zeker nu? Heerlijk hoor meiden!

Nou, volgens mij heb ik m'n schade wel weer even ingehaald met m'n hele verhaal hihi - sorry!

Liefs!

Geplaatst

Esther dat is balen... zo stom ik had ergens nog een berichtje voor je achter gelaten ik dacht dat je afgelopen za

je TP had.... Heel veel suc6 meid... en nu op voor een mooie TP!

Ink: wat heftig meid... ik hoop dat gauw meer weten! suc6 meid

Ik ga voorlopig niet meer testen! op zijn vroegst dag 12 ofzo haha... hiero al de hele dag koppijn!

Geplaatst

Hoofdpijn van de spanningen? Lijkt me goed plan om t testen nog ff uit te stellen - denk dat je jezelf er alleen maar meer gek mee aan het maken bent... Haha, zeg ik wel doodleuk, maar ondertussen hebben de winkels al aardig wat centen opgestreken aan mijn eigen testdrang! Ben zelf namelijk ook lekker ingeduldig op dit gebied - we willen gewoon zo graag hé?!? Moet nog zien hoelang ik het testen t.z.t. uit kan stellen!

Geplaatst

Even snel een ego:

Er is helemaal geen ongi…. Babii snapt er niks meer van!

Even een korte uitleg wat er is voorgevallen:

Zondag 10 april (9 dagen na terugplaatsing en het embryo was toen 12 dagen oud (heb een 3 dagen oude embryo TP gekregen); even helse buikpijn, vervolgens een tampon in en een iniminie stipje bloed op de tampon.

Vervolgens een tampon ingedaan voor de nacht, die was zo wit als je jezelf maar kon bedenken de volgende ochtend.

Maandag 11 april (10 dagen na terugplaatsing en het embryo was toen 13 dagen oud); wederom zeurende buikpijn, best wel heftig, naar de wc en een beetje bruin op de tampon.

Vervolgens een tampon wissel, tampon ging amper naar binnen en was spierwit. Behalve de tampon die eruit kwam, daar zat opgedroogd bruin bloed op (een iniminie beetje).

In de avond na het baderen (had een heet bad omdat de test negatief was en er veel buikpijn was, stom, stom!) tampon erin en een mini druppel bloed. Vervolgens de nacht door met een schone tampon, tampon was spierwit met eruit halen.

Dinsdag 12 april (11 dagen na terugplaatsing en het embryo is 14 dagen oud); gigantische buikpijn, zo erg dat ik even moest puffen. Paracetamol ingenomen, naar de wc en een tampon ingedaan. Wil hem net wisselen, spierwit. Geen bloed, niks!

Vandaag ook 14 dagen na ovulatie en nog geen menstruatie en ben het zoooooo zat! Normaliter komt die menstruatie direct door en nu? Nu komt er niks nada noppes! Laat die menstruatie gewoon komen of geef me een KNAL test!!! Maar dit, dit is vreselijk!

Die paar drupjes bloed is toch geen menstruatie?

Hoe dan ook ga ik ervan uit dat het bloed nog komt, zeker aangezien de buikpijn, but it’s very frustrating.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden