Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend Floor - het antwoord op je vraag of je nu zwanger van 1 of 2 bent!!! Laat je het even weten?

Dee- ja, ik vond het inderdaad ook echt aandoenlijk dat hij emo werd! Zo snel heeft hij dat niet! Hihi, ik reageerde nuchter "volgens mij heb jij meer last van de hormonen dan ik", maar prompt schoten de tranen toch wel even in m'n ogen toen hij me een dikke knuffel gaf! Maar inderdaad - ik heb geen idee hoe hij dan reageert als ik pijn heb bij de punctie! Hopelijk valt het mee! Het is eigenlijk best een gek idee dat we nu dus mogelijk een begin van ons kleintje gezien hebben!

Stel nou dat het bij ons gelijk lukt, dan ga ik ook wel het een en ander over houden, maar ik gebruik Gonal-F, Cetrotide en Otrivelle. Het enige wat overeenkomt is de Utrogestan, maar die moet je geloof ik standaard een bepaald aantal dagen nemen, dus daar zal helaas denk ik niets of niet veel uit over blijven, anders zou ik je graag helpen!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lief van je dat je daar aan denkt Ink! Ik ga er vanuit dat ons ziekenhuis weer het lange schema adviseert, daar werken ze het liefst mee en we weten inmiddels hoe mijn lijf daarop reageert. Mocht het de volgende poging nog niet lukken en we stappen evt. geheel over naar het UMC dan zou ik wel een keer het korte schema willen proberen (= dus met Cetro) maar dat is nog zo ver weg, en hopelijk dus niet nodig! Maar ondertussen houd ik overal rekening mee..... het duurt inmiddels al zo lang dus waarom zou het niet nóg langer duren?

Geplaatst

Ink wat super!! ik hoop dat je volgende week een mooie Tp heb en eskimootjes!

ps we zitten volgende week samen op de bank!!

Floor gefeliciteerd!!!

Dee: wanneer beginnen jullie?

Ralletje: hoesie??

Geplaatst

@Ink, mooie score aan follikels en wat lief hoe je man reageerde!

@Floor gefeliciteerd met je zwangerschap, wat fijn dat je al zo vroeg een echo krijgt, ik kreeg die pas met 9 weken. En wie weet een tweeling!

Liefs Roossie

Geplaatst

Mijnbaby - geen idee waar Babii is.. Laatste keer gaf ze aan dat ze zich even terug wilde trekken nadat het zo vaag ging... Maar leuk dat wij zo tegelijk op gaan! Kunnen we elkaar een beetje steunen in de wachtweken!!!

Dee- Geen probleem hoor meid, als ik het over heb en niet meer nodig heb, dan help ik er graag een ander mee! Dus als ik het goed begrijp nu eerst een volgende poging in jullie eigen ziekenhuis? Weet je al wanneer je verder mag / wilt?

Floor - hoe laat heb je morgen je echo in het UMCU? Ik om 8.45 mijn 2e FM, maar weet niet of ze dat op dezelfde gang doen?

Roossie - ja, lief he? Ben zelf ook blij met de score - was wel spannend hoe m'n lijf zou reageren op die spuiten, maar gelukkig dus goed :-)... Hoe gaat het met jou?

Hier alles nog goed. Merk dat ik me wat minder goed kan concentreren / warrig praat, wat meer moe ben en heb nu rechts een beetje last van lichte pijn, maar allemaal dus wel erg goed te doen vind ik! Valt me tot nog toe alles mee! Ben benieuwd naar morgen: hopelijk dan de punctiedatum...

Geplaatst

Hey meiden!

Ink nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, sorry dagje te laat.........

Lees dat je aardig wat follikels hebt, netjes hoor!! Daar moet gewoon een plakkertje (of 2) tussen zitten.

Floor, gefeliciteerd met je zwangerschap, morgen de echo, spannend joh!

Roossie, ook alweer 30 weken, wauw, wat gaat het hard zeg!

Hier alles in orde, kleine is ingedaald en ligt met het bolletje naar beneden, helemaal klaar voor de start, hahaha!

Nog even verhuizen eind van de week en dan ben ik er ook klaar voor!

Geplaatst

hoi ink, wij mogen morgen om half 11 in het umc zijn. suc6 met de meeting. ik weet ook niet of het in dezelfde hal is maar volgens mij wel.

gr floor

Geplaatst

Jeetje Ralletje, nog "even" verhuizen haha, dat is toch een van de zaken die in de top 5 staat qua meest stressvolle zaken in een leven?! Pff, en dat terwijl je al zo ver rond loopt! Wel goed nieuws dat de kleine er helemaal klaar voor ligt! Succes!

Floor - dan hebben we elkaar dus niet gezien... Ik ben benieuwd hoe je echo was?

Hier wel oké. Krijg nu wat meer last van de hormonen merk ik, maar ja, dat hoort er bij denken we dan maar. Heb bij de 2e FM vanmorgen bloed moeten prikken ivm een kleine kans op overstimulatie. Ze dacht het niet, maar voor de zekerheid... Krijg tussen 13-15u een telefoontje of we door mogen! Dan morgen de laatste echo en dan vrijdag de punctie - spannend!!! Ik had nu 10 grote folikels en nog een stuk of 10 kleintjes, waarvan ze niet verwachtte dat die mee gaan doen, maar ik ben al blij met die eerste 10! Hoop wel echt op een positief telefoontje, want zou echt zwaar teleurgesteld zijn als we nu moesten stoppen!

Geplaatst

We mogen gelukkig door! Morgen weer echo en bloed prikken. Toen ik vroeg of dat we dan vrijdag de punctie hebben antwoordde ze helaas een beetje kribbig dat ze dat nog niet wist en we morgen af moeten wachten... Ach, waarschijnlijk had ze gewoon haast en moest ze een hoop telefoontjes plegen...

Geplaatst

Ink ja heel leuk dat we gelijk op gaan! spannend voor jullie al zo snel de punctie....

Ralletje nog even en jullie is er al... heel veel suc6 met de laatste loodjes..

Geplaatst

Woohooo - vanavond de laatste cetrotide gezet en om 23.00 de Ovitrelle, want vrijdag hebben we de punctie!!!

Krijg extra pijnbestrijding voorgeschreven ivm dat ze vandaag m'n linkerkant helemaal niet konden vinden... We zien het wel hoe het gaat/ voelt etc: alles voor het goede doel...

Geplaatst

Wauw Ink, het gaat nu ineens snel hè?! Hopelijk piept je eierstok weer netjes tevoorschijn en kunnen ze er goed bij vrijdag. Alvast veel succes! Heb je zojuist toevallig Babyboom gekeken? Daar zag je een klein stukje van de punctie door dr C.

Mijnbaby: voor jullie ook alvast succes, hopen op een goede ontdooiing!

Marielle succes met verhuizen! Tja, dat doe je toch 'even', haha. Lekker als het achter de rug is.

Roossie alweer 30 weken... wauw. Je verlof komt al in zicht zeker?

Dat vind ik nu wel moeilijk, ik zou nu ook bijna 30 weken geweest zijn en zou eind juni dan met verlof gaan, daar keek ik toen (december) al naar uit, haha. Harde dobber dat we nu nog steeds met lege handen staan. Maar niet teveel aan denken!

Wij hebben volgende week woensdag het evaluatiegesprek, ben benieuwd of ze nog iets nieuws voorstellen.... Ik ga er wel vanuit dat ze nog wel mogelijkheden zien, aangezien we toch 2 keer een 'geslaagde' poging hebben gehad. We zullen zien!

Liefs Dee

Geplaatst

hoi allemaal,

ink nee ik heb jou ook niet gezien...de echo was goed. we hebben 1 embryo gezien en een kloppend hartje. We zijn er heel blij mee. bij 9 wk en 3dg hebben we alweer de volgende echo. Nu kunnen we ook een afspraak maken bij de verloskundige. Dat is toch iets dichterbij aangezien we nu elke keer bijna 2 uur kwijt met reizen.

ink suc6 vrijdag met de punctie. Ik moest er net aan terug denken door babyboom en was aan het huilen...alle pijn en emoties kwamen weer naar boven. Het is toch aangrijpender dan je denkt.

mijn baby suc6 morgen met de echo ik zal voor je duimen

dee78 ik hoop dat mijn bolletjes een wonder zijn en dat ze jou ook zullen helpen in de toekomst. ik hoop en denk dat ze ook wel mogelijkheden zien...ik vond de 3 woorden wel mooi die je meerdere malen leest op het bord in het umc:

wens wonder werkelijkheid

ik denk er gewoon in proberen te blijven geloven dat het kan. hoe moeilijk het ook is. het komt altijd goed....zegt mijn man

gr. floor

Geplaatst

Dee- Ja, heb ook babyboom gekeken en hield het ook niet droog bij dat punctie stukje - zo herkenbaar en zo spannend! Voor jou dus over een week weer wat duidelijkheid en hopelijk goed nieuws qua verder gaan?

Floor- Super, een mooi kloppend hartje gezien - nogmaals van harte!

Nog 24 minuten tot (voorlopig?!) de laatste spuit...

Geplaatst

Dee: ik hoop dat je weer gauw verder mag! en meer duidelijkheid heb..

Ink: spannend het schiet op meid....

floor: Gefeliciteerd meid... geniet ervan!

Ik heb 9.15 afgesproken, ik zal wel tussen 1 -3 horen (ALS het goed is) hoe laat ik de pregnyl

mag spuiten...

Ik laat het jullie straks nog ff weten!

Geplaatst

Mijnbaby - en, was alles goed en mag je vanavond de pregnyl spuiten?

Ik ben vandaag medicatie "vrij" hihi - lekker hoor, avondje niet spuiten! Maar ben wel al wat zenuwachtig voor morgen...

Geplaatst

Hey Ink,

Echo was goed eitje was 15 en BMS was mooi ( 3 laagjes) ik mag zo 18.00 Pregnyl spuiten..

en Dinsdag tussen 10-12 word ik gebeld en dan heb ik me TP.... Gaat nu wel heel snel..

Jij heb als het goed is maandag je TP toch?

Geplaatst

@Ink, wat fijn dat je vrijdag je punctie hebt, veel succes en hopelijk kunnen ze goed bij je eierstok!

@Dee, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt van hoe nu verder. Hebben ze al eens chromosomen en stollings onderzoek gedaan?

Ik kan me voorstellen dat het soms best moeilijk voor je is om mijn banner te zien, jij zou ook in aug. bevallen. Ik hoop dat jou tijd ook echt nog komt! Ik moet na deze week nog 5 weken werken, precies op de verjaardag van mijn man is de 1e officiele verlof dag en dat is 5 juli.

Ik heb ook babyboom gezien, vind het een mooie serie. Caroline Tensen zei wel dat de punctie in Amersfoort plaats vond, maar het was toch echt UMCU. Die gyn Dr.C. weer gezien, zij heeft bij mij ook de punctie en tp gedaan.

@Floor, gefeliciteerd met je mooie echo!

@mijnbaby, wow je gaat nu als een speer, succes dinsdag op naar een mooie tp!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ All, met mij gaat het wel goed hoor, ben weer gestart, maar weinig @ forum ;-). Komt erop neer dat ik 2 dagen geleden, CD10 een eitje van 10 mm had en een bms van 6 mm. Don't ask me hoe dit kan, maar voel nu ook geen eigroei meer, dus ben benieuwd of het is doorgegroeid.

@ Dee, babyboom jaaa gezien, ze zeiden alleen bij de TP van J. en O. dat het in Amersfoort was, ik zat echt te kijken: ben ik nu gek, dit is toch Utrecht haha.

Had volgens mij ook dokter C. met de TP, weet nog dat de arts zei: en nu ontspannen, ik plaats pas terug als je rustig bent... Lag ik daar te zuchten en pouffen en tot rust te komen. maar waar of niet, die ronde was het wel raak!

Voor de andere meiden Ink en Mijnbaby, succes meiden! Ik moet morgen weer haha.

Sorry voor de ego, maar hoorde dat er naar me gevraagd werd. Ga nu weer hard aan de studie, leuk die koersplannen en opleidingen die je ieder jaar moet volgen om jezelf nog meer en nog meer te ontplooien.

Dikke knuff voor iedereeN!

Geplaatst

Heey Babii,

Ook in de race... je bms gaat de goeie kant op meid super..

Suc6 meid!

Pregnyl spuit zit er weer in.. op naar de Tp din ;)

@ roossie is de klein bewegelijk? ik voelde me zoon pas met 23 a 24 weken ik had de placenta voorliggen...

maar toen ik het eenmaal voelde zo speciaal... en voel je je goed? bijna met verlof?

Geplaatst

Babii: fijn weer wat van je te lezen - klinkt positief!

Mijnbaby: moet je tussen nu en dinsdag nog wat gebruiken, of was het alleen de pregnyl die je moest zetten?

Rechterkant was gisteren met de punctie goed te doen, maar links was erg pijnlijk, ondanks de extra pijnbestrijding - hij was wederom slecht te zien, dus er moest flink gewroet worden voordat ze hem uberhaupt aan kon prikken!

Maar goed, het zit er op en het resultaat mag er zijn vind ik: er zijn 10 eitjes gevonden, dus we zijn blij hiermee :D !

Maandagochtend afwachten òf ze, en zo ja hoeveel er bevrucht zijn en dan 's middags de terug plaatsing - waar ik eigenlijk wel stiekem van uit ga...

Dikke knuffel!

Geplaatst

@ Ink, Oe, ik herken die pijn als geen ander met dat wroeten en aanrpikken! Gelukkig zit het erop en wat een prachtige oogst meid! Super :) :)!!

@ Mijnbaby, goed zo! Pregnyl zit er weer in en dinsdag de TP, wordt inderdaad spannend! ik duim meid!!

Hier verder niet veel nieuws, kan morgen weer terug *zucht* Bms was echt 6 mm, dat was hij gisteren nog steeds, eitje maar 12 mm.... Dus helaas, morgen weer terug en dan rijden die verdomde treinen ook niet, dus moet maar even zien hoe ik er kom (toevallig staat de auto bij de garage dit weekend, want die is er door de ANWB heen gesleept, pech langs de weg).

Knuffel voor iedereen en lief dat jullie naar me vroegen. Ben gewoon heel druk met mijn studie momenteelk, vergt zoveel tijd en energie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden