Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink spannend meid! ik zit vandaag op C3 en mag C10 of C11 langs komen over een paar weekjes zit ik weer op het bankje..

Helaas wel al 2 mislukte eskimo pogingen nu hopen dat deze blijft plakken....

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ink, suc6 met de cetro trail. Ik zelf heb ook de cetro trail gedaan in umc en ben nu zwanger na de 1ste keer. ik hoop dat jij net zoveel geluk hebt!

Geplaatst

Jaaaaa Ink, eindelijk van start! Hier heb je lang op gewacht!!! Heel veel succes met spuiten meid!

Mijnbaby, balen dat het niet gelukt is. Jullie zijn natuurlijk pas net weer bezig maar kan me de teleurstelling alsnog goed voorstellen, 't is toch ook weer een waardevol embryootje minder...... We duimen voor de volgende keer!

Flma, welkom hier... En dus zwanger! Ik had je bericht gezien in het 'overgebleven medicijnen' topic maar had daar niet uit begrepen dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Ik had je een pb gestuurd over de bolletjes, had je die gezien? Of misschien zijn ze al vergeven?

Ik laat later vandaag weer even van me horen, straks telefoontje van het lab of onze laatste cryo goed ontdooid is.....:Animatedfrozensmily

Geplaatst

Nou, daar ben ik alweer. Helaas is de cryo niet goed ontdooid.......

Nu maar een evaluatiegesprek plannen en bespreken hoe & wanneer verder.

Geplaatst

He Dee- wat een teleurstelling weer! Balen meid! Jullie gingen nog wel verder met een eigen betaalde poging? Willen jullie dat wel gewoon in het UMCU doen? Weet niet of ik dat laatste al gevraagd had, anders sorry, hihi, ben nu al warrig ;-)..

Flma - hoopgevend berichtje! Gefeliciteerd! Hoe ver ben je? Supernieuws!

Mijnbaby- wel *** van die cryo's! Nu dus weer een verse poging? Komen we misschien dus samen op de wachtbank! Gezellig, kunnen we elkaar gek maken haha!

Roossie: hoe gaat het met jou en je dieet?

Ik heb zojuist gebeld - zondag is de 1e FM al - dag na mijn verjaardag, dus hopelijk krijg ik veel verlate cadeautjes :-)...

Straks toch maar even zo'n naaldencontainer ophalen wat jullie schreven...

Geplaatst

Dee: wat jammer meid... pffff ik hoop dat je snel weer door kan en mag.

Ink: We hebben er 6 ik heb nu 2 mislukte pogingen gehad, maar heb er nog 4...

ik zit met een weekje of 2 weer op de bank, ik hoef alleen maar pregnyl te spuiten...

maar we zien elkaar zeker wel op het JUNI bankje spannend!

Geplaatst

Dee, wat balen zeg, had zo gehoopt dat het laatste cryootje het zou worden, had zo mooi geweest. Ik maak op uit je woorden dat je wel verder gaat.

Ik stuur je even een pb.

Ink, wat is Cetro Trial precies? Of vraag ik nu iets heel doms?

Roossie, op dieet joh? Ik was tot vorige week in totaal maar 3 kilo aangekomen, maar daat komt nu ongeveer een halve kilo per 3 dagen bij, het gaat ineens super hard, ik ga ook proberen iets minder te snoepen en cola te drinken, kan er niets aan doen, maar ben helemaal verslaafd aan cola geraakt en voor deze zwangerschap gaf ik er niks om, ik dronk het bijna nooit, haha!

Bij mijn zoontje was ik in totaal 23 kilo aangekomen, dus wil het nu graag beperken tot een kilo of 6, hoop dat het lukt.

Hier alles rustig, wel veel trekkende pijn in de onderbuik, volgens de vk indalings weeen, kindje ligt ook al behoorlijk ver ingedaald, verder gaat alles zijn gangetje, nog 6 weekjes!!

Geplaatst

@Dee, dikke knuffel meis. Wat ontzettend balen dat je cryo niet goed ontdooit is! Hopelijk heb je snel een evaluatie afspraak.

@mijnbaby, met mij gaat het goed, voel me ook goed. Heb alleen de normale klachtjes als krampen in kuiten en bil, vermoeidheid en soms nachtmerries die zijn soms wel moeilijk. Maar mag verder niet klagen! Hoe is het met jou? Oh ik lees het al, spannend weer voor je!

@flma, gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Ink, succes zondag met je 1e fm en alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat het een hele mooie dag voor je wordt. Met mijn dieet gaat het goed. Ik zal alle gebakjes en snoepjes af, ben dan ook erg trots op mezelf! :-) Afgelopen maandag dagcurve gedaan, ik ga morgen voor de uitslag bellen.

@Ralletje, wow wat groei je nu hard! hahaha verslaafd aan cola, ben dat een tijdje aan cassis geweest. Maarja ivm met de zwangerschapssuiker er meer gelijk mee gestopt. Manlief heeft de flessen maar in de schuur gezet. Niet snoepen gaat me wel goed af. Ik denk dan steeds aan een grote baby en zware bevalling, dat wil ik toch voorkomen! Dat zijn die snoepjes niet waard. Nog even en je gaat al bevallen, wat gaat de tijd toch snel hé! Sterkte met de indalings weeen.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ roosie je gaat als een speer voor je het weet heb je de kleine in je armen...

doe rustig aan en geniet van je zwangerschap!

Ja wij gaan nu al weer voor eskimootje nr 3 hopen dat deze blijft plakken...

Geplaatst

@ Dee,

Wat een verdrietig bericht voor jullie zeg. Als ik het goed lees in je bericht willen jullie wel verder gaan? Evaluatiegesprek is inderdaad wel belangrijk dan.

@ Roossie,

Doe rustig aan he meis? Al die klachten zijn zo herkenbaar en ik ben er gelukkig vanaf!!

@ mijnbaby,

Voor jullie komt er weer een spannende tijd aan. Het wachtbankje moesten ze ook maar eens wat voor uitvinden. Iets waardoor je meteen weet of het geslaagd is of niet. De eerste week gaat vaak nog wel want dan heb je heel veel hoop en die hoop is de 2e week vaak verdwenen en heeft plaats gemaakt voor onzekerheid. Vreselijk. Veel succes en mijn duimen draaien overuren.

@ Ink,

Voor jullie zijn ook spannende tijden aangebroken. Gaat het allemaal goed?

@ Flma,

Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een wonder he?

Hier gaat alles goed. Ben ontzettend gelukkig en geniet volop van ons 'kleine' meisje. Klein is ze natuurlijk niet echt maar wel een echte baby. Ze is ontzettend zoet en moet wakker gemaakt worden voor haar voedingen. Op dit moment ligt ze in de wandelwagen voor het raam in het zonnetje omdat ze een beetje gelig is. Het is heerlijk en ik gun dit geluk echt iedereen!!!

Geplaatst

Mijnbaby - ik hoop ook zo met 2 weken op de bank te zitten, dus dan gaan we echt gelijk op! Spannend!!!

Ralletje - nee, tuurlijk geen stomme vraag! Bij de cetrotrial leggen ze 2 verschillende spuitschema's naast elkaar om vervolgens de resultaten te vergelijken welk schema meer kans op een geslaagde zwangerschap biedt. Bij de ene (experimentele) start je op dag 2 met de cetrotide en bij de andere (gebruikelijke) op dag 6. Wij zijn ingeloot voor het normale schema, dus spuit nu Gonal-F en dan zondag de cetrotide er bij...

Ze vertelden me dat het gemiddeld zo'n 12-14 dagen spuiten is, dus het gaat lekker snel straks... Nee niet straks, hihi, mag zeggen nu :-). 1e spuit is gezet, dus groeien maar met die eieren!!! Voel me positief, sterk, energiek en nieuwsgierig, maar ben tegelijkertijd bang dat ik dat gevoel misschien niet vol kan houden. Ach, dat zien we dan wel weer - voor nu is dit in ieder geval een goed begin...

Boogie - leuk weer wat van je te lezen! Gaat het goed met jullie allemaal? Stiekem wel jaloers hoor - klinkt heerlijk zo'n klein meisje waar je van kan genieten! Maar het is jullie gegund hoor, echt!

Geplaatst

Marielle alweer 34 weken, begint nu serieus op te schieten! Ben je al met verlof, of binnenkort?

Roossie succes met het afslaan van alle lekkere zoetigheden. 't Is maar tijdelijk natuurlijk.... Ik zag net dat de eerste van het augtopic al bevallen is van haar tweeling, poeh hee, met 28 weken.....

Boogie: fijn om je geluk te lezen!!

Ink: nu ECHT officieel van start, goed zo! Flink 'kweken' die eitjes!!!

Mijnbaby: lekker hoor, meteen weer door.... hopelijk nu met meer succes!

Hebben jullie gister ook babyboom gezien? Ik vond het best heftig.....

In het voorstukje van volgende week zag je trouwens een punctie met dr. C.!!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

@ Dee,

Die arts heeft mij zwanger gemaakt ;-)

Dat was het eerste wat we zeiden gisteren.

Hoe gaat het met je???

@ Ink,

Ik vind het ook best moeilijk om iets over ons geluk te schrijven terwijl ik weet dat er hier zoveel dames zijn die dit ook allemaal zo graag mee willen maken. Ik vind het niet meer dan logisch dat het moeilijk is om zoiets te lezen....

Geplaatst

@mijnbaby, ja zeg dat wel de tijd gaat nu ook als een speer. Over 6 weken al met verlof en dan nog maar 4 weekjes te gaan. Tot nu toe is het zwanger zijn zoveel meer relaxter dan al die jaren maar proberen, hopen en teleurstellingen verwerken, dan is die 9 maanden tot nu toe voor mij peanuts. We komen echt tot rust na die 4,5 jaar, ik hoop dat jullie die rust ook mogen meemaken met een mooi wondertje in de buik.

Ik zal duimen voor je dat cryo-3 zal blijven plakken!

Ik denk zelf ook nog weleens aan onze cryo die nog in het lab ligt te wachten, zo van we zijn je niet vergeten hoor Emmy2! Maarja eerst maar Emmy1.

@Boogie, heerlijk te lezen dat je zo gelukkig bent met je kleine meissie. Geeft een mooi vooruitzicht voor mij.

@Ink hou die goeie spirit vast! Positief en sterk voelen kan veel helpen bij het zwanger worden! Go girl!

@Dee ja heftig hé die tweeling die al geboren is in het aug. topic. Ze moesten zelfs naar een ander ziekenhuis omdat er geen plaats was voor 2 kleintjes op de ic. Gelukkig gaat het tot nu toe goed.

En ik heb ook babyboom gezien, best heftig hé. Veel had ik al gezien in een compilatie en daar zag ik dr. C. ook al voorbij komen. Er is ook een stel die ik ken van een ander topic die mee doet. Vond het wel veel van de 100 stellen hebben in ieder geval 47 stellen hulp nodig bij het zwanger worden, de rest probeert het nog op de natuurlijke manier.

Achja dat dieet gaat goed hoor, heb het er wel allemaal voor over voor mijn zwangerschap. Voel me nog steeds zo´n enorme bofkont dat ik zwanger ben, dat besef ik heel goed. En zo erg is die zwangerschapssuiker niet, binnenkort weet ik de uitslag.

@Boogie, ik heb bij Dr. C. ook de punctie en tp gehad van onze laatste poging!

Liefs Roossie

Geplaatst

Haha, ik weet niet wie die Dr C is, maar die moet ik dus hebben!!!

Boogie - is alleen maar een mooi vooruitzicht hoor meid - dat is tenslotte toch waar we het allemaal voor doen, dus heerlijk van genieten en je niet bezwaard voelen hoor!

Droomde vannacht van een "popcorn"buik- de magnetron was m'n buik en de maïs waren de eitjes hihi, werd beetje raar wakker er door! Hoe bedoel je onbewust er mee bezig? Zaterdag eerst nog jarig zijn / verjaardag vieren en dan zondag al de fm, dus dan kan ik zien hoeveel maïs er popt ;-)...

Geplaatst

@Ink, alvast een fijne verjaardag toegewenst! Ik ga morgen een lang weekend weg met de veteranen voetbalclub van mijn man. Hopelijk heb je een flinke popcorn buik zondag ;-)

Dr. C. is Candido, ze heeft me wel een slagaderlijke bloeding bezorgd na de punctie, maarja komt zelden voor wil hier niemand bang maken, ze schrok er zelf ook enorm van.

Geplaatst

Hoi, ff snel:

Ink: gefeliciteerd met je verjaardag!

Vind je 't spannend om morgen voor de eerst fm te gaan? Hopelijk is er al wat moois te zien! Houd ons op de hoogte!

Geplaatst

Hey lieve meiden! Bedankt voor de felicitaties!

Erg drukke, maar gezellige dag gehad gisteren. Was wel een erg prettige afleiding voor de 1e FM van vandaag, want toen ik eenmaal in bed lag, kreeg ik pas de zenuwen er voor. Erg spannend om te gaan zien wat er van binnen gebeurt vond ik! En niet alleen ik, hihi, toen we na de fm uit de kamer kwamen, begon manlief ineens te snikken! Echt zooo lief! Hij was zo blij bevestiging te hebben gekregen dat het er goed uit ziet: de gyn vertelde dat er rechts 9 zaten en links 4, waarvan een aantal al 13mm waren! En het bms was 6 mm en bestond mooi uit 3 lagen! Wauw, wat een opluchting zeg!

Voor de zekerheid moeten we overmorgen al weer voor een 2e fm - dagje eerder, omdat het best vlot gaat bij me. Mogelijk dan nog een keertje extra, maar liever een keer teveel dan te weinig ;-)! En ze zei dan mogelijk donderdag, uiterlijk zaterdag al de punctie! Jeetje wat gaat dat vlot ineens zeg! Echt heerlijk!

Ben nu eigenlijk meer zenuwachtig of ze mooi bevrucht raken / goed gaan delen, dan voor de punctie zelf, want we weten nog niets over de kwaliteit van die eitjes etc!

Hoop met jullie alles oké? Ik ga nu even snel de troep opruimen van gisteren, want het lijkt wel of er een bom ontploft is in huis!

Geplaatst

dee78: sorry dat ik nog niet gereageerd heb op je persoonlijke berichtje. nee het is nog niet vergeven. Als je je adres stuurt in pb dan stuur ik het morgen op...Balen voor je dat de cryo niet goed gelukt was! Weet je al wat je nu wilt doen?

ink: gefeliciteerd en suc6 vandaag!

boogie: geniet van jullie wondertje. Je mag ook echt gelukkig zijn hoor en genieten! Wij hopen ook allemaal binnenkort of ooit (weer) een gezond klein wonder neer te mogen zetten op deze wereld.

rossie: geniet van je zwangerschap

ralletje: geniet nog even van je laatste 6 weken...

Ja ik ben zwanger maar het is nog heel pril. Ik ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger. Dinsdag de eerste echo in het umc. Ze hebben 2 embryo's terug geplaatst, 7 cellig met fragmatie. Wij zijn dus benieuwd hoeveel het er nu zijn

Gr. FLoor

Geplaatst

Goed nieuws Ink! Klinkt goed, je hoeveelheid follikels!! Hopelijk komen er mooie eitjes uit! Wat aandoenlijk dat je man zo emotioneel werd. Dat wordt nog wat met de punctie ;-) (moeten we ook niet onderschatten, hoe dat voor de mannen is)

Floor, ik zal je een pb-tje sturen! Wij hebben 1-6 een gesprek over hoe verder.

Wat hebben jullie al snel de eerste echo, fijn hoor! Hopelijk is er al een hartslag te zien (of twee dus!).

Lfs Dee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden