Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Echo 2 achter de rug..... mijn bms zag er heel mooie uit volgens de dok ze kon 3 lage zien. en het eitje is ook groter geworden...

ik moet morgen toch weer naar het ziekenhuis.. ik moet voor 11.00 bloedprikken dan krijg ik rond 12.00 te horen wanneer ik pregnyl mag spuiten...

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Mijnbaby, hoe groot was je eitje nu? Een bms hoort ook 3 lagen te hebben. Ze zeggen weleens: de samenstelling is belangrijker als de dikte (dus 3 lagen is heel belangrijk). Wat was de dikte??

Kan kloppen dat je me niet gezien hebt, want de eerste trein kwam pas om 08.13 uur en was om 08.59 uur in het ziekenhuis.

Waar ze ook nog eens 3x verkeerd prikte en ik nu 2 lamme armen heb. Doet gewoon zeer dat verkeerd prikken.

Ik ben vanmiddag gebeld en ik mag om 21.00 uur de Pregnyl zetten. Vrijdag ontdooien ze het embryo en vrijdag de TP.

heel apart, want de vorige keer ontdooiden ze hem op 3 DPO (3 dagen na ovulatie) en op 4 DPO de TP. Nu ontdooien ze hem op 3 DPO en 3 DPO ook de TP. Snap er niks meer van! Bel morgen toch nog even hoe of wat! Want vindt het zeer vreemd dat het verschilt per cyclus.

Wellicht ligt het aan het embryo hoor (het aantal cellen).... Maar wil toch even uitleg haha.

Geplaatst

Mijn bms was 10 en mijn eitje was 14 + en is als het goed is morgen 16. ik moet morgen bloedprikken en dan als het goed is morgen pregnyl spuiten.

tegen mij zei ze dat ik dan als het goed is zondag de tp heb....

Geplaatst

Mijnbaby en Babii, jullie natuurlijke cyclus werkt dus netjes mee, dat gaat voorspoedig.

Nu moet nog even de bloedwaarde van Mijnbaby in orde zijn, en dan gaan we heel hard duimen dat jullie cryo's goed mogen ontdooien!

Esther, hoe ist bij jou?

Geplaatst

Babii en mijn baby you go girls! goeie berichten bij jullie!

Hoe is het met jou dee? Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen. Vind het zo heftig en zo verdrietig voor jullie! zo dichtbij en weer zo verweg...

Hier alles okido (muv een enorme verkoudheid, wattenhoofd en koppijn...maar als dat alles is :)!) De eerste spuiten zitten er weer in. a.s. vrijdag de 1e echo, ik zit dan op stimulatiedag 8 dus hoop dat er al wel echt wat te zien is! Ik ben aangestoken door het zelf dokteren van babii...ben 175 eh gaan spuiten ipv 150. Met 150 eh hadden we elke keer kielekiele genoeg eicellen en ik wil er nu gewoon meer dan vier zodat er wat te kiezen valt. Ook ben ik altijd zo lang aan het stimuleren (gemiddeld 15 dagen), ik hoop dat ik met wat meer eh wat korter kan stimuleren.

Maar t.n.t. hier weinig nieuws dus!

Geplaatst

@ Mijnbaby, hm we lopen dus maar 1 dag achter en ik krijg vrijdag de terugplaatsing! Jij hebt nu exact hetzelfde als ik de vorige cyclus had.

Heb vandaag dus ook even gebeld wat het verschil is, want de vorige keer spoot ik op maandag de pregnyl en op zaterdag werd ons moppie ontdooid en zondag de TP. Kreeg dus als antwoord dat ze het in het weekend altijd zo doen. Als iemand dus op maandag spuit, is woensdag de eisprong en is zaterdag 3 DPO. Op zaterdag plaatsen ze niet terug, maar ontdooien ze en op zondag plaatsen ze dan terug.

Ik heb dit keer op zondag gespoten en op dinsdag de eisprong, waardoor ze op vrijdag ontdooien en ik vrijdag de TP heb. Val dus net voor die zaterdag hihi.

Wij hadden wel exact hetzelfde volgens de arts hihi! Ik had zaterdag een eitje van 14 mm en zei zei: die is morgen wel 16 mm, dan hoef je alleen even bloed te prikken en jawel. Jij hebt hetzelfde hihihihi.

@ Dee, ja ik heb een nette cyclus, heel fijn! Heb altijd wel een redelijk nette cyclus hoor, sinds de afgelopen periode dan haha. En eindelijk een slijmvlies die aardig meewerkt.

@ Esther, whahahahahahaah wat doe ik mensen toch aan hier! En jullie waren nogal zo streng richting mij over het zelf dokteren ;-).

Maar goed, ik gebruik Progynova al bijna 2 jaar, dus wist hoe me lichaam zou reageren. Gelukkig mocht ik het deze cyclus met toestemming van de arts gebruiken, dus was er niks aan de hand en was het helemaal niet ernstig wat ik deed.

Kan me voorstellen dat je meer eitjes wilt, nooit overwogen ze toch in te vriezen?

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar of je ze invriest of laat vernietigen? Bij beide is het een levend wezentje, maar ik heb respect voor ieder zijn/haar keuze.

Heel veel succes met het spuiten en je verkoudheid L.

Geplaatst

@ Esther,

Met Puregon was ik ook vrij moeilijk te stimuleren. De eerste poging met 175 EH is daarom ook afgebroken en toen ben ik de 2e poging 225 EH gaan spuiten. Duurde erg lang maar had uiteindelijk 9 eicellen. Eigenlijk 8 want 1 was een cyste bleek met de punctie.

Ook iets van 12-14 dagen stimuleren. Kan me voorstellen dat je nu toch iets meer eitjes zou willen ivm de kwaliteit....

@ Dee,

Hoe gaat het met jullie? Wat is het moeilijk allemaal he? Vooral dat het leven gewoon door gaat. Heel fijn aan de ene kant maar ook zo raar omdat jouw wereldje even stil staat...

Het gaat hier allemaal z'n gangetje. Ik heb verlof maar goed ook want heb errug veel harde buiken, buikpijn en niet zo lekker.... Maar beebje moet echt nog zeker 2 weken blijven zitten want anders moeten we in het ziekenhuis blijven. Vrijdag echo en controle. Ben benieuwd.

@ babii en mijnbaby,

Ik hoop het beste voor jullie deze keer. Het zou zo ontzettend fijn zijn voor jullie!

Geplaatst

Nee eigenlijk nooit overwogen om eitjes in te laten vriezen. Dan doen ze trouwens ook nog lang niet overal. Maar het gaat ons ook niet om de eitjes hoor, wij willen geen cryo's, daarom gebruiken we nooit meer dan twee eicellen. Maar eicellen in laten vriezen en op een later moment gebruiken voor icsi...geen idee of dat mag. Ik weet ook niet hoe het ziekenhuis dat dan ziet, als een behandeling of niet.

Geplaatst

Meiden Thnx heel lief dat jullie met me mee leven!

Esther wanneer heb je de punctie?? suc6!!

Babii ach ja of het nou vrijdag of zondag is.... als de tp er maar komt :) vandaag de spuit er in hiero!

Geplaatst

boogie lekker dat je verlof hebt of niet? Verveel je je? Die laatste loodjes zijn niet het prettigst hé! Sterkte ermee!

Mijn baby ik weet neit wanneer ik de punctie heb. Ik vermoed zelf volgende week vrijdag

Geplaatst

meiden stel he dat je cryo niet goed ontdooid ...

Hoe kan het dan dat ze meteen een nieuwe kunnen pakken om die te ontdooien? want die andere is toch al een dag van tevoren uit de vriezer gehaald??

Cryo tp is echt nieuw voor mij.... iemand antw?

Geplaatst
meiden stel he dat je cryo niet goed ontdooid ...

Hoe kan het dan dat ze meteen een nieuwe kunnen pakken om die te ontdooien? want die andere is toch al een dag van tevoren uit de vriezer gehaald??

Cryo tp is echt nieuw voor mij.... iemand antw?

Ze zien direct bij het eerste gedeelte van ontdooien of hij niet bruin wordt of afbrokkelt. Als dit het geval is, pakken ze al direct een nieuwe. Dit zien ze binnen 30 minuten, na het ontdooien. Heb dit ook eens gevraagd en is me zo uitgelegd!

Geplaatst

Thnx meid voor je uitleg, begreep er al niks van.. want die man zei je halen er 1 uit en kijken dan de volgende dag hoe die is...

toen had ik zo iets van, maar stel als die niet goed is??? maar dan weet ik dan nu......

Geplaatst

Een ontdooiing heeft 5 fasen, de eerste 2 moeten goed gaan en de 4e ook. Bij de eerste 2 zien ze al snel hoe of wat, maar het ontdooien gaat vaak goed hoor, kijk naar mij! Tot nu toe allemaal *klopt het even af*.

Geplaatst

Esther heeeeeeeeeeeeel vreemd..... ahahha maar wel weer heel leuk!

deze poging is zo relax in tegenstelling van toen... we laten het op ons afkomen en zien wel

waar het schip strand.....

Geplaatst

Toch wel bizar idee hé dat we drie jaar geleden ook tijdens onze allereerste icsi behandeling samen op het wachtbankje zaten! En jij gaat nu, drie jaar later voor de 2e behandeling!

Geplaatst

Hallo dames, ik haak hier maar weer aan. Even een weekje forumpauze... Had een enorme dip, nou ja vast wel herkenbaar... Even zo de balen van alles...

Mijnbaby, ja dat is wel echt een groot voordeel van cryo terugplaatsing; zoveel relaxter!

EDR, jij ook al weer begonnen las ik, spannend weer!

En ik leer iedere keer weer bij hier; had geen idee dat ze al zo snel konden zien of een cryo goed ontdooid te ja of te nee.

Hopelijk kunnen wij nu over een week of drie starten. Deze week maar eens richting apotheek voor de grote voorraad...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden