Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee hoor maakt me niet onzeker haha. Ben het inmiddels wel gewend!

Ach al mijn cryo's zijn goed ontdooit, maar zo goed waren ze niet, anders zat er al een baby ;).

@ mijnbaby, ik ga niet eerder testen, ben dat testen wel voorbij haha.

Wacht jet wel af. Als ik 13 dgn na tp niet ongesteld ben, dan zal ik testen.

Ik test altijd alleen ff om te zien of de pregnyl weg is :).

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babii, denk dat je kansen toch iets groter zijn op het moment dat je zo'n mooie cryo terug geplaatst hebt gekregen! En verder denk ik dat het gewoon een kwestie van heel veel geluk hebben maar dat is mijn idee.

Met dat vroegtijdig testen ben ik trouwens ook gestopt... als het goed zit maakt een dag meer of minder ook niet uit.

Mijnbaby, wij beginnen binnenkort weer. Denk dat ik over twee weken ongesteld wordt. Klinkt stom maar heb er nu ook wel weer soort van zin in. Die maand rust heeft me wel goed gedaan.

Esther, hoe is je eerste folikkelmeting geweest?

Geplaatst

Ja, maar ik heb iedere keer een prachtige cryo, maar iedere keer blijft hij niet zitten. Ach, denk net als jou: je moet heel veel geluk hebben. Ik heb ook nog eens mijn bms erbij en dat is bij jullie weer goed.

Maar ik weet wel: ons kindje komt er!

Geplaatst

Ik vind de wachtweken altijd irritant vooral door de weeks vanaf het weekend ben ik altijd heel druk....

Ik denk dat ik niet heeeel vroeg ga testen maar wel eerder dan de test datum.... we gaan 17 april naar barca

en ik wil dus voor die tijd testen... mits ik het niet al geworden ben......

Pien ja ik weet wel wat je bedoeld je bent weer lekker opgeladen.... fijn dat je al weer zo snel aan de gang mag!

ik ben het helemaal met jullie eens die hele MMM is geluk hebben... ik hoop dat we allemaal een beetje geluk hebben!

Geplaatst

@Babii en mijnbaby, wat goed zeg dat de embryo goed ontdooit is en de tp achter de rug is. Nu die killing wachtweken nog, veel sterkte met het afwachten ik duim voor jullie!

@Pien ik hoop dat je ook snel kan gaan beginnen!

@Esther hoe gaat het met je? Je vroeg om een foto van de babykamer, ik heb er nog geen foto van gemaakt. Er ligt nog allemaal gereedschap e.d. in en het is nog niet aangekleed.

Hier wel een link naar de babykamer die we gekocht hebben, we hebben de optie met 2 deurskast gekozen. http://www.babykamer.nl/babykamer/3/Atalanta

Hier gaat het goed, voel de kleine steeds meer en mijn man heeft de kleine ook goed gevoeld, hij vond het erg bijzonder.

Ik heb ook voor het eerst babykleertjes gekocht, het voelde alsof ik door een emotionele muur heen moest met mijn hand maar het is nu eindelijk gelukt, was best trots op mezelf! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

babii en mijn baby alles rustig bij jullie?

Roossie wat een schattige kamer! Erg leuk!

Wat zal het idd bijzonder zijn als je voor het eerst voor jezelf babykleertjes koopt! Er zit bij ons in hattem een heel erg leuk baby/kinderkledingwinkeltje; Sjiek de Friemel. Als ik ooit positief ga testen dan ga ik daar los! Lijkt me zo gaaf!

Hier alles okido hoor, vanmorgen 2e fm gehad, donderdag nog een keer en ik vermoed zaterdag de punctie. Beetje gedoe er is bij mij op de afdeling een MRSA uitbraak en iedereen is getest. Morgen hoor ik de uitslag maar van de 15 collega's die vrijdag getest zijn zijn er vier positief, dat is veel. Ik moest dit wel melden in het ziekenhuis vanmorgen...toestand want dan moet alles wat je aan hebt geraakt gereinigd worden, het personeel moet beschermd worden tegen mij tijdens de echo etc...

Als ik besmet ben dan wordt de punctie ook een dingetje, dat kan dan niet in de punctiekamer.

Spannend morgen

Geplaatst

@Esther, oh wat zal het super voor je zijn als je los kunt gaan in die winkel!!!

Wat een gedoe zeg en akelig die MSRA bacterie, hopelijk heb jij die bacterie niet!

Gaan ze dan in een astronautenpak de punctie bij je doen, hopelijk kan het allemaal gewoon door gaan!

Geplaatst

Ja in volledig teneu...:)

Maar de punctie kan wel doorgaan hoor! Dat is geen probleem, vergt alleen wat aanpassingen!

Geplaatst

Nou Esther, zeker een gedoe met die MRSA zeg..... hopelijk heb je 't niet opgelopen. Wel fijn dat de punctie sowieso door kan gaan.....

Laatst had je het met iemand hier over het invriezen van eicellen, ik heb net een topic geopend met een nieuwsbericht daarover, dat het nu mogelijk zou zijn.

Babii, hoe ist met de buikkrampen?

Mijnbaby: lekker, naar Barca!!! Hopelijk schijnt het zonnetje en is het al een beetje warm. EN hopelijk zwanger er naar toe!

Roossie, wat een rijkdom, je kindje voelen.......

Boogie, hoe gaat het met jou en je grote buik? Zal wel behoorlijk strak staan? Heb je nog onderzoeken gehad of is dat niet meer nodig?

Fijne dag allemaal,

liefs Dee

Geplaatst

Even snel een reactie lieverds, ben echt druk, dus sorry sorry!

Heb eigenlijk geen update, met vlagen wat menstruatieachtige krampjes, niet pijnlijk maar aanwezig. Ben wel blij dat ik minder pijn als voorheen heb.

Heb er helaas geen goed gevoel bij, maar probeer positief te blijven. Mijn gevoel overheerst gewoon enorm, maar toch herpak ik me dan en denk: het moet, anders ga je in de strafhoek hahahahaha. Nee hoor, ik hoop het enorm en het is erg moeilijk om z’n sterk aanwezig gevoel, om te zetten in een positief gevoel, want mijn gevoelens hebben vrijwel altijd gelijk.... Maar hoop dat het nu niet zo is!

Nou, we wachten af!!!

Liefs

Geplaatst

EDR: so meid jij gaat ook al hard.... vlg week zit je al weer op het wachtbankje....

Dee: heel lief van je meid, ik hoop het ook.... ik probeer positief te blijven alles kan...

Babii: suc6 meis.... en positief blijven!

Geplaatst

Dat is moeilijk als je weet dat je gevoel gelijk heeft!

Dat heeft hij bij iedere poging al 2 jaar, ken me lichaam helaas te goed :-(. En tsjah, waarom positief blijven als je nog niks weet, ben pas positief als ik posi test hahaha.

Geplaatst

@Esther, oh gelukkig dat de punctie sowieso door kan gaan!

@Dee, hoe gaat het nu met je meis?

En ja je hebt gelijk hoor een enorme rijkdom om je kleine in je buik te voelen, ik ervaar het ook als iets bijzonders en mijn man ook. Ik besef iedere keer dat ik een enorme bofkont ben dat ik dit mag meemaken, ben daar ook erg dankbaar voor. En ik hoop vurig dat jullie allemaal dit ook mogen meemaken, ik gun het echt iedereen die zwanger wil worden!

@babii, nee hé weer je voor gevoel damn, maar ongi krampen horen ook bij zwanger worden en zijn. En probeer toch positief te zijn meis, zolang er kansen zijn om zwanger te worden is er reden om positief te blijven, althans zo heb ik mezelf altijd ingesteld, hoop dat jij dat ook kan! En positiviteit kan je ook enorm helpen met zwanger worden. Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het je gevoel kun je niet zomaar veranderen. Ik duim voor je!!!

@Mijnbaby, mijn duimen draaien ook voor jou!

Liefs Roossie

Geplaatst

Babii ik begrijp je wel hoor... ik vind het heel spannend en nu ik een emmy aan board heb wil je het liefst

alleen maar weten of het wel gelukt is of niet.....

Roosisie: bedankt meid! hoe voel je je?? kan je de kleine al goed voelen?

Geplaatst

@mijnbaby, met mij gaat het goed al ben ik vandaag wel ineens weer erg moe.

Gisteren toch een te drukke dag geweest, smorgens boodschappen gedaan, beetje huishouden, paar uurtjes bezoek gehad, wat administratie gedaan en samen met manlief naar de Makro geweest.

Ik dacht kan dat allemaal wel hebben, toch teveel geweest, moest vanochtend echt uit een diepe slaap komen en stond pas om half 11 op. Gelukkig kan ik me dat permiteren als zelfstandige, doe het rustig aan wanneer nodig is.

Maar ik mag echt niet klagen het gaat allemaal erg goed moet ik zeggen en ben daar erg happy om.

Ja de kleine kan ik al goed voelen, al slaapt ze ook wel veel hoor, maar als ze eenmaal beweegt is het een en al gerommel in mijn buik. Mijn man kan het ook voelen sinds vorige week en deze week kan hij het beter voelen dan vorige week.

Ik kijk nu uit naar 26 weken, dan is het levensvatbaar, dan 30 weken echo en dat het niet meer prematuur is en dan op naar een goede bevalling.

Liefs Roossie

Geplaatst

leuk hoor roossie.. zwanger zijn is zo apart en leuk..... de vorige keer was ik helemaal niet echt bezig

met of het kindje wel niet te vroeg geboren kon worden.... mijn zoontje is met 34.5 dagen geboren,

hij moest 3 weken in het ziekenhuis liggen gelukkig had hij een mooi start gewicht 2430..

Kortom na een paar weken heeft die zijn groei achterstand dubbel en dwars ingehaald hahha

inmiddels is hij 17 mnd bijna 18 en er is niks meer van te zien.....

de volgende keer ( als we het nog eens mogen mee maken) zal ik er denk ik wel meer mee bezig houden.

dat terwijl de gyno zei dat de volgende baby makkelijk tot 41 weken kan zitten... gelukkig was er niks medisch.....

heel verhaal hahha

rustig aan meid!

Geplaatst

@ Esther,

Wat een drama zeg die MRSA. Bij ons in het ziekenhuis ook altijd een hele hectiek als er iemand komt die 'verdacht' is. Alles kan wel gewoon doorgaan maar het is even een georganiseer.

@ Babii,

Ik hoop dat je gevoel het heel erg mis heeft en het gewoon helemaal goed zit.

@ mijnbaby,

Jij hebt de vorige keer een vroege bevalling gehad dan zeg. Ik ben er nu 2 dagen overheen ;-) Dus ons kindje hoeft in ieder geval niet opgenomen te liggen als het geboren wordt want het geboorte gewicht is meer dan goed :happy:

Ik rommel lekker door thuis. Voel me raar en had van de week oefenweeën. Rare gewaarwording en vooral heel spannend. We zijn echt een beetje nerveus. Vrijdag weer controle en dan gingen we ook wat afspreken over evt inleiden. Mijn buik was vorige week voldragen en het kindje liep ruim 3 weken voor. Is ingedaald en er eigenlijk klaar voor. Ik ook dus kom maar op :clap2:

Geplaatst

Boogie spannend die oefenweeën! Het komt allemaal echt dicht bij nu hé! Succes met de laatste loodjes meid!

Roossie rustig aan doen hé! Maak jezelf niet te druk met van alles en nog wat!

Babii ik hoop dat je het heel erg mis hebt. Tegelijkertijd lastig om dit te schrijven. Je kent je eigen lijf zo langzamerhand zo goed, je weet zelf het beste hoe en wat je je voelt. Mij gaat het irriteren als mensen aangeven dat het nog veelste vroeg is om er iets van te kunnen zeggen. Ik voel wat ik voel tot het tegendeel bewezen is zeg ik altijd. Net als met te vroeg testen i.c.m. hoe je je voelt...je weet dan zelf wel het beste of het goed is of niet! Sterkte!

Ik ben clean! Ben zo blij! Vanmiddag vertelden ze me aan de telefoon in utrecht dat ze alles zouden hebben gecanceld als ik positief zou zijn geweest...brrrr moet er niet aan denken, had me een bende geld gekost! Maar niks aan het handje dus! op naar de laatste fm morgen en ik hoop zaterdag de punctie!

Geplaatst

@ Roosie, ik ben ook wel positief, maar ga niet expres trachten positief te denken als me gevoel al heel duidelijk zegt: nee.....

Ik denk wel weer: ach volgende ronde beter en dat is echt zo. Ben nog steeds heel rustig en hoop dat ik dat de volgende ronde ook hou! Tsjah, het kan bij een zwangerschap horen, maar ook weer niet. Voel mijn borsten ook met lopen, maar ze doen geen zeer. Voel dit overigens altijd voor een menstruatie.

Ik wacht gewoon af, meer kan ik niet doen. Meestal word ik 8 dagen na TP ongesteld, dus dat zou 9 april moeten zijn.

@ EDR, wat goed zeg! Tsjah, onze gevoelens zeggen het meeste. Raak zelf ook weleens geirriteerd als mensen weer zeggen dat het wle raak kan zijn, terwijl me gevoel zoveel anders zegt. En ik kan gewoon dingen voorspellen met name van mezelf, zit altijd bij het juiste eind. Maar blijf hopen hoor!

Wat super dat je wss zaterdag (hoop dat ik het goed schrijf) de punctie hebt!

@ Mijnbaby, goed dat je zo denkt!

Alleen zoals hierboven aangegeven ken ik mijn lichaam heel goed, mijn gevoelens voorspellen vaak het e.e.a. en denk dat dit ook gaat uitkomen. Hoeplijk zit ik ernaast :):):)

xxxx

Geplaatst

@Boogie, wow oefenweeen ik wist niet dat die ook bestonden. Wel mooi van de natuur dat je eerst mag oefenen haha.....oh het gaat echt nu binnenkort gebeuren bij je. Fijn dat de kleine goed is ingedaald! Sterkte met de laatste loodjes meis.

@Esther pfffffff gelukkig zeg dat je clean bent. Zou echt super balen zijn als het allemaal niet door kon gaan. Zo'n poging is al zo kostbaar voor jullie en je hebt al allemaal hormonen gespoten! Op naar zaterdag, ik zal voor je duimen!!!

@Babii, ja is moeilijk hé je voelt zelf het beste of je wel of niet zwanger bent en tot nu toe had je gevoel altijd gelijk. Je bent nu gelukkig een stuk rustiger deze ronde in gegaan, dat zal wel veel schelen. Ik hoop zo dat je toch zwanger bent, ik blijf duimen hoor dat je ongi niet komt!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Babii hoesie?? hiero gaat het goed... ik voel nog niks.... ik zit pas op wachtdag 4... voel wel me borsten maar dat zal pregnyl wel zijn, het is te vroeg

om al iets te voelen...

Geplaatst

Ben blij dat ik nooit last heb van de Pregnyl hihi. Ik voel me goed, heb alleen al de hele avond krampen op mijn borst, best een eng idee. Durf dus ook niet te gaan slapen....

Toch blijf ik zeggen: het zit niet goed hier!

Wees blij dat je niks voelt meis, pijn is niet fijn hahahha. Behalve bevallingspijn, toch?! :-P

Geplaatst

hahahha nou ook die pijn is niet fijn.... ik heb een KS gehad bij me zoon.....

Wanneer ga je testen?? ik denk dat ik met w8 dag 10 ga testen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden