Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Kwam weer even lezen hoe het hier gaat en heb met tranen in m'n ogen gezeten (m'n ongesteldheid komt er aan, dus dan ben ik altijd wat sneller emo - kan leuk worden met de hormoonspuiten!).

Babii en Esther: wat een vervelend nieuws lees ik van jullie zeg!

Esther - ik had nog niet begrepen dat je geen TP had gehad - lees net alles pas een beetje bij, en meid, wat moet dat een harde klap geweest zijn voor jullie! Getsie! Ik wens jullie succes met het geven van een plekje hiervan en wens jullie heeeeel veeeel succes met wat jullie ook besluiten om verder wel of niet te ondernemen. Ik sluit me aan bij Dee- als je wilt en je hebt nog nieuws, laat je het dan weten? Sterkte!

En Babii- wat gaat het er allemaal vaag aan toe bij jou zeg! Ik las van onder naar boven en zag je dikke positieve test en dacht "oh, wat heerlijk, die heeft in stilte gewoon even lekker zitten te genieten van haar prille zwangerschap!", maar vervolgens las ik de rest en werd die gedachte al snel weer van de baan geveegd! Meid, wat moet dat frustrerend allemaal voor je zijn! Maar ik heb ooit gehoord dat je kort na een miskraam sneller de kans heb om opnieuw zwanger te worden? Weet alleen niet of dat dan ligt aan het HCG of aan je BMS... Wel fijn weer wat van je te lezen in ieder geval!

Dee - ben even kwijt welke hormonen we dan moeten gebruiken. In ieder gevan Gonalf geloof ik... Ik zal m'n kastje eens uitmesten vandaag waar alle papieren rompslomp in ligt en dan pak ik t er even bij. Wordt dan inderdaad de 1e keer spuiten - vind ik best we lwat eng! Ben wel bloeddonor etc en het doet me niets als een ander een naald in me steekt, maar om het zelf te moeten doen of om het door m'n mannetje te laten doen vind ik toch wat anders... Spuiten jullie eigenlijk allemaal zelf of betrekken jullie je man er ook bij? Zal bij ons denk ik wisselend zijn ivm de onregelmatige werktijden... Ik zie dat het bij jou al weer vlot gaat? Meid, wat spannend! Ik ga zo ontzettend mee duimen dat je cryo goed ontdooit en dan heel lang blijft plakken! Wanneer verwacht je de ontdooiing / TP? Ik hoop echt dat in deze emo-achtbaan dit keer jullie karretje alleen maar omhoog blijft rijden!

Boogie- we krijgen nog n voorlichtingsavond over het onderzoek geloof ik, dus dan zullen we wel horen wanneer we horen bij welke groep we gaan horen ;-). Inderdaad wel spannend! Moet zeggen dat ik niet echt voorkeur heb voor de ene groep of voor de andere- ben al lang blij dat we hierdoor aan het korte protocol mee mogen doen! Voor jou nadert nu een hele nieuwe spannende periode denk ik? Ben je je al aan het voorbereiden op de bevalling / voel je je er al klaar voor voor zover dat kan? Spannend hoor! Heb je al een zenuwachtige man rondlopen?

Pien - jij lekker aan de spuit ;-). Gaat het goed? Ben benieuwd hoe het allemaal gaat... Moet jij op de 6e dag dan bijspuiten met het andere hormoon?

Roosie - vanuit Engeland hier aan het mee schrijven ;-). Is het gezellig daar?

Ralletje- bij jou ook alles nog goed?

Hier nog geen nieuws helaas. Had hoopje al gelijk een brief met een nieuwe datum te ontvangen. Heb gister en eergister wel 3 keer in de brievenbus gekeken... Maar goed, een dezer dagen wordt ik ongesteld, dus hoop dat de afspraak wel vroeg genoeg komt om in de cyclus van mei te mogen beginnen... We wachten af. Voel me inderdaad wel strijdvaardig... Kom maar op!

Ik heb het vermoeden dat onze buurvrouw zwanger is. Ik weet dat zij na ons begonnen met hun wens en gek genoeg voelde ik dit keer niet de bekende emotie van balen, zij wle, ik niet, maar bedacht ik me dat ik blij ben met mijn eigen situatie met mijn lieve man, zelfs als dat betekent dat we maar met zijn tweetjes zullen blijven en dat ik niet in haar schoenen zou willen staan: wel zwanger, maar heel vaak ruzie met haar man die haar soms belachelijk maakt in het bijzijn van anderen!. Zeker nu het weer mooier weer wordt en de deuren open staan, horen we ze regelmatig ruzie maken! En dat idee gaf me wel wat rust: dat ieder huisje zo zijn kruisje heeft of zoiets... Klink ik nu heel vaag voor jullie of kunnen jullie me nog volgen hihihi...

Geplaatst

Babii, wat vervelend dat het nu zo'n verloop heeft. Wel fijn dat je dinsdag weer mag bloed prikken zodat duidelijk wordt (hopelijk) wat het verdere verloop is. Maar vreemd blijft het wel; zo'n duidelijke test... Hopelijk kun je snel weer verder.

Esther, wens je heel veel sterkte en succes. Mooi dat je schrijft ook te proberen samen jullie zegeningen te blijven tellen, zo belangrijk maar soms vergeet je dit bijna als je bezig bent in dit soort trajecten (is tenminste mijn ervaring).

Dee, krijg je morgen bericht of er een tp is?

Ink, het spuiten hier gaat goed. Ben zondag begonnen met Gonal F en dat is een makkelijke. Merk ook dat ik er steeds makkelijker in wordt dus dat is wel fijn. Vanaf dag 5 (morgen) moet ik er cetrotide bij gaan spuiten. Ik spuit trouwens zelf maar wil wel dat m'n man er bij staat, slaat eigenlijk nergens op maar zonder hem durf ik niet... Hij heeft de vorige keren ook de cetrotide spuiten klaar gemaakt (nadat ik de eerste verprutst had door de zenuwen). Ach zo doen we het toch nog een beetje samen, haha.

Ben benieuwd wanneer jij mag beginnen, hopelijk heb je snel bericht. Kan me voorstellen dat het voor jou spannend is zo'n eerste keer prikken. Heb je al wel prikinstruktie gehad? Zelf vond ik het na die keer oefenen al een stuk minder eng.

En ja, ik kan je helemaal volgen wat betreft je laatste stukje; je niet blind staren op wat een ander (wel) heeft maar blij zijn met je eigen geluk (ook al hoort daar ook een stukje verdriet bij).

Werd vanmiddag nog door het ziekenhuis gebeld. Schrok al, was bang dat het toch om één of andere reden niet door kon gaan. Maar nee, er was een verkeerde afspraak met mij gemaakt. In plaats van vrijdag heb ik nu pas zondag een eerste echo. Nou ja, ook goed. Is het in ieder geval lekker rustig op de weg (anders staan we standaard in de file...).

Geplaatst

Pien, fijn dat het spuiten goed gaat! Benieuwd wat er zondag te zien is bij de fm.

Babii, hoop dat het (naar omstandigheden) goed met je gaat!

Ink, ik kan je helemaal volgen hoor, idd heeft ieder huisje z'n kruisje... en een goede relatie is heel veel waard!!!

Hier ben ik de bikkel van ons 2, wat spuiten betreft. M'n vriend vindt het al eng om toe te kijken, haha. De eerste paar keren Pregnyl heeft ie me wel geholpen met mengen (ampulletje vasthouden) maar ook dat lukte al vrij snel zelf. Hij is wel betrokken hoor.... Als hij hoort dat ik de naald in de naaldencontainer gooi roept ie meestal 'is het weer gelukt?' en is hij opgelucht dat het weer goed gegaan is. Heb ook weleens een periode gehad dat het spuiten pijnlijk was en dan had ie pijn in z'n hart als hij me weer hoorde mopperen. Na het spuiten krijg ik altijd een kus op m'n buik :-).

O ja, nog over de cryo: die is ingevroren op dag 3 na punctie, dus ze halen 'm nu 3 dagen na ovulatie uit de vriezer, dat is zondag. Dan kijken ze een dag lang of hij goed is (en volgens mij ook of ie gaat doordelen). Maandagochtend tussen 10 en 11 krijgen we een telefoontje of er 's middags een terugplaatsing is. Pfffff, schijt nu al in m'n broek (haha, klinkt wel erg banaal als ik het zo neer zet)........ nu al bang dat ons kind iets overkomt ;-). We zijn erg blij dat we eindelijk 2 cryo's hebben en 't is onze laatste vergoede poging, en 't is allemaal zo kwetsbaar...................... willen jullie meeduimen dat de cryo goed ontdooit?

Vandaag zou dus de dag van de eisprong moeten zijn. Tot nu toe voel ik helemaal niets terwijl ik normaal rijpingspijn voel. Maar 't eitje was natuurlijk nog niet zo heel groot eergisteren, toen ik de Pregnyl moest zetten. Ik probeer het denken zoveel mogelijk los te laten en er op te vertrouwen dat het goed gaat, of dat het in ieder geval een goede kans heeft.

Liefs, Dee

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een rust hier..... iedereen zit natuurlijk lekker in de zon.

Ik wilde jullie even laten weten dat de ontdooiing goed gegaan is, we zijn net terug uit het ziekenhuis dus heb weer een embryootje aan boord!

Ze hebben de 8-cellige ontdooid. Hij was nu 7-cellig, dus 1 cel verloren en nog niet doorgedeeld (of meer cellen verloren en wel doorgedeeld daarna) maar hij zag er volgens de laborante mooi uit.

Verder nog iemand nieuws????????????????????????

Pien, geen idee wanneer je terug komt van je weekendje, ik had gister bij het mei-wachtbankje al gevraagd naar je echo, ben benieuwd!

Liefs, Dee

Geplaatst

Dee, super! Mooi dat je jullie embryootje weer veilig thuis hebt! Nu ie weer veilig warm zit, deelt ie hopelijk mooi verder en heb je straks een positieve test in handen!!

Ben nu voor de 3e dag op rij met dagverlof; vanavond weer melden en dan is het uit met de pret en moet ik weer helemaal plat. Maar wel heel lief dat ik naar huis mocht! De babies lijken het goed te doen, ik ook, en elke dag is er nu eentje...!

Geplaatst

Hee Dee, schreef net ook al bij het mei topic maar nu ook nog maar even hier; wat fijn dat je cryo goed ontdooid is. Mooi; 7 cellig (en goedkeuring van de laborante is ook altijd fijn).

Echo was goed, aan beide kanten 4 follikels tussen de 11 en 15 mm (en nog wat kleintjes). Het gaat iets langzamer dan de vorige keer. Moet woensdag weer voor echo en de arts verwacht de punctie op vrijdag.

Heb trouwens deze keer wel meer last van de medicatie (Gonal F en cetrotide), ben erg moe, af en toe buikpijn en 's morgens af en toe wat weeïg gevoel. Herkenbaar? Of zou het gewoon de spanning zijn?

Meertje, begrijp ik nu goed dat je dagverlof hebt uit het ziekenhuis? Sterkte, hoeveel weken moet je nu eigenlijk nog?

Geplaatst

Hee Meertje,

Wat fijn joh, dat je de afgelopen dagen lekker even naar huis mocht! Waarschijnlijk wel je laatste zwangere uurtjes thuis hè? Ik las dat ze het proberen te rekken tot je 37 weken bent en dan een gepland keizersnede krijgt? Of zonodig dus eerder? Superspannend.... maar evt. dus nog een lange tijd waarin het zo spannend is dus ik hoop voor je dat je je wel wat kunt ontspannen, anders duurt het nog extra lang voor je gevoel (en ook niet goed voor je bloeddruk en dat kun je nou net niet hebben ;-) ).

Lief dat je weer even langs kwam hier!

Geplaatst

Hoi Pien,

Handig, in 2 topics naar elkaar schrijven, haha. Ik moet nog even lezen daar, dus reageer nu maar meteen op je bericht:

Wat goed dat er aan beide kanten follikels aan het groeien zijn! Klinkt echt heel netjes hoor!!

Wel een beetje balen dat je meer last hebt van de hormonen, geen idee ook waarom dat de ene keer meer kan zijn dan de andere.

In ieder geval lekker jezelf proberen te ontzien deze tijd, voor zo ver dat lukt natuurlijk.

Wanneer hebben jullie het tripje naar zee (toch?) in de planning staan?

Geplaatst

Ja, klinkt wel goed he?! Toch blijf ik het spannend vinden. Tijdens de eerste ivf poging hebben ze 5 follikels aangeprikt en had ik uiteindelijk maar één eitje... De Gonal F is toen bij de tweede poging opgehoogd (naar 300) en toen had ik er 11 (had waarschijnlijk ook wel met mijn leeftijd te maken heeft de arts toen aangegeven). Deze poging spuit ik ook weer 300.

En verder probeer ik het idd maar een beetje rustig aan te doen. Moet deze week alleen dinsdag en donderdag werken. Ben dan tot volgende week dinsdag vrij, afhankelijk van de punctie gaan we weg. Moet nog boeken maar dat komt woensdag wel na de echo.

Geplaatst

Ha dames!

Dee, klopt helemaal! Als ik nu 37 weken was geweest hadden ze de meiden al gehaald, maar nu wachten ze zo lang mogelijk. Als mijn bloeddruk nog verder stijgt, de placentadoorbloeding slechter wordt, de groei stagneert, de CTGs niet goed zijn, mijn bloed/urine niet goed is - dan grijpen ze in. Ik hoop dat de rust in het ziekenhuis helpt (om de een of andere reden geeft het wel een veilig gevoel ook al ben je liever thuis) om de dametjes nog wat extra te laten groeien en om ze lekker in mijn buik te houden. Elke dag is er een :). Het is inderdaad onzeker en superspannend... Thuis is alles klaar, wiegje staat. Vraag is wanneer ze erin zullen mogen liggen. Een keizersnee lijkt me trouwens ook erg spannend... Ik zou ze graag even op mijn buik willen hebben zodra ze het levenslicht zien. Aan de andere kant mag ik gruwelijk dankbaar zijn dat ik ze heb mogen dragen en dat ze (hopelijk!) gezond ter wereld komen!

Pien, ik ben 34+3 vandaag! Dus hopelijk nog een paar weken. Toen mijn man me het zkh inreed vanavond, dachten meerdere passanten dat ik zou gaan werpen, zo dik is mijn buik, haha!

Ik had trouwens dezelfde klachten met Gonal en Cetrotide. Kan dus aan de medicatie liggen. Doe je mee met de Cetro trial of heb je sowieso deze medicatie? Heel veel succes alvast met de op handen zijnde punctie. Duimen voor een mooie TP! :)

Ik ga tukken, heb best wat hoofdpijn en morgen staan ze om 6.15 uur weer aan mijn bed voor medicijnen, temp, urine en bloeddruk. Niks te vroeg zeg...! ;)

Geplaatst

@Dee, wat fijn dat je een cryo tp gehad hebt! Mijn duimen draaien weer voor je!

@Pien wat spannend je punctie bijna in zicht! Mooi aantal hoor, hopelijk ook allemaal mooie eitjes!

@Meertje, tjee wat spannend zeg. Iedere dag is er inderdaad weer 1 dat kan zoveel schelen! Goed dat je nu onder controle bent, al ben je liever thuis, maar straks ben je wel gezegend met 2 mooie meiden!

Veel sterkte nog en hopelijk willen ze nog even blijven zitten, de beste couveuse is toch je eigen buik!

@Babii, ik begrijp dat je weer wat afstand genomen hebt, groot gelijk meis we zien je hier wel weer verschijnen. Vindt het erg heftig wat je nu weer allemaal hebt meegemaakt, sterkte meis!

Wij hebben een fijne vakantie achter de rug, het kon ook niet op met dit mooie weer!

We hebben mijn broertje en vriendin bezocht.

We zijn de stad in geweest, wezen wandelen in parken en bloementuinen en naar een concert van André Rieu geweest.

Deze vakantie heeft ons goed gedaan, vooral ook door het mooie weer!

Met de zwangerschap gaat het ook goed.

Het uitdijen valt reuze mee, dacht dat ik toch meer een michelin-vrouwtje zou worden.

Heb nu wel een flinke buik en mijn enkels met wat vocht, maarja wat wil je met die warmte.

Ik voel de kleine ook steeds meer rommelen in mijn buik.

Met wandelen kreeg ik wel pijn in mijn onderrug, kon niet al te ver lopen maar kon toch meer dan ik dacht.

Een keer heeft manlief me wel een heuveltje op moeten duwen hahaha......

Verder wat kramp gehad in mijn kuit van in zitten in de auto en met zitten en opstaan net of er een breinaald in mijn kont stak.

Het schijnt er allemaal bij te horen, dus we nemen het allemaal maar voor lief.

Heb nu wel krampjes onderin mijn buik, denk dat de baarmoeder weer verder opgerekt wordt.

En ik ben nu 26 weken, hele mijlpaal in het ziekenhuis kunnen ze er nu van alles aan doen om de kleine in leven te houden.

Maar ze moet maar lekker blijven zitten, nog 3 maanden ongeveer de tijd gaat nu zo hard!

Dikke knuffel voor iedereen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Wauw Roossie, 26 weken alweer..... Lekker dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.

Breinaald in je kont... haha..... helaas ken ik het gevoel (maar dan van de endometriose), er zal bij jou wel iets (iemand :-) ) tegen je endeldarm drukken!

Pien succes morgen bij je volgende fm! Hopelijk staan de eitjes mooi klaar voor je shotje Pregnyl en kun je vrijdag voor de punctie!

Babii, jij nog nieuws? Je moest vandaag toch terug naar het ziekenhuis?

Geplaatst

Hey meiden,

Na 2 weken wachten op de postbode, heb ik vandaag maar s gebeld met het zh. Wat denken jullie?! Stonden we nog niet eens goed in de computer op de wachtlijst, laat staan dat we ingepland worden! Was een foutje! Nou lekker dan, het zoveelste foutje bij ons! Allemaal kleine dingen bij elkaar, maar ondertussen behoorlijk vervelend! Maar ben blij dat ik gelukkig vandaag wel zelf gebeld heb, want ze heeft gelijk een afspraak voor ons geregeld op do 5 mei - bevrijdingsdag! Dus ik hoop echt dat we dan te horen krijgen wanneer we dan ècht eens mogen gaan starten!!! We hebben nu tenminste weer even een nieuwe datum om naar uit te kijken!!!

Ondertussen zie ik dat hier lekkere vorderingen gemaakt worden. Dee- heerlijk dat je je kleine weer aan boord hebt. Ik ga ontzettend voor je duimen dat hij dit keer 9 maanden gaat blijven plakken! En Pien, jij gaat ook al vlot lees ik! Fijn hoor dames! Pien- doe jij mee aan die cetro trial ofzoiets? Dat onderzoek over het korte protocol? Gebruikte je bij je vorige poging ook deze medicatie? Ben wel benieuwd naar al die verschillen tussen de medicijnen qua bijwerkingen, resultaten etc etc...

Geplaatst

Hee meiden, echo vandaag zag er goed uit; heb vrijdag de punctie!! Er groeiden nu 9 follikels goed mee. Vind het weer zo spannend!

Ink, idd maar goed dat je er zelf achter aan gegaan bent. En fijn dat je nu volgende week al terecht kunt, hopelijk kunnen jullie snel beginnen. Ik heb bij m'n vorige poging dezelfde medicatie gebruikt en ook dezelfde dosering (eerste keer minder Gonal F maar toen uiteindelijk maar 1 eitje, heeft ws met mijn leeftijd te maken, bij de tweede poging 300 gespoten met als resultaat 11 eitjes). Ik doe niet mee aan de cetro trial. Heb wel bij m'n laatste cryo tp meegedaan aan een onderzoek over de wachtweken.

Roossie, klinkt als een heerlijke vakantie. En alweer 26 weken! Weet nog dat ik bij zwangerschap van mijn zoon het toch een soort van geruststelling vond toen ik die datum gepasseerd was.

Dee, hoe voel jij je?

Meertje, fijn dat je nu zo goed in de gaten gehouden wordt al ben je natuurlijk het allerliefste thuis. Mooi dat de kindjes het nog zo goed in je buik hebben. Weet je al dat je een keizersnee krijgt of is dat nog niet duidelijk? (Zelf weet ik, dat mocht ik ooit nog zwanger worden, ik zal moeten bevallen met keizersnee omdat ik aan de bevalling van zoon een totaal ruptuur heb over gehouden wat nooit helemaal goed hersteld is).

Duik nu gauw m'n bedje in, morgen nog één dagje werken dan vrijdag punctie en dan heerlijk weekje vrij met hopelijk een mooie terugplaatsing!

Geplaatst

Dank jullie wel. Ben blij dat het weer achter de rug is. Resultaat is super; 11 eitjes! Heb alleen erg veel pijn gehad, en nog stees buikpijn. Heb links een semi cyste zitten waardoor het lastig aan prikken was en dat heb ik gevoeld... Nu is het grote wachten op maandag...

Geplaatst

Klinkt goed Pien - we duimen met je mee voor maandag!

Dee- hoe gaat het met jou? Wanneer is voor jou ook al weer de belangrijke datum?

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

Meiden, allereerst :goodnews: : Meertje is bevallen! (zie juni topic, ik denk dat ze even geen tijd of energie heeft om meerdere topics bij te houden maar wie weet komt ze hier ook snel details vertellen). Goed nieuws, 2 prachtige sterke dochters! Meertje gefeliciteerd!!!!!!!!!! Ik zie je nog zitten: 'tja eh, ze hebben hcg in m'n bloed gevonden' ;-) ;-) hahahaha, dat was een primeur!

Pien: geweldig, 11 eitjes! Daar heb je de pijn voor doorstaan, nu duimen we hard met je mee voor mooie embryo's. Spannend hoor!!

Ink: wat slordig joh, dat ze het niet goed geregistreerd hadden. Goed van je dat je gebeld hebt en fijn dat je komende week terecht kan.

Iedereen een gezellige koninginnedag/fijn weekend in de ZON!

Dee

Geplaatst

Hee Ink, ik had je berichtje net gemist. Hier gaat 't wel ok, word alleen weer heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Ik probeer er niet teveel over na te denken, en theorieën en angsten niet toe te laten. Ik wacht 'gewoon' af.......

Officiële testdatum van het ziekenhuis is maandag 9 mei. We hadden zelf bedacht om, als ik niet ongesteld word, zondag 8 mei te testen (= trouwens moederdag zag ik) maar weet niet of ik het zo lang kan volhouden hoor ;-). Maar eerst maar eens afwachten of ik wel/niet ongesteld word........

Geplaatst

@ Meertje, zit net al je berichten te lezen over de vrije dagen ed. en lees vervolgens dat je bent bevallen! Van harte gefeliciteerd met, met je 2 dochters! O, wat lijkt me dat goddelijk zeg! Wat zullen jullie je rijk voelen, geniet ervan meid!

@ Dee, wauw je hebt een topper on board! Goed broeden op jullie ukkie hoor, ik wil een positieve test zien!

@ Roosie, wat fijn dat je z'n heerlijke vakantie hebt gehad. 26 weken alweer, wat gaat het ontzettend snel zeg!

@ all,

Ik moest inderdaad afgelopen dinsdag bloedprikken, mijn HCG is het lichaam uit en heb ook nog eens een soort van tweede menstruatie gehad. Dat ging heel vreemd, want 13 april (dag met die lichte test) begon ik heftig te bloeden op de echo tafel, dit heeft aangehouden tot 17 april en op 18 april had ik geen bloedverlies meer.

Op 19 april kreeg ik een tik in mijn hoofd: ik ben zwanger, ik voel het, mijn lichaam doet raar! Deze dame getest en dat was die knaltest (vraag me nog steeds niet hoe het kan, maar goed). Natuurlijk met laaiende sirenes naar het ziekenhuis (nou ja, bus sirenes haha, want ging gewoon zelf), maar men dacht aan een BBZ. Godzijdank was dit niet zo en mijn HCG was nog maar 22.

De arts gaf aan dat ik nog kon gaan bloeden, maar dat het HCG eerst weg moest zijn, alvorens er weer een cyclus zou opstarten. Dus die dinsdag erop moest ik weer bloedprikken. Mijn HCG was die dinsdag gedaald naar 2 dus een ukkie zat er niet meer, maar op 19 april (wederom na het zkh bezoek) begon ik na een dag zonder bloed, weer met bruinige dikke afscheiding, gemengd met rood. Noem het zelf geen menstruatie, maar het kwam er toch uit. Dit heeft aangehouden tot vrijdag 22 april, soms zat er helderrood doorheen en soms donkerbruin.

Vrijdag 22 april was het weg en denk mijn HCG ook. Niemand weet nu wanneer mijn cyclus is begonnen, was het de 13e of de 19e? Daarbij had ik de 19e en de 20e nog HCG in mijn bloed, want testte nog positief, dus ja....

Uiteindelijk heb ik *schaam me heel erg, maar was zooooo onzeker* gelogen dat ik veel buikpijn had. Vervolgens mocht ik afgelopen vrijdag komen voor een echo. Mijn baarmoeder is schoon, slijmvlies 3.4 mm, maar had wel weer 3 lagen wat betekend dat je cyclus weer opstart. Maar geen EIGROEI! POTVERDORIE! Weer wat mijn gevoel zegt he, weer geen eigroei.

Ik was al zo bang voor een cyclus die niet meer zou terugkomen een bms die extreem dun bleef. Maar de arts heeft gezegd: als je over een maand niet menstrueert moet je bellen, we hebben genoeg middelen om een eisprong te veroorzaken. Ja heel mooi, maar IK WIL MIJN EIGEN EI BLEEHHHHHH!

Had hem eindelijk weer een jaar en nu blijft ie weer weg. Althans, niemand weet dus op welke cyclusdag ik zit! En ook omdat ik de 19e en 20e nog HCG in mijn lijf had weet niemand wanneer mijn cyclus weer is opgestart. De arts is ervan overtuigd dat hij echt niet wegblijft, het lichaam is nalleen herstellende volgens de arts (dokter Prak). Tsjah, ik vertrouw volledig op haar deskundigheid, maar ben wel zo onzeker als een tiereliet.

Mag van haar geen ovulatietesten meer doen, maar moet het laten bezinken. Ik ben een enorme controlfreak dus dat kan ik echt niet laten, sorry! Dus deze dame doet nog steeds elke dag een ovulatietest om te zien of er wat komt. Gisteren was hij ineens bijna pisitief, wat erg vreemd is, want er groeide toch geen ei?

Toch is dat ook apart gegaan, want de arts kon mijn eierstokken niet vinden ivm een volle blaas. Moest me weer aankleden en gaan plassen. Toen kwamen ze in beeld, maar zag ze nog geen eigroei, terwijl ik dacht wel een ei te zien... Maar goe,d het ging zoooo vreemd allemaal en mijn bms kwam niet overeen met een naderende ovulatie.

Maar goed, we blijven gewoon testen, want ik wil altijd weten wanneer het eitje er is en zeker wanneer ik ongesteld kan worden. We gaan 13 tot 16 mei een lang weekend weg en ik was bang dat ik ongesteld werd dat weekend,. nou dat gebeurd dus niet haha, want er is nogg een ei!

Ik hoop enorm dat hij weer komt en dat ik niet aan de hormonen moet. Je ei kan toch niet wegblijvenv an een miskraam *zucht*.

Geplaatst

O ja, had afgelopen dagen ook alleen maar negatieve ovulatietesten en nu dit:

9qfyac.jpg

Deze testen hebben nog nooit vals getest bij me en ik denk echt een eitje gezien te hebben. Maar het ging zoooo vreemd afgelopen vrijdag, eileiders niet te vinden, even moeten plassen, veel moeten drukken.

Tsjah, er is wel een dun bms, maar de test is positief. Aan mijn LH waarde te zien kwam er al een eisprong aan (was net onder de 10), maar aan mijn progesteron en oestradiol te zien, kwam er geen ei aan.

Tsjah, wellicht dus wel een ei, maar een cyclus die van slag is. En liever een ei nu met dun bms dan weer aan de hormonen voor een ei!

Alleen nu maar hopen, duimen en heel hard bidden, dat mijn bms de komende cyclus wel weer mooi dik wordt. Al krijg ik er weer Progynova bij vanaf een dominant follikel en dat zijn oestrogenen (die dus je bms verdikken). Dus nu hopen, duimen en bidden dat die wel meegroeit de volgende ronde.

Grappige is: we hebben vannacht eindelijk weer eens geklust, althans vorige week ook, maar dat was de eerste keer vanaf de punctie. Maar helaas zal het geen nut hebben nu....

Naar verwachting zal mijn ei dus morgen of dinsdag springen. En als mijn LF gewoon 14 dagen is, zoals normaal. Dan zal ik in week 20 dus ongesteld worden en niet mijn weekend weg. Maar je zal maar net zien, dat door de verstoorde cyclus ik weer eerder ga menstrueren. En bedankt lichaam!!

Hopelijk duimen jullie mee voor een beter bms de volgende ronde!

Zo genoeg ego's van Babii!

Geplaatst

Wat is er een hoop geschreven. Ik kom af en toe even om het hoekje kijken en dan vergeet ik natuurlijk weer allemaal mensen, sorry hiervoor.

@ Roossie,

Klinkt als een heerlijke vakantie. Wat ben je het vaak snel vergeten he? 2 dagen werken en je vraagt je al af wanneer je weer met vakantie kunt.

@ Pien,

Wat een geweldig resultaat zeg 11 eitjes! Echt helemaal super en nu maar hopen dat er cryo's ontstaan. Die dagen vond ik ook killing hoor. Dat wachten op dat telefoontje... vreselijk. Morgen is de dag. Ik zal voor je duimen.

@ Dee,

Wat is het weer spannend he voor jullie? 8 mei zou toch wel een hele mooie dag zijn om positief te testen.... Moederdag

@ Ink,

Die wachtlijst fout heb ik al vaker gehoord. Erg slordig en zeker als er al meerdere dingen fout gegaan zijn wordt je hierdoor helemaal niet goed.

@ Dee,

Als ik je ovulatietest zie lijkt er geen twijfel mogelijk. Wel raar dat er dan op de echo niets te zien was... Maar het kan soms snel gaan met die follikels en hebben ze dit ei gewoon over het hoofd gezien met al dat geduw, geplas en gerommel.

Hier gaat alles z'n gangetje. Laatste loodjes wegen zwaar maar heb gelukkig vrijdag te horen gekregen dat ik niet over de 40 weken hoef. Echt een heel prettig en vreemd idee dat we misschien over 10 dagen papa en mama zijn. Zo'n rare gewaarwording.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden