Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik kwam even kijken of er al nieuws was van Ink.... hopelijk een positief telefoontje gehad van het lab??

Mijnbaby en Babii, jullie hopelijk deze week goede ontdooiingen en terugplaatsingen....

Floor, fijn hoor, een goede echo. Ik duim voor je dat het allemaal goed mag blijven gaan! Was er een reden waarom jullie al zo vroeg mochten komen voor de eerste echo?

Roossie, ik lees steeds dat je pas officieel 'herhaalde miskramen' hebt na 3 keer. Dus ik denk niet dat ze nu zullen voorstellen om al verder onderzoek te doen. We gaan natuurlijk wel vragen of er nog dingen uitgesloten kunnen/moeten worden.

Marielle, hoe is de verhuizing verlopen? Wonen jullie nu helemaal in het nieuwe huis??

Liefs, Dee

Geplaatst

Meiden, lief dat jullie vragen:

Hier zeer gemengde gevoelens. Na het telefoontje even een domper, want van de 10 waren er 6 bevrucht, maar geen ene topper! Dus niets voor in de vriezer helaas. We hebben er nu 2 van 6 cellen terug geplaatst gekregen, maar ineens is mijn positieve gevoel wat verdwenen en ben ik bang dat ze toch niet blijven zitten omdat het geen topper is... Stom hoe snel je gemoedstoestand ineens om kan slaan helaas... Probeer mezelf nu te vermannen en te denken dat ik me niet aan moet stellen en blij moet zijn dat we uberhaupt bij deze 1e poging tot een TP zijn gekomen en dat er genoeg kindjes uit 6 cellen voort komen... Maar toch - m'n gevoel wilt gewoon even niet mee werken helaas... Nu flinke hoofdpijn en moe, maar ja dat kan ook vd spanningen komen... Hopelijk morgen met m'n betere been uit bed...

Geplaatst

@ Ink,

Dat is wel een teleurstelling maar misschien is het goed voor de positieve vibes om eens in het topic te kijken bij zwanger van hoeveel cellige embryo.

Daar zitten vast en zeker dames bij die zwanger zijn geworden van een 6cellige.

Ik ga in ieder geval heel erg voor je duimen!! Ik denk aan je meid.

Geplaatst

Ink: jammer dat er geen cryo's voor jullie bij zitten. Maar meid probeer je positief in te stellen, er zijn veel zwanger geraakt van minder goeie emmy's!

ik kom hopelijk morgen naast je zitten!

Geplaatst

Even snel weer een berichtje, want kwam even speciaal voor Ink kijken... Lieve, lieve meid! Hoe moeilijk ook, verlies a.u.b. niet de hoop en hou vertrouwen! Het is makkelijker gezegd als gedaan, dat weet ik als geen ander. maar mijn lieve vriendinnetje had van de 12 eicellen maar 1 bevruchting. Het embryo was enorm gefragmenteerd en maar 4 cellig.

6 maanden geleden is ze mama geworden van een kerngezonde zoon! Evenals een meisje van een ander forum, inmiddels 34 weken zwanger van een cryo die echt slecht gedeeld was + fragmentatie. Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen!

@ mijnbaby, lief dat je steeds naar me vraagt. Vergeef me als ik laat reageer, ben erg druk met mijn studie....

Mijn bms was zondag 7 mm, absurd! Ik zat vol ongeloof te kijken, maar hij was echt 7 mm en dat zonder progynova!!! Mijn eitje was 16 mm dus moest zondag bloedprikken, ben in de middag gebeld en mocht om 21.00 uur de pregnyl zetten.

Zo dom als ik ben, want had een klusverbod i.v.m. kans op een twin, hebben we dus gisteren geklust. Bij manlief is alles goed, zelfs heel goed qua semen.... Maar goed, we moeten afwachten, vrijdag wordt ons ukkie ontdooid, hopen dat het goed gaat, maar daar geloof ik wel in. Anders heb ik nog 2 andere toppers, heb er nog 3 in de vriezer, er zal er vast 1 goed ontdooien en anders, dan hebben we toch gisteravond geklust en een kansje.

Ik hoop heel erg dat het nu raak is, voor ons allemaal!

Dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Shit.... Vindt mijn bericht wel erg rot overkomen richting Ink over mijn cryo's, praat er zo vol lof over, maar was echt niet rot bedoeld.....

Geplaatst

@Ink, ik kan me je teleurstelling voorstellen, maar zoals anderen zeggen met 6 cellige embryo's is er nog hoop hoor! Ik zal voor je duimen!

@Babii, wat fijn dat het nu zo goed gaat met je bms! Wordt weer spannend met je cryo tp en ach een paar extra zwemmers kan geen kwaad ;-)

@Mijnbaby, jou tp komt er ook al bijna aan, spannend! De kleine is inderdaad beweeglijk volgens mij heb ik haar voelen draaien. met de 30 weken echo bleek dat ze al met haar hoofd naar beneden ligt, ben daar erg blij om. Kleine kans dat ze zich nog helemaal gaat draaien. Bij mij ligt de placenta helemaal naar achter, ik voelde met 19 weken ongeveer de kleine friemelen en mijn man met 22 weken. Over 5 weken ga ik met verlof, precies op mijn mans verjaardag is de 1e verlofdag.

@Dee, ik zou ook gewoon vragen naar eventueel extra onderzoek ofzo, een miskraam wil je toch echt niet meer meemaken. Ik hoop dat ze er open voor staan!

@Marielle al verhuisd?

Liefs Roosie

Geplaatst

Hee Ink,

Snap dat het even een tegenvaller was! Het liefst heb je natuurlijk nu een mooi embryo teruggeplaatst en nog wat in de vriezer......

Ik moet wel zeggen dat twee 6-celligen ook niet eens zo gek klinkt hoor, ik hoop voor jullie dat er een plakkertje bij zit die lekker door gaat delen.

Je weet 't gewoon niet.... mensen worden niet zwanger van twee 10cellige topembryo's en anderen wel zwanger van een matige 4-cellige. Eigenlijk is dit een beetje een herhaling van wat de anderen al schreven, haha.

Het is zoals het is, we kunnen er niets aan veranderen. En tuurlijk mag je balen als je je teleurgesteld voelt, het is sowieso een pittig traject. Maar hopelijk wel met het gewenste resultaat!

Nu de wachtweken, de eerste is meestal zo voorbij, maar die 2e!!!!!! Maar wie weet vorm jij een uitzondering ;-) en ga je er fluitend doorheen....

Liefs Dee

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Doet me goed. Dat we geen cryo's hebben ben ik wel weer overheen nu. Het is niet anders.

Qua gevoel over wat er van binnen gebeurt ben ik iets minder negatief dan gisteren, maar niet zo positief als ik de afgelopen 2 weken was, maar misschien is dat ook wel goed, zodat ik mezelf misschien minder gek ga maken / de klap minder groot is als ik ongesteld zou worden ofzo? Soort natuurlijke bescherming tegen m'n gevoel ofzo haha... We gaan overmorgen een weekenjde kamperen in de Ardennen, dus denk dat deze week inderdaad wel vlot gaat. En sja, volgende week?!? Ik denk niet dat ik de uitzondering zal zijn die mezelf dan niet gek loop te maken hihi ;-)...

Dee- van een ander hoorde ik dat ze na 2 miskramen al verder gingen onderzoeken in het ziekenhuis, dus wie weet?

Mijnbaby- succes met de TP vandaag en dan kan je lekker naast me op de bank komen zitten!

Babii- geen probleem hoor, van die cryo's. Zo nuchter ben ik gelukkig dan nog wel ;-)! Op naar een mooie poging!

Roossie - hoe gaat het met je? en met je dieet?

Boogie - hoe gaat het met je kleine meid? Lekker aan het genieten?

Geplaatst

Ik ben net gebeld Emmy nr 3 is niet goed door gaan

Delen.. Snik snik ze hebben nu een ander rietje

Uit de vriezer gehaald ik word om 13 uur gebeld...

Geplaatst

@ Ink, wat lekker zeg een weekendje weg! Snap je gevoelens helemaal, het is ook een achtbaan qua emoties dit hele traject. En anders zijn wij er nog om je erdoorheen te trekken ;-). Komt echt goed!!

@ mijnbaby, ahhhh nummer 3 is niet goed gegaan, wat ontzettend ***. Hopelijk ontdooit jullie andere ukje goed, ik duim voor je!

Mag ik vragen wie bij jullie "het probleem" is? Het probleem klinkt zo cruw, maar is bij je mannetje alles goed of bij jou niet alles goed? Of is alles goed bij jullie 2 en lukte het op de natuurlijke manier maar niet (lees je ook weleens)...

ik duim heeelll erg voor je!

@ Roosie, oooo wat heerlijk dat je ukkie het zo goed doet. Lijkt me zo geweldig een meisje!!! Mijn man heeft een speelgoed helikopter gekocht, die kan dus vliegen met afstandbediening. Heeft ie gekocht omdat ie zijn 7 jarige neefje ermee zag spelen en dan wordt je vent ook ineens weer kind hahahahahah. Nu speelt ie er telkens mee en mijn poezen erachteraan hihi. Ik zei al: wordt tijd dat je een kameraadje krijgt om mee te spelen, hij zei ja een jochie, maar een meisje is ook goed, als het maar ons kindje is. Zo lief!

Geplaatst

Mijnbaby - meid wat vervelend dat tie niet goed ontdooit is! Wel fijn dat er nog een rietje was. Waarschijnlijk heb je daar nu dus duidelijkheid over en ik hoop heeeeel erg dat je nu lekker in het ziekenhuis zit om die winnaar terug te krijgen!!! Ik hoop hier snel goed nieuws van je te lezen!

Babii- ja, zo'n forum is echt heerlijk qua hart luchten en steun krijgen van anderen zeg! Meiden, jullie zijn toppers (hihi, was m'n embryo geen topper, zijn jullie het wel ;-)).

Voel me verder wel aardig. Snel moe (ogen die dicht willen vallen), maar ik begreep dat dat door de utrogestan zou kunnen komen of misschien ook alle spanningen! Ga dus zo even heel oma achtig even een middagtukkie doen! Vind het een erg raar idee dat er wat in m'n buik zit wat zich misschien ontwikkelt tot een mensje: dat kan ik nog niet zo bevatten en dat is misschien ook maar goed...

Geplaatst

Ik heb om 14.30 een Tp gehad van 1 eskimo het was al een klompje zeiden ze...

We hebben er nog 2 over... maar hoop heel hard dat het hem dit keer gaat worden!

Geplaatst

@ mijnbaby, super dat je een TP hebt gehad! Je hebt dan inderdaad een morula teruggeplaatst gekregen, had ik de eerste verse TP ook. Nu duimen dat ie gaat plakken! Had je mijn vraag nog gelezen aan je?

@ ink, ja joh, die vermoeidheid kan door de Pregnyl komen, maar met name door de Utrogestan. Kreeg er zelf ook last van mijn borsten van, vreselijk spul vind ik het haha. Een middagtukkie is ook lekker toch ;-).

Geplaatst

Wauw mijnbay een morula! Nog nooit van gehoord, maar klinkt als een monster hihi! Hopelijk bijt tie zich dan ook snel vast in je BMS! Ben stiekum jaloers op zo'n mooie TP hoor!

Babii - ja, heb ook wat gespannen borsten van die bolletjes! Lijkt wel of ik daar meer last van heb dan van de spuiten! Qua moe, borsten en ook qua jankbuien! Voel me wat labieler helaas! En dan nog niet te spreken over die vieze troep!

Mag ik vragen tot hoe lang jullie na de punctie een gevoelige buik hadden? Ik voel nogsteeds van alles in m'n onderbuik. Ik wijt het eigenlijk nogsteeds aan de punctie, maar moet dat onderhand na 5 dage niet al over zijn? Of krijg je van die bolletjes ook een gevoeligere buik?

Ben verder wat zenuwachtig - vind het wat moeilijker om te ontspannen en dan maak ik me weer druk dat dat mogelijk de innesteling beïnvloedt, en dan wordt het alleen nog maar erger haha, schiet lekker op hier! Hoe lang na de TP zou de innestelling evt kunnen zijn? 1-4 dagen had ik ergens gelezen, klopt dat?

Oooh, wat zou ik graag even een glazen deurtje met een microscoopje er voor in m'n buik willen hebben zodat ik kon zien wat daar binnen gebeurt!!!

Geplaatst

Ink: het zegt niks hoor... dit is mijn 3e mooie TP.. 1 keer 8 delig en 2 keer een moural Monstertje hahha ( klinkt inderdaad als een monster haha...

Ik hoop heel hard dat die dit keer blijft plakken :)

Ik had zeker wat dagen na de punctie last van mijn buik.. ze hebben heeeel wat cellen weg gezogen ( gelukkig onder narcose :) ) maar

heb er zeker wel even last van gehad...

Heb je nog veel pijn??

Geplaatst

Ps ik doe mee met de forum hype haha ik ben gisteren begonnen

met granaatappelsap te drinken.. ik probeer elke dag een klein een glasje

weg te krijgen hahha...

Geplaatst

@ ink, ik was ook zo verdomd moe van de Utrogestan en mijn (.)(.) was niet normaal.... En van de punctie heb ik een goede week last gehad, had nog net geen rollator nodig ;-).

@ mijnbaby, ik mag vrijdag pas, gisteren mijn eisprong gehad.

Zal morgen even reageren op je PB, maar wat is er met granaatappelsap???

Geplaatst

Dat drinkt iedereen tijdens de wachtweken..

Schijnt de innesteling te bevorderen... Ik drink

Maar een beker dames van het forum drinken,

2 glazen...

Ach ja we zien het allemaal wel..

Geplaatst

Ink, Mijnbaby en Babii succes tijdens de wachtweken! Wij vertrekken morgen op vakantie, als ik terug kom hoop ik goede berichten van jullie te lezen! In maart ontstond op het wachtbankje de granaatappelsaprage, helaas werd het bankje er niet veel groener van dan anders..... Maar goed, het valt te proberen natuurlijk! Ik dronk het ook, tot ik las dat er veel plantaardige oestrogenen in zitten. Dat leek me met m'n endometriose niet zo handig....

Boogie: hoe gaat het bij jullie? Zitten jullie een beetje in een lekker ritme? Kom je aan slapen toe? Groeit jullie meisje goed? Op de foto ziet ze er flink uit! Lekker hoor, een beetje bolle wangen..... Of valt het wel mee?

Meertje: voor jou geldt hetzelfde.... ik las op fb dat jullie 's nachts erg in touw waren om de meisjes te voeden en te troosten, hoe gaat het nu?

Roossie: geniet jij nog maar even van het doorslapen 's nachts (tenminste, ik hoop dat dat lukt en dat je geen kwaaltjes hebt die dat lastig maken).

Marielle: druk met inrichten van het nieuwe huis? Kunnen jullie eindelijk de babykamer doen! Nog mooi op tijd!!

Pien: lees jij eigenlijk nog mee? Ik ben benieuwd hoe het met je is na de teleurstelling van de mislukte 3e poging.... Jullie wilden waarschijnlijk niet verder, toch?

Wij zijn gister trouwens op gesprek geweest. Na de vakantie hebben we nog een afspraak bij een andere arts om bloedonderzoek (ivm de miskramen) te bespreken. Duurt heel lang voordat je daar uitslagen van krijgt maar dat geeft niet, ondertussen gaan we door, poging 4. Op 3 juli starten we met het lange schema (wilden eigenlijk meteen na de vakantie starten maar dat kwam niet uit met de zomersluiting in A'foort).

Tot over een paar weken!

Liefs Dee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden