Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

KV test sowieso al vanaf 8 MLU knal positief, dat heb ik zelf meegemaakt. Wel mooie testen, maar soms maken ze je onzeker.

Mijn VMK's begonnen ook met roze. Dan weer wat dagen niet en vervolgens bruin met rood....

Maar lieve schat, zolang je geen heftige krampen hebt moet je hoop houden! Ik heb nu ook weer een zeurend gevoel rechts in mijn buik alsof ik weer ongesteld wordt. Ben daar iedere keer weer van overtuigd.... Maar goed, moet weer afwachten!

Succes meis.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Even snel spieken hoe het hier gaat enmet links ff kort tikken want in andere arm ligt manneke aan de borst!!! Geniet geniet geniet, maar later meer want dus ff snel:

Megan - wat een verdrietig bericht! Tranen over m'n wangen! Getsieverderrie ******... Dikke knuffel!!!

En hoe tegenstrijdig, maar wauw Inge - 2 streepjes!!! Van harte gefeliciteerd meid! En hoe zenuwslopend ook - ik had de 1e anderhalve week na de test roze, zelfs rood bloedverlies! En alle ongiklachten!

Nou moet r snel weer vandoor, maar probeer vandaag of morgen update te doen...

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!!

Geplaatst

Jeetje heb megan haar berichtje niet gelezen. Wat is dit verdrietig zeg. Heel veel sterkte meis.

En je haalt hier echt geen vreugde weg. Heel begrijpelijk dat je dit van je afschrijft en hier met ons deelt.

Nogmaals heel veel succes meis.

Geplaatst

@Megan: Ik las je berichtje kort nadat je het geschreven had. En het lukte me toen niet om je een berichtje terug te schrijven, want oh wat is het herkenbaar. Nu weer, net als vanmiddag, rollen mijn tranen over mijn wangen. Wat is het toch ellendig.

Je bent geen sufferd door je mooie fantasieën, je bent niet dom en het is niet stom wat je deed. Maar wat een herkenbaar gevoel. Ik had ook de laatste keer al bijna een hele kamer ingericht en een kaartje ontworpen in mijn hoofd. En wat voelde ik me stom, hoe had ik zo'n domme muts kunnen zijn. Hoe had ik mezelf hiertoe laten verleiden?

Maar die gedachten zijn juist stom. Want natuurlijk heb je fantasieën, natuurlijk maak je plannen en natuurlijk krijg je verwachtingen. Want als je dat allemaal niet zou hebben, maken of krijgen, waarom… waarom zou je dan nog een poging doen? Dat doe je toch niet als je er geen vertrouwen in hebt, dat doe je toch niet als je er niet in gelooft?

Megan, ik ben blij dat je een paar dagen veel vertrouwen had dat het zou lukken, die kunnen je namelijk niet meer afgenomen worden. Maar wat is het ontzettend klote voor je dat die paar dagen niet 8 maanden werden. Meid ik vind het vreselijk. Ik snap je gevoel van levenslang helemaal, want zo is het nu eenmaal. Ik vind dus niet dat je je aanstelt of dat je overdrijft.

Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe. Ik hoop dat je er met je man over kunt praten en/of dat er mensen in je omgeving zijn die je tot troost kunnen zijn. Houd elkaar stevig vast en maak tijd voor dit verdriet en het verwerken ervan.

En je weet het, als je nog wil, dan maken we een afspraakje.

Een hele dikke knuffel!

Geplaatst

@Dee: Gewoon door fantaseren, da's goed. Je kunt maar beter positief blijven. Want als het misgaat val je toch en vanaf hoe hoog die val ook is, pijn doet het sowieso. Dus kan je beter zorgen dat je nu fantaseert over hoe geweldig het is als het wel lukt. Het lukt gewoon deze keer! Lekker door broeden dus, maar niet een te hete kruik in je rug, want dat is ook niet goed.

Arts vindt de bloedingen ook vreemd. Maar nog niet verontrustend. Denk wel dat ze het genoteerd heeft, maar ze had er niet echt een antwoord op. Ik vind het vreemd en het baart me ook wel een beetje zorgen, want waarom krijg ik bloedingen als ik nog wel hCG heb. Ik ga proberen me er geen zorgen om te maken.

En inderdaad, niet zwanger worden tot en met half juli, betelkent dus inderdaad aan de voorbehoedsmiddelen. Dat worden condooms, want hormonale anticonceptie kan ik niet gebruiken. Als we al condooms nodig hebben, want de laatste keer dat we het gedaan hebben is geloof ik helemaal aan het begin van de vorige poging, eigens half november dus [bloos] en een keer half de dag na de positieve test bedenk ik nu (dus half december). Ik kan echt geen sex hebben op het moment, ik word er zo verdrietig van. Ik weet niet zo goed waarom, of kan het in elk geval niet goed onder woorden brengen. Maar volgens mij hoe langer we het niet doen, hoe hoger de drempel voor me wordt om het wel weer te doen. Pfff, stomme kut-situatie dus (en ik hoop zo dat er niemand meeleest die ik ken).

@Inge: Nee, nog meer MTX zal met 99,9% zekerheid niet nodig zijn. Daar heb ik wel vertrouwen in.

Wat naar dat je bloedingen nog niet gestopt zijn. Ga je een bloedtest vragen of zit je daarvoor nog te lang voor de testdatum van het zkh? Zij zijn nooit blij als je eerder test, maar daar ga ik me nu nooit meer iets van aantrekken. Als ik niet eerder getest had, had ik niet geweten dat ik zwanger was en had ik niet willen weten wat er gebeurd was met die BBZ van mij. Nee hoor, ik blijf vroeger testen dan het zkh aangeeft.

En bovendien, had ik net als jij nu, de eerste positieve test ever! Ondanks de afloop was ik daar echt heel blij mee.

@Hee INkie! Leuk een eerste berichtje van je, klinkt allemaal zo mooi! Mooi om te lezen dat jullie genieten. BEn benieuwd naar je verhaal, maar dat komt nog wel. Kan me voorstellen dat je nu iets heeeel anders aan je hoofd (euhhh op de arm) hebt.

Geplaatst

.....en daar krijg ik weer tranen van, jullie lieve reacties 😊

Dank jullie wel dus....echt fijn. Ik ga me even herbezinnen weer op alles. Jullie horen nog van mij !

Inge, ben wel erg benieuwd naar je status! Hou je vast aan de ervaringen van roossie en ink. Het komt goed, dat moet!!

Vertel hoe is het nu?

Dikke knuffel!

Geplaatst

Ooooohh raar lijf!!! Dikkere tweede streep vanmorgen, maar ook iets meer bloedverlies.. Zou Hugo Juliette eruit werken of andersom? Of allebei? Of allebei niet?

Hoop maar op de ervaringen van roossie en ink. Weet dat nog wel ink, hoe spannend dat was bij jou. Ik startte toen ook mijn eerste poging. Las wel mee maar schreef nog niet echt! En moet je nu kijken.. Met je mannetje op de arm....

Zal straks ff foto posten.. Lig nu nog heerlijk in bed.

Enneh megan; nogmaals dikke x. Heb even geen woorden meer, okaasan schreef het al zo mooi! Denk aan je!

X

Geplaatst
Ooooohh raar lijf!!! Dikkere tweede streep vanmorgen, maar ook iets meer bloedverlies.. Zou Hugo Juliette eruit werken of andersom? Of allebei? Of allebei niet?

Hoop maar op de ervaringen van roossie en ink. Weet dat nog wel ink, hoe spannend dat was bij jou. Ik startte toen ook mijn eerste poging. Las wel mee maar schreef nog niet echt! En moet je nu kijken.. Met je mannetje op de arm....

Zal straks ff foto posten.. Lig nu nog heerlijk in bed.

Enneh megan; nogmaals dikke x. Heb even geen woorden meer, okaasan schreef het al zo mooi! Denk aan je!

X

Meid wat vervelend die onzekerheid.. het kan alle kanten op.. ik hoop dat het gewoon net als INK en ROOSSIE is.. suc6 nog even meid!

gezien je test donkerder is zegt dat toch ook iets!!

Geplaatst

@INGE: Een donkerder test is een heel mooi teken, probeer daar vertrouwen van te krijgen. En wat je schrijft, het kan best dat 1 van de 2 er nu uit komt. Ik hoop voor je dat dat het is, ookal zijn 2 natuurlijk ook heel er welkom. Gek dubbel is dat, maar als er maar eentje overblijft. Twee zou natuurlijk wel een héél mooi geschenk zijn, maar 1 lijkt me ook al geweldig. Ik hoop dat jij er ook zo over denkt. Sterkte vandaag!

@Megan: Ik hoop dat je vandaag je dag een beetje goed doorkomt. Moet je gelijk al weer werken, of heb je nog vrij? Ik hoop in elk geval, dat je kunt doen wat het prettigste voor je is, dus als je niet wil werken, gewoon ziek melden. Het is niet niks wat je allemaal meemaakt! Nog een hele dikke knuffel en heel heel veel sterkte vandaag. Zorg goed voor jezelf meid, en als dat niet lukt, dan hoop ik dat je mannetje er voor je is.

Geplaatst

nou hier dan plaatje 3.. zucht.. wat een onzekerheid!

@megan.. sorry meid van de plaatjes.. had zo gehoopt dat jij ze ook kon posten.. kl*&%tezooi! luister goed naar okaasan, neem je tijd en ruimte!

[ATTACH=CONFIG]3654[/ATTACH]

Geplaatst

Mooi Inge, streepje wordt zeker donkerder!!!!

Nu precies 2 weken na je punctie. Aanstaande maandag is zeker pas je officiele testdatum? (en dus mogelijkheid om te bellen naar UMC)

Ik ga ook niet wachten met testen tot de officiele datum hoor..... dat lukt me niet. Wil ook gewoon weten wat er in m'n lijf gebeurt.

Megan: nog eens een dikke knuffel voor jou! Hoe heb je geslapen vannacht?

Ink: fijn om te lezen dat je aan het genieten bent!

Hm, bovenstaande berichten zijn wel allemaal totaal verschillend hè......

Geplaatst

Inge ben je mal ik ben blij voor jou! Het ziet er goed uit!!!!! Denk dat ze zich gewoon lekker nestelen heb vertrouwen!

In auto later meer x

Geplaatst

Oh bah, voel me echt naar! Heb veel helderrood bloed! Vrees dat het niet goed blijft gaan.. Wat een stress! Ben er zo onzeker van!

Bah bah bah!

Geplaatst

@Megan, ook ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik je gevoelens las, je beschrijft het ook allemaal heel erg goed. De angst waar iedereen mee zit in de mmm.... Iemand had het advies al gegeven om een afspraak te maken om alles op een rijtje te zetten en bespreken. Is er echt niets over het hoofd gezien dat het niet wil lukken!!! Ik wou dat ik iets voor je kon doen meis, een super dikke knuffel! En wat Okaasan ook schrijft, let goed op jezelf en als het niet lukt probeer vrij te krijgen van je werk!

@Inge, oh vreselijk die onzekerheid hé. Wel hele mooie testen hoor het wordt echt steeds donkerder! In mijn uitgerekend topic zaten er ook een paar dames die tijdens de zwangerschap flinke bloedingen hadden en toch zijn ze mama geworden van een mooie baby. Of het kan inderdaad ook zijn dat er eentje wordt afgestoten, dat is het nadeel van 2 emmies, wat ook weer zo zijn voordelen heeft.....Ik hoop dat de bloedingen snel stoppen en dat je snel een echo kunt krijgen, over 2 weken ofzo?

@Mijnbaby, ik vond acupunctuur ook echt fijn naast mijn behandelingen, ik vond in ieder geval rust van binnen en had het gevoel of alles meer ging stromen. Bij zizang kun je op maandag en woensdag terecht en daar wordt je persoonlijk geholpen, wat ik wel erg fijn vond. Ik ga 5 maart weer naar haar toe.

@Dee, zo spannend ook voor jou! Ik hoop zo dat je met goed nieuws komt!!!

@babii ik denk veel aan je vind het zo super voor je en je man natuurlijk ook, je hebt hier zo lang op gewacht!

Jane heeft vandaag en gisteren een hele gepureerde banaan met aardbei op. Soms gingen de hapjes niet snel genoeg.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Liefs Roossie

Geplaatst

Neeeeeeeee Inge....... o wat ongelooflijk k*t........ helderrood en veel....... Dat klinkt niet goed. Hoop zo dat jij één van de verhalen bent waar het uiteindelijk toch goed blijft gaan (zoals bij Ink, Roossie, Meertje)... Toch nog maar even door blijven testen? Alleen dat kan iets duidelijkheid geven denk ik?

En NATUURLIJK is het geen ego bericht, voel je niet bezwaard!

Hoop snel weer van je te lezen hoe het gaat......

Liefs voor jou!!

Geplaatst

@ Inge, ik hoop dat het goed blijft gaan, ik heb ook echt helderrood bloedverlies en stolsels gehad en ik ben nu 35 weken zwanger, het kan echt!!!

De gyn vertelde mij toen dat het heel vaak gebeurd om gewone redenen, bij mij was er tijdens de innesteling een adertje geknapt, wie weet is dat bij jou ook zo.

Je testen zien er mooi uit

Geplaatst

Heb net weer even getest, was nog steeds een streepje! Minder duidelijk dan vanmorgen, maar dat kan het tijdstip zijn!

@medusa thanks! Hoop het zo!! Klinkt het bekend voor je?

Geplaatst

Hee Inge, wat maak je het spannend. Helderrood is eng maar het hoeft echt niets te betekenen. Ook een paar stolsels zijn niet erg. Het wordt pas erg als het echt doorbreekt, je hele baarmoeder aan het krampen is en je je baarmoedermond bij wijze van spreken open voelt staan. Je weet hoe het voelt als je echt menstrueert. Zolang dat niet is kan het nog prima goedkomen. Probeer je te beperken tot op dezelfde tijd testen ;-) anders heb je er toch niet zoveel aan. Ik zou zondag ofzo misschien als ik jou was zon test met indicator doen, dat geeft je een idee of je hcg voldoende hoog is. Bij mij gaf hij 1-2 weken aan terwijl het eigenlijk dan 2-3 moet zijn. Hoewel ook dat eigenlijk niks zegt......het werd zelfs 3+ uiteindelijk.....anyway, zijspoor! Zo rustig mogelijk blijven, probeer je zinnen te verzetten en op een of andere manier de tijd door te komen.

Dee welke wachtdag zit jij? Ben door de vakantie even draad kwijt. Wanneer ga je beginnen met testen?

Ik ben zo vreselijk heftig ongesteld dat ik denk dat er wel weer eventjes wat was, daarom misschien ook het vage streepje nog. Dat had ik de laatste keer ook al.

Vandaag naar een goede vriendin geweest, ze is 10 jaar ouder, ik ken haar sinds mijn 6e. Heb twee jaar op haar oudste zoon gepast, vanaf dat hij zes weken was. Achteraf ben ik zo blij met die periode. Hij is nu 16 en ik vind hem zo leuk. Hij mij gelukkig ook en hij knuffelt me ook. Dat is zo gaaf. Ik heb een bijzondere band met zijn moeder. Ik spreek haar niet zo vaak en ze wist hier niet van, maar gisteren belde ze me ineens. Toen was ik niet in staat tot enig kletspraatje dus alles eruit gegooid. Huílen, zo huilen. Daarom vandaag heengegaan. Was echt fijn.

Zij heeft ook het nodige wel meegemaakt, aantal miskramen, dacht dat het niet meer zou lukken. Zij denkt, na veel praten, dat zolang ik het nog aankan en er nog wat opties zijn, doorgaan. Zodat je echt geen spijt kunt krijgen. Is beetje kort gezegd en ik moet ook weer laten bezinken, maar gesprek helpt wel om eea op een rij te krijgen. Ik wil jullie ook nog wat conclusies en opties voorleggen als jullie dat goed vinden :-). Gewoon jullie als ervaringsdeskundige vragen wat je vindt. En moet ook met man praten wat hij allemaal vindt. Nou ja, genoeg te bepraten. Toch weer. Wat een toestand is het toch allemaal .... !

Inge slaap goed!

Knuffels

Geplaatst

@Megan, wat fijn dat je zo goed hebt kunnen praten met die goede vriendin. Soms is je hoofd ineens een warboel en dan met iemand praten die je begrijpt kan heel wat helpen. En wat bijzonder zo'n contact met haar zoon! En ik ben wel benieuwd naar die opties en conclusies.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha all,

Megan, ben ook benieuwd naar je vragen en conclusies,. Voorlopig deel ik de mening van je vriendin. Doorgaan als je nog kan, anders heb je later spijt. En dat hoeft natuurlijk niet gelijk! Wat fijn hè zo'n goede vriendin en wat leuk met zo'n grote lummel die je gewoon nog even knuffelt!

Dee je eerste weekje zit er bijna op! Een week na je punctie. Wel weer wat opgeknapt? Nog buikpijn?

Vanmorgen weer een positieve test. Na een paniekerige avond. Shit, wat kan je je toch opvreten. Ik was gewoon gefrustreerd. Waarom moet je lijf je dan zo voor de gek houden? Als het klaar is wees dan duidelijk en als het goed is stop met bloeden. Naja, weet heus wel dat het niet zo simpel is, maar dat leek me nou even prettig ;-) streep is wel minder donker dan gister trouwens. Maar wel een echte streep. Zucht..

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden