Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inge, ik kan me je paniek en frustratie goed voorstellen..... wachten wachten wachten.... bleh.

Hoe staat het ervoor qua bloedverlies?

Megan, ik wilde het woensdag niet schrijven omdat ik dacht dat jullie al besloten hadden dat dit de laatste poging was (en jullie na poging 4 ook al overwogen om te stoppen) maar ik ben het wel eens met je vriendin. Dr. v/d H had tegen jou toch ook gezegd dat vanaf 6 a 7 pogingen je kansen pas echt afnemen? En bovendien ben je tussendoor zwanger geweest! Anderzijds natuurlijk moeilijk om ergens toch de grens te trekken. Ik kan me wel voorstellen dat jullie, als jullie er beiden achter kunnen staan, wat langer doorgaan omdat je echt afhankelijk bent van een medisch traject en bijv. adoptie ook geen optie lijkt te zijn (misschien nog wel als alleenaanvrager maar de vraag is of je dat zou willen natuurlijk). Een nieuwe hersteloperatie behoort zeker niet tot de mogelijkheden? Of zou dat in een ander ziekenhuis (of buitenlandse kliniek) nog te proberen zijn?

Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid toe bij het nemen van een beslissing! Mocht je nog iets in het buitenland overwegen (DD, Gent/Brussel) dan is het misschien goed om daar alvast een afspraak te plannen: wachttijden zijn wellicht lang en afbellen kan altijd nog......

Natuurlijk willen we je helpen als dat nodig is, gebruik ons maar als vraagbaak hoor!

Hier inmiddels beland op wd5. Wil testen op wd10 dus wat dat betreft zitten we op de helft. Verder wil ik niet teveel nadenken over hoe ik me voel, wat ik denk enz dus ik ga het ook maar niet proberen te omschrijven ;-). Heb al wel weer last van m'n bekkengebied door de bollen, das minder, blijft toch m'n zwakke plek...... En dan te bedenken dat ik, mocht ik zwanger zijn, voorlopig niet wil stoppen met de bollen. Nou ja, zien we dan wel weer.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh spannend Dee! En wat voel je vanuit je lijf en wat komt van de bollen.. Vraagtekens vraagtekens..

Ik durf het bijna niet te schrijven, maar bloedverlies lijkt wat minder en de krampen ook. Dus maar weer een pak testen gekocht bij de kruidvat. Wel even naar een ander filiaal gegaan, ze zien me hier weer aankomen voor het derde pak :-)

X

Geplaatst

@Dee, super spannend mijn duimen krijgen al blaren ;-)

@Inge, wat goed dat het bloedverlies minder wordt en de krampen ook! Ohw wat spannend zeg pfffffff..........

Ik weet niet of jullie er aandacht voor hebben, als je het wil zien klik op de links hieronder.

Vandaag de cdrom ontvangen met de foto's van de fotograaf!

Hieronder een selectie uit van de 53 foto's:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WSEOMWUM.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXSQBZ6T.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PSK4VZUF.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VQ4ONUKE.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DBYCONMC.jpg

Geplaatst

Wat een dotje roossie!! Vooral die eerste twee zijn erg leuk. Je mag trots zijn hoor! Vrolijke tante.

Inge, nog steeds minder bloed en krampen? Pffff het blijft spannend hè. Tsjezus. Je bent zo dichtbij ik hoop maar dat je gauw echte knaltesten gaat krijgen.

Zelf ben ik afgrijselijk moe en lamlendig. Geen puf voor heel verhaal..... En buikpijn! En veel bloed. Ik moest denken aan situatie van ookasan en heb voor de zekerheid nog een paar testen gehaald, kan ik nog ns checken of t wel goed zit. Zag dat verpakking veranderd is.

Dee ok wd 5. Gelijk heb je, nergens aan denken nog!

Later dames.... X

Geplaatst

@Inge, ja het komt me bekend voor, ik heb ook 1000 x getest, heb een paar xtra echo's gehad vanwege bloedverlies en mn onzekerheid, ik heb vervroegd mn echo gehad met 6 weken meen ik toen was er een kloppend hartje te zien, ik zou het aangeven als je belt en vragen of je ook al met 6 weken inplaats van 7 weken echo mag.

Meid heel veel stertke en succes de slopende tijd.

Geplaatst

Wat een knapperd roossie! Leuk om

te hebben die mooie foto's!

Jee megan, wat beroerd om het zo heftig te hebben deze keer! Wanneer ga je een test doen? Zo'n heftige menstruatie zegt idd vaak wel dat er iets is gebeurd! Snap dat je even geen zin hebt in een heel verhaal. Denk aan je!

De testen liggen alweer klaar! Poeh wat spannend! Thanks medusa voor je raad! Hoop dat ik het maandag kan doorbellen, en dat de testen strepen blijven geven!

X

Geplaatst

Dankjewel Megan en Inge!!! Ja ik ben ook super trots op haar.

Oh Megan, wat naar dat je zo moet bloeden, Inge's advies vind ik wel een goeie en anders even bellen hoor maar het UMCU.

Inge ik duim dat de strepen blijven!!!! Op naar maandag voor een echo afspraak!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Had eerder vanavond een berichtje getikt, maar met pauze vanwege de kleine en toen was hij daarna weg (was niet meer ingelogd gaf tie aan ;-()...

Heb wel wat in t feb topic geplaatst hoe het gaat hier voor wie dat lezen wilt.

Maar wil jullie even allemaal een dikke knuffel geven - heb wel bijgelezen, maar nu dus ff geen tijd opnieuw te reageren...

Geplaatst

Haha ink! Wat een leuk stukje daar! Die spuitluiers zijn top dus :-)

Wat fijn te lezen dat, ondanks de kneuzingen, alles goed gaat! Laat je lekker verwennen en geniet!!

X

Geplaatst

@Inge: Jeetje zeg wat maakt jouw lijf het spannend. Gelukkig wel mooie en donker wordende testen. Geeft dat je een beetje vertrouwen? Niet meer midden op de dag testen hoor, daar word je alleen maar onzeker van.

Enne, geen sorry meer hè voor ego berichtjes. Dat is nergens voor nodig. Iedereen schrijft hier wat zij schrijven wil en kan. En jij schrijft altijd lieve berichtjes voor anderen, dus dit keer ben jij aan de beurt.

Hahaha moet wel lachen dat je naar een andere winkel bent gegaan om testen te halen.

@Roossie: Wat leuk dat Jane zo lekker eet en dat ze meer en sneller wil dan jij kan bijbenen met eten geven. Wellicht dus binnenkort minder bv, zodat je cyclus weer op gang komt. Kan me wel voorstellen dat je daar toch wel een beetje ongeduldig van wordt, ookal voelt het misschien ook wel een beetje dubbel.

Wat een leuke foto's van Jane. Wat is ze al groot en wat een lekker lachebekje is ze.

@Megan: Wat fijn dat je zo'n goede vriendin hebt waarmee je goed over de MM kan praten. Dat is erg veel waard. Zelfs als hele goede vrienden zelf niet in de MM hebben gezeten (of zelfs geen kinderwens hebben) kan je goede gesprekken met hen hebben. Althans dat is mijn ervaring.

Niet bang wordend dat je zo'n zelfde ellendeverhaal krijgt als ik had hè, want dat is een uitzondering. Dus dat hoef je niet meer te doen om de statistieken kloppend te krijgen, dat heb ik al gedaan namelijk. Maar een testje doen voor de zekerheid is natuurlijk nooit verkeerd, alhoewel ik het altijd HAAT (ja met Hoofdletters) om tegen blanco testen aan te kijken.

Ik ben benieuwd naar je plannen en opties die je wilt voorleggen, maar dat komt wel als je hoofd weer daar naar staat.

@Dee: ook al vroeg tester :-) Wel lekker idee dat je daardoor dus al op de helft van je wachtdagen zit. Je klinkt wel optimistisch en opgewekt. Hoop dat je je ook zo voelt.

@Ink: Leuk en enthousiast verhaal inderdaad in het feb-topic. Volgens mij komt dat met het genieten wel goed.

Geplaatst

@Okaasan, dankje!!!

@Ink, ik las je leuke bericht op het febr. topic. Leuk hé die spuitluiers hahaha....... Ik had ook last van mijn rug na de bevalling, duurde een tijdje voordat het voorbij is. Je lichaam is nog week door de hormonen die je op de bevalling hebben voorbereid. Ik dacht eerst ook dat ik verkeerde houding had of Jane verkeerd droeg. Zo heb ik ook een tijd last van mijn heupen gehad.

En cadeautips, Jane is gek van Zing mee met Nijntje cd, heb het zelfs op mijn Iphone staan. En de theatershow van Woezel en Pip ook een grote hit. Slaapzakken zijn ook erg fijn voor als ze niet meer zo klein zijn en ze vaker omgekleed kunnen worden. Of een kookboekje voor hapjes........etc.....

Liefs Roossie

Geplaatst

Nu dan toch een kleine poging om mijn gevoel te omschrijven (begin ik even mee, want er schoten me net wat woorden te binnen die het wel omvatten, en anders ben ik het zo weer vergeten, haha)......

Enerzijds kan ik me niet voorstellen dat ik zwanger zou zijn en dat nu dan eindelijk de periode aanbreekt waar ik al zo lang naar uitkijk. Waarom zou het nu wel lukken? Maar aan de andere kant denk ik ook 'ach, waarom eigenlijk ook níet?'. En daar stop ik dan met denken, bewust, om niet weer allerlei scenario's in m'n hoofd te verzinnen. Ben niet zozeer optimistisch, als wel 'berustend'. We zien wel....

Inge: hoe zag de test van vanmorgen eruit?? En Megan, jouw test?

Roossie: leuke foto's van Jane, wat kan ze heerlijk lachen!

Ink: lekker, zo'n poep- en plasfestijn, hihi.

Okaasan: fijn dat je gezellig mee blijft schrijven. Hoop dat het elke dag ietsje beter met je mag gaan!

Geplaatst

Ha Dee, herkenbaar hoor!

Op dit moment ben ik weer wat gefrustreerd! Waarom gaat het nou niet gewoon?!?!?!! Nog steeds bloedverlies. Was gisteren echt stukken minder. Vind het nu weer wat meer. En wel een tweede streepje, maar minder donker dan gisteren. Zucht, dikke dikke zucht...

Dus Dee, wat je zegt.. Af en toe piept het even op; zou het?? Om dan maar weer gauw die beschermende muur eromheen te zetten voor het geval het tegenvalt. Ik weet het dus nu even niet!

Iemand dit eerder gehad? Van donkere strepen naar licht en toch goed? ;-)

X

Geplaatst

Dee ik zie dit hele traject als geluk.. En hoop

Dat jij dit keer geluk heb en hopelijk zwanger bent..

Bij mij was het bij de eerste tp meteen

Raak.. Ik was 25 en kon het niet geloven!?

Is het echt geluk? Heb wel 200 x getest

Om de meest uiteenlopende tijdstippen haha..

Inmiddels ben ik al weer dik een jaar bezig

En heb ik 4 mooie tp gehad en zijn er 4 eskimootjes gesneuveld .. En nog niks!? Ik ben jong alles zit goed..

Me Bms, en ga zo maar door( alleen mis ik een eileider)

Ik wacht gewoon ons geluk momentje af, ik hoop zodat we het nog eens mee mogen maken..

Ik gun het jullie allemaal zo

Erg.. Dee hoop zo dat je positief test! En inge op

Naar mooie echo.. Pff wat een stres heb jij..

Kan je niet naar het ziekenhuis?? Meende dat ik

Een keer had gelezen dat iemand op het forum..

Een keer had geZegt dat ze buikpijn had, en dat E mocht komen.. Dan kunnen ze wel al zien of die zwangerschap ring te zien is???'

Geplaatst

Lief van je Mijnbaby, dank je wel!!

Inge, ik heb helaas alleen een antwoord voor je dat je liever niet leest! Zou zo graag willen dat ik je hoop kon geven, en dat die hoop ook terecht zou mogen zijn.... maar als ik heel eerlijk ben vrees ik voor je dat het geen goede signalen zijn...... Maar dat zul je zelf ook al wel 10x bedacht hebben. Hopen op een wonder mag natuurlijk altijd! (alleen val je vaak zo hard als je hard hoopt...) Hoe zijn jullie er zelf onder nu?

Geplaatst
Enerzijds kan ik me niet voorstellen dat ik zwanger zou zijn en dat nu dan eindelijk de periode aanbreekt waar ik al zo lang naar uitkijk. Waarom zou het nu wel lukken? Maar aan de andere kant denk ik ook 'ach, waarom eigenlijk ook níet?'.

Dat is wel heel herkenbaar, maar bij mij overheerste vooral het eerste gevoel. Domme doos die ik ben ;-)

@Inge, ik kan me je frustratie zo goed voorstellen, je moet al aan de IVF/ICSI en dan is het vervolg ook nog eens zo onzeker. Dat verdien je echt niet na alles wat je al hebt doorstaan. Bah, bah, bah. Ik heb dat de afgelopen paar maanden zo vaak gedacht en zelf de artsen en echoscopiste zeiden het in het zkh. Hannah (echoscopiste) zei me zelfs dat het eigenlijk per wet verboden moest worden dit soort vervelende situatie na een fertiliteitstraject en daar heeft ze helemaal gelijk in. Ze wenste iedereen een zo onbezorgmogelijke zwangerschap, maar de stelln die op de IVF-afdeling rondlopen nog het allermeest. En zo is het maar net. Maar probeer niet te lang in dit kringetje rond te draaien, want dan voel je je alleen maar ellendiger. Sterkte met weer een dag doorkomen. Zorg goed voor jezelf en probeer leuke afleidende dingen te doen, dan gaat de dag vast en zeker sneller.

En wat mijn baby ook schrijft, je kan altijd je buikpijn overdrijven (tenslotte krijg je van veel stress ook buikpijn ;-) en zeggen dat je bang bent voor een BBZ. Dan krijg je misschien een vroege echo. Die zegt niet alles, maar kan wellicht een beetje onzekerheid wegnemen.

Geplaatst

Hai Inge,

Ook ik heb niet echt een opbeurend verhaal dacht ik .... Maar ik had dus op 14 dagen na punctie een posi test, jouw donderdag dus, die werd wel wat dikker, op de maandag toen ik officieel mocht testen, jouw morgen dus, een cb met 1-2 weken. Vervolgens ziekenhuis gebeld, ik had op een van de dagen flink gebloed , dacht ook al dat het over was, echt erg achteraf, heb van die aleve feminax pillen genomen en bier en wijn gedronken (standaard ritueel bij mislukking). Van t ziekenhuis moest ik toch een week wachten en kijken of t nog positief was na een week. Ik dacht oh raar, heb toch gebloed, schrok toen wel wat ik allemaal had gedaan..... Maar toen waren die kv testen in tien filialen uitverkocht en ik wilde perse testen tussendoor. Toen werd het smiddags een predictor en die gaf niet binnen de tijd positief. En nog zo wat dingen. Conclusie van mij: hcg is aan het dalen. Week later was kv test wel stuk dikker en cb 2-3 weken. Dus of het hcg was gewoon de hele tijd laag, of is zelfs wat gezakt en daarna langzaam gaan stijgen. Ik heb ook nog de cb 3+ gezien.

Dus enerzijds, mijn verhaal loopt niet goed af, anderzijds zat ik er best dichtbij. Er was een vruchtzak en een restje embryo. Ik denk weleens als ik nu beter voor mezelf had gezorgd was het misschien goedgekomen. En het had ook nog goed kunnen komen, heb toen ook best veel gegoogeld natuurlijk weer met het beeld op de echo van mij en er bestaan (weinig, maar toch!) succesverhalen.

Er zit nov steeds maar 1 ding op, wachten.....het is vreselijk. Sterkte!! Hoop dat je wat afleiding kunt vinden.

X

Geplaatst

Hi all,

We vinden het allebei nog afwachten. Buikpijn en bloedverlies is helemaal niet meer, is zelfs minder tot nu een paar uur weg. En een streep is een streep zeggen we nog dapper. ;-) maar daar juichen we nog niet van hoor!

We zijn dus wat berustend hier en wachten de dag maar weer af.

En ook de negatieve scenario's hebben we in het achterhoofd. Geloven in een wonder doen we eigenlijk niet. Naja.. We zullen het wel zien.

Maar thanks meiden! Keep you posted!

X

Geplaatst

Ik wil ook geloven dat het geluk is, Mijnbaby. Dat er gewoon kans is. Mooi gezegd, en hopelijk gaat het nu voor jou ook lukken!

Dee, idd herkenbare gevoelens! Het zou inderdaad prima kunnen, waarom niet? Tuurlijk!! Daarvoor doen we dit! Geniet maar van dat idee en hopelijk krijg je een prachtige test.

Nou mooi Inge, gelijk hebben jullie. En donder maar op met dat bloed, yes!

Ink, leuk wat van je te lezen. Het klinkt allemaal super bij jullie! Geweldig. Ja behalve die spuitluier dan, hahaha.

Genieten hè!

Tot later weer lfs Megan

Geplaatst

He gadver Inge, hoop enorm dat het goed blijft gaan.

Niet om de hoop weg te halen, maar bij mij werden de KV testen ook donkerder (zelfs na een fikse bloeding). 2 weken later had ik een knaltest van de KV.

Ga keihard voor je duimen meis! Heeeelll hard!

Geplaatst

Oh meiden, bloed blijft weg, maar een enkel rood sliertje, en bij de test geen streep die je met het blote oog kan zien. Nog vaag een die je tegen het licht houdend ziet. En daar zet ik mijn hoop niet op in natuurlijk..

Verdriet natuurlijk, maar ook onzekerheden.. Word ik nu alsnog ongesteld want dat ben ik eigenlijk niet geweest. Ik heb nog een clearblue liggen en vriendlief zegt dat we die morgen nog een keer moeten doen. Maar eigenlijk geloven we er niet meer in.

En nu? We geven nog niet op, maar willen wellicht wel gaan uitkijken naar alternatieven.. Düsseldorf wellicht? Naja, dat komt later wel.. Eerst even bijkomen.

X

Geplaatst

Oh nee........dus toch niet gered.........wat vreselijk jammer....bah bah bah.

Ik neem aan dat je menstruatie misschien goed komt als je nu stopt met bollen?.

Goed om alles weer even te laten bezinken en je te beraden op vervolg. Ach wat ontzettend jammer en verdrietig is het toch, veel sterkte en dikke knuffel.....!

Wat is dat vroeg testen toch dubbel hè, trouwens.....hoop dat de tweede strepen je hoop hebben gegeven dat het dus wel kan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden