Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

even heel kort stiekem vanaf mijn (saaie) werk.

Ink leuk om weer van je te lezen, wind je niet op over de regeltjes. Zo gaat het nu eenmaal in het UMCU en het is zonde van je energie om er te veel aandacht aan te besteden. Maar ik kan je gevoel erover erg goed voorstellen. Wat goed dat je met de studie mee gaan doen. Een dikke zoen, want wie weet helpt het ook nog voor mijn zwanger-worden-traject :-)

Dee, hoe is het met jou en je man? Ik moet de hele tijd aan je denken. En aan je laatste strohalmpje, ik hoop dat die nog steeds overeind staat, of is inmiddels alle hoop echt gevlogen? Oh, ik vind het zo ontzettend rot voor jullie.

MEagn al een positieve test? Heb je wel een test met smilies en niet met van die stomme streepjes?

Hier nog steeds in dubio wat ik moet doen, en het zit ook de hele tijd in mijn hoofd. Zeker na het bericht van Ink over dat er geen wachtlijst is. 25 oktober heb ik een gesprek in het zkh en ik zou zo graag door willen (althans, ik wil niet door, maar wil wel weer een kans op een zwangerschap. Dus, tja dan moet ik wel). Van de ene kant, is een poging met pipelle (als ik daar voor in aanmerking kom) wel een optie, ik ben immers zwanger geworden van een verse poging… Maar van de andere kant zou het misschien verstandig zijn om in Gent langs te gaan om eerst verder onderzoek te doen. Maar dat gedoe zie ik ook zo vreselijk tegenop. Nou ja, nog 2 weken om te bedenken en te twijfelen.

Geplaatst

Meiden het is over en uit hier..... Ongesteld geworden dus einde van onze pogingen.

Heb niet zoveel zin om uitgebreid te typen maar verder gaat het best redelijk met me hoor.

Misschien omdat we er al naartoe gegroeid waren, of wie weet moet het nog landen en komt de klap nog. Uiteraard voelt het rot dat we nog steeds met lege handen staan maar ik heb wel de hoop en het vertrouwen dat het ooit goed komt, ook al is het niet op het moment en de manier die we in eerste instantie gehoopt of gedacht hadden.

Weet ook niet hoeveel zin ik nog heb om te blijven schrijven hier maar zal jullie absoluut blijven volgen want wil natuurlijk wel weten hoe 't verder gaat: Megan met deze laatste cryo poging(en), Okaasan, Inge (benieuwd hoe 't nu gaat), baby's op komst van Roossie, Mijnbaby en Claudia, Ink volgend jaar weer een nieuwe poging....

Veel liefs, iedereen bedankt voor jullie steun!

Geplaatst

Potver, Dee, ik ben er stil van. Wat een teleurstelling.

Uitgebreid verslag doen hoeft toch ook niet!

Zorg je goed voor je zelf? Dikke knuf en hopelijk zien we je hier nog eens. Ik ben wel erg benieuwd hoe je verdere traject gaat verlopen. Hoop zo dat dat traject minder hobbels en obstakels heeft.

Geplaatst

Ik breek even in hier hoor...

Dee wat ellendig om dit te moeten lezen van je. Zo'n lange weg gegaan en dan met lege handen achter blijven. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Meid ik wens jullie een hele mooie en bijzondere toekomst...ik hoop dat er deuren opengaan met zicht op heel veel mooie dingen.

Dikke knuffel.

Geplaatst

Jee Dee, toch niet dus. Goh. Vind het heel positief te lezen hoe je ertegenaan kijkt. Blijkbaar groei je er toch echt naartoe, naar het stopmoment. Hoe jammer en verdrietig het nu is en mogelijk later nog weer zal zijn. Zo fijn dat jullie je nu ook helemaal op adoptie kunnen richten. Duidelijkheid geeft ook weer rust. Helaas, ik had nog een soort droom dat jij en ik samen op onze laatste cryos zwanger zouden worden. Maar dit drukt mij ook wel weer met de neus op de feiten om toch echt niets te verwachten. Maar goed eerst maar eens een terugplaatsing zien te krijgen. Morgen posi test denk ik, vandaag nog geen smiley. Dee, dikke knuffel! En veel geluk voor de toekomst ;-)Xx

Geplaatst

dee wat afschuwelijk zolang bezig en dan met lege handen heel veel kracht toegewenst.

okaasan voor jou ook weer een moeilijke keuze. ik kan je hier echt geen advies over geven sorry,maar kan je dilemma goed begrijpen.

megan heel veel s6

Geplaatst

Lieve lieve Dee, ik vind het afschuwelijk om te moeten lezen dat jullie laaste poging niet gelukt is..

zo een lange weg en dan nu met lege handen zitten.. ik wens jou en je hubbie heel veel sterkte en geluk toe...

ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen... Dikke cyber hug!

Geplaatst

Ookasan: Gent of Utrecht ....

Lastig hoor. Ik had in 2009 al een afspraak in Gent staan maar was heeeel opgelucht toen de operatie voor man toch hier kon. Ook bij icsi 4 tm 6 steeds getwijfeld. Maar ook ik zag er als een BERG tegenop, die lange ritten.

Nu we er zijn wilde ik aan de ene kant dat we eerder waren gegaan. Ik vind het prettig dat ze doorgroeien tot dag 5, zodat je geen kansloze embryo's terugkrijgt. Ook is het prettig dat ze meedenken en ruimer onderzoeken en behandelen.

Aan de andere kant is de reis inderdaad afschuwelijk. Laatste keer was het prachtig weer, en wij hadden dus een vrije dag, maar we hebben alleen in de auto en in wacht en spreekkamers gezeten. Ik vind dit voor een paar keer geen probleem maar ik voel me er alleen maar hopelozer en treuriger door, zo van, hoever wil je gaan. Maar dat kan ook zeker komen doordat ik wel zo ongeveer op ben. Misschien als ik eerder was gegaan, had ik wel de puf gehad voor een volledige behandeling. Persoonlijk zou ik je dat toch aanraden, nu achteraf gezien: beter een poging daar, dan twee hier. Want het is wel duurder; reken op 3600 euro ex medicatie. Maar een andere omgeving is verfrissend, en ze doen het toch al 15 jaar langer.

Maar heen en weer rijden voor alleen een pipelle vind ik ook weer onzin. Zou zeker vragen of je mee kunt doen aan de IMPECT studie. Ga je nu voor poging 4 eigenlijk? Of drie? Ben even helemaal kwijt. Dacht dat je minimaal drie mislukte verse behandelingen moest hebben.

Geplaatst

Oh ja; qua gedoe valt het verder wel mee hoor. Ergste is vrije dagen regelen en heen en weer rijden, wachten etc. Verder wijst het zich vanzelf. Je kunt er gewoon een afspraak plannen, en zij leggen alles wel uit ivm verzekering. Gedoe ligt er ook aan of je nog vergoede poging hebt. Ik heb van de bloedonderzoeken (toch iets van 1000 euro!) de factuur naar de verzekering gestuurd (u.nive) en kreeg binnen no time vergoed. Die onderzoeken vallen ook niet onder IVF natuurlijk.

Verder dossier opvragen in Umc, staat op de website.

En dat is het wel zo ongeveer.

Bel nou maar, kunt altijd weer afzeggen.....

X

Geplaatst

Ach lieve Dee, dus toch.... Je klinkt in die paar zinnen ontzettend dapper vind ik! Wens jullie echt al het goeds toe en hoop dat de andere wegen zonder veel obstakels zullen zijn! Als je wilt en hier af en toe nog eens leest - altijd fijn om dan ook evt te horen hoe het gaat met je...

Sja, mee doen met dat onderzoek is wel het minste wat ik voor jullie kan doen zegt mijn gevoel! Wie weet wat er dan nog uit zo'n onderzoek gaat komen!

Geplaatst

Oh en Okaasan, ben het met Megan eens - ik zou in ieder geval een gesprek plannen in Gent: kijken hoe het voelt etc en daarna pas beslissen zodat je inderdaad niet achteraf denkt had ik maar eerst daar gaan kijken ofzo...

Geplaatst

Ohnee Dee, het moeilijke punt is bereikt. Een hele dikke knuffel en ik hoop dat jullie verdere traject naar een kindje adopteren relaxter gaat. Ik hoop net als de anderen nog wel wat van je te lezen hoe het met je gaat, want daar ben ik wel benieuwd naar. Ik vind het knap hoe je ermee omgaat, maar zoals je zelf zegt groei je er blijkbaar naar toe naar dit moment.

Okaasan volgens mij heb je een heel goed advies gekregen van Megan, ik denk dat het ook goed is om ieder geval een gesprek te regelen in Gent. Je kunt dan altijd nog beslissen of je daar verder wilt gaan of bij UMC blijven.

Ink ik kan me heel goed voorstellen dat je zoontje niet te kort wil doen met de borstvoeding. Dat gevoel had ik ook heel sterk. Fijn dat jullie er samen tot een beslissing zijn gekomen, dat geeft toch een hoop rust. En ja balen hé dat je moet stoppen met bv met een nieuwe behandeling, dat hadden ze mij ook verteld.

Megan, spannend traject weer voor je! Mijn duimen draaien!

Hier eergisteren teruggekomen van een lang weekend Engeland, vriendin ging trouwen. We hebben het erg leuk gehad en jane heeft de autorit goed doorstaan, ze is zo makkelijk!

Ik ga maar eens naar bed.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha meiden,

Hier vandaag begonnen met de fraxiparine spuit en de prednisolon.....brrrr. Jammer genoeg weer spuiten, had er echt even moeite mee.

Dinsdag tussen 8 en half negen word ik gebeld hoe het met de cryootjes is. Of ze zijn er niet meer, of ik moet meteen komen voor terugplaatsing, of ze wachten nog een dag. Heel spannend.....ben heel bang voor slecht nieuws dinsdag......

Dus nu nog even een paar dagen door zien te komen.

Ookasan al besloten wat je gaat doen?

Roossie, die Jane is toch wel een toppertje hè! Jij ook Gied volgehouden zon feestwekend? Leuk hoor, een bruiloft in het buitenland!

X!

Geplaatst

Hey Megan - wat spannend!!! Ik zal hard duimen voor een goed telefoontje voor je morgen!

Is inderdaad de impect studie waar ik aan mee ga doen - heb alle info vd week binnen gehad incl toestemmingsformulier dat ik mee ga doen - ga m morgen even posten...

Geplaatst

Megan: heel heel heel veel succes vandaag. Ik hoop dat die slome donders van je nu op dag 5 ontzettend mooie emmies zijn geworden. Krijg je er nu 3 terug, of vriezen ze weer in als ze mooi verder gedeeld zijn?

Dank je wel voor je geweldige uitleg en motivatie om naar Gent te gaan. Ik heb het voorgelezen aan man, en die riep gelijk dat hij in zoveel gedoe helemaal gene zin heeft. We hebben overmorgen een UMCU afspraak en dan ga ik inderdaad naar de IMPECT studie vragen (waar ik warschijnlijk niet voor in aanmerking kom) en naar een hysteroscopie. Is er trouwens ergens op internet iets te vinden over de IMPECT? Ik kan nergens info vinden (behalve 2 regels op de AMC website).

Verder heel veel gezeik hier op mijn werk. Gatver wat een stom gedoe allemaal. Ik krijg er buikpijn en migraine van. heb me vandaag dus ziek gemeld. Het wordt echt hoogtijd voor iets anders.

Geplaatst

Hi girlies

Nou het houdt niet over. Er is er nog een in de race en die gaat totáál niet hard. Nu op dag 5 vanochtend nog maar 9 cellen. Morgenochtend worden we weer gebeld, maar we moesten maar niet teveel hoop hebben zeiden ze.

Dus het eind is nu heel nabij....morgen hoe dan ook dagje samen. Vandaag al veel verdriet gehad.

Laat morgen weer even horen.

Grtz Megan

Geplaatst

Hè bah Megan wat een stom nieuws. Fijn dat jullie hoe dan ook samen morgen vrij zijn. Ik hoop heel hard dat jullie gewoon naar Gent kunnen afreizen. En dat die emmie wel een slome donder is, maar dat hij jullie wel hard gaat verrassen. Wat stom ook dat er nog maar eentje over is. En wat stom dat jullie emmies er zo snel mee ophouden. Dat is waar ik ook zo bang voor ben dat er bij ons gebeurd. Het enige fijne is dat ze niet nu stuk voor stuk in het UMCU teruggeplaatst zijn en dat jij weer twee spannende onzekere weken in zou gaan, terwijl het dus kansloze emmies waren. Hè wat is het toch allemaal ellendig.

Je bericht zet me toch wel weer meer aan het twijfelen. Misschien moeten wij toch een Gent-poging gaan doen. Want dit soort berichten over UMCU-cryo's geeft mij niet veel hoop voor onze toekomst.

Getsie zeg, het is wel een boel narigheid hier in ons draadje.

Geplaatst

.....en inderdaad, er is geen terugplaatsing.

Dus nu zijn we gestopt, vreemd hoor. Maar ook fijn. Prettig dat wel al met die gesprekken bezig waren en zijn, dat helpt me toch wel merk ik. Neemt niet weg dat we heel veel verdriet hebben. Dames ik denk dat ik weer wat afstand ga nemen. Kijken of het lukt!

Ookasan je kunt het alleen samen beslissen hoever je wilt en kunt gaan. Bij mij knaagt nog wel een beetje het idee dat ik nu dus geen poging met prednison heb gedaan. En wij hebben geen kracht meer voor een nieuwe poging en alle andere redenen voor ons om te stoppen. Als je dat nog wel hebt, is Gent een goede optie. Maar wij hebben het eigenlijk ook altijd een brug te ver gevonden. Sterkte met beslissen!

Meiden bedankt voor al het medeleven en wens jullie een boel kindjes en zwangerschappen en veel geluk toe!

Liefs Megan

Geplaatst

och Megan, wat een teleurstelling dat er geen TP is. Ook al hield je er misschien al een heel klein beetje rekening mee na het bericht van gisteren. Over en uit, dat lijkt me wel erg vreemd na al die jaren.

Pfff, weet niet zo goed wat ik je moet schrijven voor een kleine beetje ondersteuning, want alles wat ik schrijf op dit moment lijkt zo nutteloos (datzelfde gevoel had ik toen Dee haar laatste cryo mislukte).

Houd elkaar stevig vast vandaag en vooral ook de dagen daarna, zodat je elkaar niet kwijt raakt in deze moeilijk situatie. Een hele dikke knuffel.

En wat ik wel nog weet om te zeggen, Dee en Megan, jullie lieve woorden, opbeurende teksten, overpeinzingen en adviezen zijn mij altijd heel nuttig, waardevol en dierbaar geweest. Een heel aantal posts van jullie heb ik op mijn computer opgeslagen die ik zo af en toe, in moeilijke tijden, nog eens over lees. Een hele dikke kus daarvoor :-*

Ik wens jullie het allerbeste en kan me goed voorstellen dat jullie nu afstand van het forum willen nemen. Maar weet dat ik jullie mooie bijdragen nu al mis.

Geplaatst

Jeetje zeg...

Ook hier weet ik weer niet zo goed wat ik moet zeggen!

Voelt zo ontzettend stom, oneerlijk, etc etc!

Sluit me helemaal aan bij wat Okaasan schrijft - je had, net als Dee, altijd goede adviezen / bemoedigende woorden!

Helaas toch wel een beetje de experts geworden van dit draadje ben ik bang.

Meid, dikke knuffel en heel veel succes met dit een plaatsje geven - fijn dat de gesprekken daarvoor kunnen ondersteunen.

En ook voor jou geldt natuurlijk dat als je nog eens wat wilt laten horen, ik dat erg fijn zou vinden om te horen hoe het met je gaat!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden