Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh, vreemd, ik heb altijd vantevoren ingepland, of was dat dan toch bij een verse IVF behandeling?? Sorry, nu ben ik ff de kluts kwijt, nou ja, idd, 25 plekken is best veel ja, dat moet goedkomen toch?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dee, 4 is toch niet zo weinig? Ik heb altijd maar een stuk of 3/4 follikels gahad en bij de laatste maar 3 geloof ik, wel heb ik twee keer gahad dat ik 3 follikels had en dat er 4 eitjes uitkwamen, nee ik zou het niet afbreken, dat is zonde hoor, en er hoeft maar 1 goeie tussen te zitten!! Maar is natuurlijk altijd je eigen keus, succes!!

Geplaatst

Ik weet niet, vind het wel een beetje lastig hoor Dee... Je hoopt natuurlijk op meer follikels in eerste instantie. Maar, wat je zegt, er hoeft tenslotte maar 1 mooie follikel tussen te zitten! Kunnen ze aan de hand van de huidige grootte al inschatten of er uit alle 4 eitjes gaan komen? Misschien denk ik een beetje simpel hoor, maar zouden ze de dosis Menopur nog kunnen verhogen zodat er eventueel nog wat extra (dan wel kleinere) follikels ontstaan? Ik kan me trouwens heugen dat ik uiteindelijk bij de puncties meer follikels 'opbracht' dan ze tijdens de echo telden.

Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit en niet om de kwantiteit dus ook ik zou zeggen: niet afbreken, maar doorbroeden op deze follikels en de punctie door laten gaan! Maar wat Marielle zegt: volg je hart, het blijft jouw keuze!

Geplaatst

Hai Dee...

Ik kan me je teleurstelling wel een klein beetje voorstellen maar ik zou persoonlijk ook niet afbreken.

Wij hebben ook altijd weinig follikels maar wij laten er ook nooit meer dan twee bevruchten. T.n.t zijn alle eicellen op 1 na van deze vijf behandelingen bevrucht geraakt. Dat zijn er nu in totaal 8 waarvan er 1 dus niet bevrucht is geraakt. Het kan dus echt wel hoor! Maar ... volg je gevoel

Geplaatst

Bedankt voor jullie meedenken!! Mijn gevoel zegt ook: niet afbreken. We moeten het sowieso hebben van kwaliteit (ivm die celdeling), ipv kwantiteit.

Meertje: qua grootte liggen ze redelijk dicht bij elkaar (12, 12.5, 15 en 17.5mm) dus als de kleinere goed mee blijven groeien dan zijn ze allemaal hopelijk rijp genoeg. Dosis verhogen zouden ze pas doen als we een volgende poging nodig hebben. Als ze het nu doen, is het verschil in grootte met evt. nieuwe eitjes te groot, dus dat heeft geen nut.

Wel grappig trouwens, ik heb van die 'Spirituele Inzichtkaarten' (weet niet of jullie ze toevallig kennen) met daarop wijze spreuken en overdenkingen. Ik bedenk me nu dat ik afgelopen week de tekst "Volg ik mijn hoofd of durf ik mij over te geven aan de keuze van mijn hart?" trok.

Dus ik hoef die radartjes in mijn hersenen niet te laten ratelen om te wikken en wegen, maar gewoon mijn gevoel volgen...... Wat het gevolg daarvan dan ook zal zijn. We zullen zien, 'k hou jullie op de hoogte.

Verder nog iemand nieuws?

Geplaatst

@Dee, 4 follikels is een goede score hoor, vooral met menopur die vaak minder follikels geeft, maar wel goede kwaliteit eitjes.

Van een ander forum ken ik toevallig iemand die ook 4 follikels had, met punctie had ze er toch ineens 5 maar die 5e bleek te klein te zijn.

Ze heeft uiteindelijk 3 embryo's, waarvan er 1 8 cellige is teruggeplaatst. De vorige keer had ze 8 eitjes waarvan ze er uiteindelijk maar eentje van overhield.

Dus het zegt niet veel hoor het aantal eitjes en hoeveel embryo's eruit komen.

Ik had er bijv. 9, waaruit 5 embryo's kwamen, waarvan 1 is teruggeplaatst en 1 cryo, dus we hielden er ook uiteindelijk 2 over.

Ik zou ook zeggen laat die punctie doorgaan! Ik ga heel hard voor je duimen!~

@Ralletje, ja ik heb gisterenavond voor het eerst wat gevoeld volgens mij, we waren bij vrienden op bezoek en het voelde toch wat anders dan geborrel.

Mijn man kijkt er zo naar uit dat hij ook wat kan voelen.

@meertje, ja we willen wel weten wat het wordt, is ook gewoon handig veel spullen zijn echt gericht op een jongen of meisje.

Liefs Roossie

Geplaatst

Wat leuk Roossie, je kindje voelen......

De geslachtsbepaling doen jullie bij de 20-weken echo? (als het dan te zien is)

Ik ben net weer voor een fm geweest en we hebben maandag de punctie!! Follikels zijn nu rond de 14 / 16.5 / 16.5 / 18 mm groot. Ik hoop dat die kleinste ook nog genoeg groeit om maandag rijp te zijn! Vanavond nog een shotje Menopur en Deca, en morgen de Pregnyl.

Eén van die van 16.5 zit trouwens achter de cyste, duimen dat ze er bij kunnen.....

Geplaatst

Dee spannend meid... Hopen dat ze nog mee gaan groeien! maandag de Punctie ziet op voor je meid....

Je heb maar 1 goeie nodig om zwanger te worden, ik ben daar de levende voorbeeld van... ben van me 1e Tp zwanger geworden...

Geplaatst

@Dee, wat spannend! die van 14mm gaat heus nog wel mee groeien hoor, ze krijgen altijd nog een boost van die pregnyl.

Ik ben ook net als mijnbaby levend bewijs van zwanger bij 1e tp.

Ik ga heel hard voor je duimen!!!!

Ja geslachtsbepaling krijgen we met de 20 weken echo, die hebben we 15 maart.

Mijn gevoel zegt nu dat we een meisje krijgen, maar kan het missen hebben natuurlijk.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Mijnbaby, het ligt eraan wat voor cyclus je krijgt! Ik mocht na mijn mislukte cryo TP niet direct door, maar kreeg eerst een belafspraak met de IVF arts. Aan de hand daarvan is er een nieuw schema bepaald, maar dit is alleen als je geen eisprong krijgt, dus eerst de pil, dan deca, dan progynova en dan Utrogestan.

@ Dee, ik vind 4 wel mooi hoor! Had er eerst ook 4 en 2 dagen later 11! Schrok me wezenloos haha, gelukkig allemaal doorgegroeid dus duim voor nog meer eitjes voor jou!

Ik ben overigens helemaal vergeten mijn update hier te vermelden.....

Ik zal even e.e.a. kopiëren uit een ander topic:

Hey meiden,

Ik ben zojuist gebeld door de IVF arts (niet mijn eigen, het was de lieve Dokter P.), althans al een paar uur geleden en wat mijn vermoedens al beweerde: ik moet het nu met mijn natuurlijke cyclus doen en dit heeft drie redenen:

1. In een natuurlijke cyclus is het slagingspercentage hoger als in een kunstmatige cyclus.

2. In een natuurlijke cyclus wordt je baarmoederslijmvlies vaak iets dikker dan bij een kunstmatige cyclus.

3. Als wij nog moeten doorgaan met een kunstmatige cyclus, dan zijn we met 5 cryo’s, over 7 á 8 maanden nog steeds bezig en dat vindt de arts te lang duren en ik ook.

Nu weten we al dat hij eenmalig in een natuurlijke cyclus 5.6 mm is geweest (bijna 6 dus) en na een shot Pregnyl (zwangerschapshormoon om het eitje te laten springen) hij zeker nog 1 mm verder uitrijpt (hebben we gezien bij de IVF punctie), dan zit ik bijna aan de 7! En daarbij maakt de Utrogestan het bedje ook af, dus hij zal toch nog iets dikker worden, maar…………….. Het moet wel eerst gaan groeien en dan zeker 5 mm.

We weten wel dat ik de vorige keer, vanaf dat er een dominant follikel zat, ik Progynova heb bijgeslikt, want zonder die Progynova blijft hij maar 4 mm en daar weigeren zowel de arts als ik, in terug te plaatsen!

Waarschijnlijk zal er dus Progynova worden bijgegeven, zodra er een dominant follikel is. Ze kunnen de poging ook afbreken als het baarmoederslijmvlies niet dik genoeg is en dan gaan we weer over op de kunstmatige cyclus, waar hij tenminste 5 mm wordt.

Toch baart de natuurlijke cyclus me zorgen, omdat ze laatst bij de kunstmatige cyclus eerst 6 mm zagen en bij het inzoomen 5 mm, maar wel triple line. Stel dat hij in natuurlijke cyclus dus niet 5.6 mm was, maar 4.6 mm, omdat ze niet inzoomde?

Hoe dan ook, ik zorg wel dat ze gaan inzoomen, want dit moppie moet een goed bedje krijgen!

De arts zei ook nog: lieve mevrouw, heb vertrouwen! Moet u nagaan dat een embryo ook buitenbaarmoederlijk kan innestelen, buiten de eileider en op de eileider, daar zit toch ook geen slijmvlies om zich aan vast te kleven? Dus ik ben ervan overtuigd dat het met dit slijmvlies echt wel kan, maar het embryo moet ook willen en ik blijf het zeggen: met 4 á 5 mm hebben wij zat vrouwen zwanger zien worden! En weet je wat? Ze heeft helemaal gelijk!!!

En dan de update n.a.v. mijn FM afgelopen woensdag (CD10):

Vandaag was de dag, ik moest weer naar het ziekenhuis voor een FM (CD10). Zoals verwacht was het weer een FM die mijn gevoel bevestigde.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik bijna aan het opgeven ben, ik weet niet hoelang ik dit nog ga trekken. Ik ben verdrietig, verward en zit vol wanhoop! Waarom kan hier nou nooit eens iets normaal gaan? Waarom wordt de steeds groter wordende vraag, ben het zo ontzettend zat!

Ik was gelukkig snel aan de beurt, mocht er om 08.00 uur zijn. Werd vrijwel direct binnengeroepen, heb me uitgekleed en ben gaan liggen. Hupla, echo naar binnen en op zoek naar een aantal eileiders. Drukken, duwen, wat dekens onder mijn kont, weer drukken, duwen en ja hoor, daar was de linkereileider.

Er was een eitje van 10 mm te zien en toen de rechterkant… Weer drukken, weer duwen, weer drukken en porren met dat ding en hupla, daar was de tweede eileider met ook een eitje van 10 mm. Mijn slijmvlies hoefde ze niet eens op te meten, omdat die simpelweg niet meetbaar was (ze schatte hem rond de 1 mm). Zegt ze nog heel bijdehand: dit hoort wel hoor bij z’n klein eitje, want naarmate het eitje groeit, des te meer oestrogenen hij afscheid.

Heel leuk mevrouw, maar er zijn zat vrouwen die bij de uitgangsecho al een slijmvlies van 4 á 5 mm hebben en ik heb welgeteld 1 mm! Ik moet aanstaande zaterdag terugkomen en dan schat ze dat de eitjes 16 mm zijn en nog leuker, ze denkt dat het slijmvlies dan gegroeid is! Laat me niet lachen, we weten toch al dat hij in natuurlijke cyclus niet groeit, dat is toch al getest. En toch eigenwijs zijn en niet naar me luisteren, hupla weer een maand vergooid!

Heb nu ook echt gezegd dat ik alleen Progynova wil gebruiken vanaf CD1, want dat heeft tenminste iets van effect en dan wordt hij dikker als nu. Niemand kan mij wijsmaken dat het slijmvlies ineens van 1 mm binnen 3 dagen 7 mm is! Dat is hij nog nooit geweest in natuurlijke cyclus en gaat hij ook niet worden.

Ben het zat, ben verdrietig, ben woest, ben emotioneel en zie het niet meer zitten! Bij slechte zwemmers kunnen ze veel, bij slecht BMS kunnen ze niets! Heb je zulke mooie cryo’s, blijft dat rot BMS te dun. Waarom? Waar heb ik dit aan verdiend?

Iedereen roept heel leuk: komt goed meid, yeah right! Ben je een dokter, kan je in de toekomst kijken en weet je wat mijn lichaam kan doen? Niemand weet of het goed komt, waarom zou het goed komen als het al ruim een jaar tegenwerkt? Dit is mijn BMS, dit is babii en Babii is het zat, echt goed zat!

Babii is dus zelf gynaecoloog gaan spelen en het interesseert me niet als het eitje niet doorgroeit, als het BMS maar rond de 5 mm wordt! Die andere arts weigerde dus mijn BMS op te meten, was de moeite niet waard (nieuwe arts, erg irritant mens, sorry!).

Babii is vanaf CD10 1 pil Progy per dag gaan slikken. 2 mnd geleden resulteerde dit binnen 2 dagen in een bms van 5.6 mm! Echter was het eitje van 10 mm wel geblokkeerd, maar dat geeft niet. Als dat nu zo is, geef ik de arts de schuld (ze behandeld mij ook rot) en dan zeg ik: oooo maar dan geef je toch Utrogestan, dan denkt me lichaam ook een ei gehad te hebben. Als het bms maar groeit, dat is het belangrijkste.

Heb zo nu en dan wel krampjes, een ovu die iets donkerder wordt, dus als ik geluk heb, dan groeit het eitje door! Dat gebeurde in augustus ook (was ik CD8 gestart en CD13 een mooi follikel + bms van 5.8 met 1 pil progy per dag) toen ik zelf gyn speelde.

Hoe dan ook, mijn BMS is belangrijker, als die de 5 haalt ben ik blij en geef ik aan dat ik de Utro wil! Maar hoop dat het eitje er nog zit.... Jullie zullen me wel eigenwijs noemen, maar mijn eigen gevoel zit vaak goed! Heb ook geopperd voortaan vanaf CD1 progy te slikken, want dan wordt het bms wel over de 5 (dus tot 5.8) en met die deca niet! En het is toch 0.8 meer toch ;-). Dus dit gaan ze zeer zeker overwegen....

Morgen moet ik er om 8 uur weer zijn, dan kijken ze weer. Hoop op een mooi BMS want dat is het enige da tme boeit momenteel haha.

Liefs

Geplaatst

@ all,

Vandaag weer een FM om 08.00 uur! Kwam daar aan als een verzopen kat door de regen (klein stukje lopen naar binnen haha) en hoorde direct dokter K. Oeeee dacht ik, fijn hoor!

Maar ze was in een goede bui, wenste me goedemorgen, vroeg hoe alles ging en vond het spijtig dat ze me wederom zag!

Het doktoren heeft goed geholpen! Heb een bms van 5.1 mm en een eitje van 12 mm.

Heb haar gezegd: de andere dokter zei progynova in te nemen vanaf afgelopen woensdag. Ze zegt: dat staat er niet, ik zeg ja hallo, ze heeft zelf dat recept voorgeschreven .

Nou goed, ik zei: volgens mij is de groei van het eitje geblokkeerd. Nee zegt ze., dat kan niet! Ik zeg volgens mij wel hoor, waarop zij antwoord: ik vermoed dat je eitje nu pas een signaal heeft gekregen om te gaan groeien.

Het kan overeenkomen wat ze zegt, want normaliter heb ik rond CD18 en CD19 een positieve ovulatietest en soms iets eerder.

Toch ben ik bang dat ik door het slikken van de Progynova het eitje heb geblokkeerd, ondanks de groei krampjes. Maar als dat eitje is geblokkeerd, had ie waarschijnlijk al opgelost geweest.....

Zit ook te twijfelen om een klein beetje Menopur bij te spuiten (37.5 IE), zodat ie toch iets doorgroeit.... Toch ben ik blij om het BMS, die is 5.1 (3x opgemeten) en wauw hij had 3 lagen.

De arts moest heel erg lachen, want ik zag direct het BMS en zei: woow die is opgebouwd! Jaaa zegt ze, ik zie het! Ik zeg en wat een mooie 3 lagen, ze zegt: inderdaad, het ziet ernaar uit dat uw lichaam weer aan het werken is met een big smile.

Ja, daar was Babii al achter hahahahahaha. Nu dat BMS nog, maar die groeit niet verder hoor, wellicht to 5.8 maar dat was de vorige keer ook. Toen een shot Pregnyl en toen was hij rond de punctie 7.4 (pregnyl maakt hem nog af).

Dus zit te twijfelen om een beetje menopur bij te spuiten, want voel ook geen groeikrampen i.t.t. gisteren . Ben te bang dat ze anders maandag zeggen: afbreken want hij groeit niet door. Het eitje zit er toch en er moet wat FSH bij.... Nou dat heeft de Menopur toch??? Of nog even wachten tot maandag, maar goed... Ben veels te bang dat het eitje niet doorgroeit.... Als ik nu krampen voelde wist ik dat het snor zat hahaha. Ben in ieder geval wel blij zelf gedokterd te hebben ;).

Geplaatst

Zit net te denken dat hij met spuiten waarschijnlijk 2 mm per dag groeit. Wellicht groeit hij natuurlijk met 1 mm per dag. Dat komt nog aardig overeen met die 10 mm en 12 mm .

Wat me ook opvalt is het andere eitje van 10 mm weg is en deze er nog zit .

Geplaatst

@ Dee, voel me een enorme azo momenteel! Ik dacht dat ik alles had bijgelezen van je, maar lees dat je maandag de punctie hebt! Wauw, hoelaat? Moet er maandag om 09.15 uur zijn....

Succes meis!

Geplaatst

Ik hoop het ook Ralletje..... Maar zit dus wel in dilemma.... Of een beetje Menopur bijspuiten dat hij toch doorgroeit of even wachten.

Dat ene eitje dat er zat is al opgelost en het feit dat deze er nog zit is alleen maar goed. Maar wil gewoon een TP dus zit te twijfelen. Een beetje FSH (Menopur) wat je inspuit, kan alleen maar goed zijn, want dan groeit hij iets verder...

Gisteren voelde ik dus iets groeien i..t.t vandaag! Ben wel ontzettend moe (uitgeput). Het traject breekt me momenteel erg op :-(.

Krijg je trouwens een jochie??? Vraag het om de kleur van je banner hoor!

Geplaatst

Babii, je hebt inmiddels je afspraak alweer achter de rug, ik ben een beetje laat met reageren maar we hebben de punctie pas later, gaan zo de deur uit. Weet niet of je nu hebt lopen speuren of je mij misschien zag ;-).

Wat is er vandaag gezien bij je echo, en wat is er besproken? Heb je aangegeven dat je Menopur bij wilt spuiten of denk je dat ze het daar niet mee eens zullen zijn? Ik vind het persoonlijk een risico om zelf te dokteren. Alhoewel ik snap waarom je het wilt doen! Maar de doktoren trekken ook conclusies uit het wel/niet slagen van een behandeling, gebaseerd op de gegevens die ze hebben (en die zijn dan dus niet meer betrouwbaar als er dingen gebeuren die ze niet weten). Volgens mij heb ik er al eerder iets over geschreven, maar het is absoluut niet bedoeld als aanval hoor! (hoop ook niet dat je het verkeerd opvat, maar wil je toch mijn visie-van-een afstandje geven.... maar je moet natuurlijk vooral doen wat voor jezelf goed voelt!)

Hoe dan ook hoop ik dat je BMS meewerkt en dat jullie volgende cryo daardoor een goede kans krijgt!!

Esther: gaan jullie nu eigenlijk wel verder in het UMC, of toch buitenland.... of weten jullie het nog niet?

Nou meiden, ik kom later wel weer langs!

Lfs Dee

Geplaatst

Babii, tsja, ik snap wat je bedoeld met dat bijspuiten, maar eerlijk gezegd zou ik dan even overleggen met een arts, vind het een beetje eng om zelf zulke beslissingen te nemen, maar wat Dee zegt, je moet het zelf weten natuurlijk hoor, ik bedoel het ook niet verkeerd hoor, maar je bent waarschijnlijk net in het zh geweest, dus hoe is het gegaan??

Of we een jochie krijgen? Ik heb geen idee, we willen het niet weten, ziet mijn banner er zo jongensachtig uit dan?? Hahaha, het moest mintgroen met lila-letters zijn, zomaar omdat ik die kleurtjes leuk vind.

Dee, nogmaals succes met de punctie straks!!

Geplaatst

Dee heel veel sterkte vandaag! Spannende dag weer voor jullie. Ben benieuwd hoe je punctie is gegaan!

Babii succes met je cryo terugplaatsing deze week!

Wij hebben a.s. woensdag een afspraak met Dr. P. Dit is de evaluatie van de vijfde behandeling. Ik heb voldoende medicatie in huis voor een zesde behandeling met orgalutran (korte protocol) en ik ben vorige week ongesteld geworden. Nou hoop ik heeeel erg dat ik over drie weken kan starten met de zesde behandeling met het korte protocol. ALs ik het lange protocol moet volgen dan moet ik heel veel medicatie wegdoen. Ik heb nl een stuk of zes spuitjes die houdbaar zijn tm juni. Plus dat we in de maand mei drie huwelijksfeesten hebben in de familie inclusief een weekendje weg hiervoor. Nou ja, we wachten maar weer af!

In elk geval gaan we de zesde behandeling nog in utrecht doen en w.s. gaan we dan voor verdere onderzoeken naar dusseldorf.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden