Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dee, heel veel succes!! Je ligt nu waarschijnlijk lekker bij te komen in de warme stoel, voorzien van kopjes thee en lieve woorden van de verpleegkundigen :). Hoop dat ze goed nieuws voor je hebben voor wat betreft de 'oogst'!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Dee, heel veel succes met je punctie vandaag! Het was ontzettend uitgelopen in het UMCU, op het bord van de punctie stond dat het ruim 40 minuten was uitgelopen. Hoop dat je niet te lang hebt moeten wachten en alles is meegevallen!

@ all,

Vandaag moest ik weer in het UMCU zijn. Uiteraard zat ik weer in de wachtkamer met de intentie dat alles fout zou gaan en het eitje niet was doorgegroeid.

Na ruim 35 minuten te hebben gewacht, omdat het erg uitliep, werd ik uiteindelijk binnen geroepen. Ik had een arts die ik nog nooit had gezien en zou zweren dat ze van mijn leeftijd was (23 dus).

Ze was heel vriendelijk, had mijn dossier goed doorgelezen en vroeg of ik me wilde uitkleden. Ach, ik ben niet anders gewend om me voor vreemden uit te kleden riep ik nog geinend. Uiteindelijk gaan liggen, de beruchte dildo naar binnen en ze zegt:

Zij: uw bms is goed opgebouwd.

Ik: hoezo goed opgebouwd?

Zij: hij bestaat uit 3 mooie lagen, dat is erg mooi!

Ik: ja dat wist ik al, hoe dik is het?

Zij: *lachend* even meten…. 6 mm mevrouw.

Ik: volgens mij moet u even inzoomen, want het is erg gevaarlijk om bms te meten, zonder dat er is ingezoomd.

Zij: u heeft gelijk, nog een keer! Rechterkant is 5.1 mm en de linkerkant 6.3 mm.

Ik: weet u het zeker?

Zij: ik ga het nog een keer meten, ja mevrouw het ziet er prachtig uit!

Wauw! Ik heb een bms van 6.3 mm!!! Het minder dikke punt tellen ze niet mee, want het embryootje nestelt toch wel in het dikste punt en hij wordt nog dikker door mijn PREGNYL!

Oké, nu het eitje nog! Even het beeld veranderen en op zoek naar de eileider. Ja hoor, er zat een ei, zij meten en ik zeg jahaaaa 18 mm! Ik mag de Pregnyl zetten. Mevrouw lag helemaal in een deuk, ze zegt: nadat u bloed heeft geprikt.

Ahhhh mevrouw, ik ben het zo zat! Waarom bloedprikken?? Om te kijken of uw LH niet te hoog is, want als het eitje al wilt springen. Grmpf, ook dat nog! Gelukkig was mijn ovu test negatief vanochtend, dus hoop dat ik vanmiddag door het lab wordt gebeld.

Kortom, babii gaat IVF arts worden en heeft het hem geflikt! Vanmiddag hoor ik meer, hoop nu dat het LH ook nog goed is, want wordt gek als dit niet zo is!

Als ik een TP heb, is deze aanstaande zaterdag. Mocht ik zwanger raken dan ben ik uitgerekend op de datum dat mijn zusje bevallen is van haar dochtertje. Kortom, het gaat dus niet raak zijn! Roep al 2 jaar: het is een keer raak, wanneer er geen speciale datum is bij een klusmoment, terugplaatsing, testdatum etc.

We wachten af…. Nog even meeduimen lieverds!

O ja, het zelf dokteren is niet gevaarlijk, ik weet echt wel wat ik doe en ik ga dit niet bespreken met de arts! De progynova weten ze en ik weet echt wel wat mijn lichaam wel en niet aankan. Na bijna 2 jaar sukkelen en niet luisterende doktoren, heb ik het eens gedaan hoe Dusseldorf het zei, met positief resultaat!

Het maakt overigens helemaal niet uit of je spuitend een ei krijgt of zelf, als het bms maar goed is ;-). En mijn ei was blijkbaar al aan het groeien, hij heeft alleen ffies de laatste shot gekregen haha.

De volgende keer willen ze me wss alleen Progynoav geven en dan zeg ik: HEHE EINDELIJK LUISTEREN ZE!!! En mijn bms is dikker als dik hoor :). Me is happy en de arts ook! Ze heeft zich zelfs kapot gelachen om me hahahaha.

Geplaatst

O ja! En weet dat jullie me niet aanvallen hoor, maar weet dat ik dingen niet zomaar doe ;-). Al deze dingen zijn in me vorige zkh gedaan en werkte wel of niet. En daarbij is het ook bij Düsseldorf geïnformeerd, dus komt goed!

Wel super lief de bezorgdheid hihi.

Maar Roossie kent me al langer als vandaag en die weet hoeveel ze geëxperimenteerd hebben bij me en dat ik wel weet wat ik doe. Het is niet dat ik even 150 IE Gonal aan het spuiten ben hihi. Is echt mijn eigen eitje, alleen hij heeft t.b.v. de Progynova een extra shot gehad. En dit had ie wss ook gedaan zonder de Gonal, want als ie echt geremd was dan had de Gonal ook niet geholpen!

Hoe dan ook waardeer ik jullie eerlijkheid!

Geplaatst

@Dee, ik hoop dat je de punctie goed doorstaan hebt en lekker aan het bijkomen bent met warme kruik en kopje thee!!! En ik hoop zo heel erg dat je een mooie oogst hebt!!! Kom maar lekker bij en laat je lekker verwennen meis!

@EDR, wat fijn dat je alle medicatie weer paraat hebt en een afspraak hebt staan. Ik hoop heel erg dat je snel weer kan starten en dat dit echt de laatste behandeling voor je zal zijn!!

@babii super zeg dat je een mooi bms hebt en een goed gegroeid eitje. Ik snap wat de anderen zeggen voorzichtig zijn met het zelfdokteren, maar ik snap ook dat je het na al die jaren zat bent. Het is altijd zo dubbel je kent je eigen lichaam erg goed, de artsen hebben de medische kennis, dat kan weleens botsen. Ik heb ook weleens getwijfeld om extra hormonen te spuiten als ik teleurgesteld was over de follikel groei, had het toen niet gedaan. Het is toch eng en je moet toch ook oppassen, wel goed dat je erover geinformeerd hebt met Dusseldorf, dan heb je toch een second opinion. Maar fijn dat ze het nu met je eens zijn dat over de behandeling mocht het nu mis gaan. En niet gelijk van uit gaan dat het niet gelukt is hé, je emmy is nog niet eens bij je binnen! Je hebt een grote kans nu, je hebt mooie cryo´s, bms is dik genoeg! En je zusje bevalt misschien pas 2 weken later of misschien wel veel eerder. Een uitgerekende datum is ook maar een schatting, het kind komt wanneer hij/zij dat wil. Ik hoop dat je snel gebeld wordt door het lab.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey meiden,

Pfoe, wat een spanning weer! Werd net gebeld door een 088 nummer en normaliter is dat het IVF lab. De arts zei: als het niet goed is, wordt u door ons gebeld en is het wel goed, dan belt het IVF lab u.

Nu weet ik dat de artsen zonder nummer bellen, dus anoniem en ik werd net gebeld door een 088 nummer. Ik liep net 1 seconde van mijn plek op het werk, om even een papiertje van de printer te pakken. De hele tijd had ik mijn telefoon in mijn handen, maar dit ene momentje niet! En ja hoor, Babii werd gebeld, maar had dus een gemiste oproep!

Ik terugbellen, in gesprek grrrrr!!!

Uiteindelijk werd ik 15 zware minuten later teruggebeld hahahaha (ja, ik weet het 15 minuten is niet heel lang, maar als je wacht wel hoor).

Het IVF lab, eigenlijk wist ik al dat het OK was, omdat het een 088 nummer was en niet een anoniem nummer, maar toch…. De laborant belde!

Mevrouw, uw bloedwaarden waren goed, u kunt vanavond om 23.00 uur de Pregnyl spuiten en zaterdag ontdooien we uw embryo. Zondag wordt u teruggebeld of het embryo het overleefd heeft en verder is gaan delen!

Oeeee, het wordt nu nog spannender, want normaliter (laatste keer) ontdooiden ze hem op dinsdag en die dinsdag werd ik gebeld en had ik de terugplaatsing. Nu moet hij eerst 24 uur zelf verder delen, jeetje dit is zenuwslopend! Laat hem aub verder delen, want Babii wil Mama Babii worden!!!

Voor nu deze update, thanks voor alle lieve steun!!!

@ mijnbaby, als je mijn verhaal kent, dan snap je waarom ik dit allemaal zelf doe ;-).

@ Roossie, haha mijn zusje is al bevallen in 2010 van een gezond meisje Jasmijn. Dus als het nu raak is, dan heb ik de uitgerekende datum op mijn nichtje haar verjaardag. Oe nee, embryo is nog niet binnen, die kleine hummel moet eerst goed ontdooien!

@ Ralletje, ik hoop het ook, want ben er zat van haha. Ben wel blij met de hoeveelheid cryo’s die ik momenteel heb, maar het duurt wel lang allemaal!

@ Dee, ben ontzettend benieuwd hoe het is gegaan en wat de oogst is!

Geplaatst

Ja, de arts vond mijn manier van enthousiasme over me ei ook leuk hahahah. Maar het ging even niet hoe Babii het wilde hahaha.

Ben benieuwd hoe het met Dee is!

Geplaatst

Voor mij is de cryp's tp echt nog iets nieuws... Ik moet me als het goed is volgende maand als ik ongi word aanmelden, hoop zo dat ik dan

ook meteen mag.. ipv een nog een maand wachten..... Babii hoeveel Eskimo Tp heb je gehad? was dit je eerste mislukte? en mocht je meteen door voor de volgende? hoe gaat dat?

Geplaatst

Haha Babii, ik moet ook wel om je lachen hoor...... Je bent lekker bezig. Maarehh.... super dat je bms goed is en dat er een eisprong op komst is! Nu hard duimen dat de cryo goed ontdooit. ERG spannend allemaal!!! Als het mag lukken, is dan je uitgerekende datum 23 nov?

Gelukkig liep de punctie niet uit, was erg mooi op tijd juist! Dus dat zullen ze wel ingehaald hebben. Of misschien tussendoor wel iemand uitgevallen. We hoopten heel erg op dezelfde arts als de vorige 2 keren maar 't was vandaag dr C. Ook een erg aardige en kundige vrouw.

Helaas hadden ze de hele ochtend al problemen met het echo-scherm (de tv die ophangt) en precies toen de punctie begon viel het beeld weg, dus we hebben niet kunnen meekijken. Naast de 4 grote follikels, zaten er toch ook nog 2 kleinere rechts, en zelfs ook 1 kleine links. Na flink prikken en porren, wat wel weer behoorlijk heftig was (gelukkig weer extra pijnstilling via een infuus gekregen), was de punctie vrij vlot voorbij. Nog een poos blijven liggen omdat ik erg duizelig werd toen ik wilde opstaan maar daarna ging het wel oké. En GELUKKIG: ze hebben 4 eicellen kunnen vinden. Uit de 3 kleinere follikels is dus waarschijnlijk niets gekomen maar daar hadden we al rekening mee gehouden, zijn juist erg blij dat de rest wel wat opgeleverd heeft!!!!!

O ja, alleen.... we hadden op het contract aangegeven dat we nu 2 embryo's willen laten terugplaatsen. Maar nu zeiden ze ineens dat het lab dit nog zou gaan bekijken omdat er na de vorige poging wel een zwangerschap was ontstaan en ze dan 'opnieuw' beginnen te tellen? We hebben aangegeven dat we heel graag 2 embryo's willen terugplaatsen als er 2 goed genoeg zijn, zeker als er niets is dat goed genoeg is om in te vriezen (zoals de vorige keren, dus daar gaan we nu ook maar vanuit). Nou ja, nu nog maar niet druk om maken, eerst maar hopen en bidden en duimen dat er bevruchtingen ontstaan en dat de celdeling goed gaat en dan zien we wel weer verder als het lab donderdagochtend belt.

Bedankt voor het meeleven meiden!

Esther, succes bij het gesprek overmorgen, hoop voor jullie dat jullie over 3 weken weer mogen starten!!!!!!!

Marielle, je banner is erg blauw hoor, vind je 't zelf mintgroen? Misschien in dat geval wat kleurenblindheid.... of een computerscherm dat de kleuren anders weergeeft?

Heeft iemand nog wel eens iets van Nano gehoord of gelezen? Ben zo benieuwd hoe het met haar is, sinds de miskraam......... hoop maar dat het een beetje gaat met haar.

Liefs Dee

Geplaatst

@ Dee, wat super dat er 4 prachtige eitjes zijn gevonden,

Bij mij is er ook wat misgegaan qua communicatie, best vaak al hoor! Hoop dat jullie er alsnog 2 teruggeplaatst krijgen!

Balen joh dat het echo beeld weg viel zeg!

Wat betreft bevaldatum: nu je het zegt haha! Het is de 23e, vergeet steeds dat mijn embryo al 3 dgn oud is! Jasmijn is van de 26e.

@ mijnbaby, helaas heb ik tussen punctie, terugplaatsing en menstruatie verplicht een maand rust moeten hebben.

Dit ben je dan ookl verplicht in het umcu!

Toen mijn eerste cryo poging was mislukt (dit was de eerste, tweede komt er nu aan), toen moest ik geen rust nemen, maar omdat ik een kunstmatige cyclus had, moest ik wachten op een belafspraak met de arts :-).

Deze dame voelt van tevoren al of het raak is en had 4 dgn voor testdatum gebeld dat ik ongi was geworden (een leugen, maar weet hoelang je anders moet wachten op een belafspraak). Die woensdag werd ik gebeld en was toen net 2 dgn ongi!

Omdat men het in natuurlijke cyclus wilde proberen, maakte het niets uit en kon ik door.

De arts zei dat je alleen tussen cryo pogingen evaluaties houdt, als je een kunstmatige cyclus hebt gehad.

Als het natuurlijk was, mocht je direct door... Maar weet niet of het voor iedereen geldt. Is dus pas mijn tweede cryo poging en had 7 embryo's.

Had 11 eitjes zitten door het stimuleren, na punctie waren ze alle 11 bruikbaar. 10 zijn er bevrucht geraakt, waarvan 7 prachtig waren. De overige 3 zijn dus vernietigd.

1 is er teruggeplaatst op 14 november (dag dat wij ons kindje verloren in 2006). 28 november ongesteld.

Maand rust...

16 december start kunstmatige cyclus, 1 februai pas een terugplaatsing.14 februari ongesteld en mocht door na een belafspraak (volgens mij de 22e).

Had dus 6 cryo's en 1 verse, in totaal 7 top embryo's.

Nu dus nog 5 over :-). Straks dus 4 haha.

Bij ons ben ik het probleem en niet de man..

Geplaatst

Dee, netjes hoor 4 eicellen, hopelijk worden ze alle 4 bevrucht!! Waarschijnlijk geeft mijn scherm de kleuren een beetje afwijkend weer, zal zo eens op de pc van mijn lief checken, laatst toen ik een lijstje wilde bijwerken in het juni-topic, koos ik dezelfde kleur donkerblauw als waar de rest meegeschreven was en het werd veel lichter, dus zal wel aan mijn pc liggen dan.

Geplaatst

Babii thnx voor je uitleg... het is voor mij helemaal nieuw... wij mogen bellen als ik ongesteld word hopen dat er meteen plek is.

en ik niet nog een maand moet wachten :(

Wat fijn dat jullie zoveel eskimootjes hebben... elke kans is een kans.... Hoop dat het gauw raak is voor jullie!

Geplaatst

Over het algemeen hoef je niet te wachten hoor. Pin me er niet op vast, maar dat is mijn ervaring!

Ja, is super dat we er zoveel hebben, al hebben ze nog steeds niet gedaan wat ze zouden moeten doen! Maar elke kans is er inderdaad 1 :-). Maar het is wel frustrerend als je baarmoederslijmvlies niet voldoende wordt opgebouwd ;-)

Geplaatst

Ik ben benieuwd hoe dat bij mij gaat lopen?? ik was er van overtuigd dat ik de TP met med moest doen...

en tijdens de intake zegt de arts ineens nee hoor je doet hem in eigen cyclus.. helemaal superrr... maar wel spannend...

Geplaatst

@babii, ohja wat stom je zusje was al bevallen hahaha.........maar joh niet druk maken om speciale data. Mijn man is geboren op zijn moeders verjaardag.

En misschien kom ik met mijn uitgerekende datum wel uit op de verjaardag van mijn neefje of mijn broer, de natuur gaat zijn eigen gang.

@Dee, wat fijn dat er 4 eicellen gevonden zijn! Ik ben ook geholpen door dr. C., hopelijk brengt ze net zoveel geluk bij mij als bij jou, al had ze mij wel een slagaderlijke bloeding bezorgd maar verder wel goed gedaan. Ook vervelend van het echo-scherm. Wat raar zeg die telling, het is toch gewoon weer een nieuwe poging? Nu duimen draaien tot donderdagochtend!!!

Nee heb niets van Nano gehoord, ben ook wel benieuwd hoe het met haar gaat.

@Esther succes morgen!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

Dee, gefeliciteerd meis met de mooie opbrengst! Nu lekker rustig aan doen en goed herstellen, zodat je donderdag klaar bent voor een mooie TP! Hoop dat ze je er toch twee laten terugplaatsen, de verzekering telt tenslotte ook niet opnieuw (althans, onze verzekering telt vanaf 22 weken geloof ik pas opnieuw) dus waarom zou het UMC het dan wel doen? Raar verhaal van ze. Heb het contract niet voor ogen, misschien staat het daar wel in... Maar dan nog, die embryos zijn nu eenmaal gekweekt (hopen we natuurlijk he, we blijven positief!) en of ze er nu 1 of 2 in het slangetje opzuigen op jullie verzoek, lijkt mij niet zo'n issue toch?

In ieder geval heel veel succes!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Tijdje geleden geweest dat ik hier wat heb geschreven. Gebeurde niet zo veel bij mij behalve wachten wachten en nog eens wachten... Heb ondertussen wel mee zitten lezen hier en mee zitten duimen voor jullie... Wij hebben volgende week woensdag een afspraak bij de uroloog en ik wil dan eigenlijk ff langs de afdeling lopen om te vragen of er al testresultaten binnen zijn... Zal nog te vroeg zijn voor de uitslag van het chromosoomonderzoek, maar andere dingen weten ze misschien wel al...

Dus na bijna 2 maanden weer terug naar het umcu...

Dee- fijn om te lezen dat je je punctie achter de rug hebt! Op naar een mooie terug plaatsing! Spannend hoor!

EDR- ook jij dalijk weer verder? Spannend! Ik hoop ook voor jou dat dit m dan gaat worden!

Babii - mooie ontwikkelingen bij jou lees ik? Hopelijk een goed gevoel bij deze terug plaatsing!

En fijn te zien dat de zwangerschapskalenders hier allemaal lekker verder aan het tikken zijn meiden!

Liefs, Ink

Geplaatst

Hai Ink...idd een tijdje geleden! Rot als je niks anders kunt dan wachten of niet? Hoop voor jullie dat jullie binnenkort kunnen gaan starten!

Geplaatst

Esther - Ben inderdaad niet zo van het wachten, maar ja helaas weinig keus zoals jullie bekend voor zal komen... Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat zijn straks! En allereerst natuurlijk hopen dat er geen gekke dingen uit de onderzoeken gaan komen... Lees jij in april waarschijnlijk weer start? Zitten we misschien tegelijk op de bank?! Haha, klinkt voor mij nog erg onwerkelijk / onbereikbaar hoor moet ik zeggen! Eindelijk s een keer op die bank te komen!

Geplaatst

Morgen hebben we een evaluatiegesprek en ik hoop dat ik over drie weken kan starten met het korte protocol! Dus dat zou betekenen dat ik idd in april weer op de bank zit!

Kan me voorstellen dat die bank een onwerkelijk vooruitzicht is voor je hoor! Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem wel zat ben zo langzamerhand ha ha!

En ja, alles in de mmm duurt veeeeelste lang!

Geplaatst

Ja, dat kan ik me voorstellen! Ik hoop dat het een 9 maanden bank voor je gaat worden! Of liever dan een sofa, anders krijg je van die zere billen!!!

Je zult me dan voor zijn met het korte protocol, dus dan kan je de bank vast voorverwarmen :-). Ik denk dat als alles goed gaat, wij in april mogen starten en dan begin mei ergens op de bank mogen gaan zitten...

Geplaatst

Ik ga hem voor je voorverwarmen hoor! Komt helemaal goed!

ennuh...ik schuif door naar die 9 maanden bank en dan kun jij me daar ook volgen!

Geplaatst

Klinkt goed! Deal! Succes morgen met je gesprek in ieder geval vast - ik moet maar s wat gaan doen hier ipv achter internet blijven plakken! Fijne dag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden