Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dee en Roossie, bedankt voor de felicitaties! En Rossie, een meisje, wat leuk zeg!! Wij weten het nog steeds niet, hahaha!!

Mijnbaby, super!!! Je kan beginnen!!

Geplaatst

NEEEEEEEEEEEE DEE! DAT MEEN JE NIET! POTVERDORIE LIEVERD TOCH!!! IK HEB HIER GEEN WOORDEN VOOR!!!

Ik typte dit even in hoofdletters, omdat het ook echt schreeuwend was bedoeld, wat vreselijk!!!

Geplaatst

Ach Dee, wat enorm verdrietig nou!! Zo ging het in augustus bij mij ook, bah!! Zo oneerlijk, word je eerst blij gemaakt en dan alsnog teleurgesteld, kan hier zo boos om worden!!

Meis, ik wens je heel veel sterkte en in ieder geval de kracht om door te gaan, dikke knuffel!!

Geplaatst

Oh Dee wat een verdriet weer zeg. Zo oneerlijk dat je dan toch positief test terwijl de embryo TOCH niet blijft plakken.

Veel sterkte hoor want dit is wel weer heel erg moeilijk voor jullie.

Geplaatst

Hè getsie nee zeg Dee!!!!! Zit hier met kippenvel voor je meid! Zo oneerlijk - eerst voorzichtig blij en nu dan toch weer de teleurstelling... Heel veel sterkte weer met dit nieuws een plaatsje geven... voor wat het waard is, weet dat er aan je gedacht wordt!

Geplaatst

dee wat verdrietig. Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen. Kan me denk ik niet eens voorstellen hoe het moet voelen voor jullie. Ik wil jullie wel heel veel sterkte en kracht toewensen!

Geplaatst

@Dee ohneeeeee meis wat ontzettend naar voor jullie wat een diepe teleurstelling! Hele dikke knuffel en heel veel sterkte en kracht om dit te verwerken. XXX

Liefs Roossie

Geplaatst

Thanks meiden. Heb ff niet zoveel puf om te schrijven, jullie lieve woorden doen me goed.

Heb dinsdag een telefonische afspraak met de gyn.

Komende week voor een aantal van jullie weer een begin van het traject, succes alvast!

Pien: welkom!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb het lijstje weer eens opgeduikeld, was al ver weg gezakt. Meteen even mezelf aangepast:

ZWANGER:

• Boogie - Zwanger, uitgerekend 11-05-2011, 1e kind

• Jem - Zwanger, uitgerekend 12-07-2011, 2e kind

• Meertje - Zwanger, uitgerekend 03-06-2011, 1e 2 kinderen

• Mariëlle/Ralletje - Zwanger, uitgerekend 28-06-2011, 2e kind

• Roossie - Zwanger, uitgerekend 01-08-2011, 1e kind

SITTING, WAITING, WISHING:

• Ink - wachten op onderzoekuitslagen oorzaak slecht zaad / 9 maart uroloog

• Esther -26 maart start icsi 6

• Babii – 6 maart TP 8 cellig cryo, 1e IVF, 3e TP.

• Kaartje - 4 mei intakegesprek Dusseldorf voor ronde 4

• Mijnbaby - In afwachting van me rooie duivels en dan aanmelden!!

• Nano -

• Dee - Deze cyclus afwachten, dan aanmelden voor cryo tp

Vandaag contact gehad met de gyn. Ze adviseerde deze cyclus nog niet voor de cryo te gaan, zodat m'n lijf even kan bijkomen. Als ik weer ongesteld ben (ben er nu bijna vanaf hoop ik.... Kaartje: was idd zoveel bloedverlies dat het wel zeker was....) dan moet ik bellen voor een fm op dag 9. Ze hadden nog info opgestuurd over de Antarctica Trial (weet nog dat iemand van jullie er ook eens over schreef) maar daar gaan we niet aan meedoen, Progynova en endo lijkt me geen goede combi en bovendien is dit onze laatste vergoede poging en zijn onze 2 cryo's ons zeer kostbaar, dus liever geen risico's (al weet je natuurlijk nooit hoe iets uitpakt, maar goed, 't is een gevoelskwestie).

Babii en Mijnbaby, jullie zijn deze week weer in de race met jullie cryo-pogingen! Succes!!!!!!!!

Pien, zet jij jezelf ook op het lijstje? (als je wilt hoor)

Esther, 26 maart komt al dichterbij. Hoe gaat het nu met je? Ik hoop zo voor je dat je alweer wat moed en positiviteit hebt kunnen hervinden.... Heb je nog naar de affirmatie geluisterd? (als je 't niks vindt mag je dat ook zeggen hoor ;-) )

Babii: heb jij m nog afgeluisterd? Leuk dat het je aansprak! Vind het voor jouw situatie idd ook wel wat, overtuiging vinden en proberen vast te houden (want kan me voorstellen dat het lastig is), ik hoop dat het je helpt! Heb zelf de afgelopen week niet geluisterd, was er ff helemaal klaar mee, maar binnenkort toch maar weer proberen...

Kaartje, hoe gaat het bij jou met wachten..... duurt het lang of vermaak je jezelf wel in de tussentijd?

Liefs, Dee

Geplaatst

@ Dee,

Hoe gaat het nu met jouw? Hoe voel je je? Het voelt voor jouw misschien nu ook wel goed even een break? Mijn gyn noemde het traject een emotionele achtbaan. Verdriet (omdat je in het traject zit) onzekerheid (wachtweken) blijheid (positieve test) verdriet (miskraam). Zo voelt het ook echt. Je hebt totaal geen controle en dat vond ik zo vreselijk. Ik vind dat filmpje ook nog altijd zo mooi: http://www.tearsandhope.com/ Tranen met tuiten huil ik dan omdat het echt is hoe je je soms voelt!

Veel sterkte nog hoor zodat je straks hopelijk vol goede moed met jullie cryo's kunt beginnen.

Geplaatst

Dee, wachten duurt altijd lang ;-). Toch vind ik zo'n tijd ertussen ook nooit zo erg. Erg fijn om even geen hormonen te prikken en zo. Hoef nu even nergens over na te denken. 4 mei de intake in Dusseldorf en dan hopelijk in mei/juni ronde 4. Heb er nu nog niet zo'n zin in. Straks als het bijna mei is wel weer hoor, maar nu hoef ik niks en ben ik er ook veel minder mee bezig merk ik. Wel even lekker.

Wil het ZH nog dingen veranderen bij jullie cryopoging straks? Andere medicatie om het een en ander te ondersteunen of zo? Of vinden ze dat nu nog niet zinvol?

Geplaatst

Dee voor je het weet zit je weer in de race... ( wachten duurt altijd lang :( )

Wij hebben vrijdag een echo op cyclus dag 10 spannend..... spannend...

babii jij morgen toch? spannend meid!

Geplaatst

ZWANGER:

• Boogie - Zwanger, uitgerekend 11-05-2011, 1e kind

• Jem - Zwanger, uitgerekend 12-07-2011, 2e kind

• Meertje - Zwanger, uitgerekend 03-06-2011, 1e 2 kinderen

• Mariëlle/Ralletje - Zwanger, uitgerekend 28-06-2011, 2e kind

• Roossie - Zwanger, uitgerekend 01-08-2011, 1e kind

SITTING, WAITING, WISHING:

• Ink - wachten op onderzoekuitslagen oorzaak slecht zaad / 9 maart uroloog

• Esther -26 maart start icsi 6

• Babii – 26 maart 2e FM, 1e IVF, 4e TP.

• Kaartje - 4 mei intakegesprek Dusseldorf voor ronde 4

• Mijnbaby - In afwachting van me rooie duivels en dan aanmelden!!

• Nano -

• Dee - Deze cyclus afwachten, dan aanmelden voor cryo tp

@ Dee, persoonlijk vind ik het ook erg verstandig om deze cyclus even te laten rusten voor wat het is. Hoe moeilijk het is, want je wil (denk ik) graag door en het liefst z.s.m.

Heb zelf ook niet mee gedaan aan die Trial, omdat mijn eskimootjes, ons ook erg kostbaar zijn ondanks dat er gewoon goede semen zijn. Het is nog altijd een trial en dat biedt geen garantie en met de oude methode is m.i. meer bekend, dus ik doe het gewoon via de oude methode hihi.

Snap dat jij niet hebt geluisterd naar het bandje, het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt L. Ik heb hem wel afgeluisterd en doe er nu ademhalingsoefeningen vanuit acupunctuur erbij. Merk dat ik sneller in slaap kom en echt heel rustig ben. Heb mijn bms losgelaten en wacht het allemaal af.

@ all,

Vandaag had ik inderdaad mijn eerste FM van deze cyclus (CD10). Had een erg lieve arts (jong en nieuw volgens mij) dokter B. Fijne vrouw die goed kan luisteren!

Ze nam de tijd om mijn vragen te beantwoorden en heeft de meting gedaan. Ze zegt: je bms is 6 mm, ik zeg wat??? Ben natuurlijk begonnen met acupunctuur dus ik dacht WOOW! Toch even gevraagd of ze goed wilde inzoomen en toen kwamen we helaas op 4.8 mm uit. Ze rond het af naar 5 mm en dat is wel wat ik normaliter rond de eisprong heb.

Mijn eitje was 10.2 mm en moet nog even doorgroeien. Wist overigens al dat er een eitje groeide, want had vreselijke groeikrampen de afgelopen dagen, maar heb het gelaten voor wat het is! Heb simpelweg geen tarwekiemolie geslikt, helemaal niks, heerlijk die rust!

Heb het met haar nog gehad over de dikte van mijn bms en ze zegt: hou op met fora lezen, je moet daar echt heel erg mee ophouden nu! 7 mm is het gemiddelde wat ziekenhuizen aanhouden over alle vrouwen. Dat uw slijmvlies 5 mm is, zegt niets over niet zwanger worden. We hebben er zat mee zwanger zien worden en zodra het embryo innestelt (mevrouw die is dan 0.1 mm, kleiner als een pennenstipje dus past prima in 5 mm) maakt het HCG aan en wordt het nog dikker.

Verder zien wij dat uw bms gewoon naarmate de cyclus vordert, zich goed opbouwt. Uw hormonen zijn ook goed, dus u moet die dikte echt gaan loslaten. Het kan mevrouw, maar het embryo moet ook willen. Dat was echt het punt dat ik dacht: loslaten, inderdaad!

Maar moet wel zeggen dat ik blij ben met de 5 mm voor wat hij nu is. Ik vroeg of ik mijn eigen doktersrecept mocht gebruiken en ze zei: tsjah, het mag van mij, het eitje groeit wel door (hij was dominant volgens haar), maar die ene mm maakt niets uit hoor mevrouw. Ik zeg, voor mijn gevoel wel, dus ze zei: dan mag u vanaf vanavond 1 pil Progynova bijslikken en dat gaan we doen. Nu hoop ik alleen dat ik het eitje niet blokkeer, maar dat is niet zo volgens haar. Trust your body! Ons eskimootje gaat het worden deze ronde, dat moet!

Haha, nee hoor, moet zo denken van de acupuncturist en doe dat ook.

Liefs

Geplaatst

Nah, zo mooi is het niet ;-). Het is nog altijd niet de dikte die ik wil en de meeste vrouwen hebben, maar ach. So be it.

Moet niet vrijdag, maar zaterdag ;-).

Geplaatst

Op cyclusdag zie je meestal nog niet veel hoor, mits je altijd een cyclus hebt met een eisprong op CD14. Ze kunnen helaas aan de hand van je ei niet zeggen wanneer je een TP hebt hoor. Vorige keer was hij bij mij 4 dagen lang 10 mm, 5e dag 12 mm en 2 dagen later ineens 16. Dat verschilt echt vreselijk hahaha.

Ach, maak me totaal niet druk om het bms, maar hoop wel dat hij in ieder geval 6 mm wordt. En ik hoop nog mer dat ons moppie eens gaat innestelen!

Geplaatst

Hihi, op cyclusdag 10 zit er meestal een super klein eitje.... Maar inderdaad, op je af laten komen is het beste hoor! Ieder lichaam reageert weer anders :).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden