Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Naomi en Mirjan

heel veel sterkte, het is zo flink klote !!!

Mirjan, was nog wel zo bijzonder de tp op jullie trouwdag

liefs

Babeth

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Minoes,

Ik dacht even dat jij ook mocht testen vandaag, want je staat ook op de lijst van de testers. Maar ik begrijp nu dat je vandaag voor de 1e echo bent geweest. In iedergeval goed om te lezen dat het goed gaat met je eitjes. Is het misschien niet een idee om je aan te sluiten bij WIE START ER OOK IN JUNI?

Groetjes Guusje

Geplaatst

Ik heb ook het verlossende telefoontje gehad.....ik ben zwanger!!!!!!!!!!!!! Phoe wat onwerkelijk zeg!!! Ik voel nog steeds niks! Geen syptomen. Volgende week krijg ik nog een keer een bloedtest. De waarde was heel netjes, ergens in de 200 kan dat?? Ik ben het alweer vergeten door de opwinding!

Ik wens alle bij wie het niet gelukt is heeeeeeeel veel sterkte!

Ik beself ook heel goed dat dit uitzonderlijk is en dat wij echt gezegend zijn dat het bij de 1e poging al raak is!!

Geplaatst

Rain, een welgemeende proficiat, HCG boven de 200, das goed hé. Op welke wd ben jij vandaag? Ik heb 51HCG op wd11, maar ik mmoet nog wachten op een duidelijk antwoord, ik mag pas 11/06 terug voor BN.

Dilithium,

Jammer meid, ik had graag ook van jou goed nieuws gehoord vandaag. Sterkte bij het verwerken hiervan en ik hoop dat je vlug de moed vind om nieuwe poging te starten. Hou je goed.

Geplaatst

@ object,

Ik heb bij mijn vorige poging ook pregnyl gespoten en die was 3 dagen van te voren voordat ik bloed ging prikken en daar gaf hij maar een hcg van 16 aan , dus zie ik het best positief in voor je.

De keer ervoor ook met maar 3 dagen ertussen, de eerste bloedtest 21 en de tweede 16.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes suus

Geplaatst

Wachtbankoverzicht Juni 2010:whistling_girl:

Lindada: TP 17-5-2010, 2 emmies, testen 01-06-2010

Liesbethb: TP 18-5-2010, 1 emmy, testen 02-06-2010

Norwegian-Sky: TP 20-5-2010, 1 emmy, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Meisje81: TP 20-5-2010, 2 emmies, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Rubster: TP 20-05-2010, ? emmie, testen 03-06-2010

Naomi28: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Dilithium: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Rain28: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Michele77: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Edenal: ovulatie 21-5-2010, testen: 04-06-2010

Mirjan: TP 21-5-2010, 2 emmy, testen: 04-06-2010

Object: TP 24-05-2010, 1 emmy, testen 04-06-2010

Moos: TP 25-05-2010, 1 emmy, testen 08-06-2010

Jessi: TP 28-05, 1 emmy, testen 10-06-2010

Tess: TP 27-05-2010, 1 TOP emmy, testen 11-06-2010

Doortje: 28-05-2010 ,IUI nr 4, testen 12-06-2010

Miepie80 : TP 30-05-2010, 1 emmie, testen 14-06-2010

Kriskras: IUI(3) 01-06-2010, testen 15-06-2010

MommySoonIHope: TP 02-06-2010, 2 emmy, testen 16-06-2010

hope hope: IUI(7) na 6 iui's en 2 ivf, 03-06-2010, testen 18-06-2010

Heey Rain, ik heb je GROEN gemaakt. Gefeliciteerd meid!!!! Nu kan ik jou mooi vragen naar hoe je je voelt. Ik heb geen idee wat ik moet voelen... Nou geniet ervan!!!

Tess

Geplaatst

Dilithium, heel veel sterkte meid!!!! wat een grote domper, mag je / wil je nog doorgaan? ik hoop het!

Rain, Proficiat!!! op naar de eerste echo, spannend hooor, geniet ervan he!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Wachtbankoverzicht Juni 2010:whistling_girl:

Lindada: TP 17-5-2010, 2 emmies, testen 01-06-2010

Liesbethb: TP 18-5-2010, 1 emmy, testen 02-06-2010

Norwegian-Sky: TP 20-5-2010, 1 emmy, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Meisje81: TP 20-5-2010, 2 emmies, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Rubster: TP 20-05-2010, ? emmie, testen 03-06-2010

Naomi28: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Dilithium: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Rain28: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Michele77: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Edenal: ovulatie 21-5-2010, testen: 04-06-2010

Mirjan: TP 21-5-2010, 2 emmy, testen: 04-06-2010

Object: TP 24-05-2010, 1 emmy, testen 04-06-2010

Moos: TP 25-05-2010, 1 emmy, testen 08-06-2010

Jessi: TP 28-05, 1 emmy, testen 10-06-2010

Tess: TP 27-05-2010, 1 TOP emmy, testen 11-06-2010

Doortje: 28-05-2010 ,IUI nr 4, testen 12-06-2010

Miepie80 : TP 30-05-2010, 1 emmie, testen 14-06-2010

Kriskras: IUI(3) 01-06-2010, testen 15-06-2010

MommySoonIHope: TP 02-06-2010, 2 emmy, testen 16-06-2010

hope hope: IUI(7) na 6 iui's en 2 ivf, 03-06-2010, testen 18-06-2010

Hoi meiden, nou jullie zien het al: niet zwanger :sad:

Vorig weekend had ik bruinverlies en daarna roze verlies (WD8) dus ik had heel erg veel hoop gekregen. Totdat mijn ongesteldheid maandagavond genadeloos toesloeg...

Vanochtend getest, vanmiddag gebeld met uitslag: niet zwanger. Wel HCG=6 dus moet volgende week nog een keer testen. Emmy blijkbaar toch even gezeten, maar niet gebleven....

Wel 6 cryo's, weet niet hoe ingevroren, horen we volgende week. Ben bang dat we pas augustus weer aan de beurt zijn ivm onze vakantie in juli. Nou ja, we horen het volgende week wel.

Voor alle meiden die gelukkig wel zwanger zijn: van harte gefeliciteerd!!!!!

Voor alle meiden die helaas niet zwanger zijn: heel veel sterkte en misschien tot ziens bij het cryo-forum

Voor alle meiden die nog moeten testen: heel veel succes met wachten!

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties!

En Tess bedankt dat je me groen gemaakt hebt! En ik kan je dus geruststellen, ik voel NIKS!!!! Ik was echt heel negatief de afgelopen dagen. Het enige positieve teken was dat ik geen bloed of bruinverlies had! Vandaag zijn mijn borsten ietsje gevoeliger geworden....maar ik heb de afgelopen nacht nog gewoon op mijn buik geslapen! Je wilt een soort bevestiging met kwaaltjes maar daarvoor is het gewoon nog te vroeg!

Geplaatst
Bedankt voor de felicitaties!

En Tess bedankt dat je me groen gemaakt hebt! En ik kan je dus geruststellen, ik voel NIKS!!!! Ik was echt heel negatief de afgelopen dagen. Het enige positieve teken was dat ik geen bloed of bruinverlies had! Vandaag zijn mijn borsten ietsje gevoeliger geworden....maar ik heb de afgelopen nacht nog gewoon op mijn buik geslapen! Je wilt een soort bevestiging met kwaaltjes maar daarvoor is het gewoon nog te vroeg!

Iemand groen maken is natuurlijk altijd leuk!

Bedankt voor je geruststellend bericht...

Ik moet nog een week wachten, maar voel me verder SUPER goed eigenlijk. Maar ben bang dat ik me komende week wel wat banger en onzekerder zal voelen.

Tess

Geplaatst

Hallo dames

@ Wish, toch bedankt! Hoe gaat het met jou? Wanneer volgende echo

@ Babeth, super die gebruiksaanwijzing, die had ik allang weggegooid, dacht die heb ik toch niet meer nodig! Ziekenhuis zegt maandag weer testen, en kijken of de streep duidelijker wordt. Wat voor kleur moet die eigenlijk zijn? Voor jou gaat het nu ook opschieten..... spannend! Succes!

@ Object, we zitten dus eigenlijk in hetzelfde schuitje. Ik weet alleen de hoogte van mijn HCG niet, mijn zieknhuis prikt geen bloed. Vanaf nu dus iedere dag testen, en kijken of het streepje donkerder wordt! Ons geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld! We blijven positief, we mogen ons vast volgende week allebei groen maken!

@ Mirjan, wat zonde! Veel sterkte met de verwerking, en veel moed en kracht voor de volgende ronde!

@ Mart, mijn ziekenhuis prikt geen bloed, moet maandag nog een keer testen! Maar zoals jullie hier zeggen, geen bloed geeft moed! Jij start binnekort ook weer? Succes!

@ Goofy, Hoe gaat het met jou? Vind het zo'n heftig verhaal! Je hoort ook weleens dat ze zaadcellen operatief uit een lichaam halen, of met een naald via de balzak! Is dat geen optie voor jullie? Het ziekenhuis zal jullie daar wel van op de hoogte brengen. Ik heb in ieder geval verhalen gehoor, over geen levende zaadcellen die wel leven in de balzak! Sterkte en succes!

@ Rain, GEFELICITEERD!!!!!!!! Ik hoop dat ik me maandag ook groen kan maken! Nu op naar de echo!

@ Dilithium, wat zonde! Heel veel sterkte meis! Veel succes met de volgende (cryo?) poging

@ Michelle, ook voor jou balen zeg! Ik hoop ook dat jullie wens snel uit zal komen!

@ Tess, ik voelde ook bijna niets, dus wie weet goed teken?? Ik duim voor je!

Voor mij..... vanaf nu dus maar elke dag testen.... en dan hopen dat ik me binnenkort toch groen kan kleuren, er staat alweer genoeg rood op!

Voor alle anderen wachtenden..... succes toi toi toi!

Liefs Alice

Geplaatst
Hallo Alice

wat een onzekerheid, ik heb begrepen dat toegediende Pregnyl per 24 uur halveert, ik weet even neit hoeveel je gespoten hebt op 28-5? en had he daarvoor ook nog gespoten?

zie de bijsluiter van de Pregnyl, hierin staat dat deze tot 10 dagen na toediening een foutpositieve test kan geven.

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h00104.pdf

Maar als je komende dagen opnieuw gata testen en deze strepen worden donkerder...dan zou het weleens raak kunnen zijn!!!

sterkte meid!!

groetjes

Babeth

Sorry Babeth, was nog de helft van je varegn vergeten te beantwoorden!

Heb 22-5, 25-5 en 28-5 1500 IE pregnyl gespoten!

Ik ga gewoon komende dagen testen, en kijken of de streep donkerder wordt!

Bedankt voor het meedenken!

Geplaatst

@ Goofy, Hoe gaat het met jou? Vind het zo'n heftig verhaal! Je hoort ook weleens dat ze zaadcellen operatief uit een lichaam halen, of met een naald via de balzak! Is dat geen optie voor jullie? Het ziekenhuis zal jullie daar wel van op de hoogte brengen. Ik heb in ieder geval verhalen gehoor, over geen levende zaadcellen die wel leven in de balzak! Sterkte en succes!

Goofy

dat wat Alice bedoelt het een Tese ingreep, dan halen ze inderdaad weefsel uit de teelbal. er is ook nog Mesa-Pesa maar dat is alleen zinvol als er geen zaad gevonden wordt vanwege een obstructie.

(bv. ontbreken van de zaadleiders)

De Tese wordt overigens alleen in het Radboud gedaan en in het AMC.

Mogelijk is een zoek-icsi nog iets voor jullie.

Ik wil je in ieder geval een hart onder de riem steken, wij werden direct doorverwezen voor Tese icm. Icsi, vanwege 0 zaadcellen (in totaal een keer of 8 onderzocht), Radboud was het volgende station, wij kozen voor UZ Brussel vanwege de vele jaren ervaring op dit gebied. Bij de intake vonden zij wel zaad, is direct ingevroren, tevens bij de 2 daarop volgende behandlingen ook gewoon zaad gevonden...Tese niet nodig!

sorry, een beetje off-topic maar ik wilde het je graag laten weten, jullie zitten natuurlijk met zoveel vragen.

sterkte!

groetjes

Babeth

Geplaatst

De PESA is met een naald uit de teelbal, maar de TESE is een hapje uit de zaadbal. Mijn vriend heeft die operatie dus ook ondergaan, maar helaas zonder enig resultaat... Er zaten niet eens meer stamcellen! Voor ons was dus de keuze verder met donor of nooit een kindje samen.

Maar gelukkig hoor ik ook veel succesverhalen over TESE! De reden dat het bij mijn vriend is mislukt is omdat hij een erfelijke aandoening heeft (Y-deletie) de kans van slagen was dus al heel klein.

Mijn wereld storte in toen ik hoorde dat de TESE was mislukt....maar we moeten verder en nu zien we weeer lichtpuntjes en kijken we uit naar het kindje wat wij samen mogen opvoeden en samen van mogen houden!

Geplaatst

hai Kriskas

Kan me voorstellen dat jullie wereld op dat moment instortte.. toen wij net het nieuws kregewn dat misschien Tese iets kon zijn toen werd er ook donorzaad genoemd, mijn man stond er wel voor open, ikke niet op dat moment. (was wel apart om te ervaren)

Ik wilde eerst verder kijken(2nd opinion), en pas dan KID overwegen, maar goed het liep anders.

We hadden afgesproken als de Tese niet zou lukken om dan op donorzaad over te gaan. Maar bij mijn man is ook geen oorzaak gevonden, er is chromosomenonderzoek gedaan en hormonaal was ook alles goed.

Fijn dat jullie inmiddels met de IUI bezig zijn!

succes

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hey meiden,

Even een felicitatie voor de meiden die pos getest hebben.

Sterkte voor de neg getestte!

Ik heb het vandaag erg rustig aangedaan. Ben wat beurs van de punctie. Mijn gevoel gaat van verdrietig naar positief. De deur is nog niet helemaal dichtgegooit voor onze neus. We gaan ervoor. 14.06 hebben we een vervolgafspraak met de behandelend gyn. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben. Ik heb iig een boel vragen opgeschreven.

Wij zijn op de hoogte van een Tese/Mesa/Pesa. Dus meiden bedankt dat jullie meedenken. Ik heb hier heel veel aan! Thanxxxxxxxxx.

Succes en sterkte allemaal,

XXXXX

Goofy

Geplaatst

Voor diegene die zwanger zijn

:yah: :woohoo::yah:

En een hele dikke knuffel voor diegene die de ontzettend grote teleurstelling moeten gaan verwerken!!!

Geplaatst

Ik heb vandaag de laatste echo gehad, geen Fm meer voor mij.

9 juni mogen we naar Genk bellen en hopelijk horen we dan hoe laat we op 10 juni aanwezig moeten zijn voor de tp.

Nu maar hopen en duimen dat de cryo goed ontdooid.

Geplaatst

@wish: Ik hoop en duim voor je hoor!! Vreselijk die wachtdagen hé!

@kriskras: Heel veel succes gewenst!

@alle positief testers: Van harte! het is jullie gegund!Jullie zorgen voor hoop voor de wachtenden.

@alle neg. testers: Sterkte gewenst.

Geplaatst

@Kris kras, hoe werkt het eigenlijk met zo'n donor? Ken niemand die dat doet! En ben er benieuwd naar! Heel veel succes in ieder, geval hoop dat het raak is deze keer!

@Goofy, heel veel succes, wat er ook allemaal uit gaat komen! Er kan gelukkig tegenwoordig heel veel!

@ Wish, spannend nu dus voor jullie! Ik duim heel hard voor jullie!

Vanochtend weer een testje gedaan, de teststreep lijkt iets donkerder, lichter is hij zeker niet in ieder geval! Das een goed teken dus!

Wat voor kleur was die teststreep eigenlijk bij jullie?????? Dezelfde kleur als de controle streep of ook lichter?

Morgen weer een testje!

Groetje Alice

Geplaatst

Rain, wat een geweldig nieuws!!!!! Ik ben super blij voor je en je man. Echt geweldig. GEFELICITEERD !!!!

Voor de meiden die geen goed nieuws kregen, heel veel sterkte.

De wachters, succes!!!

Liefs Guusje

Geplaatst

Alice,

Pffff, wat een toestand he.

Je bent nu onderhand echt toe aan meer duidelijkheid.

Hoop dat je zwanger bent en dat die streep morgen nog donkerder is dan de controlestreep!!

Geplaatst

[quote=edenal;153359

edenal: Vanochtend weer een testje gedaan, de teststreep lijkt iets donkerder, lichter is hij zeker niet in ieder geval! Das een goed teken dus!

Wat voor kleur was die teststreep eigenlijk bij jullie?????? Dezelfde kleur als de controle streep of ook lichter?

Morgen weer een testje!

Groetje Alice

Hi Edenal,

Ik doe nu ook al 3 dagen op een rij een test met KV test 2 voor 5euro.

De streep wordt niet donkerder maar ook niet lichter. Maar toch ik had gehoopt dat ze toch donkerder ging worden, want anders wil dit waarsch zeggen dat mijn HCG niet mooi aan het stijgen is.

Jij hebt waarsch geen pregnyl moeten bijspuiten na TP? Ik wel 2 keer, 1500E, laatste spuit afgelopen maandag, dus vanaf nu zou die bijna geen invloed meer mogen hebben op mijn testen. Ik hoop dat de test van maandag nog steeds positief is, dan zal de pregnyl wel al volledig weg zijn zeker? Alhoewel , je weet nooit, iedereen reageert anders.

Ik zit vandaag op wd 11 na TP en nog altijd geen bloed, dus ik blijf hopen. Hoop alleen dat het niet eerder BBZ zal worden met een HCG van maar 51 op wd11. Maar we moeten positief blijven hé. Hopelijk vanavond nog wat zon, zodat ik nog wat kan genieten van zonnetje op terrasje.

groetjes,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden