Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zaterdag hebben we shoot:) Ben heel benieuwd hoe de foto's worden. Je bent al op de helft zag ik gefeliciteerd!! Gaat snel he?

Liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he leuk ansje, die foto shoot.

als de kleine er is word je ook dood gegooid met die aanbieding via Wij jonge ouders, wij hebben het 1 keer gedaan, nadeel is dat hun van te voren bepalen welke foto gratis word, en dat de overige foto's mega duur zijn, geloof de goedkoopste 27,00.

de hele shoot 250,00 euro zoiets, maar hebben wij niet gedaan, vonden niet alle foto's mooi. maar je moet of sterk in je schoenen staan, of een flinke zak geld meenemen, maar leuk is het wel!

ik las iets over aankomen van de hormonen? oei ik kan er over mee praten, ben in al die jaren ruim 15 kg aangekomen, van de hormonen en ook omdat ik een emo-eter ben. en dat zet door de hormonen ook extra aan. nou ja afgelopen jaar ben ik 5 kg afgevalen zonder er iets voor te doen, ben nu in elk geval lichter dan 2 jaar geleden toen ik bezig was voor onze dochter.

groetjes wilma

Geplaatst

@Ansje: wat gaaf zeg een fotoshoot! En het kan dus nog net voor de 18e. Spannend man dat je nu de datum weet.

@Janis: jeetje wat een toestand zeg. Echt balen dat het in een keizersnee is geeindigd. Ga niet te snel weer van alles doen hoor. Heb ik wel gedaan en ik heb daardoor heel erg lang last van mijn wond gehad ( ontsteking en nabloedingen enzo) en nog is het altijd gevoelig. Dus pas goed op jezelf.

@Wilma: Jij hebt de datum dus al. Spannend he. Dat is dus wel mijn grootste angst dat deze laatste cryo niet goed ontdooit. Dat het al afgelopen is voordat het begonnen is. Omdat dit echt de allerlaatste poging is heb ik dan het idee dat ik het beter kan accepteren als het na de tp niet is gelukt dan bij voorbaat al.

@Mon: tsja die kilo's.... ik ben de afgelopen 4 ½ jaar 20 kilo aangekomen door alle hormonen. Ik ben ook een emo- eter dus dan gaat het extra hard. Ik moet ook zeggen dat ik het ook vreselijk moeilijk vind om echt op dieet te gaan. Na een dag of 4 verlies ik de moed al als er nog geen kilo af is.

Wat betreft de hyper inleveren voor ec dat mag niet. Dat hebben wij toen ook voorgesteld. Omdat wij van de 6 pogingen wel 3 tp's hadden en wij erg positie waren over de ec en er bij mij toch maar 1 embryo mag worden terug geplaatst leek ons dit beter. Maar dat mocht dus niet. Misschien is er inmiddels wel het eea veranderd hoor.

Ik heb as woensdag de echo en hoop dan dat de tp gepland kan worden.

Geplaatst

Haha Linda, ik was van de kilo's ;-) ik hoop voor Mon dat dit bij haar het geval niet is...maar ik ben lekker aan het sporten en het zijn er maar 2 dus ik hoop ze voor de volgende behandeling er weer af te hebben.

Ansje wat gaaf, een fotoshoot winnen! Ik win echt nooit iets, leuk zeg.

Wilma, succes. Ik ga voor je duimen.

Geplaatst

Ja Ansje al weer op de helft gaat wel snel alleen soms nog zo onzeker

Linda spannend volgende week echo

Ik snap dat je je zelf beschermd zou ik ook doen

Zou mooi zijn toi toi toi

Nou de griep heeft me genekt wacht op tel van dokter wat ik ga krijgen

Ik hoop dat maandag over is haha anders weer ziek op vakantie haha

Iedereen fijn weekend liefs

Geplaatst

Wat vervelend Minoes, zult je net zien ga je op vakantie, wordt je ziek!

Hoop dat je snel weer opknapt.

Mijn positiviteit is even ver te zoeken vandaag. Barstende koppijn en vooral aan het doordenken over de meest vervelend scenarios. Wat als poging 5 en 6 niet lukken?

Wil ik die hyper stimulatie IVF behandelingen eigenlijk wel? Ik zie als een berg op tegen die bult hormonen die je dan krijgt...en wat als die nou ook niet lukken (bij 40% is dat het geval)....bah, vervelend is dat zeg. Het heeft helemaal geen zin, ik weet het, maar soms heb ik gewoon even helemaal de balen van dat medische gedoe. Zou graag gewoon romantisch zwanger willen worden zonder zorgen en gedoe. Ga zo maar even lekker hardlopen, en dan mijn baalhumeur ergens onder weg achterlaten ;-)

Geplaatst

Och Tinkerbel ja dat gevoel ken ik niks aan en je er maar aan toegeven die positieve komt wel weer.

Kijk naar Ansje en Stiertje allebij zwanger van hyper en we hopen voor je dat je die niet nodig zult hebben.

Dikke knuffel voor jou we hebben gewoon zomer nodig.

Weten jullie nog van die vriendin van mij wara ik zo lullig achter kwam dat ze zwanger was.

En ook niet na dacht enzo?

Ja nu ben ik heel gemeen haar moeder had ook nog zo gezegt wacht met zwanger worden tot je zekerheid met werk huis enz enz

Nu is ze werkloos en hij heeft ook niet veel werk en hun huis anti kraak zal ook wel niet lang meer duren voor ze eruit moeten.

Nou dacht ik ja alleen maar aan je zelf denken zonder gevolgen of wat dan ook en nu op de blaren zitten.

Ze wou weer contact he dan moet ze terug winnen ja niet dus hoor niks ik vind het best nu je in de shit zit hoef je ook niet te komen.

Sorry hoor moest het even kwijt

Ik heb neusspray van dokter gekregen zout en nog 1 brand er over gebruik die andere dus niet meer haha

Stiertje Sissy hoest met jullie dames?

Janis wat heb je een mooie meid;)

Dough hoest met jullie jongen groeit hard

Puckie ben je al weer begonnen?

Linda en Wilma succes nog even met wachten

Mon al bijna ook weer beginnen heel veel succes

Volgens mij heb ik nu iedereen fijn weekend

Geplaatst

Rustig hier! De zwangeren aan het zwangeren en de rest in de wachtstand van de medische molen?

Haha.

Ansje jij gaat nu echt de goede kant op. Nog even doorzetten!

Mon, neem je nu een maandje rust of nam je 2 maanden pauze?

Ik ben er weer aardig bovenop. Ben lekker aan het werk en veel aan het sporten. Goed voor de lijn en voor het hoofd.

Donderdag de eerste echo. Heb nog een gesprekje met Gyn gehad over eventueel vervolg. De zaadkwaliteit van mijn man blijkt nu wel beter dan gedacht. IUI zou ineens ook een optie zijn...

Voor mijn gevoel is dat dan toch wel weer een stap terug met minder hoge kansen om zwanger te worden. Ik ben net 33 en heb niet zoveel zin om nog jaren in de medische molen te zitten. Lastige keuzes hoor. Ga er maar gewoon lekker positief vanuit dat poging 5 of 6 tot een prachtige baby gaat leiden!!!!

Geplaatst

Tinkerbell, donderdag de eerste echo al weer. Dat is toch wel het grote voordeel van de ec. Je kan gelijk weer door. Goh dat het zaad nu wel goed is voor IUI, op zich heel mooi natuurlijk maar ik kan me voorstellen dat het als een stap terug voelt. Ook alleen maar doen als jullie er allebei 100% achter staan. De meeste stellen beginnen met IUI en stappen daarna over op IVF/ICSI

Tja het is hier nu echt aftellen geblazen...nog 5 nachtjes slapen.

Ik merk wel dat ik al een beetje spanning begin te krijgen.

Jessica, ik kan me wel voorstellen dat je nog steeds boos op je 'vriendin' bent. Als ze toen maar eerlijk aan je had verteld dat ze zwanger was, was het misschien heel anders gelopen. Maar als ze je vriendin weer wil zijn zal ze wat moeite moeten doen maar dat lijkt me ook niet verkeerd. Ze weet nu in ieder geval waar ze aan toe is.

Vandaag had je 20 weken echo toch? Veel plezier!

Wilma, dat wist ik niet dat ze zelf de foto kiezen die je gratis mee mag nemen...ik denk wel dat we nog wat extra foto's erbij nemen als ze mooi zijn. Ben benieuwd, over drie weken hebben we een afspraak om te kijken hoe ze geworden zijn.

Stiertje, Sissy en Janis, ik hoop dat alles goed met jullie is en jullie lekker aan het genieten zijn van de kleine meisjes!

Linda hoe is het met jou?

Liefs Ansje

Geplaatst

Joehoe 20 weken was goed ben zo blij niks aan de hand

Lag ietsje achter maar dat geeft niet

Mooie foto's eindelijk haar gezichtje en het is nog steeds meisje

Ansje nog even meid succes op naar jullie mooie zoon

Tinkerbel succes donderdag

Liefs

Geplaatst

hey meiden hier weer eens even een bericht van mij.

Heb even een zwaar weekend achter de rug en zat er behoorlijk doorheen.

we zaten zaterdagavond te eten bij mijn schoonouders en die kreeg een telefoontje van mijn schoonzus, helemaal overstuur en of we daarheen wouden komen.

Ze was dus zo overstuur omdat ze zwanger is van hun derde kindje en zat vreselijk met ons natuurlijk, helemaal omdat het dus niet gepland was (net zoals hun andere 2 kids) ze hadden zoiets van eerst hun maar en dan komen wij wel weer een keer, maar ja dat is dus wat anders gelopen en ze was er helemaal overstuur van.

maar goed we zijn natuurlijk heel blij voor ze, maar wel dubbel. ze is echt steeds zomaar zwanger, ze is de tweeling zus van mijn man, dus we zeiden al er is iets niet helemaal goed verdeeld in de buik vroeger ;)

Op het moment gaat het wel iest beter met me, maar heb even een inzinking gehad, vorig jaar juni is mijn vader plotseling overleden aan een hartaanval en dat heb ikmnog niet echt een plekje kunnen geven omdat we ook in de mmm terecht kwamen, dus het is allemaal wat een samenloop van omstandigheden, mijn schoonmoeder moet binnekort in groningen geopereerd worden aan een tumor, waarvan ze niet weten of het goed of kwaadaardig is, dus ik denk dat dit maandje rust me wel even goed zal doen, ik kan er even niet zoveel meer bij hebben.

Nou sorry maar moest even mijn verhaal kwijt, lucht wel wat op.

tinkerbell: donderdag alweer een echo, dat schiet lekker op, maar wat apart dat jullie ineens iui kunnen doen, wel mooi, maar dus ook dubbel, wie weet is het nog zo goed dat het op de natuurlijke manier ook nog kan.

ik heb zelf soms toch wel zoiets van als we nou de hyper gaan doen, misschien lukt het dan wel, kan even niet zoveel teleurstellingen meer aan.

minoes: wat mooi dat de echo goed was fijn gevoel he

ansje: nog een paar nachtjes oe wat spannend.......

Geplaatst

Mon lieverd ik heb het wel met je te doen

Zit jullie ook niet mee en dan je schoonzus maakt het er helemaal niet makkelijker op

Je moe dingen echt nu een plekje gaan geven en anders neem je twee maandjes rust je moet dingen verwerken anders wil het met wens ook niet ik spreek uit ervaring

Ik zou je zo graag knuffel willen geven.

Komt goed maar denk eerst aan je zelf

Xx

Geplaatst

Hé Mon, wat een heftig verhaal zeg. Begrijp je helemaal hoor. Soms is het echt even genoeg.

Goed om dan pauze te nemen en voor jezelf te kiezen.

Soms komt alle ellende even bijelkaar. En zeker in dit soort tijden loop je daar keihard tegen aan.

Mijn moeder is overleden, al iets langer geleden dan jou vader, maar juist in dit soort trajecten is het gemis zo groot.

Zet m op en een dikke knuffel!

Geplaatst

Hey dames,

had weer even tijd om op het forum te spieken en een beetje terug gelezen.

Mon en Tinkerbell: begrijp dat jullie pogingen helaas niet gelukt zijn. Zwaar balen zeg! Echt k.t! Wat een teleurstelling weer voor jullie. Wat is dit traject toch slopend.

Tinkerbell: kan me voorstellen dat je twijfels hebt over de ec-behandeling omdat je nog maar 2 pogingen hebt. Maar Dough en ik zijn mooie voorbeelden dat het zelfs in de 6e poging toch nog kan lukken ondanks dat ik er zelf toen niet echt meer in geloofde. Maar ik begrijp nu ook dat je misschien voor iui kan gaan? Wel bijzonder dat je nu iui kan doen. Blijven die 2 ec-pogingen dan gewoon staan neem ik aan? Hoop uiteraard dat je ze niet nodig hebt en dat de iui die positieve test oplevert.

Mon: jeetje meis, jij hebt ook veel te verduren op dit moment. En dan het verlies van je vader van vorig jaar nog moeten verwerken maakt het allemaal extra zwaar. Dikke knuffel!

Ansje: spannend hoor, dat het nog 5 dagen gaat duren voordat jullie je ventje in je armen kan houden. Nou komt het echt heeeel dichtbij!!!

Linda: nog geen datum van de tp dus bekend. Hoop zo dat het nou eindelijk gaat lukken bij jullie. Dat zou ik zoooo fijn vinden voor jullie. Lief wat je schreef over jouw ervaringen met jouw neefje destijds. Heel herkenbaar.

Janis: heftige bevalling zeg meid. Jammer dat het uiteindelijk een ks moest worden, maar als je na 10 uur weeën nog niet echt ontsluiting hebt, schiet het natuurlijk niet op. Hoop dat je goed herstelt, maar neem wel je rust hoor. Fijn dat het met jullie kleine meisje allemaal goed gaat.

Minoes: wat heerlijk dat de 20 weken echo helemaal goed was. Super hoor!

Stiertje: hoop dat alles goed gaat met je 2 meisjes? Heb niet alles kunnen teruglezen, dus weet niet of ze inmiddels allebei thuis zijn. Hoop het uiteraard wel voor jullie.

Met mij/ons gaat het goed. De meiden doen het heel goed, ze liggen sinds vorig weekend niet meer in de couveuse maar in een bedje. Echt heel fijn, want dan wordt het steeds gewoner en we kunnen steeds meer echte papa en mama-dingen doen. Lekker 's morgens ze verzorgen en af en toe in bad doen en veel knuffelen. Ook voelt het zo fijn om ze gewoon zelf uit bed te halen en in bedje te kunnen stoppen en lekker kleertjes aandoen. Ben nog steeds druk aan het kolven en dat gaat gelukkig erg goed. Heb meer dan voldoende melk voor mijn meiden dus ben al een voorraadje in de vriezer aan het aanleggen. De meisjes drinken ook al steeds beter zelfstandig en hebben niet meer continue de sonde nodig. Ze drinken af en toe al een flesje helemaal leeg en drinken ook af en toe bij mij aan de borst. Ze liggen nog wel aan de monitor omdat ze af en toe nog een dipje hebben in hun ademhaling.

Dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

@Tinkerbell: wat fijn dat de zaadkwaliteit is verbeterd!! Ik kan me voorstellen dat je IUI als grote stap terug doen ziet maar het zijn natuurlijk wel extra kansen. Als jij lichamelijk niks mankeerd en het zaad is goed genoeg voor IUI dan kan het best gaan lukken.

Ik heb zelf natuurlijk wel een hele goede ervaring met IUI namelijk dat onze Julian van IUI is en dat terwijl we nu al zoveel keren IVF/ICSI hebben gedaan zonder resultaat.

@Mon: bah dat is wel heftig allemaal zeg. Ik kan me indenken dat je dan in een dip beland. Dikke knuffel voor jou.

@Minoes: fijn dat de 20 weken helemaal goed was. En dat het geslacht ook nog hetzelfde is. Zou wat zijn als het nu ineens een ander geslacht was haha.

\@ansje: hoe was de shoot? Nog maar een paar dagen he dan is het eindelijk zo ver.

@stiertje: ik las op fb dat je meiden lekker thuis zijn! Hoe gaat het?

@Janis: hoe is het met jullie kleine meid?

@Sissy: wat fijn om te horen dat het met de meiden goed gaat! En wat goed ook dat ze zelfs aan de borst hebben gedronken. Hopenlijk mogen jullie ze binnen afzienbare tijd mee naar huis nemen.

Ik heb morgen de echo dus ben heel benieuwd of de progynova zijn werk doet. Ik begin langzamerhand al weer wat endopijn te krijgen dus dat is balen. Het is wel minder dan de vorige keer maar dat komt natuurlijk ook door de lucrin.

Nou meiden ik ga maar eens aan het werk.

Geplaatst

Sissy waf fijn wat van je te horen

En wat fijn dat je meisjes het zo goed doen.

Nog eventjes en dan zijn jullie thuis fijn zeg

Linda spannend meid succes morgen toi toi toi

Ja zou maar veranderen het geslacht haha ben je mooi klaar mee

Ik zit lekker in centerparks heerlijk lig lekker in mijn bedje tv te kijken mm haha

Geplaatst

Minoes lekker aan het genieten in Centerparks? Wat fijn dat de 20 weken echo goed was en dat het nog steeds een meisje is ;)

Linda succes met de echo vandaag, ben benieuwd!

Sissy wat fijn dat het de goede kant op gaat met je meiden. Ook lekker dat de bv zo goed gaat en je zo een voorraadje aan kunnen leggen.

Maar lekker genieten van de dingen die je nu met ze kunt doen, lekker in badje enz. Wat heerlijk om daar nu mee bezig te kunnen zijn.

Hebben jullie al een idee wanneer de meiden mee naar huis mogen?

Mon meis, wat een heftig verhaal. Je kan alles hier kwijt hoor. Ik vind het nogal wat, wat je allemaal mee moet maken. En dan als klap op de vuurpijl je schoonzus die zo makkelijk weer zwanger is geworden. Daar kan zij niks aan doen natuurlijk maar voor jullie is het zuur omdat je nog steeds met lege handen staat.

Ook wat je vader betreft moet je echt de tijd nemen om het te verwerken, het is heftig je vader te moeten verliezen. En dan die mallemolenshit er nog bij...pfff da's veel. Neem de rust die je nodig bent, of dat nu een maand is of langer, je mag jezelf niet vergeten hoor. Dikkeknuffel stuur ik jouw kant op en veel sterkte.

Hier gaat alles goed. Nog drie nachtjes slapen. Ik ben er wel klaar voor. Ik heb alles thuis klaar, ziekenhuistas staat klaar, geboorteplan is geschreven. Laat dekleinemaarkomen. Ik heb trouwens geen internet op mijn telefoon (ouderwets he?), dus weet niet wanneer ik wat kan laten horen. Misschien even wat mobiele nummers uitwisselen? Pb me maar.

Liefs Ansje

Geplaatst

@Ansje: spannend!!! Hoe was de shoot trouwens? Weet je al wanneer je de foto's kan halen?

Ik heb mijn 06 nr doorgestuurd via hyves hoor. Want ik wil uiteraard wel zsm weten of je bent bevallen.

@Minoes: lekker aan het genieten in Centerparcs. Veel plezier nog.

Ik ben net terug uit het UMCG. Mijn BMS was ruim 10mm dus de tp kon gepland worden. DE tp is 24 febr. De kans dat hij niet goed ontdooit is maar 10% dus dat is positief.

Het is wel mooi geworden hoor daarboven.

Geplaatst

Ansje spannend zeg heel veel succes nog paar dagen en dan kan je hem vast houden.

Ik heb je mijn nummer met pb gestuurd ben ook heel benieuwd hoe hij heet

Linda goed zeg dat is al snel 24 feb

Spannend weer heel veel succes

Hier is het heerlijk

Liefs x

Geplaatst

Ik ben nieuw op deze site maar ik wil even mijn verhaaltje kwijt :laugh:

Vandaag heb ik POSITIEF getest:zwanger:..kan ik nog niet geloven!!! ik ben ontzettend blij!!

Ik deed ook ICSI in eigen cyclus maar mijn zwangerschap is gewoon spontaan gekomen......Op de dag die ik mijn punctie had was mijn eitje dus al gesprongen en natuurlijk echt balen en teleurgesteld weer naar huis gegaan. Ik had tegen mijn man gezegd zullen we even tog proberen want Nee heb je Ja kun je kregen en jah hoor was RAAK!!

Dus nadat mijn eitje was al gesprongen was het tog bevrucht geraakt !!!!!:toppie:

Na 3 keren ICSi gedaan met eerste keer geen bevruchting, 2de keer wel bevruchting maar geen deling en 3de keer eitje al gesprongen dus ook geen terugplaatsing is het tog gelukt dus meiden geeft de moed niet op en misschien als je zoals ik je eitje al gesprongen is ( ik weet dat het hard is op die moment )probeer tog geslachtsgemeenschap te doen. Je weet maar nooit misschien lukt het wel.

Succes aan alle dames hier !

Karie

Geplaatst

Linda, spannend 24 feb terugplaatsing. Wat goed! Wat zeiden ze van de lichte endopijn die je had?

Bedankt voor je 06 nr. Zodra ik kan zal ik je sms-en en jou ook Jessica!

Karie wat een geluk meid! Geniet maar lekker van het positieve nieuws!

Geplaatst

Karie wat super zeg geniet er van kom je hier ook gezellig mee mee schrijven?

Graag gedaan ansje succes met je laaste loodjes gek zeker

Liefs

Geplaatst

karie: jeetje wat een geweldig verhaal zeg, jij geeft ons weer wat hoop, ws nooit gedacht dat het zo nog zou gaan lukken, nou jullie bewijzen maar weer dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, geniet er lekker van en gefeliciteerd!!!

p.s leuk dat je het even hier komt melden! geeft weer moed

tinkerbell: morgen de 1ste echo, ben benieuwd hoe die gegroeid is, hopelijk alweer mooi snel.

ansje: bedankt voor de knuffel, doe t me goed om net hier even van me af te schrijven, ik had steeds zoiets van het kan allemaal wel tegelijk dat maakt voor mijn lichaam niets uit, maar soms twijfel ik daar toch wel aan, dus even rust zal me vast even goed doen, het is tenslotte nog niet heel lang geleden en voel nog dagelijks het gemis, maar ik denk wel eens dat mijn vader ons nog geluk gaat brengen, dus het komt vast een x goed.

Ik ben een persoon die het allemaal lang voor zich houdt en niemand met mijn problemen lastig wil vallen, maar dat breekt me nu gewoon op, maar gelukkig gaat het weer wat beter en geniet even lekker van het niet bezig zijn met de behandeling en mijn wijntje ;)

nog daagjes en zo te lezen ben je helemaal klaar voor het moederschap..heerlijk!!!! was je fotoshoot leuk?

linda: wat een goed nieuws dat je 24 febr tp hebt, ik hoop dat het je een lekkere dikke buik op gaat leveren

de rest van de meiden ook bedankt voor de knuffels

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden