Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tess@wat fijn zeg dat dat goed gegaan is. Hopelijk gaat de week snel en dan ben je zwanger dat zou fijn zijn.

We hebben het evaluatiegesprek gehad zodra de ongi doorbreekt mag ik bellen en dan moet ik prognova gebruiken. Dus niet in mijn eigen cyclus. Omdat ze alles goed willen plannen. Ik ben benieuwd vind het wel erg spannend omdat de kans 30% is dat de ontdooiing niet goed gaat. Maar Tess geeft me moed.

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Luna, wat verdrietig. Hoop dat het een beetje met je gaat. Bah, wat is het toch ook naar allemaal.

Sylvie, hoe gaat het met jou?

Norwegian, lekker dat je meteen door mag.

Daniella, hoe is het met jou?

Geplaatst

Hoi Nika

Met mij gaat het goed.

Eind van deze maand gaan we weer van start met onze 2de cryo TP.

En hoe is het met jou? Wanneer heb je precies het gesprek in Belgie?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@Raba, wanneer word je ongesteld? (oh, ik lees net dat het op zn vroegst 14 sept zal zijn). Spannend hoor. Ik heb nu dus voor de 2e keer een cryo TP gehad. Ook met Progynova en Puregon. Onze gyn zegt dat de meeste cryo's tegenwoordig goed ontdooien. Bij ons was dat dus ook 2 keer het geval. Maar natuurlijk altijd spannend en opgelucht als blijkt dat het goed is gegaan.

Tess

Geplaatst

@Luna, gaat het weer een beetje met je?

@Sylvie, hoe is het met jou?

@Daniella, 22 oktober krijg ik de uitgangsecho en bloedprikken. Moet nu eerst de pil gaan slikken. Ook raar, 5 jr geleden gestopt met de pil, en nu weer beginnen :-$. Ik vind het heel spannend allemaal, maar ben ook heel bang om weer zo teleurgesteld te worden :'-(.

@Tess, hoe is het met jou?

Geplaatst

Nogmaals gefeliciteerd Tess, vorige maand zaten we beide op het wb, ik hoop dat ik deze maand ook groen kan kleuren.

Nika hier alles goed, wel een beetje moeizaam met het spuiten, ben nu al bijna 2 weken bezig met een lage dosis. Net terug van vakantie dus dat was wel relaxed. Hoe gaat het met jou, al contact met Belgie?

Geplaatst

@Tess, van harte meid, wat goed om te lezen.

@Norwegian, ik ga voor je duimen.

@Sylvie, balen dat het zo moeizaam gaat. Kan de dosering niet ietsjes omhoog?

Ik ga 22/10 naar Belgie. Daarvoor begin ik met de pil. Heb ook het Spaarne zh gebeld of ik daar tussendoor wat echo's kan laten maken. Hoef ik niet helemaal naar Belgie. Twijfel nog wel, omdat ze gewoon heel kundig zijn in Belgie, maar het is zo'n takkeneind rijden. En het gaat om de echo's tussendoor. De uitgangsecho wordt sowieso in Belgie gemaakt.

Geplaatst

Hoi Nika,

ik zou idd de echo's lekker in NL doen en de rest in Belgie. Als dat scheelt met rijden geeft toch een stukje rust en veel extra tijd. Hoelang rijden erop? Wel fijn dat jullie weer snel kunnen opstarten. Hier woensdag de 3de fm, ik hou me rustig en zie wel wat er gebeurt. Kan er weinig aan veranderen.

Geplaatst

Ik belde vanochtend met het ziekenhuis, en ze waren ook heeeel enthousiast dat onze cryo zich lekker heeft ingenesteld.

Ik hoop dat het hoop geeft aan alle cryo dames hier!

Het kan!!!

Tess

Geplaatst

@Sylvie, hoop dat er morgen wat meer te zien is bij de follikelmeting.

De behandeling in Belgie hebben we al in maart zo afgesproken. Ik kon al eerder, maar omdat ik nog geopereerd werd en nog cryo's had zijn we uiteindelijk in oktober uitgekomen om te starten.

Het is zo'n 2,5 uur rijden, maar tot nu toe stonden we steeds in de file, dus deden we er soms bijna 3,5 uur over. Dat is wel heel lang, en dan moet je nog terug ook, pfff.

Geplaatst

Hoi Nika,

dat zijn idd pittige reistijden. Wel goed dat jullie al aangemeld waren anders had je wel lang moeten wachten.

Ben wel benieuwd of het bevalt. Mocht onverhoopt deze poging niet lukken en we willen door gaan we misschien ook wel naar Belgie.

Maar dat is hopelijk niet nodig.

Geplaatst

@Sylvie, ik hoop ook voor je dat het niet nodig is en dat deze poging slaagt. Hoe ging het met de follikelmeting?

Mijn zusje gaat 5 nov. trouwen. Ik zit dan midden in mijn poging. Weet even niet wat ik moet doen nu. Poging uitstellen of gokken dat ik dan niet net de punctie heb, ik weet het niet. Bruiloft is piepklein met alleen ouders, zussen + aanhang, verder niets. What to do?

Geplaatst

Wat moeilijk zeg Nika, je kan een ivf nooit tot in de puntjes plannen. En hoe reageer je op hormonen. Elke keer is weer anders.

Een maand uitstellen dan zit je weer met de feestdagen, wil je dat en kan dat met de kliniek.

Je zus trouwt maar 1 keer, tenminste dat hopen we biggrin.gif . Geef dit ook aan met de gesprekken, misschien kun je niet eens in november starten, dan lost het probleem zichzelf op. Blijft moeilijk.

Hier is de ivf afgebroken omdat er maar 1 grote follikel zit. Het plan om een lage dosis te spuiten is dus mislukt. 2 weken voor niets gespoten. Vanavond Pregnyl en vrijdag een escape iui. Maar ja is het zaad goed, springt de eicel niet te vroeg, word knettergek. Morgen zal het beter gaan er speelt nu teveel door mijn hoofd. Kan alleen maar wachten en duimen dat we vrijdag een kans krijgen.

Zucht!

Geplaatst

Jeetje Sylvie, wat vervelend zeg. Waarom moest je zo weinig spuiten? Zagen ze dit niet eerder aankomen? Nou ja, wie weet dat de IUI gewoon slaagt. En dan, hoe gaat het verder mocht de IUI toch niet lukken.

Tja, het huwelijk. Het is piepklein, alleen met mijn ouders, en dus de zussen met aanhang en kids. Geen fam. van mijn zwager. Hormonen maak ik me niet druk om, meer dat de punctie dan net zou zijn. Het zou wel heel toevallig zijn natuurlijk, maar uitstellen pffff. Dit is allemaal al in maart gepland. Dan zou het waarschijnlijk volgend jaar worden. Zit ik ook niet op te wachten eerlijk gezegd.

Geplaatst

Hoi Nika,

zou wel heel toevallig zijn dat de punctie dan net op die dag valt en ze kunnen het toch wat bijsturen. Vooraf aangeven dan houden ze rekening met hun planning, lijkt mij dan.

Die lage dosis was op mijn verzoek omdat ik vorig jaar bijna overstimulatie had en daardoor 1 jaar rust heb moeten nemen. Ik ben blijkbaar moeilijkte stimuleren, het is hollen of stilstaan maar dat wist ik ook niet. Had dit ook niet verwacht maar ja. De iui is goed gegaan met 4 milj. zaadcellen dus ik ben happy. Nu weer spannend en afwachten. Bij de volgende poging stap ik over op Menopur ipv Puregon. Menopur heb ik nog geen problemen mee gehad.

Geplaatst

Jeetje Sylvie, dat is heftig. Ik hoop dat je er nu vanaf bent, en dat de IUI gewoon slaagt! Ik zal voor je duimen. Gebruik je nu nog medicijnen?

Geplaatst

Sylvie, fijn dat de iui in elk geval goed is gegaan en er genoeg zaad was...niet helemaal een mislukte poging dus. Succes met de wachtweken.

Kwam eigenlijk even langs om een (voorlopig) succesverhaal met cryo's in eigen cyclus te melden...twee teruggeplaatst op dag 17, na alleen pregnyl, en nu zwanger - voorlopig zijn ze allebei blijven plakken!

Geplaatst

Hoi meiden

ik had de tp in eiegn cyclus maar omdat de eerste helft lang duurde heb ik 4 dagen 150 menopur bijgespoten...

vandaag dag 10 na tp en mijn test was positief!!!!!

houd moed meiden

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth!! Echt waar?!? Wat fantastisch, maar ook wel een dubbel gevoel waarschijnlijk.

Heel veel geluk voor Martijn en jou, en hopen dat dit een gezond brusje wordt voor Lars* en Nick*

Geplaatst

Babeth wat fantastisch!!!

En ook al van een cryo! Je bent al de zoveelste deze maand! Van harte gefeliciteerd, tot snel in het uitgerekend mei topic!

Liefs Leeuw

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden