Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, ik weet hoe het is als er iets verkeerd dreigt te gaan, maar eerder

ontdooien is toch wel helemaal het toppunt.

Misschien dat ik het morgenochtend aan durf en anders wacht ik tot woensdag!

Maar dat wil dan ook nog niets zeggen.

Ik heb al eens eerder positief getest en na een aantal dagen voelde ik gewoon

dat het niet goed zat en toen heb ik er weer een testje tegen aan gegooid en

toen was het negatief.

Dus de tijd zal het leren, geduld he'.........is een schone zaak!

Succes met de ovulatietesten, ik zal hier elke dag wel even spieken of het zover is, hahaha

Hermien

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pien,

Oh nee he', wat lees ik nou?

Och wat heb ik met je te doen, jullie laatste cryo en dan dit!

Ik heb even geen woorden, ik zit zelf ook zo in die achtbaan en ik

kan wel janken meid!

Och wat had ik het jullie gegund, ik hoop dat je het een plekje kunt

gaan geven, en ik wens je dan ook veel sterkte!!

Hermien

Geplaatst

Oh Hermien... kom op, nog even hoop houden! Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar goed bedoeld he! Morgenochtend testje er tegenaan gooien?

Net flink onder handen genomen door de tandarts, halve gezicht voelt verdoofd, maar vulling vervangen dus kom maar op met die smiley morgenochtend!

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve reacties.

Hermien, hoe is het nu? Heeft het doorgezet?

Caroline, heb je een smiley kunnen ontdekken vanmorgen?

Geplaatst

Nee Pien! Ik zit ook te balen nu want het is dag 13 en dan heb ik 'm eigenlijk altijd... Zit nu te twijfelen ga denk ik straks nog een keer doen en anders het zh bellen of ik toch voor een echo moet komen of morgen afwachten... Zucht, vorige maand had ik keurig een smiley op dag 13 en toen heb ik er niks mee gedaan, zul je altijd zien.

Hoe is het met jou, al een beetje bijgekomen? Het is zo klote als het weer niet lukt... Maar ben je al ongesteld geworden?

Geplaatst

Pien,

Hoe gaat het met jou, heb je het al een beetje kunnen verwerken.

Ik heb zo met jullie te doen, en zijn jullie er nu wel zeker van dat dit

de laatste keer was?

Ik meen dat ik eens had gelezen dat jullie nog 1 poging vergoed krijgen

is het niet?

Caroline,

Nog geen smiley?

Misschien ben je dit keer een dag later?

Ik hoop dat je morgen een vette smiley ziet en verder kunt.

Dit kan toch verschillen elke maand? Succes!

Hier nog weinig nieuws, vanmorgen weer getest en weer een lichte streep!

Ik weet niet meer wat ik moet denken, vandaag maar weer afwachten!

Maar het lijkt wel alsof ik langzamerhand gek begin te worden, hahahha

Hermien

Geplaatst

Een streep is toch mooi? Hoe is het met bloedverlies dan? Kan nog makkelijk goed gaan hoor!

Ja, ik weet dat het morgen nog kan maar het lijkt me zo laat, een eisprong op dag 15 terwijl ik een cyclus van meestal 25 dagen heb...

Geplaatst

Ow Hermien! Spannend!! Ik lees hier wel mee, maar schrijf hier eigenlijk niet. Ik hoop zo voor je dat de streep lekker dik wordt morgen!

Overigens: ik sta ook op de nominatie voor Cryo-TP in eigen cyclus. Ik kan 4 maart naar DD voor de echo en daarna aan de slag met ovulatietesten.

Caroline: ik ga ook voor jou duimen dat de smiley zeer binnenkort te zien is! Dan kan ook jij verder!

Geplaatst

Caroline,

Ik heb in januari ook een poging gedaan voor de cryo tp, maar omdat ik toen

misschien galstenen had heb ik deze verzet, maar toen had ik inmiddels

wel een 1e echo gehad, dat was dag 11 van mijn cylcus.

Toen was mijn ei nog maar 10mm.

Nu in febr weer gestart met de cryo tp en de 1e echo heb ik toen gehad op

wd 12 van mijn cyclus en wat bleek ik zat al op bijna 17mm.

En dat terwijl ik ook een regelmatige cyclus heb, dit vond ik ook vreemd.

Hierbij wil ik je dus laten zien dat het echt kan verschillen per cyclus!

Lala,

Spannend ook voor jou een cryo tp!

Spannend en succes!

Geplaatst

Ja, de kriebels beginnen weer te komen. Maar veel minder stress, geen hormonen, niks! Lekker hoor!

Caroline: bij onze IUI pogingen bleek dat ik soms op dag 12 een eisprong had, en soms op dag 15-16. Het kan dus behoorlijk verschillen, met overigens een reguliere cyclus van 28 dagen. Niet panieken dus! Komt goed!

Geplaatst

Nee he, heel verhaal getypd... foetsie! Nou ja, nog maar een poging dan. Caroline, ik heb dezelfde ervaringen als Lala bij de iui; positieve test tussen dag 11 en 14 (ook smileytesten). Hopelijk staat ie er nu morgen op dan ben je toch nog mooi op tijd.

Hermien, begrijp ik nu goed dat je wel een positieve test hebt? Dat had ik even gemist maar maakt het dan nu wel extra spannend. Hoe is het nu?

Lala, heel veel succes met komende cryo tp!

Met mij gaat het wel "goed". Dinsdag heel verdrietig en alles eruit gejankt. 's Avonds uitgebreid met mijn man er over gesproken en hij staat toch wel positief tegenover een derde poging. Hier kwam hij helemaal uit zichzelf mee en dit is voor mij een opluchting! Zegt niet dat het ook gaat gebeuren een en ander is afhankelijk van het gesprek in het ziekenhuis. Hoe groot schatten zij de kansen nog in en we hebben een heleboel vragen. De vraag waar onze grens ligt blijft een lastige. Eindigt deze eventuele derde poging positief dan is het het allemaal waard geweest maar wordt het de zoveelste teleurstelling wat doen we onszelf dan aan???

Geplaatst

Hey Pien! Klinkt heel bekend! Wij hebben van te voren gezegd: de 3 betaalde pogingen doen we, en dan houdt t op. Het houdt voor ons dus na deze TP op. En het is goed zo. Ik kan nu met een gerust hart en zonder pijn zeggen: als er geen kinderen komen is het ook goed. In mijn dromen zullen ze er altijd zijn ;-)

Maar t blijft lastig!

Geplaatst

Heel lastig! Ik heb er dus al 4 gehad, met deze (hopelijk) Tp wordt het 5 x een TP. Maar stoppen? Qua financien zal het misschien moeten maar ik weet het niet hoor, maar eens goed gaan nadenken en overleggen... Maar eerst nog ervan uit gaan dat het gaat lukken natuurlijk!

Geplaatst

Pien,

Ik begrijp je heel goed, en voor een vrouw is het toch vaak weer anders qua gevoelen

Wij hebben er wel voor gekozen dat dit onze laatste kans en poging is.

Maar wij hebben dan ook samen al een prachtige dochter, waardoor het misschien iets

makkelijker wordt, maar ohh wat hoop ik nog op een goede afloop.

Nu ik weer in deze verschrikkelijke ww zit, ben ik er weer helemaal van overtuigd dat het

straks goed is, want deze ellende vind ik ook niet meer vol te houden.

Na de geboorte van mijn dochter heb ik nu inmiddels weer 5 tp gehad en het is goed zo.

Maar je verlangen blijft......en zal na een tijdje misschien wel weer wat heftiger worden.

Het enige wat ik je kan aanraden is naar je gevoel te luisteren en al je vragen af te vuren

op de artsen, maar een poging die nog wordt vergoed is wel erg aantrekkelijk, lijkt me!

Succes met jullie beslissing!

Hermien

Geplaatst

Wat is dit forum toch fijn... Tuurlijk kan ik ook bij vriendinnen terecht maar merk dat niemand zo goed begrijpt wat ik bedoel dan diegenen die in hetzelfde schuitje zitten (en ik gun jullie zo allemaal anders, begrijp me goed!).

Bij start van de pogingen hebben wij ook tegen elkaar gezegd; die drie pogingen doen we en dan stopt het (ook gezien mijn leeftijd). Doordat mijn man bepaalde medicijnen moest gaan gebruiken zouden we na de tweede poging niet meer verder kunnen. Hij had zich daar meer bij neergelegd dan ik. Nu is hij ondertussen alweer met deze medicatie gestopt maar ik wilde geen druk op hem uitoefenen, zo'n poging is best heftig daar moet je echt samen helemaal achter staan. Ik ben gewoon heel blij dat hij er nu zo instaat. En we wachten het gesprek gewoon af. Vanmorgen met het ziekenhuis gebeld om door te geven dat ik ongesteld was geworden. En komende week was er nog ruimte, dus aanstaande maandag al een afspraak! Dit weekend maar eens al onze vragen op papier gaan zetten.

Geplaatst

In ieder geval fijn dat jullie er allebei achter staan Pien, wel belangrijk! Mooi dat je maandag al terecht kan, slim om dingen op papier te zetten, dat doe ik ook altijd want als je daar zit vergeet je anders dingen. Succes!

Caroline

Geplaatst

Pien,

Super dat jullie maandag al terecht kunnen en ja zet al je vragen op papier.

Ik hoop dat er nog een poging in zit voor jullie en ik wens jullie dan ook

veel succes voor maandag!

Hermien

Geplaatst

Ja, was zelf helemaal verbaasd dat we zo snel een afspraak konden maken maar er was wat ruimte gekomen in de planning van komende week (anders werd het half maart of later). Wie weet scheelt het ook net weer een maand met starten maar dan loop ik wel heel erg op de zaken vooruit.

Caroline, heb je nog met het ziekenhuis gebeld?

Hermien hoe is het nu met jou?

Geplaatst

Pien,

Zou toch mooi zijn als jullie weer verder zouden kunnen en als het kan

natuurlijk niet te lang moeten wachten.....

Ik hoop het voor jullie!

Caroline,

Op naar morgen ik hoop op een smiley!

Nou ik denk dat ik er maar een beetje aan moet geloven.....

Ik heb net een clearbluetest gedaan en deze gaf aan zwanger 1-2 weken.

De bruine rommel niet meer gezien en mijn(.)(.) zijn vol en zwaar.

Zou het dan echt zo zijn? Ik ben zo verbaasd.......moeilijk te geloven.

Onze laatste poging dan toch nog?

Hermien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden