Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt voor de kledingtips. Ik lees er in ieder geval uit dat jullie geen extra winterpakjes meer aantrekken over de kleding. Ik zie op het filmpje ook al iemand zonder muts en handschoenen buiten lopen, die kan ik dus ook thuis laten.

Wow, wat een filmpje, wat kan wessel al goed lopen zeg!

Natasja, nog steeds in de tandjes-misere. Ik hoop dat ze nu snel doorkomen en desi weer haar vrolijke ikke is. Hoe gaat het nu met rollen en zitten en kruipen? Vind ze dat al leuk?

Tessa, ik heb voor merel van die anti-slipsokjes en anti-slipmaillotjes. Maar het meeste gebruik ik van die sokjes met een leren zooltje eronder. Buiten krijgt ze rendierlerenschoentjes aan, die zijn zacht maar ze kan er niet mee wegglijden. Toevallig heb ik gisteren in mijn schoenencollectie gekeken of er al iets past. Ik heb een enorme lading gekregen. Ze past er al drie van, waaronder schattige sandaaltjes. Ik had stevige stappers bij haar aangedaan maar dat vond ze helemaal niets, rare zware dingen aan haar voeten. Die werden dus geprobeerd uit te trekken en er werd niet mee gestaan.

Vandaag heeft merel voor het eerst een staartje in, midden op haar hoofd. Ik gebruikte eerst speldjes maar die trekt ze de laatste dagen steeds uit. Dadelijk naar een werkvergadering, gaat merel naar de buren. Daar zijn we mee 'gezegend', ondanks dat we geen familie hier hebben, hebben we wel een buurvrouw die zich reserve-oma noemt en een familie met kleine kinderen en puberdochtres wonen die af en toe op willen passen. Maar ik merk dat ik er minder gebruik van maak dan je van familie zou doen. Toch een kleine drempel.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Natasja, wat een dotje en wat een 'mooie rooie appelwangetjes van de koorts'.

Ursela, winterpakjes over de kleding heb je hier, naar mijn idee, bijna nooit nodig. Ik heb dit alleen maar gedaan toen het erg vroor en er sneeuw viel. Muts, sjaal, handschoenen, allemaal niet meenemen. De komende week blijft de temperatuur boven de 15 graden met een zonnetje waardoor het voor hier heerlijk aanvoelt.

Kom je alleen met Merel naar NL of ook met je man? Zal wel een hele volksverhuizing zijn, voor het eerst met het vliegtuig met je kleine meid.

Wat leuk dat Merel al een staartje kan maken en fijn dat jullie zo'n buurvrouw hebben. Ik kan me voorstellen dat je er minder vaak gebruik van maakt maar wel heerlijk om toch zoiemand in de buurt te hebben.

Geplaatst

Dag allemaal,

dank voor de reactie op mijn vraag over de schoentjes. ik ga dus maar op zoek naar zachte leren schoentjes maar voorlopig ook gewoon lekker op blote voeten en sokjes! Heb het druk op het werk, dus laat het even hier bij. fijne dag!

groet,

tessa

Geplaatst

Wat een leuke foto's! Wat is Anna-Lisa een knapperdje. En Desi met haar koorts wangetjes, toch blijven lachen. Echt lief.

Knap zeg, dat Wessel zo goed loopt!

Ik krijg morgen de bloeduitslagen. Voel me inmiddels wel wat beter, dus ben benieuwd.

Milou was gisteravond ziek. Toen ik haar ging ophalen op het KDV, vertelden ze dat ze haar avondeten niet helemaal had opgegeten. Verder was er niks aan de hand, maar ik wist al genoeg. Ze is dol op avondeten, vooral broccoli/courgette/aardappel wat ik had meegegen. En ja hoor: ik kwam om 22.00u thuis van orkest en m'n man zat met een huilende Milou op bed. Ze had koorts, een heel vervelend hoestje en vond zichzelf heel zielig. Haar bedje hebben we op onze kamer gezet en tot 3.00u werd ze zo'n beetje elk half uur huilend wakker. Daarna gelukkig lekker doorgeslapen tot 7.00 en ze lijkt nu alweer helemaal boven jan.

Nog geen tandjes, maar ik mocht vandaag niet in haar mondje voelen, dus wie weet ....

Ze is veel bezig met staan, kruipt nog helemaal niet. Alles op z'n tijd he :) Ik heb nog geen schoentjes en ook nog geen zomerjas ... wat wel hoog tijd wordt. Haha. Kan er nergens 1 vinden die ik ook nog leuk vind. We hebben wel een superschattig petje voor haar gekocht.

Groetjes allemaal!

Geplaatst

Wat een leuke foto's weer.

Zo schattig een staartje of haarclipje.

Ik heb schoentjes voor hem gekocht van shoesme. Dat zijn speciale schoentjes voor als ze zich gaan optrekken en een beetje beginnen te lopen, ze zijn super stoer.. Ook heb ik van die leren slofjes die niet uitgaan, echt super handig. Volgens mij kunnen ze binnen het beste op blote voetjes of van die antislip sokjes lopen. En verder schoentjes met een flexibele zool.

Mijn mannetje is ook weer verkouden en het weekend zat zijn oogje dicht, nu begint zijn andere oogje een beetje. Hij heeft al een paar nachten ontzettend lopen hoesten en volgens mij heeft hij een beetje oorpijn. Vanochtend een uur was hij weer super verdrietig en heb ik hem maar een paracetamol gegeven. Daarna heeft hij weer heerlijk gespeeld, dus waarschijnlijk heeft het zijn werking gedaan. Hij ligt nu te slapen, maar waarschijnlijk niet voor lang, want ze zijn bezig met de schoorsteen en dat maakt een hoop kabaal.

Ook heb ik vorige week de uitslag van de bloedtest gehad en die was niet positief. Een behandeling willen ze nog wel proberen, met de hoogste dosering, of ik nog te stimuleren ben. Ik laat het nu maar even bezinken.

Beterschap voor alle zieken! Voor het hoesten heb ik thijmsiroop gekocht, zonder alcohol, want in sommige zit alcohol. En ik heb een dekentje onder de bovenkant van zijn matrasje gelegd. Misschien een tip voor andere kindjes die er ook last van hebben.

Ah, hij is wakker geworden. Ga een broodje voor hem klaar maken.

Geplaatst

Ik kom net van de huisarts, hij heeft ook koorts gekregen. Hij heeft een luchtweg infectie en oorontsteking aan beide oortjes. Als het vrijdag nog niet beter is krijgt hij een kuurtje.

Geplaatst

Aw Rome, wat sneu! Hopen ze nu dan dat dat vanzelf overgaat, met paracetamol?

En wat balen van je bloeduitslagen. Kan me goed voorstellen dat het wel hard aankomt. Maar wie weet ben je toch nog wel te stimuleren.

Ik vind die spagaat van gelukkig en dankbaar zijn met je kleintje en daartegenover toch graag nog een tweede willen en je daar dan schuldig over voelen, best lastig.

Geplaatst

Hoop dat het snel over is. Had vroeger ook veel oorontstekingen en dan moest het worden doorgeprikt, deed de huisarts toen zelf brrrr.

Vrijdag komt er een mevrouw voor onze andere hond. Russel is nu sinds 3,5 weken bij een mevrouw in Vlaardingen en heeft het helemaal naar zijn zin daar. Ben ik zo blij om. Nu afwachten wat deze mevrouw vrijdag gaat doen. Als deze hond ook bij een ander goed huis terecht komt, dan wil ik er toch nog een keer helemaal voor gaan..... Weer de mmm in. Had zoveel stress van de honden. Is het rot weer buiten, moeten de honden eruit, neem ik de kleine mee, de kleine moet natuurlijk mee, zet ik dan mijn wekker voordat ze wakker wordt, is ze al wakker voordat ik de wekker heb gezet en de hond uit zou laten etc. Ben niet voor niets zoveel afgevallen. Liep na de geboorte van Dési na 3 weken alweer met de honden, wat nou kraamtijd. Dit wil ik dus niet meer en zeker niet zoveel stress voor een IVF. Sorry voor mijn klaagzang, maar het moest er ff uit.

Geplaatst

Hi Natasja,

Klagen mag af en toe hoor, niets mis mee. Ik kan me voorstellen dat dit stress opleverd, het is ook moeilijk plannen. Hopelijk gaat het vrijdag positief uitpakken en wat zou het mooi zijn als je dan nog een keer de mm ingaat en nog een kindje zou mogen krijgen. Spannend allemaal.

Ik ben trouwens vorige week woensdag weer naar het ziekenhuis geweest en wij gaan van de zomer starten met onze cryo's. Ik denk eind juni / begin juli omdat we begin juni eerst even lekker van een vakantie gaan genieten.

Rome, wat sneu dat jouw kleine man ook ziek is, hopelijk gaat het al wat beter. Wessel blijft ook ziek. Nu al de 4e dag met koortsaanvallen van 39,9 graden. Ik heb voor morgenochtend toch ook maar een afspraak bij de doctor gemaakt.

balen dat jouw bloeduitslagen niet zo goed waren maar wellicht slaat je lichaam heel erg goed aan op een hoge dosering hormonen en gaat het toch nog goedkomen. Ik ga voor je duimen als jullie beslissen weer te beginnen.

Kiet, hoe is het bij jou? Is jouw cyclus op gang gekomen door de medicijnen?

ESK, bij jullie ook alles goed? met de kleine man en jouw zwangerschap?

Geplaatst

Hey allemaal wat een leuke foto's allemaal. En wat worden alle kindjes toch snel groot.we hebben gister een brief van het zh gehad er zijn nog 4 rietjes zaad en wat we ermee willen. Ik wil niet meer het traject in dus de kans dat we het gebruiken is klein. Dus dan vernietigen maar dat is weer zo definitief. We hebben 14 dagen om een keuze te maken maar dat hebben we ook echt nodig. Vind het echt een beetje moeilijk. Maarja groetjes!

Geplaatst

Even snel een berichtje van mij ... ik heb inderdaad Pfeiffer. Alhoewel ik er niet rechtstreeks op getest ben, geven de witte bloedlichaampjes en de verstoorde leverfunctie, icm de klachten die ik heb en het feit dat m'n zusje het heeft, toch de diagnose. Moet morgen toch erop prikken en dan over 2 weken weer, om te kijken hoe ver ik in de ziekte zit.

Voor nu: luisteren naar mijn lichaam ... en dat is heel moeilijk met een drukke baan en een baby!

Geplaatst

@ Natasja spannend dat jullie misschien toch weer voor een 2e kindje gaan!

@dorine en jullie ook van de zomer weer leuk wellekker dat jullie niet weerde mmm in gaan maar de cryo's kunnen gebruiken.

Ik heb op 28 maart mijn eisprong gehad 5 dagen later had ik ineens een beetje bruin verlies dus ik dacht ik word nu al ongesteld maar het heeft niet door gezet en is toen na 3 dagen gestopt dus ik dacht dat het over was maar had het ziekenhuis gebeld en ze zij dat ongesteld echt helder rood bloed moet zijn dus ik wacht nu af of ik nog ongesteld word of toch niet maandag is mijn nod.

Gast Nienke79
Geplaatst

Ook maar weer even sneleen berichtje van mij:

Voor alle zieken, zowel de kleintjes als de mamas heel veel beterschap. Voor de ene zal het sneller over zijn dan voor de ander.... Sterkte!

Voor alle meiden die weer bezig zijn met een volgende kleine, heel veel geluk en succes!

Leuke foto`s en filmpje! Wat worden ze toch snel groot, onze kleintjes.

Ik merk dat ik weer een beetje van het topic begin af te glijden. Zo erg druk op het werk en thuis ook, maar ook zo erg genieten van mijn gezinnetje en dus weinig tijd voor hier. Ik lees wel mee hoor meiden!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hi dames,

Wessel is gelukkig weer beter. De koorts is gezakt en er zit weer meer leven in. Eten ging tot nu toe niet zo goed maar hij zit nu ook weer van een boterhammetje te genieten. Pff... ben zo blij dat hij weer wat beter is.

Kiet, spannend dan voor as maandag. Misschien is het een innestelingsbloeding geweest en ben je zwanger. Dat zou toch super mooi zijn!

Natasja, is de mevrouw voor de hond al geweest en zo ja, hoe is het afgelopen?

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1142[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1141[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1146[/ATTACH]

dag allemaal,

wat recente fotootjes..

Geplaatst

Gelukkig gaat het weer beter met Wessel en Milou. Lucas heeft nog wel steeds verhoging, maar het wisselt erg. Volgens mij heeft hij een stuk minder last van zijn oortjes, ik geef nog wel paracetamol.

Mocht hij maandag nog verhoging hebben, dan weer even bij de huisarts langs.

Kiet, Nog steeds niet ongi? Ik duim voor je!

SJSL, Wat rot dat je toch pheiffer hebt. Doe lekker rustig aan.

Natas, ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan?

Geplaatst

Nee nog niet ongi maar kon het vanochtend niet laten en heb een test gedaan maar die was negatief en morgen is mijn nod ..

Geplaatst

Ff snel. Vrouw heeft afgebeld ivm migraine. Zal mij benieuwen of ze contact opneemt voor een nieuwe afspraak..... :-(

Geplaatst

Alle dames! Ik ben niet altijd eff aanwezig maar ik leef met jullie mee. Echt .

Dani is ziek , ziek en ziek en daarom wil ik niet jullie belasten met mijn tristige verhalen. Soms is hij wat beter en dan ben ik druk met huishouden of werk.

Vaandag is DAni 38,7 veel huilen en ik hoop dat hij weer snel beter wordt. Dit keer oorzak is niet duidelijk. Morgen bel ik arts voor je weet het nooit.

Rome ik hoop dat jou zoontje snel weer beter wordt. Wat lang zeg 4 dagen korts.

KIet, andere keer kan echt raak zijn. )

Geplaatst

Ariva, balen dat je kleine man zo ziek blijft.

Kiet, is de uitslag echt negatief of heb je te vroeg getest?

Annelies, je had dus toch een goed voorgevoel over die pfeiffer. Doe maar rustig aan en hopelijk voel je je snel beter.

Natasja, hopelijk gaat die vrouw alsnog komen voor je hond.

Werk ze vandaag of geniet van het mooie weer.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Wat een drukte als je een paar dagen niet echt in de buurt van een pc bent geweest ;-).

Allereerst, Arriva, wat vervelend dat Dani steeds ziekjes is. Heeft hij last van een oorontsteking? Wat zegt de huisarts ervan?

Kiet, balen zeg, maar ik duim vandaag toch nog voor je, je weet maar nooit...

Natasja, wat vervelend dat de afspraak niet doorging, ik hoop dat ze snel een nieuwe maakt en dat je hond het er ook naar de zin gaat hebben (want dat is natuurlijk het allerbelangrijkste...). Hoeveel honden heb je nu nog thuis? Want je had er toch twee?

Annelies, Pfeiffer, dat is echt balen zeg. Ik heb het ook gehad en ben echt nog heel lang moe geweest en dat blijft ook een zwakke plek (bij mij tenminste). Ik hoop dat je snel weer wat fitter bent.

Rome, hoe gaat het nu met de kleine man?

Hier weinig nieuws te melden. Lekker aan het genieten van het mooie weer, tenminste, als ik niet aan het werk ben zoals vandaag. Vanavond naar de verloskundige dus ben benieuwd hoe het ervoor staat. Voel de kleine af en toe al (ben nu 17 weken en een paar dagen) dus dat is geruststellend. Hopelijk kan ik morgen een afspraak maken voor de 20 weken echo.

Thomas doet het verder prima. Hij rolt nog steeds en kruipt dus niet. Ook geen pogingen tot staan, maar het zal vanzelf allemaal wel goedkomen. Over 2 weekjes gaan we lekker naar Spanje voor een weekje, ik kijk er erg naar uit.

Geplaatst

ik had wel te vroeg getest vandaag is mijn nod en niet ongesteld.. duss morgenochtend maar weer een testje doen pff is weer net zo spannend als toen met zoë haha

Geplaatst

Spannend Kiet! Ik duim voor je, je weet maar nooit!

Ik kom even een fotootje van Milou posten :) Gisteren genomen door een vriendin en ik vind hem zo leuk!!

s0311692.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden