Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Natasja, wat goed van Desi. Nu gaat ze als een speer!

Ach ja, ze heeft de bonenschotel in elk geval geprobeerd en die luier.. Tsja, dat is echt een nadeel als ze mee-eten. niet te harden die lucht.

Hopelijk ben je snel weer beter want zo lijkt duiken mij niet echt ideaal.

Kiet, ik had al een keer een foto van Ursela gezien dus wist hoe ze er uit zag.

Voor haar alleen een tegenvaller dat ik geen rood haar heb.. Hahaha

Annelies, wat leuk zo'n doek om Milou nog in te dragen. Hoe zwaar is Milou nu? Ik droeg Wessel voorheen ook nog in de

Draagzak maar dat is nu echt te zwaar met bijna 10 kg.

En die bessen icm een wit shirt, niet slim!

Wat fietsen betreft, daar heb ik ook aan moeten wennen. Komt vast goed.

URsela, wij gaan idd ook weer beginnen maar dat is pas eind juni. Eerst op vakantie en daarna een cryo, ben benieuwd. Wessel is ook van een cryo dus ik heb wel wat hoop hierop.

Natasja, balen dat die vrouw niets meer heeft laten horen. Jullie zijn er zeker van dat jullie het dan niet proberen? Lijkt mij een moeilijke beslissing. Sterkte hiermee.

Ursela, voorzichtig op de ski's. Klinkt wel vreemd om te schrijven met die hoge temperaturen hier.

Sta ik hier alles voor te bereiden voor de BBQ, begint het nu te regenen. Dat hadden ze niet voorspeld. De buienradar laat ook niet veel goeds zien. Snel maar een alternatief verzinnen.

Fijn weekend allemaal.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Milou is 8,6 kilo, het ging nog prima in de ringsling. Maar die moet je niet gebruiken voor lange stukken. Dan gebruik ik nog wel m'n gewone draagdoek.

Balen van je BBQ!

Geplaatst

Hoezo dacht je dan dat dorine rood haar had.......

Haha wat je zegt van het voor doen doe ik ook dan kijkt ze ook heel raar hihi

Gast Nienke79
Geplaatst

Ik ben weer een van de late brigade vandaag...

Donderdag is dus mijn vaste vrije dag en vrijdag was mijn bedrijf dicht, oftewel dit was mijn 3e heerlijke dag vrij.

Ik vind het heel leuk al jullie verhalen te lezen.

@Dorine, spannend dat je ook weer kriebels hebt!

Gisterenmiddag was mijn moeder langs, ik heb geen goede band met haar, maar het was buiten verwachting toch redelijk gezellig. Julian was in opperbeste stemming. Vandaag ben ik met hem uit winkelen gegaan en vanmiddag hadden we een verjaardag van een vriend met BBQ. Ondanks dat de kleine heel moe was, was hij erg lief. Er was 1 hond (een hele grote). Julian is erg dol op beesten dus hij kon zijn lol niet op. Ik was erg trots dat hij de hele verjaardag zo blij en gezellig was ondanks zijn moeheid.

Ik heb enerzijds mijn rechter kleine teen gebroken (hij stond in eerste instantie de verkeerde kant op) danwel zwaar gekneusd. Ik stootte mijn teen egen het muurtje van de douche. Ondanks de tranen in mijn ogen was het prachtig om te zien dat Julian wel degelijk snapt dat iets zijn mama echt pijn doet. Hij keek rechtop zittend vanuit zijn bedje zorgelijk toe hoe ik dissy van de pijn op de grond ging zitten. Pas toen ik weer `kiekeboe` zei durfde hij voorzichtig te lachen.

Morgen dagje bij mijn schoonouders (lunchen en BQQ) en die dag erop luch bij mijn ouders (pa en stiefma). Wat een drukke dagen! Wel gezellig natuurlijk.

Alle vakantiegangers, heel veel plezier!

Iemand veel ervaring met avondbezoekjes aan vrienden en familie met de kleine? Gaan ze zonder mokken slapen op een vreemde locatie of heeft het meer voeten in de aarde?

lfs,

Nienke

Geplaatst

hi Nienke.

Jij lekker laat en ik lekker vroeg.

Wat fijn dat Julian zo gezellig was ondanks zijn moeheid.

Vervelend van je teen, hopelijk wordt de pijn snel minder.

Wij nemen Wessel heel vaak 's-avonds mee zodat hij elders moet slapen. We nemen dan wel zijn eigen campingbedje mee zodat hij toch iets bekends heeft.

Ik laat hem dan op totdat hij echt aangeeft dat hij moe is. als hij naar bed gaat huilt hij wel ff, dit kan varieren van 1 tot 20 minuten.

Hij valt wel altijd in slaap en zodra hij slaapt is het goed. Succes en een fijne dag.

Groetjes dorine

Geplaatst

Hoiiii

Vrolijk pasen allemaal :)

wij laten Zoë ook weleens ergens anders slapen in een campingbedje wij doen haar gewoon om half 7 naar bed en ze gaat meestal gewoon gelijk slapen en soms huilt ze heel eventjes.

en als we dan naar huis gaan is ze wakker in de auto en thuis gaat ze gewoon weer verder slapen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een berichtje uit het ziekenhuis

Zoe ligt in het ziekenhuis wegens veel overgeven en diaree en daardoor uitdroging echt Heel erg schrikken!

Geplaatst

De sonde is nu afgekoppeld en heb net voor het eerst weer vaste voeding gegeven wat fruit dus even afwachten hoe ze nu gaat reageren hierop.Pff maar ben wel geschrokken hoor 8 maart bij het cb woog ze 8 kilo en gisteren nog maar 7700! In 2 dagen was ze ineens zo afgevallen zo snel gaat het dus! Maar ze heeft een buikvirus daarom moest ze en overgeven en had ze ook diaree.

Geplaatst

En hoe reageerde ze op vast voedsel Kiet? Dat is schrikken. Hopelijk is zoe er snel weer bovenop en heeft ze geen last van de sondevoeding, rotslangetjes.

Nienke, ik heb niet zo veel ervaring met avondbezoekjes, regel oppas voor merel bij ons thuis. We nemen haar wel eens mee als we een heel weekend weggaan maar dan hoef ik haar niet meer wakker te maken tussendoor. Helaas slaapt ze dan heel slecht. Maar de afgelopen week in nld ging prima dus ik ga het weer eens wagen.

Ik ben niet meer op ski's gegaan maar heb sneeuwschoenen aangetrokken. Dan gaat het veel langzamer maar je glijd er in ieder geval niet mee uit.

[ATTACH=CONFIG]1256[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1257[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1258[/ATTACH]

Deze foto's zijn wel gemaakt in de bergen. In mijn tuin is de sneeuw al bijna helemaal weg. Op de tweede foto kan je mijn buikje een beetje zien. Ik vind hem heel rond in vergelijking met de buik die ik had toen merel erin zat.

Merel vind het echt heerlijk in de rugdrager, hangt het liefst er half uit om alles in zich op te nemen en te zien. Gelukkig doet ze in de rugdrager niet haar zonnebril af. Maar in de tuin is dat het eerste wat ze doet.

Natasja, heeft dezi nog vaker gerold?

Geplaatst

Ze heeft nu fruit en een fles op van 150cc als ze bij elkaar 600cc vocht op heefft en het binnen houd mag ze naar huis.

Gast Nienke79
Geplaatst

Wow Kiet, dat dat was schrikken voor jullie? Is ze inmiddels weer mee naar huis?

Wij waren vrijdag dus bij vrienden en Julian heeft heerlijk bij ons in de tuin in zijn wagen liggen slapen tot we naar huis gingen. Slaapzakkie en dekentje en we hoefden niet eens stil te zijn. Ook heeft hij het paasweekend lekker in zijn opblaasbadje gespeeld :-) en heel veel geschommeld.

Foto-EOMVZGSC-D.jpg

Foto-J8RZBIBB-D.jpg

Iedereen (anders dan Kiet natuurlijk) fijne paasdagen gehad?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ons meisje slaapt ook bij anderen, al is het even geleden.

Mijn ergste nachtmerrie is uitgekomen vandaag: Dési met de wagen omver. Was met de hond aan het wandelen, Dési in de wagen, loopt er een meisje met een knol op de stoep!! Vast niet aan de kant gaan, dus dacht de hond: dat los ik op. Hij trekt aan de lijn richting dat knol en ja hoor, daar ging ze.... Gelukkig was er gras naast. Had er niet aan moeten denken had ze met haar gezichtje op de tegels gelegen.... Kwalitatief uitermate teleurstellende dag........ :((

Geplaatst

ow Natasja. Gelukkig dat ze op gras terecht kwam. Hoe gaat het met haar? Is ze alleen geschrokken of heeft ze zich ook zeer gedaan? Kan me voorstellen dat het voor jouw zo'n dag was.

Nienke, leuke foto's.

Gast Nienke79
Geplaatst

Zo Natasja, wat zul jij gebaald hebben van dat peert. Heb je haar nog wat nageroepen? Wel erg fijn dat Desi inderdaad op het gras terecht kwam. Vaak is het meer de schrik van ons mama s dan dat het de kleintjes echt zeer doet. Of had ze echt au?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

En kiet..hield ze genoeg vocht binnen om naar huis te mogen?

Natasja, dat zal een moment zijn geweest dat je hart even stilstond. Pfff, in het dorp is een jongetje van 1,5 jar overleden nadat hij van de bank is afgevallen, kwam op zijn slaap terecht. Als ik zulke verhalen hoor duurt het zeker een week voordat het uit mijn gedachtes verdwijnt en let ik even extra op. Maar ik weet ook dat je dergelijke dingen niet kan voorkomen.

Nienke, leuke foto's. Ik had ook meteen een babybadje gekocht toen we in nld waren. Daar kon ik het gebruiken maar nu nog even wachten. Heeft iemand anders de foto gemaakt of ben je er snel bijgedoken? Je ziet er schitterend in je nopjes uit. En julian ook.

Merel zit nu op mijn schoot. Alleen spelen is vandaag geen succes. Niets eigenlijk. Ze heeft haar dag niet. Met het spelen viel ze 'express' drie keer om, aandacht trekken. Maja ze viel hard dus ze kreeg troostknuffel. Merel doet dat vaker. Nuja, niet het omvallen maar als ze haar zin niet krijgt gaat ze ergens heen om haar hoofd tegenaan te bonken. Zodra ze dat doet negeer ik haar meteen want ik wil dit niet stimuleren. Mijn man kan dit niet, hij wil niet dat ze dit doet en pakt haar op. Ze is het in de loop der maanden gelukkig minder hard gaan doen en ik hoop dat ze snel inziet dat het niets opleverd. Maja, zolang kees haar blijft oppakken....

Gisteren goed nieuws, de verlofregeling is aangepast in noorwegen. Daardoor kom ik deze keer (als het goed is) gelukkig weer in aanmerking voor het uitgebreide zwangerschapsverlof. Moet hij niet voor 1 juli komen, maar dat denk ik niet, alhoewel hij de laatste dagen non-stop discofeest heeft in mijn buik. En, het belangrijkste, mijn man krijgt ook weer betaald pappaverlof. Dat is nu uitgebreid met twee weken dus nu 12 weken betaald verlof. Dat gaan we weer zoals nu opnemen, 1 dag in de week.

Geplaatst

Ja we zijn weer thuis gelukkig! Nu goed in de gaten houden hoeveel vocht ze binnen krijgt en dat ze niet teveel diaree luiers meer heeft.

Ze heeft een buikvirus opgelopen.

Geplaatst

Gelukkig weer thuis met Zoe. Hoe gaat het? Wat is ze enorm afgevallen zo snel zeg.

En Natasja ook al zo geschrokken.

Is Desi trouwens nog vaker gaan rollen?

Lekker die verlofregeling Ursela! Wat een verschil met NL. Zeker het papaverlof, 2 dagen slaat toch nergens op? 16 weken voor de vrouw vind ik helemaal prima, maar 2 dagen voor de man? Pffff.

Lekker bijdehandje die Merel, dat hoofdbonken. Vervelend. Kan me wel voorstellen van je man, maar het is waarschijnlijk niet handig.

Leuke foto's Nienke! Word ie groot he?! Wij hebben ook het zwembad opgezet wat we jaren geleden gekocht hebben, is alleen een beetje MEGA. Haha. 3 meter in doorsnee en 76 cm hoog ... slaat helemaal nergens op. Duurde 4 uur voordat het vol was en het is natuurlijk nog ijskoud dat water.

Ik wil ook zo'n klein badje .. haha.

Milou had ik vanavond voor het eerst een potje eten gegeven. Spinazie. Zodat ze ook aan andere smaken / structuren went. Huilen geblazen! Haha. Ze lustte het echt niet. Mama's bloemkool met vis daarna ging schoon op. Nu binnenkort maar eens zelfgemaakte spinazie geven, kijken of het aan de smaak of aan het potje lag.

Ik heb even een wat-ben-ik-blij-met-m'n-kind momentje ... ze ligt ZO lief te spelen en te babbelen in de box :)

Geplaatst

Heerlijk Ursula, die verlofregeling voor jullie beiden. En dat meisje van jullie, wat een apekop. Hoort er allemaal bij die fases, denk ik. Geen aandacht aan schenken, maar of dat lukt.

Annelies, ik geef ook wel eens potjes. Heb ik vers gekookt, wortels bijvoorbeeld, moet ze ze niet (vandaag dus). Eerst vrat ze er bergen van, maar nu... Dan maak ik een potje open welke ze wel lekker vindt. Krijgt ze evengoed wat binnen.

Kiet, fijn dat ze thuis is. Gaat het goed?

Dési rolt nu iedere dag, maar nog niet terug haha. Hoe lang duurt dat gemiddeld dat ze weer terug rollen? Ook vindt ze het op haar buikje minder erg nu. Waarschijnlijk omdat ze dat zelf doet. Lekker eigenwijs hihi. Vandaag ging ze in haar loopwagentje achter- en vooruit. Ze begint in de gaten te krijgen hoe ze dat moet doen. Gelukkig is ze heel erg blij en heeft ze schijnbaar niets van haar val overgehouden behalve een schrammetje.

Had ook eenzelfde momentje als Annelies. Ze hing in dat loopwagentje en de poes liep door de kamer. Zeg ik: waar is de poes, gaat ze om zich heenkijken waar ze is, ziet ze hem begint ze zo lief te lachen. Springt de kat op het tv meubel vlakbij waar ze staat, begint ze nog enthousiaster te lachen. Smelt je gewoon.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Ursela, lekker van je verlof! Mijn schoonzus had de badderfoto gemaakt met ons toestel. Wij hadden het badje meegenomen naar mijn schoonouders. Daar hangt ook de schommel. Zelf nemen we geen schommel, want dan blijft dat zo lekker speciaal bij opa en oma.

Hier is het nu toch eindelijk zo ver: Julian heeft zijn eerste tand!! Hihi. Het is de linkervoortand onder. Hij is retescherp, ziet er heel schattig uit dat randje. Voor zover je het ziet, want hij zit er steeds met zijn tongetje op. :-)

@Natasja, geen idee meer hoe lang daar tussen zat dat hij ook terug rolde. Volgens mij niet heel lang hoor! Dus straks rolt je meisie gewoon om en om door de kamer, haha.

Julian is ook helemaal gek op dieren. Hij wordt helemaal enthousiast van onze vissen, hondjes buiten, geitjes en ezels op de kinderboerderij, poezen bij vrienden. Hij gaat erg hard lachen en wil ze allemaal aanraken.

Lfs,

Nienke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden