Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gaat Julian dan op de schommel? Dési vindt de trampoline helemaal geweldig, maar welk kind nou niet. Houd je haar onder haar armpjes vast als ze staat en gaat mijn nichtje zachtjes springen. Schaterlachen, zo heerlijk.

Vanochtend heeft ze een heel doosje rozijntjes opgepeuzeld. Heerlijk smikkelen met die kleine vingertjes het in haar mond stoppen. Ook is het loopwagentje nu favoriet, kan ik lekker afwisselen. Teletubbies in de kinderstoell of in het wippertje, eet momentjes in de kinderstoel, spelen in de box of op het speelkleed en staan bij mama of papa op schoot, aan de tafel, op de bank. Knuffelen doen we natuurlijk ook heel veel, want dat vindt mama zo leuk haha.

Ga na de boterham zo maar even fietsen met m'n moppie.

Leuk Nienke, ook tandjes. Veel last gehad?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast Nienke79
Geplaatst

Ik ga zo ook even fietsen. Na zijn slaapje even naar de kinderboerderij.

Eigenlijk heeft hij er niet heel veel last van gehad. De afgelopen week 2 nachten (niet achter elkaar) heeft hij slecht geslapen en gehuild. Overdag is hij wel eens wat jangelig, maar dat kan ook van vermoeidheid zijn. Hij probeert namelijk nu steeds te klimmen en te kruipen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Natasja, ik weet ook niet meer hoe lang het duurde voordat Wessel terugrolde.

Nienke, wat leuk dat Julian ook een tandje heeft.

Wat grappig dat jullie kleintjes zo verzot zijn op dieren. Wessel is echt het tegenovergestelde.

Dat komt waarschijnlijk ook omdat hij niemand kent die huisdieren heeft. Van de week bij vrienden geweest die een kat hebben en hij zette het op een gillen toen die dichtbij kwam, niet normaal.

Ook als een hond begint te blaffen gaat hij huilen.

Geplaatst

Hoi meiden het gaat weer een stuk beter met mijn kleine meid.

Wat een leuke schommel!zo een wil ik ook!

Ursela wat heerlijk de verlofregeling ik ben jaloers!! Zou ik ook wel willen hier in nl.

Vinden jullie kindjes de teletubies ook zo ontzettend leuk? Hier is het echt favoriet voorheen ook Bumba maar dat is nu wat minder.

Hoe zien jullie voedingsschema 's er nu uit

Geplaatst

@Kiet

7 uur pap (180+6+Bambix 12 mnd)

9-9.30 fruit (vandaag ook rozijntjes tussendoor), drinken tussendoor

Soms rond 10.30 slaapie, soms niet

Geen slaapie, dan 11.30 en Wel slaapie, dan tussen 12 en 13.30 boterham en halfvolle melk (sinds vandaag). Als ze in de ochtend niet slaapt gaat ze na het eten naar bed.

Tussendoortje (kaakje, smoeltje, nijntjekoekjes, ontbijtkoek, rijstewafeltje oid) en drinken

Tussen 16.30 en 17.30 warm eten en toetje

Tegenwoordig wil ze toch nog een fles voor het naar bed gaan. Varieert tussen 18.15 en 19.15

Geplaatst

O ja, fijn dat het goed gaat met je boefje.

Dési is vandaag in de grote speeltuin aan de overkant van mijn huis geweest. Ze zat ook nog ergens in dat rondjes draaide en ze vond het geweldig.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Kiet, wat fijn dat het weer beter gaat met je kleine meid!

Schommel: http://www.speelgoedgoedkoop.nl/buitenspeelgoed/2-Schommels/4-Tot+100+euro.html Mijn schoonouders hadden hem gewoon uit een krantje, was hij 20 euro volgens mij. De rugleuning is verplaatsbaar en er zit een extra veiligheidsriempje in.

Julian krijgt:

-bij wakker worden (06.45) een fles van 165 melk;

- om 08.30 pap;

- om 12.30 een boterham;

- om 17.00 uur een warme maaltijd.

Hij heeft op dit moment geen behoefte aan tussendoortjes. Als hij dat wel wilt dan krijgt hij of fruit of yoghurt met daarin fruit. Hij drinkt veel op een dag, voornamelijk water. Uit een normale beker of een antilek. Vandaag ook eens de pakjes geprobeerd (appelsap) en een rietje kan hij ook goed zelf.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wij hebben het zelfde schema als Natasja geef je halfvolle melk vind ze het lekker? Drinkt ze dat uit een gewoon bekertje of tuitbeker?

Wat leuk appelsap!! Ga ik ook proberen!! Wist niet dat ze dat al mocht

Geplaatst

Heb de halfvolle melk bij haar boterham gegeven in de ronde antilekbeker. Ze heeft het gedronken, dus meen ik dat ze het lekker vindt. Geef alleen een beker als ze bij me op schoot is. Straks met hetmooie weer dan krijgt ze een plastic beker met water buiten om zelf te oefenen.

Geplaatst

Milou haar schema is (ze is nu 9 maanden):

wakker worden: pap van 180+6+8mnd pap (soms om 6.45u, soms om 8.00u)

ochtend: fruit of yoghurt

12.30: 1 a 1,5 boterham met boter + soms beleg + sap van 1 of 2 uitgeperste sinaasappels

vlak daarna vaak nog een flesje 90+3, soms bewaar ik die voor 's middags

17.30: warme maaltijd ongeveer 200 gram

toetje: soms een kiwi, meestal niks

19.00: fles 180+6

Middagfles geef ik vooral om nog op 500cc opvolgmelk te komen, ivm vitamine D. Die schiet er ook wel vaak bij in.

Milou drink vooral tijdens het brood en het warme eten veel. Ze raden het af (vanwege de eetlust), maar het lijkt haar niet te hinderen. Ze pakt steeds zelf haar tuitbeker. Ze krijgt groene thee of water.

Ze krijgt ook geen tussendoortjes als koekjes. Na het eten krijgt ze geen zuiveltoetje, omdat dat de ijzeropname vermindert (en ze eet ook al vegetarisch, dus daar moet ik op letten), dus krijgt ze een paar keer per week 's ochtends ipv fruit, yoghurt.

Bij Milou zat er trouwens 1,5 maand ofzo tussen heen rollen (4,5 mnd) en weer terug (6 mnd). Maar dat kwam omdat ze toen een paar keer ziek is geweest en er gewoon niet mee bezig was.

En hier ook dierengek, aangezien we 2 katten hebben. Die moeten heel wat verduren ... haha.

Geplaatst

Kiet, fijn dat het weer beter gaat met Dési.

Wessel's schema:

7.30 uur pap (180+6+bambix)

10.00 uur fruit

11.0 uur 1/2 boterham

11.15 tot 13.15 slapen

13.30 uur 1 boterham en een flesje van 120+4

15.30 uur koekje en drinken

16.30 uur tot 17.30 uur naar bed

18.30 uur warm eten en een toetje (yoghurt)

20.30 uur naar bed

Geplaatst

Hei!

Wat fijn dat Zoe weer is opgeknapt, kiet.

En gelukkig dat desi niets heeft overgehouden aan de val.

Nienke, wat een lieve opa en oma heeft julioan, een eigen speeltuin voor hem in de achtertuin.

Merels schema;

0600 boterham

0800 slaapje (kort, half uurtje, uurtje)

1000 tussendoortje, meestal een rijstwafel

1130 boterham, vaak twee

1300 slaapje, ongeveer 1 uurtje

1600 avoneten en als toetje later fruit.

1800 als ik moet werken een tussendoortje, of eigenlijk mee-eten met onze maaltijd. Dan krijgt ze wat hapjes, gsiteren alfalfa, haha, daar snapte ze niets van, deed ze haar mondje niet voor open.

19.00 flesje, 200 ml melk en pap.

19.00 slapen

Ik weet nog niet hoe ik uiteindelijk de dagindeling ga doen. In noorwegen eten ze vier maaltidjen op een dag ipv drie zoals in nld. Ze eten een warme maaltijd zodra ze thuiskomen van het werk dus rond 1600. En dan 'savonds nog een avondmaaltijd, meestal yoghurt met musli of een knackebrød of een boterham. Ik zit te dubben tussen dit in te gaan voeren voor ons allen of naar de nldse drie maaltijden toe te werken. Ik merk dat ik naar het noorse neig. Dit omdat het makkelijker is met afspraken. Een vergadering kan gerust om 1600 beginnen of je wordt uitgenodigd voor het avondeten om 1600. Of kveldsmat, kom je aan om 20.00, heb ik net mijn buikje rondgegeten, staat er een schaal vol broodjes en lekkers klaar.

Eergisteren te horen gekregen dat mijn contract wordt omgezet in een vast contract. En als toetje gaan ze ook nog een opleiding voor me betalen, ga me verdiepen in alzheimer. Een tweejarige studie (maar niet zo'n intensieve, dus als het goed is prima te doen). Gaat deze herfst beginnen. Daar heb ik zin in, Maar het is ook spannend. Is mijn noors goed genoeg?

En de zon schijnt al een week en blijft dat voorlopig ook doen. Deze week is goed nieuws week voor mij.

Ik heb van mijn moeder het opperdepop kookboek gekregen en ik heb er al verschillende recepten uitgemaakt. Kan jullie enthousiasme delen.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Ursela, goed nieuws dat je een vast contract krijgt!

Afgelopen dinsdag heb ik ook te horen gekregen dat ik nu na drie jaar een vast contract krijg:-)

Gisteren een gezellige koninginnenach gehad met partner en vrienden in de stad (Alkmaar). De kleine was logeren bij mijn schoonouders. Ging goed! Vanmiddag hebben we ook nog 3 uurtjes in de stad kunnen staan. Kleine lag zelfs lief te slapen in zijn wagen terwijl de DJ zijn muziek draaide :-)

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Ook fijn Nienke.

Wij hebben niet veel gedaan gister, beetje koetelen in de tuin. En in de avond even naar het café.

Vandaag gaan we met vrienden even naar Sprookjeswonderland in Enkhuizen. Zoooo leuk. Misschien iets voor jullie moppies. Ze is er zelf nog te klein voor, maar wij vinden het leuk :-))

Geplaatst

Dat is fijn nienke. Eindelijk! Ze hebben er wel lang mee gewacht.

Natasja, hoe was sprookjeswonderland?

Zoe al weer beter?

Hier geen nieuws. Nog steeds heerlijk weer, we zijn veel buiten. Eerst bleef merel in mijn buurt 'hangen' maar nu kruipt ze steeds verder de tuin of het bos in. Helaas eet ze alle steentjes op die ze vindt. Dat betekend de hele tijd oppassen.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1305[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1306[/ATTACH]

Vorige week gemaakt. Een bij ons achter in de kinderstoel met haar stoere bril en eentje met haar nichtje Julie in de speeltuin bij ons tegenover.

Geplaatst

O ja,Sprookjeswonderland was erg leuk. Vooral de witte kakatoe die ze daar hebben kon Haar zeer bekoren :-)) beesten hè, altijd goed.

Net weer even in de speeltuin geweest, dit keer op de schommel geweest. Ze vond het enig. Voor haar verjaardag eentje aan opa gevraagd.

Gast Nienke79
Geplaatst

Leuk Natasja, toch weer het beestje he ipv de sprookjes!

Hier was het een ellendige nacht. Hele nacht huilen en koorts. We hebben van 03.50 tot 05.45 uur mogen slapen en van 06.15 tot 09.00. Pufff.

Gelukkig hebben we deze week vrij.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Jeetje Nienke, klinkt niet best. Link je het met z'n tandjes??

Leuke foto's Natasja! Desi wordt al bijna 1 .... jeetje. Best ongelovelijk he?

Gefeliciteerd met je contract Ursela!

Verder alles goed met iedereen?

Hiet gaat alles z'n gangetje. Er wordt nog steeds niet gekropen, wel een beetje achteruit geschoven (maar dat is al weken). Ze eet tussen de middag als ze de kans krijgt 2 boterhammen, maar dat vind ik wel heel veel. Hoeveel geven jullie? Ik vind 1,5 wel genoeg. Ook nog geen tanden :)

Heb van het weekend een groentestoofschotel voor haar gemaakt (ui, paprika, courgette, aubergine, linzen en aardappel) ... krijgt ze morgen voor het eerst ... ben heel benieuwd.

Geplaatst

Hmm annelies, dat klinkt lekker, ik wil ook wel aan tafel schuiven bij jullie.

Nienke, hopelijk heb je deze nacht beter geslapen! En dat julian hopelijk weer koortsvrij is.

Leuke foto's natasja, wat heeft desi toch een eigen kopje.

Vandaag vrij, komende dagen ook trouwens, manlief is naar nld, bedrijfsuitje. Zondag weer terug. Ik ga pappadag missen (en pappa ook). Wordt een traditioneel touristenuitje. Want wat wilden zijn noorse collega's graag zien op deze dagen? Onder zeeniveau staan (dat was makkelijk te regelen haha), klompen, tulpen, dijken, molens, een kanaal, houten huizen, goedkoop bier, etc.

Gast Nienke79
Geplaatst

Ik link het niet direct aan zijn tandjes, maar het zou kunnen natuurlijk. Afgelopen nacht heeft hij goed geslapen en wij dus ook. Julian heeft wel nog steeds koorts. Hij eet bijna niets, maar drinkt veel dus geen nood aan de man.

Hier ook een aantal dagen vrij, man heeft meivakantie en ik heb ook een paar dagen vrij genomen.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

De groentestoofschotel was geen succes! Jammer, want ik vond hem heel goed smaken. Nog 5 bakjes in de vriezer, dus volgende week weer proberen. Het zijn ook 3 nieuwe smaken, waaronder ui en paprika. En ook wat grover gepureerd.

Fijne vrije dagen allemaal.

Ik morgen nog een dagje werken en dan weekend. Behoorlijk aan toe.

En beterschap voor Julian.

Geplaatst

dag allemaal,

gewoon blijven proberen die groenteschotel. vorige week had ik een eitje voor kees gemaakt en toen wilde hij het niet. gisteravond roerei met chami's en tomaat voor hem gemaakt en hij at het met veel smaak op en was teleurgesteld dat het al zo snel op was...:-)

verder heeft kees gisteren voor het eerst een hele bruine boterham opgegeten, zonder kost, wel gedrenkt in melk, maar toch... het is een begin!

Ofwel het gaat goed hier. Ik heb het echter wel verschrikkelijk druk op kantoor en moet ook vaak 'savonds thuis werken op het moment. ofwel, even wat minder tijd voor het forum... maar ik probeer bij te blijven.

iedereen sterkte met zieken en geniet van het lekkere weer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden