Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helaas. geen zwangerschap. Had gisteren een HCG hormoonwaarde van 22. ofwel, gewoon veel te laag. Er was dus wel wat gebeurd, maar het wilde niet houden. Ook bij Kees was de waarde op deze dag erg laag nog (85), maar niet zo laag als dit. Ofwel gestopt met de Utro en nu maar snel ongesteld worden...

we hebben nog een cryo. Hopelijk ontdooit die straks mooi. Maar zal nu wel verplicht maand rust moeten houden.

Ik was toch behoorlijk van slag, want ik voelde me zwanger... Maar nu gaat het wel weer. We zijn gelukkig immers gezegend met onze zoon Kees.

verder even niet zoveel te melden.

groet,

tessa

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tessa, wat jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk ontdooid jullie cryo mooi en wordt dat een positieve test.

Ursela, ik heb geen idee in welke volgorde de tandjes komen. Wessel heeft ze allemaal zo ontzettend snel achter elkaar gekregen dat er steeds een aantal samen kwamen. Bij hem zat er niet echt een volgorde in.

Natasja, hoe gaat het met je? Lekker aan het lopen met Desi. En hoe gaat het met jullie behandelingen? Gaan jullie nog verder of niet?

Kiet, ook al een tijdje niets meer gehoord. Alles goed?

Rome, wat vervelend dat je nog 3 weken vakantie moet opnemen....haha

Vandaar ben ik echt een trotse mama. Wessel zit al heel de ochtend zo ontzettend lief in een hoekje van de kamer te spelen. Ik ben zelf thuis aan het werk en dat gaat echt super goed. Hij speelt zo goed zelf!

Hij zit nu lekker met z'n lego te spelen en heeft sinds deze week ontdekt dat hij hier torentjes mee kan bouwen. Hij krijgt de stenen zelf op elkaar gedrukt om zo steeds hogere torens te bouwen. Goed he???

Geplaatst

Wat jammer Tessa. Ik ga duimen dat de cryo mooi ontdooid.

Lucas kreeg ook veel tandjes in een keer. Ik dacht eerst zijn ondertandjes, toen zijn boventandjes en daarna zijn kiezen, nu snijtanden.

Wat heerlijk Dorine dat wessel zo goed alleen kan spelen, Lucas vraagt echt om aandacht. Ook knap dat hij zo goed kan bouwen, Lucas vind lego poppetjes zo leuk. Die stopt hij overal in. Ik heb veel lego van mijn zus gehad, echt super.

Ik ga ervandoor, krijg visite.

Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Tessa, wat ongelooflijk jammer dat het niet (meteen) is gelukt. Understatement. Maar een laag hcg, dus toch een beginnetje geweest. Begrijpelijk dat je daardoor zwanger voelde. Verwen jezelf dit weekend, extra veel knuffelen met kees, sterkte!

Klinkt haast als een dooddoener om je veel succes te wensen met de cryo, maar hoop doet leven. Gaan jullie meteen door of neem je wat tijd om dit te laten bezinken en je lichaam tijd te geven?

Geplaatst

Hoi Meiden,

pff even geen tijd en puf gehad om te reageren.

Hier gaat alles goed ben morgen alweer 25 weken! heb wel erg veel last van harde buiken en lage bloeddruk dus moet rustig aan doen. maar dat is best lastig haha

we hebben dit weekend de babykamer behangen het is zoooo leuk geworden joh! en woensdag komen de meubeltjes!

@ Dorine wat heerlijk een poets!! wij hadden er ook 1 maar ik was er niet zo tevreden over maar nu zou ik het best wel weer willen hoor!

Hoe gaat het verder met iedereen??

Geplaatst

Kiet, fijn dat alles goed gaat en tsja, rustig aan doen is moeilijk he met nog zo'n kleintje om je heen.

Zag dat jullie de babykamer behangen hebben, leuk hoor.

Hebben jullier er een tweede babykamer bijgekocht zodat Zoe in haar eigen kamer blijft?

Bij ons gaat Wessel verhuizen. Hij krijgt een peuterkamer met peuterbed. Wil hem rond december/januari in het 'grote' bed laten slapen, ben erg benieuwd.

Eerst moeten we echter nog verbouwen. We hebben nu een open studio waar ik vaak werk en dat wordt nu een extra slaapkamer. We wachten nu nog op de offertes en hopen dan snel aan de slag te kunnen.

Werk ze vandaag

Geplaatst

Ja wij hebben een tweede babykamer gekocht ik heb nog zitten twijfelen of ik zoë ook al naar een groot bed zou doen maar ik vind haar nog te klein. dus we hebben alles nog maar een keer aangeschaft haha.

Leuk verbouwen! nouja leuk.. als het verbouwen klaar is is het meestel wel leuk tenminste dat vind ik altijd alles weer lekker opruimen en opnieuw inrichten! heb je al ideetjes voor Wessel zijn nieuwe kamer? moeten jullie de babykamer dan ook opnieuw behangen of verven of heeft hij nu een neutrale kamer?

Volgende week heb je de 20 weken echo toch?? Spannend ik ben heel benieuwd!!

En hoe was het vorige week? de dag dat je moeder een jaar geleden ziek werd? viel het erg tegen??

Geplaatst

Ik heb wel al een aantal ideetjes voor de kamer van Wessel maar nog niets definitief uitgekozen. Eerst de verbouwing achter de rug hebben en dan kan ik echt zien hoe die kamer er qua vorm uitziet. Daarna nieuwe meubeltjes etc kopen.

Zijn kamer nu is helemaal wit (de meubels). De muren zijn wit en 1 is lichtblauw. Mocht het dus een jongen zijn dan hoeven we niets aan de muren te doen. Indien het een meisje is dan wordt die blauwe muur een andere kleur.

Dan wat andere schilderijtjes etc ophangen en de nieuwe babykamer is klaar.

Wij hebben dus meer werk aan de nieuwe kamer van Wessel.

Vorige week viel me reuze mee. Ik kreeg om 7.00 uur het eerst sms op die dag van iemand die me sterkte wenste en daar was ik niet zo heel blij mee. Ik had heel duidelijk bij vrienden en bekenden aangegeven dat ik daar op die dag niet op stond te wachten maar goed ,het was lief bedoeld.

Op dat moment voelde ik me zwaar klote maar gelukkig kon ik me hier heel snel overheen zetten. Voor de rest van de dag is het heel goed gegaan en heb ik er niet meer aan gedacht dan dat ik normaliter zou doen.

Wel was ik begonnen met lezen in het 'dagboek' dat ik vorig jaar geschreven heb. Ik heb toen elke dag een stukje aan mijn moeder geschreven over wat er gebeurde, hoe haar toestand was, hoe wij hierop reageerden etc etc. Echt in details.

De bedoeling was dat dit haar zou helpen op het moment dat ze opgeknapt was en graag wilde weten wat er allemaal precies was gebeurd, helaas heeft ze dit nooit kunnen lezen.

Mij heeft het toen wel ontzettend geholpen om mijn emoties van mij af te schrijven. Maar goed, ik was dus vol goede moed begonnen maar heb alleen de eerste week kunnen lezen. Toen ging het van heel slecht naar een situatie waarbij we hoop kregen op herstel. Helaas duurde dit maar tot 23 oktober, de dag dat ze er een herseninfarct overheen kreeg en sindsdien ging het eigenlijk alleen maar slecht met sommige goeie momentjes.

Ik heb dus tot de 23e gelezen en toen vond ik het wel goed geweest. vond het toch moeilijker dan gedacht dus de rest komt nog wel een keer.

En yep, ik heb volgende week maandag de 20-weken echo. Ben zo benieuwd... Ik denk zelf dat we een meisje krijgen maar manlief is overtuigd van een jongen.

We zullen zien. In elk geval hebben we volgende week lekker lang weekend met z'n drietjes en dat is ook al heerlijk.

Geplaatst

Wij hebben ook Thomas verhuisd en Joris ligt nu op de babykamer. In eerste instantie wilde ik op de kamer van Thomas ook geen commode of zo, maar omdat wij er nog zoveel gebruik van maken, hebben we toch maar een ledikantje en commode bijgekocht. Het "thema" op de kamer van Thomas is boerderij geworden, met leuke boerderijdieren op de muur. Aan de kamer van Joris hebben we niets gewijzigd, deze was al neutraal en kon voor jongen en meisje.

Spannend, Dorine, de echo. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Tja, ik dacht bij beiden dat het een jongen zou zijn en ik had twee keer gelijk. En ik kan me voorstellen dat je, als je vantevoren aangeeft niets te willen horen, dat je niet blij bent met een sms, hoe goed bedoeld ook.

Kiet, da's balen, lage bloeddruk, daar kan je je echt rot bij voelen. En harde buiken zijn nooit fijn. Maar je bent al over de helft! Voor je het weet is het alweer zo ver.

Hier momenteel een huilende Joris. Hij kan niet in slaap komen, want honger en vieze luier is het niet. Hij heeft dat meestal rond deze tijd en dat is erg lastig. Ik probeer me er nu maar even niet aan te storen... ga hem er zo wel even bijpakken, maar heb nu nog een beetje hoop dat hij zo ineens in slaap sukkelt...

Thomas is vandaag op het kdv. Een rustig dagje dus.

Geplaatst

Ahhh zielig dat Joris niet in slaap kan komen en s hij toch nog gaan slapen?

Ik dacht bij zoe een meisje en nu een jongen dus ik had het ook 2x goed.

Geplaatst

Nou, hij is nog een half uurtje stil geweest, maar toen was het op... er zit nog niet echt een ritme in... Voor m'n gevoel is hij al de hele dag wakker... niet dat hij vervelend is, want hij ligt een beetje rond te kijken nu, maar ik had gehoopt dat hij een beetje zou slapen. Nou ja, misschien vannacht dan ;-) . Het is nog een beetje zoeken naar een ritme, hij haalt om de 4 uur nog niet altijd, maar als ik 'm eerder geef, drinkt hij niet alles op... hij krijgt nu 6 flessen en de laatste fles komt nu een beetje onhandig uit (namelijk te vroeg voor mijn gevoel)... misschien moet ik toch meer op verzoek geven, maar dat vind ik dan weer lastig. Gut, ik ben echt blij dat Thomas alweer uit deze fase is, vind de leeftijd van Thomas toch echt stukken makkelijker moet ik bekennen. Die hoeft allemaal niet meer zo op uur en tijd en eet mee en zo. Nog maar 1 slaapje, dat soort dingen... Niet dat ik mag klagen hoor, want Joris is op zich een makkelijke baby, maar ik ben zelf gewoon niet zo van die hele kleintjes... gelukkig gaat het ook weer redelijk snel voorbij (en dan denk ik er weer met weemoed aan terug, wat is dat toch met mij??). Ik zie ze graag opgroeien ;-) en steeds zelfstandiger worden.

Geplaatst

Hahaha ESK, ik ben precies hetzelfde als jij.

Als ik denk aan die periode dat ik weer borstvoeding wil geven denk ik: "pff.. zo vaak op een dag, hoe ga ik dat volhouden'..

Aan de andere kant kan ik niet wachten om het kleine hummeltje weer in m'n armen te hebben en ervoor te zorgen. Lekker dubbel he?

Ik kijk Wessel ook steeds groter en groter. Vind deze leeftijd ook vele malen leuker dan die hele kleintjes maar ja, we zien hoe de tijd bij Thomas/Wessel omgevlogen is dus voordat je het weet is Joris ook zo groot.

Geplaatst

Ik vind deze leeftijd ook heel leuk en vooral makkelijker maar ik vind dat hele kleine pas geboren ook wel weer heel leuk behalve de gebroken nachten dan haha.

Ik ga er nu extra van genieten want denk dat wij het bij twee kids houden.

En jullie hoeveel kinderen zouden jullie willen mocht het allemaal lukken?

Geplaatst

Wij houden het ook bij twee kids dus dit is de laatste keer dat ik zwanger ben. Om die reden ga ik er ook extra van proberen te genieten. Moet zeggen dat dit ook steeds beter lukt nu ik de kleine regelmatig voel schoppen!

Net bij de kapper geweest en daar wisten ze nog niet dat ik zwanger was. Ze deden een gokje en dachten dat ik tegen de 30 weken was..AAHHH, doe normaal.. Zo'n grote buik heb ik voor mijn gevoel helemaal niet.

Kan trouwens ook niet echt want ik ben nog geen 1,5 kg aangekomen. Ach ja, laat ik het er maar op houden dat ze niet goed gekeken hebben.

Geplaatst

2 kids, dus wij zijn compleet. Voor mezelf had ik er eentje gekozen maar wist vanaf dat merel er was dat ik haar heel graag een broertje of zusje zou geven.

Ik vond het ook heel raar om te bedenken dat het de laatste zwangerschap was. Maar je bent er op het einde van de zwangerschap zo klaar mee dat het ook weer prima is om niet zwanger te zijn.

Esk, hoe ging het de afgelopen dagen met joris?

Ik had dat ook in het begin, nu heeft storm eindleijk een beetje een ritme, dat wil zeggen, tussen 6 en 7 savonds breng ik hem naar bed en dan slaapt hij en wordt hij alleen wakker voor de voedingen (die 2, 3 of 4x per nacht zijn) en dan is hij wakker om 7 sochtends. Overdag is hij vaak 1,5 uur wakker en dan slapen. En in de namiddag doe ik en hij maar wat aanrommelen. Het wordt nu al steeds makkelijker, minder krampjes en we kennen elkaar gewoon al veel beter. Ik vind grotere kindjes ook veeeeeel leuker dan dat hele ieleprille. Maar de eerste dagen zijn Magisch (met hoofdletter ja).

Ik ben gisteren voor het eerst 2,5 uur weggeweest van storm. Opstart van dementiezorg cursus. Spannend, kwam thuis bij een hongerige huilende storm, tja, het was precies in de namiddag en dat is zijn moeilijkste tijd.

Mijn zus is op bezoek met haar drie kinderen, merel wordt van hot naar her geskouwd en geknuffeld, die geniet van de aandacht. Ze leert ook heel snel heel veel dingetjes van de meiden.

Op dit moment favoriet: Lichtknopjes!

Geplaatst

Hoe vond je het om 2,5 uur weg te zijn? Gezellig dat je zus er is!

Hier zijn de lichtknopjes ook favoriet en de bel ook.

Geplaatst

Gister hadden we een hele goede dag: om de 4 uur (dus 7, 11, 15, 19, 23) en geen onrust erbij. Vannacht was het 3 uur en 6.30 uur, dus ook heel netjes. Redelijk fit nu dus. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Ik wil toch dit schema wel een beetje proberen aan te houden, want dan weten we in ieder geval zo ongeveer waar we aan toe zijn. We zullen zien hoe het vandaag gaat.

Ik ben al een paar keer zonder Joris de deur uit geweest. De eerste keer was toen hij 2 weken was. Ik vond dat bij deze baby ook makkelijker te doen dan bij Thomas, misschien omdat we er al eentje hadden of zo. Ik vind het heerlijk om even zonder kinderen te zijn, eventjes zelf makkelijk ergens heen kunnen zonder gesjouw met kinderwagens, maxi-cosi's en voedingstassen. En als mijn man thuis is, probeer ik altijd eventjes weg te gaan zelf, al is het maar een kwartier naar de supermarkt.

Hier zijn we denk ik ook compleet. Mijn man zou nog wel een derde willen als dat ons gegeven is, zelf ben ik er nog niet uit. In ieder geval de eerste 2,5 jaar niet. Tja, en dan zijn we al een heel eind uit de luiers, kan je weer min of meer alles doen en dan ben ik ook al tegen de 38. Volgens mij zien we het dan allebei niet meer zitten om weer opnieuw te beginnen... dus we houden het nog even open, maar vermoedelijk blijft het hier bij. Ik ga er in ieder geval nooit meer de medische molen voor in, dat is wel 1 ding wat 100% zeker is. Persoonlijk vond ik het ook al heel bijzonder dat het ons 2 keer gegeven is om een kleine te krijgen. Dat hadden we na Thomas echt nooit verwacht. We hielden er sterk rekening mee dat het mogelijk bij 1 zou blijven omdat ik nou niet echt denderende eicellen heb en ook niet zoveel meer. Mijn moeder was 37 toen ze in de overgang ging en de gyn heeft ook wel 'ns geopperd dat hij had gezien dat het niet echt overhield met mijn hoeveelheden eicellen... niet dat ik al in de overgang ben hoor, maar de kans zit er in dat het wel gaat gebeuren voor m'n 40e...

Thomas' interesses liggen hier voornamelijk in het spelen met een balletje en nog steeds torens bouwen (ze worden almaar rechter en steviger...). Hij is wel enorm bezig me het uitproberen van wat z'n benen kunnen (niet staan, maar onafhankelijk van elkaar bewegen) en daardoor is hij al minstens 2 keer omgevallen deze week. Enorme bulten op z'n voorhoofd er van. Tja, hij zal het toch moeten leren, maar zielig vind ik het wel. Verder is het aanwijzen van dingen hier ook favoriet, nog steeds in combinatie met "da". En als je naar dingen vraagt (waar is ...?), dan wijst hij negen van de tien keer het goede object aan. Erg leuk is dat.

Met eten hebben we inmiddels geen problemen meer. Het "probleem" was dat ik alles prakte en dat wil meneer niet. Hij wil stukjes... dus nu maken we een bord met eten in stukjes en dan mag hij zelf met z'n handjes ook mee-eten (lepel zelf vastpakken wil nog niet) en af en toe geef ik 'm dan nog een hapje van de lepel erbij om het eten wat te bespoedigen. Dat gaat helemaal prima. Hij eet z'n bordje gewoon helemaal leeg. Hij is ook verzot op groenten, hele bloemkoolroosjes, wortels en broccoli verdwijnen zonder problemen in z'n mond. Vind ie veel lekkerder dan bijvoorbeeld aardappels. We geven hem ook steeds vaker stukjes vlees erbij en dat gaat ook prima, hij vind het heerlijk. Vorige week hadden we pannenkoeken met erwtensoep, nou dat vond hij helemaal geweldig, hij wilde nog wel een tweede bakje soep. En dan de pannekoek in de soep en dan de combinatie in z'n mond, hij straalde er helemaal van, zo lekker hij het vond.

Geplaatst

goedemorgen dames.

Rustig hier de laatste dagen. Iedereen druk?

Wessel en ik zitten nu pas te ontbijten (half 10). Hij was gisteren laat naar bed gegaan en heeft heerlijk uitgeslapen. Nu een lekker rustig weekend en dan maandag de 20 weken echo. Ik ben zo nieuwsgierig of het een jongen of een meisje is. Deze laatste week heeft dan ook het langst geduurd qua wachten.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hoi Meiden,

Zeker rustig hier!

Zooo wat heerlijk half 10!! hoelaat is hij dan naar bed gegaan?

Zoe gaat meestal rond 18.15 - 18.30 en slaapt dan tot 7 uur half 8 moet zeggen dat ik het ook wel lekker vind dat wij onze avond lekker voor ons zelf hebben.

Ahh zoe is vandaag buiten op haar gezichtje gevallen ahh was zo zielig! Ze moest heel hard huilen maar gelukkig geen schade verder.

dorine spannend maandag!! Hoelaat moeten jullie? Ik ben benieuwd Joh!!

Wij hebben aankomende vrijdag een 3D echo daar ben ik ook heel benieuwd naar!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Geplaatst

Alles goed hoor meiden. Druk, moet nog steeds mijn draai zien te vinden met werk en thuis. Heb alsmaar het idee dat ik achter de feiten aanren. Ken je dat gevoel? Met die hond blijf ik zuigen, stoffen en dweilen zucht. Onze benedenverdieping zonder kantoor en garage is 100 m2.....

Op mijn vrije dagen moet ik van mezelf even iets leuks doen met mijn mama (als ze zich goed voelt). Dan natuurlijk ook nog tijd voor mezelf vrijmaken.

Met Dési gaat het goed. Ze loopt zo schattig, gaat nu zelf staan, zitten deed ze al. Ze heeft laatst drie dagen koorts gehad en sinds vandaag eet ze eindelijk weer een beetje warm. Heeft bijna twee weken geen groenten gegeten. Vlees is ze zot op.

Geplaatst

Verder heb ik deze week een afspraak in het ziekenhuis voor een fm voor een cryo tp. Best wel weer spannend. We hebben een vakantie geboekt naar Egypte met de kleine meid, dus als alles goed gaat weten we vlak daarvoor of het mag lukken om zwanger te worden.

Ik lees hier dat het best veel over zwanger en babies gaat en daar heb ik weinig op te reageren.

Geplaatst

Tuurlijk vind ik het fijn voor iedereen, maar ik heb geen energie om te reageren. Met mijn vriendin gaat het snel bergafwaarts, ze heeft nu vier rumoren in haar hersenen en nog een paar nieuwe erbij op andere plekken in haar lichaam.

O ja, ik heb mijn oude baan terug. Nu werk ik drie dagen als zwangerschapsverlof opvulling. Ze hebben me gevraagd of ik daarna twee dagen terug wil komen als sr. faillissementsmedewerker. Helemaal top. Dit is precies wat ik wilde dat Dési werd geboren maar toen niet kon. Ben super blij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden