Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esk, fijn dat het weer wat beter gaat met het dreinen van Thomas.

Ursula's, goed dat Merel al zo'n verhaal kan vertellen. Leuk om te horen wat er al bij ze blijft hangen hè?

Hier gaat alles goed. Sinds gisteren verlof dus nu wat rustiger aan doen.

Vanochtend met 'n mannen naar de ijsbaan (bevroren water bij ons achter) geweest. Manlief op schaatsen en Wessel op de slee. Ik heb het gehouden bij lopen op het ijs ipv schaatsen.

Controle bij de vk was goed maar mijn bloeddruk begint wel te stijgen. Nu elke week terug zodat ze het in de gaten kunnen houden. Hopelijk deze keer niet weer een opname in het ziekenhuis nodig maar die kans is nog vrij klein gelukkig.

Rome, hoe gaat het met je? Houd je het nog een beetje vol?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He ursula fijn dat de BV zo goed gaat en wat lekker dat storm doorslaapt!

Hopen dat hij dat blijft doen.

Mijn kleine dame komt nog steeds s nachts voor een happie BV.

Fijne dag verder!

Geplaatst

Marchan, dat is al best lang dan dat jij snachts wakker wordt. Ik merk ook dat je er aan went. Groot verschil natuurlijk of je wakker wordt van gehuil of iets anders. Slaapt jacelyn daarna meteen weer?

Ik ben superblij dat het zo goed gaat met de BV en met storm.

Dorine, heerlijk dat je verlof is begonnen. Heb je het afscheidsfeestje al gehad? Leuk dat het in nederland een beetje winter is. Hier is het niet kouder dan min 3. Dat is fijn, komen we lekker veel buiten.

Esk, mijn zus is ook lid van de speelotheek. Ze vind het vooral een uitkomst met bv puzzels. Na een paar keer leggen zijn (oudere) kinderen die vaak zat. Ook kan ze spelletjes proberen en zien hoe de meiden die vinden voordat ze het daadwerkelijk gaat kopen. Ik merk aan merel dat ze 'nieuw' (andermans) speelgoed vaak erg leuk vind. Vandaag speelde ze met het buurjongetje in een sneeuwhol. Ze vind traktors helemaal geweldig, autos niet.

Geplaatst

Hoi Meiden!

Zoë is even buiten met Papa sleetje rijden en Mason ligt te slapen dus ik heb heel even rust hihi dus ik dacht ga ik even snel op de computer een berichtje naar jullie tikken!

hier gaat alles goed Mason is super lief en zoè is ook nog steeds helemaal dol op hem als ik hem de fles geef gaat ze haar pop ook de fles geven is zo leuk!

ik moet zeggen dat ik het wel super jammer vind dit weer toen zoè geboren was kon ik lekker elke dag naar buiten omdat het zulk mooi weer was en nu is het zooo koud!! en met de kinderwagen is het zo hobbelig dat vind Mason niet zo fijn haha dus van mij mag het voorjaar wel beginnen!

Dorine ook lekker verlof! heerrrlijk lekker genieten! tot wanneer ben je nu thuis?

Esk ik vind het ook heerlijk als ik lekker om 7 uur Zoë en Mason op bed heb gelegd en ik gewoon een vrije avond heb voor mijzelf en mijn man overdag ben je toch de hele tijd met je kinderen bezig dan is het wel lekker dat je de avond voor jezelf hebt. ik probeer zoë ook altijd tussen de middag op bed te leggen als Mason ook slaapt dan heb ik dan ook nog even een uurtje mijn handen vrij.

Ursela Zoë vind ook andermans speelgoed erg leuk en ze vind het minder leuk als er kindjes hier komen en dan met haar speelgoed gaan spelen.. heeft Merel dat ook?

Geplaatst

Ow Kiet, wat een droppie. Super leuke foto.

Wessel heeft hetzelfde met speelgoed. Bij anderen heel leuk maar als anderen aan zijn speelgoed komen wil hij daar zelf ook opeens mee spelen. Zelfs als hij dagen niet naar dat speelgoed heeft omgekeken.

De laatste dagen speelt hij vooral met mijn keukengerei. Hij heeft m'n slakom, een houten lepel, wat bekertjes en een plastic lepel. Heel de dag is hij aan het roeren. Maakt koffie voor mij die ik moet opdrinken, dan is het weer koek die ik moet eten. Kortom, echt bezig in zijn eigen wereldje. Vind het zo mooi om te zien dat zijn fantasie zo groeit.

Hij kan hier ook echt super lang mee bezig zijn waardoor hij heel lang zelf en in zijn eentje speelt.

Kiet, ik ben thuis tot 4 juni. Exact Wessel's verjaardag zou mijn eerste dag zijn dus ik denk dat ik dan maar begin met nog een extra vrije dag...

Geplaatst

Dorine zoë heeft precies het zelfde met haar speelgoed ze vind het echt helemaal niks als er andere kindjes ermee spelen als ik zeg dat ze samen moeten spelen dan laat ze het wel toe maar zodra het kindje dan het speelgoed even loslaat pakt ze het snel en brengt ze het snel naar een veilige plek haha

Zoë is ook helemaal van het roeren doet ze ook hele dagen! grappig is dat! wat ze trouwens ook doet is als mijn man het koffieapparaat aanzet roept ze KOFFFFIEEEEE en dan wil ze altijd even aan zijn koffie ruiken haha

Lekker tot 4 juni thuis! ik ben tot 1 mei thuis en moet er echt nog niet aan denken om weer te werken mijn man en ik zijn donderdag een dagje samen weg geweest en ik had het helemaal moeilijk in de auto omdat Mason nog zo klein is! maar ik moet zeggen dat het ook lekker is om even met zijn tweetjes weg te zijn en aandacht voor elkaar te hebben wij doen het 1x per maand even iets leuks met zijn tweeën doen jullie dat ook weleens?

Geplaatst

Hei!

Mooie foto kiet, vooral vanwege de verschillende structuren, groffe vzel muts, gladde babyhuid, geblokt kussen.

Idem dito met speelgoed. Merel is de laatste tijd vooral bezig met haar broertje. En ze vind het erg leuk om haar kleren uit te trekken. Helemaal trots.

Ik en mijn man doen te weinig iets leuks samen. Komt ook doordat we geen familie hier hebben. Maar af en toe vinden we tijd, dan gaan we eigenlijk altijd iets sportiefs doen. Langlaufen of zoals gisteravond (buurmeisje paste op) samen trainen in de trainingshal.

Natasja, hoe gaat het met jou?

Tessa, hoe is jouw poging verlopen?

Rome nog aan het wachten....nog maar een paar daagjes. Hoe voel jij je, heb je een idee?

Geplaatst

Ursela, ook super leuke foto's.

Kiet, wij gaan ook af en toe met z'n tweetjes iets leuks doen. Meestal een avondje uit-eten of idd een zondag ochtend en middag samen weg.

Kan me voorstellend dat je het nu moeilijk vond, Mason is natuurlijk ook nog maar heel erg klein. Weet niet of ik het zo snel alweer oppak.. hahah

Ben trouwens ook weer van plan om borstvoeding te gaan geven en dan ga je toch iets minder makkelijk een dagje weg in het begin.

Wij gaan vanmiddag ff op pad voor een duowagen. Hebben jullie die ook aangeschaft? Ik vind Wessel echt te klein om alles te laten lopen en hij loopt ook steeds de andere kant op dan dat ik wil gaan. Ik heb zo'n voetenplankje geprobeerd maar dat is geen succes. Hij kan ook niet zo lang blijven staan en heeft het geduld van een visstick. Kortom, hij blijft niet staan.

Ik zou het erg jammer vinden als ik straks de deur niet uitga omdat ik het zo'n gedoe vind met een kinderwagen en een loslopende Wessel. Vandaar dus maar besloten nog een wagen erbij aan te schaffen. Gelukkig, weer een uitbreiding in het wagenpark van de kids.hahah

Tessa, ik zag de vraag van Ursela aan jou hoe het met je behandeling is gegaan. Sorry, maar dat ben ik helemaal 'vergeten' te vragen dus nu ook erg benieuwd hoe het is.

En Rome, bijna testdag. Spannend hoor!

Geplaatst

Ik wilde ook eigenlijk helemaal nog niet weg maar ik wilde zo graag winkelen en dat is geen doen met twee kinderen erbij haha

Geplaatst

Lekker is dat! Heel verhaal, helemaal weg! Nou ja, verkorte versie dan maar:

Wij hebben een Easywalker duo aangeschaft en ik ben al meerdere malen enorm blij geweest met die aanschaf. Hij past bij mij nét in de auto (Opel Meriva), maar dat is genoeg. Makkelijk in te klappen, licht in het gebruik (qua sturen en duwen) en heel compleet. Het is niet een wagen die je heel snel in je auto zet, maar hij is voor wandelingen wel ideaal. En hij past ook door de meeste deuren heen. Ik ben er echt superblij mee. Overigens gebruik ik de enkele wagen ook nog regelmatig als ik met 1 kind ben. Of bij het wegbrengen en ophalen van kinderdagverblijf (dan zet ik Joris in de maxi-cosi op het onderstel en til ik Thomas op de arm).

Fotootje van de wagen:[ATTACH=CONFIG]3590[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3591[/ATTACH]

Geplaatst

Hei,

Ik heb een duowagen aangeschaft. Tot nu toe af en toe gebruikt. Merel vind de rugdrager geweldig en zit daar graag in en voor korte wandelingen zet ik haar op mijn schouders. Ze loopt ook graag aan de hand. De mijne was heel goedkoop, zo'n 200 euro in de aanbieding maar hij doet het prima. Nadeel is dat je er niet mee in de bus kan (wat ik nooit doe). Ik weet niet hoeveel plek hij opgeklapt inneemt want hij past in onze auto's. Als je wilt kan ik even kijken wat het merk is.

Ik ben blij dat ik geen dure heb gekocht omdat ik hem niet zo heel vaak gebruik. Maar merel vind het dan ook erg leuk om te lopen. Maar de keren dat ik hem heb gebruikt vond ik het erg praktisch.

[ATTACH=CONFIG]3592[/ATTACH]

Ik zit nu een beetje te dubben wat ik moet doen met de gewone wandelwagen. Ik heb een sportswagentje wat prima is. Maar de combiwagen die ik gebruikte is kapot. Tijdens ons vorige bezoek aan nld heeft de klm de assen verbogen en ik kreeg niets terug van de reisverzekering. (die ik meteen heb opgezegd, waarvoor heb je anders een reisverzekering?). Daardoor heeft nu 1 wieltje het helemaal begeven. In oslo, handig, had ik opeens een driewieler. In die wagen zat storm veel beter beschermd. Hij is uit zijn bag gegroeid. Tja en wat nu, voor die korte periode een tweedehandswagentje kopen of een goedkope trille? Maar de goedkope wagentjes hebben vaak bandjes waar je niet mee door sneeuw kan ploegen. Nog eventjes en storm kan in de sportswagen.

Snappen jullie trouwens voetenzakken? Ik niet, tenminste niet in een land waar veel onverharde wegen zijn en natuur. Als ik merel met haar sneeuwvoetjes of moddervoetjes daarin zet is dat ding toch gelijk vies en nat?

Geplaatst

Wat een super leuke foto's weer.

Lucas vind speelgoed bij een ander ook veel leuker dan thuis.

Hier gaat alles goed, Ik heb regelmatig het gevoel ongesteld te worden, maar nog steeds niets te bespeuren. Spannend..

Geplaatst

Ow Rome, spannend hoor. Nog een paar daagjes en dan heb je uitsluitsel.

Wij hebben gisteren de Topmark duowagen aangeschaft. Hierin zitten ze achter elkaar. De wagen was ook goedkoop (190 euro) dus dat vond ik wel prima.

Waarschijnlijk gebruik ik hem ook niet zo heel veel omdat Wessel meestal wil lopen. Echter, als ik een keer een langere wandeling wil maken of naar het centrum oid ga waar het erg druk is kunnen ze er wel beiden in.

Ben er nu al blij mee dat ik hem heb.. haha

Geplaatst

Lief, dank jewel . nog steeds niet ongesteld. Bij de terugplaatsing zeiden ze na 14 dagen mag je een test doen en dat is vrijdag. Nu las ik het formulier van de punctie en daar staat op 18 dagen na de punctie testen. Dus dat zal dan zaterdag zijn . Maar even kijken. Zaterdag is mijn man ook thuis. Lucas heeft nu ook sinds een paar dagen dat hij erg drammerig is, echt niet leuk . ik hoop dat dit snel over gaat. Ik kan soms amper een luier verschonen, omdat hij dan perse iets wil en ik hem niet begrijp . Hoe gaat het met jullie allemaal?

Geplaatst

rome, ga je vandaag of morgen testen? Spannend hoor!

Hier alles goed. Begin langzaamaan aan mijn verlof te wennen. Volgende week 3 daagjes voor mijzelf als Wessel naar de oppas/opa en oma is. Lekker voorruitzicht. Heb ook zomaar het gevoel dat dit wel eens de laatsten met dikke buik zouden kunnen zijn.

Gisteren controle gehad, kleine is ingedaald en ik mag vanaf nu bevallen. Dus...kom maar op, ben er klaar voor..hahah

Net ff met Wessel de optocht van de scholen hier wezen kijken. Hij vond het echt geweldig. Stond te dansen, zwaaien en klappen, zo'n leuk gezicht.

Ik wilde eerst morgen naar kindercarnaval gaan maar ben bang dat ik het niet meer ga redden. Veel te veel last van m'n bekken.

Ga ff een dutje doen nu Wessel ook op bed ligt.

Geplaatst

Spannend Dorine. Je was 3 maart uitgerekend, toch? Dan is het al bijna tijd voor de dagelijkse meldingsplicht ;-) .

Ik ben weer eens niet lekker. Al ruim 2 weken verkouden en sinds vanochtend (na een beroerde nacht want ik kon slecht slapen) voelt het als een voorhoofdsholte ontsteking. Niet fijn!

Thomas is ook niet lekker. Hij heeft voet-, mond-, handziekte. Zo heb je er nog nooit van gehoord (pas toen ik het las bij Ursula en Merel) en zo heb je een kind dat het heeft... hij ziet er niet uit. Gelukkig is hij er niet echt ziek van. Vorige week dus die dreinen waarschijnlijk omdat hij iets onder de leden had. En tot overmaat van ramp is hij met z'n lip op een speelgoedkist gevallen en heeft hij een hele dikke lip met een grote korst eronder. Ik vind het zo zielig voor hem, hoewel hij er zelf weinig last van lijkt te hebben.

Vandaag van mijn schoonmoeder een uberschattig bijenpakje gekregen voor de carnaval. Hoef er alleen maar zelf een zwart broekje onder te doen. Als hij het aanheeft zal ik 'ns een foto maken.

Over foto's gesproken, ik weet niet of ik het al gezegd had, maar Kiet, prachtig mannetje hoor!

Rome, hoe gaat het met je?

Geplaatst

Vanochtend een test gedaan en die was positief!!! Ongelofelijk, ik bevat het nog niet echt.

Beterschap Esk voor jullie alle twee. Wat sneu zeg voor Thomas.

Geplaatst

Wow Rome! Wat super!!

Gefeliciteerd. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden