Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Wendy, die van mij weigert ook wel te eten. Overdag eet hij alles wat je hem voorzet, maar 's avonds weigert hij zo'n beetje al het avondeten. Wat wij doen: potjes eet hij wel, dus dan krijgt hij zo om de dag een potje. Op de dag dat hij met ons mee-eet, dan zetten we gewoon een (klein) bordje met alles wat hij kan eten voor hem. Hij mag daarmee doen wat hij wil (behalve ermee smijten uiteraard). Af en toe geef ik hem een vorkje van mijn bord wat hij soms wel, soms niet neemt. Hij speelt dan met z'n handjes in het eten en af en toe eet hij wat, maar meestal ook niet. Ik hou hem ook nog wel eens de pan voor en dan mag hij daaruit pakken. Wij hebben afgesproken dat hij alles mag eten wat op tafel staat, maar dat er niets anders komt, honger of geen honger. Hij eet dan die avonden vaak een stuk minder, maar dan geef ik 'm de volgende dag overdag wat tomaatjes of komkommer tussendoor. Hij is nog nooit wakker geworden van de honger en hij groeit ook goed, dus dan zal het wel goed zijn. Het gedrag negeren werkt hier wel het beste, want sinds we het zo doen eet hij redelijk...

Ursula, klinkt als een heerlijk uitje, ook al is je meisje er niet bij. Geniet ervan!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vervelend Wendy. Lucas krijgt nu ook kiezen en ik merk dat hij de ene dag meer eet dan de andere.Hij heeft er nogal last van. Als hij in de avond niet wil eten, geef ik hem soms een papfles ipv een flesje warme melk voordat hij gaat slapen. Eet hij al lang niet in de avond? Succes.

Ursela, Wat een lange trip zeg, 6 uur in de trein. En wat kan je dan genieten van het prachtige uitzicht. Ik ben nog nooit in Noorwegen geweest, maar het lijkt me erg mooi. Mijn Oom en Tante gingen vroeger ( nu nog) naar Noorwegen en of Denemarken op vakantie en als ze terug kwamen kreeg ik altijd een klederdracht poppetje :-) Lekker genieten dan van een heerlijk bad! Heerlijk. Ik had het gisteren avond zo koud dat ik ook lekker in een warm bad ben geweest.

Geplaatst

Dorine, Ik moet steeds lachen om truusje, word dit de echte naam :-)

Lucas slaapt in zijn pyama en slaapzak. Gisterenavond heb ik een dekentje over hem gelegd, omdat ik dacht dat hij het anders misschien koud zou krijgen. Vanochtend toen hij wakker werd, was hij daar niet helemaal mee eens. Hij houd niet van dekentjes over hem heen. Soms als hij op de bank zit leg ik een dekentje over hem heen, maar die haalt hij ook direct weer weg. Liggen jullie kindjes onder een dekentje?

Geplaatst

Yeahhhhhh, Er zijn er twee goede embryo's!!!!!!!!!! Een word er vanmiddag terug geplaatst en de andere gaat de vriezer in, joehoe, Ik ben helemaal blij en opgelucht voor zover!!

Geplaatst

Rome, wat een fantastisch nieuws. Heel veel plezier vanmiddag bij de terugplaatsing en hopelijk heb je de cryo straks niet eens meer nodig.

Nu lekker broeden de komende weekjes!

We wilden haar idd de naar 'Truusje' geven, vind je hem niet mooi??? Hahaha, nee, dat past toch niet helemaal bij Wessel dus ze krijgt toch een andere naam straks!

Wendy, Wessel heeft ook wel eens avonden dat hij niet of een stuk minder wil eten. Net als bij ESK hebben wij de afspraak dat hij alles mag eten wat op tafel staat maar dat hij niets anders krijgt. Eet hij een dag minder, dan eet hij de volgende ochtend meestal een boterham extra.

Ook Wessel wordt niet wakker van de honger en groeit goed dus denk dat dit prima is.

Hier krijgt hij nooit een potje, ook niet om de dag. Sterker nog. Als ik hem wel eens een potje wil geven omdat we onderweg zijn oid, dan wil hij dit niet.

Hij eet echt alleen maar met de pot mee en meestal heel erg goed.

Wel heeft hij ook fases gehad waarin hij niet wilde eten. Net als jij beschrijft begon dit nadat hij ziek was geweest en moest overgeven na het avondeten. Het heeft zo'n 2 weken geduurd voordat hij weer normaal wilde eten. Al die tijd heeft hij dus bijna geen avondeten gehad maar overdag at hij wel goed.

Wij hebben dit genegeerd en het is daarna vanzelf weer overgegaan.

Heel veel succes in elk geval.

Ursela, het klinkt echt heerlijk zo'n lekker luxe hotelletje. Kan me voorstellen dat het niet leuk was om Merel achter te laten maar het zal toch ook wel super genieten zijn om dit met je kleine man te doen. echt een uitje wat waarschijnlijk maar eenmalig is.

Weet je al wanneer je naar NL wilt komen? Ik vind het op zich een heel leuk plan om dan met z'n allen af te spreken en zou het jammer vinden als ik het niet ga redden omdat ik net bevallen ben...

Mocht het net na mijn bevalling zijn dan ga ik zeker proberen hier een mouw aan te passen.

Vandaag mijn laatste vrijdag waarop ik aan het werk ben. Nog 3 daagjes hierna en dan ben ik eindelijk klaar. Ben nu zo aan het aftellen, ben er echt klaar mee!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties! Noah wil nog steeds niet eten 's avonds. Overdag op het moment ook minimaal. Heeft ook veel dunne ontlasting. Denk dat het nog een restje van de griep is maar vooral de kiezen... Pakt veel aan zijn oren, zegt au en pijn... Hij drinkt gelukkig wel genoeg.

We gaan het niet eten ook negeren. En overdag tussendoor regelmatig wat aanbieden. Verder kunnen we nu alleen maar afwachten denk ik...

Geplaatst

Wat een fijn nieuws Rome! Ik ga voor je duimen. Hopelijk genoeg afleiding komende 2 weken?

Ik heb voor Milou zo'n dubbele slaapzak. Met een binnen- en buitendeel. Dat heb ik maanden geleden al gekocht, omdat ze met haar normale winterslaapzak toch koud wakker werd (dekentjes laat ze niet liggen), ze is altijd al kouelijk geweest 's nachts. Nu het zo koud is leg ik haar in een dikke fleece pyjame in die dubbele zak. Dat gaat goed. Die slaapzak voelt ook enorm zwaar aan. In de zomer kan ze alleen in het buitendeel.

In Milou haar groep zitten maximaal 12 kindjes, meestal zijn er rond de 10. Maar ze willen naar max 9, want dat mag dan met 2 leidsters (op deze leeftijd, op de oudere groep mogen er meer kindjes per 2 leidsters).

Ursela, fijn dat het beter gaat met Merel en fijn dat Storm het niet heeft gekregen zeg. Het zag er dramatisch uit.

Op het KDV heersen de waterpokken ... ze zal het komende week vast krijgen. Tot nu toe nog geen pokje gezien.

Wat goed al 9 kilo afgevallen! Dat doe je rap.

Ik vertelde trouwens pas dat wij ook zitten te denken aan een tweede. Maar het gaat echt pas einde van het jaar worden, we gaan ons niet door de veranderende wetgeving in 2013 (nog 1 poging vergoed waarschijnlijk) laten leiden. Ik ben in november dit jaar nog een lang weekend in Londen en daarna willen we starten. Ook omdat ik in mei 2013 een buitenlandtrip heb met mijn orkest en dan niet al te lang zwanger wil zijn. We plannen dus daarom heen. Mijn hoofd staat er nu ook echt nog niet naar. Eerst maar eens afvallen en dan weer opladen en klaarmaken voor IVF.

Moet zeggen dat ik het best een hele stap vindt, dan zo bewust weer voor het hele gedoe kiezen.

Bij de eerste beland je er gaandeweg in ... je wilt zo graag een kind, dus je gaat erin mee.

Nu voelt het wel anders en voelt het nu nog als een hele belasting. Daar maak ik ook uit op, dat ik er nu nog niet aan toe ben.

Hoe hebben jullie (degene die niet spontaan zwanger zijn geworden :wink:) dat ervaren?

Oh, en ik was onlangs met Milou op het CB voor de 18 maanden controle. Milou woog 11,1 kilo en was 84 cm lang. Lang en slank ... toch een beetje van onszelf en een beetje van de dokter .. haha. Verder alles goed, kort bezoekje. Wel fijn geen prikken meer zeg!

Geplaatst

Rome, wat een geweldig resultaat. Toen je schreef dat je 'maar' drie follikels had bij een fm dacht ik, oei, als dat maar goed gaat. En gelukkig is dat gebeurd! Spannend. Vind jij het nu net zo spannend als bij lucas of?

Dorine, aaaah bijna verlof. Lijkt me inderdaad raar dat je niet weet waar je na je verlof mee aan de slag gaat. Bij mij zou dit ook een beetje blijven malen maar ik weet ook dat het vanzelf duidelijk wordt als de tijd daar is. Hmm, als ik dit zo lees klinkt het heel vaag maar ik bedoel het juist wat concreter. Eerst genieten van het grote wonder van nieuw leven en jouw gezinsuitbreiding, je eigen familie. Daarna ben ook jij weer anders en misschien is het juist dan fijn dat je nu nog niet hebt vastgelegd hoe en wat je gaat doen. Jammer dat je afscheid moet nemen van je 'team' waar je jarenlang mee hebt gewerkt. Willen ze je niet houden op een andere basis?

Ik kan helaas nog niet zeggen wanneer ik naar nederland kom. Ik had eind maart in gedachten en dacht volgende week te kunnen gaan boeken maar op de ambassade zeiden ze dat het gerust 6 weken kon gaan duren voordat het paspoort bij mij zou zijn en voor die tijd durf ik geen vliegtuig te boeken en vrij te vragen van werk. GRMBL, vorig jaar duurde dit veel korter maar nld heeft de regels weer veranderd, nu moeten alle paspoorten langs denhaag. Ik kwam bijna voor niets want ik had een internationale huwelijksakte bij me die ouder was dan een half jaar. Tja, dat had ik bij merel ook maar toen was dit nog niet een regel blijkbaar. Gelukkig waren ze zo symphatiek om met de gemeente in nederland te bellen en die konden dan een bevestiging faxen. Tja, ehm, bureaucratisch verhaal maar ik moet nog even wachten. Ik heb ook heel veel zin om jullie en jullie kleintjes te zien en spreken.

Annelies, ik vond de keuze voor een broertje/zusje gaan ook heel zwaar. We hadden onszelf als deadline oudjaar gesteld om te weten wat we wilden doen (wat niet betekende dat we dan zouden beginnen). Dit vanwege leeftijd en de lange wachttijd op merel. Ik vond het vooral moeilijk omdat ik mezelf bedacht dat we zo'n ongelooflijk geluk hadden dat het gelukt was en dat we merel hadden en dat de kans groot was dat dit een tweede wens niet gegund zou zijn (kon me bij god niet voorstellen dat het uberhaupt de eerste keer gelukt was ook al kroop het bewijs rond). Ik was zo bang dat het niet zou lukken en dat dit mijn grote geluk met merel zou overschaduwen. Maar ik neigde er uiteindelijk toch naar om in de zomer (zomer 2011) te beginnen voor een brusje omdat ik merel graag een grotere familie zou geven mocht dit ons gegund zijn. De rest van het verhaal ken je.

Hoe bedoel je precies dat het voelt als een hele belasting? last van de hormonen of gewoon het hele traject of iets anders?

Milou groet goed zeg, merel is nu 86 cm en 11750 gram, vorige week gewogen. Ligt aardig in de buurt. Wij maken ook regelmatig grapjes over dat ze in het lab b.v. een beetje goudvis erin gemixt hebben (toen ze de hele dag probeerde haar wangetjes op te blazen omdat ze dat mij had zien doen).

Esk en kiet, hoe gaat het met jullie en de kleintjes? De afgelopen wek wordt storm nog maar 1x per nacht of helemaal niet meer wakker. Dan slaapt hij van 18.30 tot 6.30. Het voelt als een nieuwe fase. Omdat hij nog wel af en toe snachts komt en dan opeens overslaat wordt ik meestal iets eerder wakker van harde borsten die lekken. Een paar maanden geleden zat ik er helemaal doorheen met de borstvoeding maar nu gaat het zo goed dat ik er erg blij mee ben. Storm is een enorm vrolijke baby. Toch zie ik al een beetje peuter in hem verschijnen, zo protesteert hij tegenwoordig als merel een speelgoedje afpakt. Dat deed hij eerst niet.

Natasja, gaat het goed met je moeder thuis?

Geplaatst
Annelies, ik vond de keuze voor een broertje/zusje gaan ook heel zwaar. We hadden onszelf als deadline oudjaar gesteld om te weten wat we wilden doen (wat niet betekende dat we dan zouden beginnen). Dit vanwege leeftijd en de lange wachttijd op merel. Ik vond het vooral moeilijk omdat ik mezelf bedacht dat we zo'n ongelooflijk geluk hadden dat het gelukt was en dat we merel hadden en dat de kans groot was dat dit een tweede wens niet gegund zou zijn (kon me bij god niet voorstellen dat het uberhaupt de eerste keer gelukt was ook al kroop het bewijs rond). Ik was zo bang dat het niet zou lukken en dat dit mijn grote geluk met merel zou overschaduwen. Maar ik neigde er uiteindelijk toch naar om in de zomer (zomer 2011) te beginnen voor een brusje omdat ik merel graag een grotere familie zou geven mocht dit ons gegund zijn. De rest van het verhaal ken je.

Hoe bedoel je precies dat het voelt als een hele belasting? last van de hormonen of gewoon het hele traject of iets anders?

Milou groet goed zeg, merel is nu 86 cm en 11750 gram, vorige week gewogen. Ligt aardig in de buurt. Wij maken ook regelmatig grapjes over dat ze in het lab b.v. een beetje goudvis erin gemixt hebben (toen ze de hele dag probeerde haar wangetjes op te blazen omdat ze dat mij had zien doen).

Bedankt voor je reactie.

Het idee dat het misschien wel niet gaat lukken vind ik ook een lastige, ik probeer denk ik ook het niet te graag te willen. Als dat kan.

En we bedenken ons vaak dat we het liefst meisje van de wereld al hebben!

Maar vandaag hoorde ik weer van iemand die zwanger is (ook MMM) van hun 2e dochter ... steekt wel even.

Belasting vind ik vooral het traject: prikken, ziekenhuisbezoeken, puntie, TP. En dat allemaal niet te plannen, het is weer iets wat ik bv op mijn werk wel moet vertellen en misschien op wel meer plekken, omdat het anders bijna niet te doen is. Daar zie ik (nu nog) allemaal tegenop. Hormonen niet, had ik niet zo veel last van.

En daarna die onzekeheid ... maar dat is iets waar ik nu nog niet teveel bij stil wil staan.

Goh .. ik hoop niet dat degene die nu er weer midden in zitten vervelend vinden dat ik het zo opschrijf.

Storm klinkt als een heerlijk ventje!

Geplaatst

Annelies, het is toch ook een hele belasting? Daar hoef je je toch niet voor te verontschuldigen. Als Joris niet spontaan was gekomen, waren wij rond maart (2011) weer begonnen. We hadden zelfs al een afspraak staan toen. Juist omdat we niet wisten hoe lang het zou gaan duren hebben we toen de keuze gemaakt snel te starten. Gelukkig was het niet nodig, maar voor hetzelfde geld was het wel nodig geweest. Ik weet nog wel van vorig jaar dat ik de stap om weer IVF te gaan doen kleiner vond omdat we al een gezond kleintje hadden. Voor mijn gevoel was het al een keer gelukt en zou een tweede dan ook wel lukken. Maar dat is natuurlijk altijd een persoonlijke beleving, want dat kan je vantevoren eigenlijk niet weten.

Ursula, wat fijn dat Storm langere nachten maakt. En wat een gedoe zeg, voor een paspoort. Helemaal rot dat je nu niets kan plannen. Je zal maar halsoverkop naar Nederland moeten...

Hier gaat het wel goed hoor. Druk, maar dat hoort erbij. Vandaag met Thomas even de sneeuw in geweest, maar hij vond het niet zo boeiend. Joris doet het ook goed, het wordt al een hele kerel.

Ik zal de fotootjes van de beide heren hier ook maar posten (staan al in het oktober 2010 topic):

[ATTACH=CONFIG]3517[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3518[/ATTACH]

Geplaatst

Dat gaat ook wel weer goed hoor. Als je ziet hoeveel x ik in een ziekenhuis geweest ben de afgelopen twee maanden, dan moet het jou ook zeker lukken.

Wat vinden jullie: ivf mislukt, vorige week vrijdag beginnen met vloeien en nu is het nog niet helemaal over.

Geplaatst

Natasja, ik lees vaker dat mensen helemaal ontregeld is na een poging. Ik zou het nog even aankijken als je verder tenminste geen klachten hebt. Zodra je buikpijn of verhoging hebt meteen aan de bel trekken!!!

Enne...speur ik daar (zelf) sarcasme? Ben met je eens dat je veels te veel ziekenhuis hebt gezien de laatste tijd. Maar je hebt het kei-goed gedaan lieverd!

Esk, wat een lieve foto's. Joris kan al erg goed zijn hoofd omhoog houden. Is hij tot nu toe even snel in zijn ontwikkeling als thomas? Hier zie ik duidelijk verschil, merel kon al kruipen en gericht omrollen en zelfstandig zitten. Storm kan dit niet, hij draait rondjes om zijn as en rolt af en toe om maar dat is meer toevallig dan gericht.

Jullie ook in de kou lees ik. Hier min 15. Maar windstil is het eigenlijk best lekker buiten. Mits je jezelf er goed op kleed. Ik ben vandaag eindelijk begonnen met potjestraining. Heb besloten om iedere keer na het eten met merel naar de wc te gaan en haar op het potje of brilverkleiner te laten zitten. Vanochtend wilde ze wel zeker 2 seconden blijven zitten. Nuja, dat is meer dan niet.

Geplaatst

Ik heb het gevoel dat Joris iets sneller is met bepaalde dingen. Hij begint nu met de aanzet tot omrollen (hoewel hij het nog niet kan) en daar was Thomas veel later mee (pas ergens rond de 6 maanden volgens mij). Joris wil z'n hoofd ook omhoog houden als hij achterovergeleund zit (dan wil hij omhoog), Thomas deed dat nooit. Joris tilt z'n hoofdje van de grond af als hij ergens naar wil reiken en zet z'n beentje schrap als je hem op je schoot zet, dat heb ik Thomas nooit zien doen. Er zijn dus verschillen én overeenkomsten. Overigens, jongetjes schijnen met veel dingen "later" te zijn dan meisjes op dezelfde leeftijd.

Hier is het in de nachten -15 of kouder en overdag iets van -7, wat voor NL natuurlijk ongekend is. Het hele spoor vastgelopen, de snelwegen glad, nou ja, chaos dus. Hoewel ik het me ook wel kan voorstellen hoor, zo vaak is het niet zo extreem koud voor Nederlandse begrippen.

Natasja, ik denk dat het wel kan, zo lang vloeien, maar als je zelf twijfelt zou ik morgen gewoon even bellen naar het ziekenhuis. Daar zijn ze voor, toch? Ik kan me herinneren dat ik dat een keer heb gehad na een IUI. Ik zie het ook als ontregeld. Ben zelf trouwens nu al 2,5 week aan het vloeien sinds ik gestart ben met de nieuwe pil. Ze zeggen dat ik het gewoon 3 maanden moet proberen, maar heb weinig zin 3 maanden non-stop te vloeien. Naja, ik zal het nog 's eventjes aankijken. Geen lol aan in ieder geval.

Ik ben trouwens wel erg blij met m'n nieuwe huiskamer. Nou ja, nieuw... opnieuw ingericht is misschien een beter woord. In het midden stonden altijd twee stoeltjes en die zijn nu weg. Daar ligt nu een kleurig kleed met de (ook nieuwe) speelkist er op. Al het speelgoed dus centraal in het midden van de huiskamer en een prettige plek voor de kleintjes om te spelen. Voor Joris nog een extra speelkleedje erbij zodat hij er ook comfortabel kan liggen en Thomas kruipt, schuifelt en stapt natuurlijk de hele kamer rond, maar ik merk wel dat als hij een boekje wil lezen of met een autootje wil spelen hij de zachtheid en warmte van het kleed opzoekt.

Geplaatst

Natasja ... ik zou nog even afwachten zoals Ursela zegt. Tenzij je je verder niet goed voelt.

En ja, ik weet dat het wel weer goedkomt met de ziekenhuisbezoeken ... maar ben er nu nog niet aan toe. Ik bewonder jou hoor, hoe je je door alle ellende heen slaat de laatste tijd. En nog zo kan genieten van de leuke dingen.

Superleuke foto's Esk!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3528[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3529[/ATTACH]

ESK, leuke foto's.

SJSL, wij hebben ook heel bewust een tijdstip gekozen om weer de mm in te stappen. Ik vond dit alleen niet zo'n grote stap omdat wij nog 6 cryo's hadden liggen die in mijn eigen cyclus teruggeplaatst konden worden.

Ik stond hier ook echt in van: 'laten we deze even opmaken en dan beginnen we echt met IVF'. Naja, verder verhaal ken je wel.

Nou dames, hier dan eindelijk de lang beloofde foto's van zowel Wessel's grote kamer als de nieuwe babykamer.

[ATTACH=CONFIG]3527[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3526[/ATTACH]

Geplaatst

Hij is fijn, heel verhaal getikt, is alles weg, grrr..

Leuke foto's Esk.

En Dorine, De kamertjes zijn leuk zeg. Wessel heeft een mooie grote kamer zeg, heerlijk. De tent hebben wij ook, ik heb ook plastic ballen gekocht, heeft hij een ballentent. lekker bijna verlof!

SJSL, Klinkt heerlijk zo'n warme slaapzak! Wij hebben er ook een tijd over nagedacht over ivf. Ik zou eerst eerder beginnen, maar toch afgesproken dat het Januari zou worden om aan een behandeling te beginnen. Ik zag erg op tegen het prikken, punctie, en het wachten op. Het voelt voor mij weer hetzelfde als de eerste keer, erg spannend die onzekerheid. Als ik Lucas rond zie lopen heb ik het er toch zo voor over. Als ik langer zou wachten, zou ik altijd denken, wat als..

Ook raden de artsen me aan om niet te lang te wachten ivm. vervroegde overgang.

Ursela, Ik voel weer diezelfde spanning als ik bij Lucas had.

Esk, Leuk dat je de kamer hebt veranderd en dat ze nu een mooi speelplekje hebben.

Ik dacht dat het leuk was om te gaan sleeen met Lucas, maar na 1 rondje was het wel weer genoeg en wilde meneer weer gewoon zelf rennen en ravotten. Hij is echt niet naar binnen te krijgen, hij kan dan echt boos en enorm verdrietig worden.

Geplaatst

Esk volgens mij lijkt Joris wel op Thomas toen hij ook zo oud was of niet?

Dorine leuke foto's fijn dat je verlof bijna begint! Tot wanneer ben je dan thuis?

Rome wat spannend weer! Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Kiet, dat lijkt soms inderdaad zo, maar toch hebben ze wel allebei hun eigen gezichtje. Ik dacht in het begin dat het net kopietjes van elkaar waren, maar dat is toch niet zo. Joris is wat ronder. Soms heb ik moeite om ze op foto uit elkaar te houden en soms zie ik het direct. Heel stom.

Lijken Zoë en haar broertje op elkaar?

Dorine, leuke kamertjes zeg. Is Wessel al gewend?

Rome, Lucas is dus een echte buitenman! Ik heb geloof ik een echte binnenman, maar misschien is dat omdat hij nog niet loopt... We gaan genoeg naar buiten (hoewel het wel minder is geworden sinds Joris er is, vind het zo'n gedoe met die jassen en dassen en je bent al een kwartier verder voordat je uberhaupt ergens heen kan).

Geplaatst

Kiet, de 17de mag ik testen.

Esk, Ik vind het nu soms al een gedoe, laat staan met 2 :-) Hoe gaat het met stappen van Thomas?

Nienke, Tijd al niets gehoord, hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Dorine, mooie kamertjes, strak! Ik vind die lichtblauwe kast een erg mooi meubel. Behoorlijk nederlands ook, ik bedoel, hier is alles van hout en in nederland heb je van die strakke gips/stuc muren. Is dat zeil of zijn het echte tegels?

De 17e pas testen rome, dat duurt lang. Hoop dat je genoeg te doen hebt in deze wachtweken. Heb je er zelf een goed gevoel over?

Esk, ja, vreselijk he al die jasjes en handschoentjes en mutsjes en pakjes. Ik doe er gemiddeld 20 minuten over, sneller als ze meewerken maar storm zet het op een krijsen de laatste tijd, die wil niet aangekleed worden, vooral een hekel aan handschoenen en muts. Merel verschilt per keer, de ene keer wil ze graag aangekleed worden, de andere keer wil ze het zelf maar dat lukt niet en dan is het bokken. Zit ik met twee krijsende kinderen in het halletje. Op zich goed vol te houden (maar leuk is anders) omdat ik weet dat zodra we naar buiten gaan het meteen over is. Merel vind het heerlijk om buiten te zijn, gelukkig is ze nu gewend aan de sneeuw. Gisteren was het maar min 1 en windstil en zonnetje en toen zijn we met z'n drieen ruim 5 uur buiten geweest (met pauze van een paar uur binnen). Storm in zijn wagentje. Merel vond het leukste om mij omver te duwen zodat ik in de sneeuw viel en dan gooide ze zichzelf erboven op. en dan haar koude handschoentjes in mijn gezicht duwen, brrr, pret.

Geplaatst

Ursela, die vloer dat is laminaat.

Wessel heeft hetzelfde als Merel. De ene keer vind hij het prima om jas, sjaal en handschoenen aan te doen en de andere keer rent hij naar de andere kant van de kamer en wil hij echt niets aan. Dan kan hij er ook nog bij gaan liggen. Heel fijn om hem dan aan te kleden. Mijn buik zit dan toch wel in de weg.

Ook trekt hij vaak zijn handschoentjes uit en krijgt dan super koude handjes. Dan zet hij het weer op een krijssen dat het koud is.

de sneeuw vond hij wel erg leuk en dan vooral sleeen.

Rome, nog 1 weekje in spanning dus. Ook ik hoop dat je genoeg afleiding hebt.

Ik hoorde gisteren dat mijn opdrachtgever een heel afscheid voor mij gaat organiseren. Zo lief dat ze dit doen, ik ben tenslotte maar 'een externe medewerker'.

Ik mocht opgeven wie ik allemaal wilde uitnodigen en zij zorgen voor koffie en gebak. Erg gezellig hoewel ik er nooit zo van houd om in het middelpunt te staan.

Geplaatst

Ik ga afleiding zoeken, allemaal leuke dingen doen, dan gaat de tijd hopelijk een beetje sneller. Wat leuk dat ze dit allemaal voor je organiseren, dan word je oog wel erg gewaardeerd. Wel ontzettend jammer om afscheid te nemen.

Geplaatst

Gelukkig, dan ben ik niet de enige die het gedoe vind met de jassen en zo. Joris begint meestal te huilen zo gauw hij in de kinderwagen ligt en hij stopt pas als we lopen. Daarna mogen we ook niet te lang ergens stilstaan, want anders zet hij het weer op een krijsen.

Dorine, leuk van je werk toch?

Rome, hoop dat de week gauw opschiet. Thomas stapt nu aan 2 handen mee... als hij er zin in heeft, want hij laat zich ook net zo snel vallen op z'n billen... maar hij kruipt nu wel ineens overal heen. Kruipen en billenschuiven worden nu afgewisseld. Nou ja, het zal wel goedkomen. Zondag heeft hij eventjes (2 seconden) helemaal zelf gestaan, zonder leun of steun.

Aaarrgghh... ik word helemaal gesjoche van Thomas momenteel. Hij dreint er wat op los. Wil de hele tijd aandacht en anders komt er zo'n zeurende drein. Bah!

Geplaatst

En esk, is thomas alweer wat minder zeurderig? Ik kan me goed de laatste sprong (?) van merel herinneren, pfff niets was goed, er leek geen einde aan te komen. Maar plots was ze weer lief en maar af en toe een drein. Bleek later dat ze al ziek was van die hand en voeten ziekte. Hopelijk heeft thomas niets onder de leden.

Gisteren etentje georganiseerd voor 15 volwassenen en 6 kinderen. Ook al waren de volwassenen in de meerderheid , dat leek omgekeerd. Erg gezellig. 'hollands-indonesisch' eten gemaakt. Grappig is dat men hier bv geen pindasaus kent dus als je dat maakt is iedereen helemaal hotel de botel en roept halleluja over het eten terwijl dit in nederland geen culinair hoogstandje is.

Storm heeft de afgelopen week iedere nacht van 18.30 tot 06.00/07.00 geslapen, op 1 avond na waar hij twee keer kwam voor borstvoeding. Zo fijn en bijzonder dat dit toch nog zo ontwikkeld. Ik had namelijk het verhaal van julian in mijn achterhoofd die nog steeds niet doorslaapt. Gisteren een smeltogenblik, storm in een sleetje gezet, wilde merel hem trekken en dat lukte ook nog. Aaaaaah.

Merel gaat steeds meer vertellen. Storm had zijn neus gestoten aan een bootje en moest daar erg om huilen. Komt pappa smiddags thuis van zijn werk begint ze , zegt baby, auw, en duwt haar hand op haar neus.

Hoe gaat het met iedereen?

Geplaatst

Het is twee dagen beroerd geweest, maar nu lijkt het weer minder te zijn. Blijkbaar inderdaad last van de verkoudheid of zo. Maar o zo irritant. Dat zijn de momenten dat ik het wel superzwaar vind. Ik moet zowiezo bekennen dat ik twee kinderen hebben behoorlijk pittig vind. Ik ben altijd weer blij als ze eventjes op bed liggen (of dat het avond is), even een adempauze. Gelukkig wordt het natuurlijk vanzelf makkelijker als ze groeien :-).

Vanochtend naar de speel-o-theek geweest. Ik was er nog nooit geweest, maar ze hebben er wel leuke dingen, dus ik heb gewoon een abonnement genomen om te kijken of het iets voor ons is. Een jaar kost hier 20 euro en dan mag je onbeperkt lenen, 2 stuks per keer. Het leek mij wel leuk voor de grotere stukken speelgoed om te kijken of het iets voor ons is. Of gewoon om 's een keer wat anders in huis te hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden