Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rome, wat een geweldig nieuws. Onwijs gefeliciteerd. Hopelijk ga je een goede zwangerschap tegenmoet!

Esk, beterschap voor jullie tweetjes.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat lees ik nou, Natasja? Wat jammer! Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven. Je bent in ieder geval altijd welkom hier als je toch nog een berichtje wil schrijven. Ik hoop dat het snel stukken beter gaat met je moeder en ik hoop dat jullie droom voor een broertje of zusje snel uitkomt. Jij ook het allerbeste!

Geplaatst

Hei natasja,

Ik snap best dat je stopt met hier te schrijven. Het wordt je vast te veel, te veel zwangeren, te veel broertjes en zusjes, te veel rotte dingen in jouw leven. De ziekte van je moeder, haar valpartij en de grote gevolgen daarvan.

Ik vind het enorm jammer want ben best gehecht geraakt aan jou en desi. Ik hoop dat je, ondanks dat je besloten hebt te stoppen met schrijven/delen, nog zin hebt om, als afsluiting van een bijzondere tijd die we samen hebben gedeeld, te komen bij de voorjaarsontmoeting.

Lieve lieve natasja, dikke omhelzing, wens je heel veel goed en veel lichtpuntjes en gouden randjes!!!

Geplaatst

Natasja, wat jammer dat je ons gaat verlaten. Waarschijnlijk noemt Ursela alle redenen en kan ik dit wel begrijpen maar toch ga ik je missen.

In al die tijd hebben we zoveel lief en leed met elkaar gedeeld dat we voor mijn gevoel toch een hecht clubje zijn geworden.

Ik hoop net als Ursela dat je toch nog met ons wilt afspreken als die ontmoeting er komt.

Heel veel sterkte en succes met alles.

Geplaatst

Esk, ik ben 9 maart uitgerekend dus nog ff geduld. Ben nu wel erg nieuwsgierig naar de kleine meid aan het worden. Vind het weer een gek idee dat het ieder moment kan en mag gebeuren.

Vrijdag weer controle.

Hoe is het met Thomas en is Joris ook ziek geworden?

Ursela, geniet je nog samen van je tijd met je ouders?

Kiet, al gewend aan een dagritme met 2 kids? Ik begin me steeds vaker af te vragen hoe dat straks moet maar dat hebben jullie vast ook gehad.

Geplaatst

Dorine spannend het aftellen is begonnen!

Ja ik ben wel gewend en het valt me mee! Sochtends is het wel even druk maar ik vind het goed te doen. Wat ik wel vind is dat het een gedoe is om even weg te gaan eer dat iedereen is aangekleed ben je zo 20 minuten verder. Maar ik doe het wel want ik vind hele dagen binnen zitten maar niks. Ben ook al een keer even naar het winkelcentrum geweest voor een klein boodschapje en dat ging ook prima alleen met 2 kids, zoë liep heel lief naast de wagen en na een tijdje wilde ze de kinderwagen duwden dus dat heeft ze gedaan was heel schattig!

Geplaatst

Het valt ook wel mee, maar er zijn wel drukke momenten. En ik heb er ook nog 's twee die niet lopen, dat maakt een groot verschil, want ik sjouw me een ongeluk. "Eventjes" ergens heen is voor mij gewoon niet doenbaar, omdat ik altijd met twee kinderen moet sjouwen, ik kan zelfs de supermarkt niet in zonder een dubbele kinderwagen bij me te hebben.

Maar als 1 van de twee loopt, dan is het zeker goed te doen. Hier hebben we een aardig schema en kunnen we in de ochtenden met z'n vieren binnen 40 minuten uit bed, aangekleed, ontbeten, jassen (en de rest) aan de deur uit. Drukke momenten zijn rond bedtijd, etenstijd en in de ochtend. Eigenlijk al die momenten dat 2 kinderen tegelijk wat mee moet gebeuren (aankleden, uitkleden, eten, flesje etc.). Ik probeer (en dat lukt me meestal ook) Thomas en Joris in de middag tegelijk naar bed te hebben. In principe past Joris zich dan dus aan Thomas aan want die had al een ritme en Joris natuurlijk nog niet. In de middag heb ik dan een rustmomentje waarin ik even helemaal niets doe (of wat huishoudelijk gebeuren)...

Het is overigens wel een stuk drukker, maar daar wen je wel aan. En zeker de eerste drie maanden vond ik erg pittig, maar als je die eenmaal gehad hebt, dan wordt het weer stukken makkelijker. Joris heeft echt z'n ritme gevonden, Thomas is ook helemaal gewend en nu draait het hier soepeltjes.

Alleen het eropuit trekken is lastiger, maar nogmaals, dat is volgens mij ook gedeeltelijk te wijten aan Thomas die niet loopt en het niet al te beste weer...

Geplaatst

Ik vind die momenten ook het drukst en wat ik wel zwaar vind is dat ik nu later naar bed ga voor de laatste fles en er dan snachts een keer uit moet en sochtends weer vroeg op voor zoe bij zoe ging ik altijd weer terug naar bed als zij ook weer ging slapen sochtends maar dat kan nu niet meer haha.

En wat ik ook lastig vind is mijn aandacht goed te verdelen soms voel ik me weleens rot tegenover zoë als ze met een speeltje aankomt als ik een fles aan het geven ben en ik dan moet zeggen dat ik nu niet meer haar kan spelen hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Het is wel fijn dat je man sochtends ook meehelpt mijn man gaat om 6 uur van huis weg dus ik moet het sochtends alleen doen samen gaat het toch een stuk sneller.

Geplaatst

Hei!

Bijslapen, een extra slaapje pakken is ook wat ik mis. Storm werd de laatste twee nachten snachts wakker voor een voeding en weer om 5 uur. En dan wordt merel om 6 uur wakker, tja, dan had ik liever nog wat langer geslapen. Manlief ook om 6 uur opstaan en naar zijn werk dus ik doe het alleen. Hij is absoluut geen ochtendmens dus ik ben het eigenlijk altijd die opstaat met de kinderen.

Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is als er eentje nog niet loopt.

Ik vond het erg lastig emotioneel, niet zozeer praktisch. Het praktische gaat vanzelf. Je doet wat je kan en het loopt zoals het loopt. Maar je aandacht opeens gedwongen verdelen, merel valt maar ik gaf net de borst, dat soort situaties. Niet leuk.

Erg leuk is dat ze nu steeds meer samen gaan spelen en op elkaar gericht zijn. En de zorrg van merel voor haar broertje. Zo lief en leuk.

Ik vind het nu wat lastiger worden, storm wil steeds meer maar kan het nog niet en is niet meer tevreden met in de box spelen. Dus nu moet ik weer opnieuw gaan schuiven in aandacht verdelen en dagritme's.

Esk, fijn dat joris en thomas tegelijkertijd slapen. Dat gebeurd hier zelden, misschien 1x in de drie weken. Vind ik erg jammer maar storm is zo moe sochtends, als ik hem niet in bed leg valt hij in de box, stoeltje of ergens anders in slaap.

Hoe gaat het nu met thomas zijn gedrag?

Merel was vanochtend ondeugend. Haha, schattig maar ook lastig. Ik stopte de moterwarmer in de auto (in noorwegen hebben bijna alle auto's een stekker en die stop je in een stopcontact, is de moter voorverwarmd en de auto lekker warm. Hoor ik opeens 'hei' achter me, was ze op haar sokjes in haar tshirtje naar buiten gekomen! Ik moest zo lachen om die witte sokjes. Het is nul graden en zonnetje en geen wind dus geen paniek.

Ik heb een tekening gemaakt met daarbij de spreuk: et barn trenger din kjærlighet mest når det fortjener den minst. vrij vertaald, een kind heeft jouw liefde het meest nodig wanneer hij die het minste verdiend heeft. Daar heb ik veel steun aan, wanneer merel drakerig is of niets wil en zeurt DIEDIEDIEDIE dan probeer ik diep adem te halen en haar juist even te kroelen. Niet altijd even makkelijk maar het werkt goed. (eventjes in ieder geval).

Geplaatst

Ursula, Joris slaapt ook meer dan Thomas hoor. Hij ligt nu ook op bed en Thomas is beneden, maar ik probeer in ieder geval wel zo te plannen dat hij in de middag tegelijk met Thomas naar bed gaat. En dat gaat meestal wel. Met Thomas gaat het weer goed. Ik denk toch last van de voet-, mond-, handziekte gehad en dat op die manier geuit, ook al had hij geen koorts. HIj is nu weer het lieve aanhankelijke mannetje dat ik ken. Natuurlijk af en toe nog wel een drein (hoort bij de leeftijd denk ik), maar niet meer van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat... Hij kan zich nu ook weer bezighouden met z'n eigen speelgoed en zo. Lekker is dat.

Geplaatst

esk, toen je schreef van de hmvziekte dacht ik meteen dat het goed kon zijn dat thomas daardoor onmogelijk was. merel was dit ook. jammer dat je dit altijd pas achteraf weet...

Geplaatst

Da's zeker jammer, want nu ben ik een keer boos geworden en achteraf gezien vind ik dat dan ook weer zielig, want hij was dus ziek... maar goed, al doende leert men zullen we maar zeggen. Thomas is me nu kusjes aan het geven terwijl ik dit zit te typen. Het word dus weer tijd om de laptop dicht te doen ;-) .

Geplaatst

Wat lief dat Thomas je kusjes geef!!

Ik ben vanochtend met zoë naar de dokter geweest ze is super verkouden en hoest heel erg hij zei dat het erg heerst en heeft een goede neusspray en druppels voor haar keel gegeven kom ik thuis net iedereen weer uitgepakt moet ze zo erg hoesten dat ze moet overgeven zo zielig! Ze moest er heel erg van huilen ik vond het zo zielig voor haar. Dus heb het maar even laten liggen en haar eerst even stevig geknuffeld en daarna heb ik het dus uit mijn vloerkleed staan boenen ja het was een druk ochtendje haha

Geplaatst

Kiet, nog alles rustig hier. Wel af en toe steken van binnen en 'pijn' in m'n liezen. Morgen controle bij de vk en dan ook een inwendig onderzoek om te kijken of er al iets gebeurd.

Ben nu wel helemaal klaar met de voorbereidingen dus van mij mag het.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden