Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maandagavond de ogen uit mijn hoofd gejankt omdat ik licht bloedverlies had. Gisteren en vandaag weer helemaal niets... Oooh ik voel me zoo onzeker!

Dit is dag 16 na de IUI en ik had vandaag mogen testen volgens Geertgen, maar ik durf het niet. Maar als ik morgen nog niet ongesteld ben dan ga ik testen...

Ik vind het zo eng..het geeft me weer hoop terwijl ik weet dat bloed niet goed is.. dus ik me eigenlijk nergens op moet verheugen en er van uit moet gaan dat ik vannacht mega ongesteld ga worden...

Pfff ik doe stiekum schietgebedjes..

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

KrisKras,

Hopelijk vind je de moed om morgen de test te doen!! Ben erg benieuwd, ga duimen dat hij positief is!!

x

Geplaatst

Bij mij is verteld dat de kans met een cryo kleiner is omdat het ontdooien nog wel eens mis gaat.Dat is de enige reden!Ik ga het volledig in natuurlijke cyclus doen en dan denken ze dat de kans sowieso groter is.Aangezien je lichaam het op de natuurlijke manier doet en je verder geen medicatie hebt.

Ik zelf heb veel meer vertrouwen in de Cryo's!!

Groetjes Bianca

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nog steeds helemaal niets hier... vanmiddg ga ik een test kopen en deze ook maar eens doen! Het lijkt er ook niet aan te komen namelijk! Ik heb regelmatig het gevoel dat het door gaat breken, maar niets. Maandag was mijn NOD en toen had ik dus een beetje bloedverlies vandaar mijn rotgevoel. Ik ben er helemaal vanuit gegaan dat dit weer een mislukte poging zou zijn, maar nu is het donderdag en er is nog steeds niets. Ik zit nu op dag 17 na de IUI. Wat denken jullie?

KrisKras.. die heel erg bang is maar tegelijkertijd ook een beetje blij begint te kijken!

Geplaatst

Hoi Kriskras,

de kans is aanwezig dat je zw bent. Het bruine bloedverlies kan van de innesteling zijn. Er is maar 1 manier om erachter te komen en dat is testen. Ik ben ook via iui zw geworden en dacht dat ik ongi ging worden door de krampen.

Koop die test meid, de uitslag kun je niet veranderen door langer te wachten. Het is zo wie zo verstandig om te testen ook al wordt je ongi.

SUCCES!

Geplaatst

@ Kriskras: ik hoop heel erg voor je dat de test positief is vanmiddag. Helaas heb ben ik ooit zelf ook eens 4 dagen later ongesteld geworden na een IUI. Ik hoop dat dat bij jou niet zo is.

Geplaatst

Hè, wat een teleurstellingen hier weer, sterkte!!

Ook goed nieuws, gefeliciteerd!!!

Hier vanmorgen de 1e echo gehad ( 5w3d) en zoals het nu staat.... krijgen we een tweeling. Helemaal blij. Dus mijn hoge bloedwaarde van afgelopen vrijdag had wel een reden haha!!

De gyn. vond dat alles er perfect uitzag, hele mooie vruchtzakjes met een rondje erin ( dooierzakje).

Ben benieuwd, over 10 dagen de 2e echo... kijken of we dan 2 mooie hartjes mogen zien kloppen!!

Maar voor zover, helemaal blij!!!

Liefs

Geplaatst

Kriskras: testen! Is het enige dat je kunt doen en als de test onduidelijkheid is: bloedtest vragen, dat is het enige dat echt zekerheid geeft (hoogte hcg in combinatie met datum van tp), we zijn al met zovelen die ondanks een positieve test toch uiteindelijk weer een teleurstelling hebben moeten verwerken.

Succes, ik zal voor je duimen!

Lot

Geplaatst

Neh helaas, dacht nog ff dat het zo was.. tot vanmiddag rond 13:00 uur alles doorbrak. Voor mij de eerste keer dat het zo laat na de NOD pas kwam. maar goed. Het gejank hebben we al gehad, ik stap er nu zo overheen, bel morgen de kliniek weer voor een nieuwe FM volgende week vrijdag..

Geplaatst

Kriskras: he getver...... jammer weer......

En ja, je kunt ook echt niet veel meer doen dan uithuilen en opnieuw beginnen. Het blijft allemaal zo onvoorspelbaar.

Sterkte meis en succes!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Hoi Sonja

Van harte meid met dit geweldige nieuws. Een tweeling, fantastisch.

Nu op naar de volgende echo.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

nog uit het ziekenhuis vandaan. kort evaluatie gesprek. Zodra ik ongi ben mag ik bellen. en word de cryo tp ingepland.ik moet op cd 1 beginnen met prognova.

kriskras nee hé veel sterkte.

Geplaatst

Raba,

Fijn dat je meteen weer door kunt! Ik duim voor GROEN!!!! Verwacht je je menstruatie snel? Of is dat nog een beetje van slag door de vroege miskraam?

Veel succes!

Geplaatst

Ik decht dat ik op zijn vroegst op de 14de ongi word als ik er vanuit ga dat het na de mk 28 dagen verder is. Maar mijn cylcus varieert van 27 tot 33 dagen dus we zullen zien. De dokter vroeg of ik het al niet ongi was? En het leek wel dat ze het raar vond dat ik het nog niet was. Maar het was niet erg zei ze. Ik heb eigenlijk toe niet door gevraagd. Misschien moet ik één deze dag het dan toch worden ik merk het wel. Hopelijk valt het niet in het weekend

Geplaatst

Raba,

ik wacht ook nu op mijn ongi voor de cryo TP.

ik zag dat jij prognova gebruikt, waarom en wat is dat?

ik hoef niks te gebruiken alleen straks de pregnyl.

Ik hoop dit weekend dat de ongi doorzet.

Sonja gefeliciteerd met je 2ling!!! wat heerlijk lijkt me dat.

liefs joske

Geplaatst

Op cd 1 tot 3 maanden als je zwange bent moet ik prognova gebruiken is een soort pil om de cyclus te regelen dat ze alles precies kunnen plannen. Schijnt zo te zijn dat ik ook geen eisprong dan krijg. Ik ben ook erg benieuwd.

Geplaatst

1. Natuurlijke cyclus: In de natuurlijke cyclus wordt door middel van regelmatig echo-onderzoek het moment vlak voor de eisprong bepaald. Op dat moment wordt een injectie gegeven die zorgt voor een eisprong. Het is belangrijk om te weten wanneer de eisprong plaats vindt, omdat dat het moment van ontdooien bepaald! Bij terugplaatsing in de natuurlijke cyclus worden dus geen medicijnen behalve 1 injectie voor de eisprong gebruikt. Wel moeten patiënten aan aantal keer voor een echo-onderzoek komen.

2. Medicamenteuze cyclus: In de medicamenteuze cyclus (ook wel artificiële cyclus genoemd) nemen patiënten een periode medicijnen in. Deze medicijnen zorgen voor ontwikkeling van het baarmoederslijmvlies. Als deze medicijnen een aantal dagen zijn ingenomen wordt er een echo gemaakt om te kijken of het baarmoederslijmvlies goed ontwikkeld is. Als dit het geval is dan wordt de ontdooiing afgesproken. Wel moeten patiënten vanaf dat moment nog een extra medicijn gebruiken. Dit medicijn moet vaginaal worden ingebracht. Als er de patiënt zwanger wordt dan moeten de medicijnen 8-12 weken doorgebruikt worden. Nadeel van deze voorbereidingsbehandeling is dat medicijnen soms bijwerkingen geven en dat ze moeten worden ingenomen. Voordeel is dat de behandeling zowel voor patiënten als artsen beter te plannen is.

Deze info vond ik ook nog

Geplaatst

Ik zelf ga in Oktober voor een cryo tp in een natuurlijke cyclus.Mij is verteld dat ik helemaal niks hoef te spuiten.alleen met ovulatie testen.Wilden voor de zekerheid toch ook de echo s er bij zodat ze dan mijn bms kunnen meten etc.Wel gek dat hier staat dat je in een natuurlijke cyclus een spuit moet zetten voor de eisprong want die kun je toch door middel van ovulatie testen en echo's bekijken.

Geplaatst

Ik heb ook een cryo volledig in natuurlijke cyclus gehad. Eén echo om de stand van zaken te bekijken, vervolgens ovulatietesten. Vier dagen na de positieve LH test de terugplaatsing. Niks geen spuiten, prikken, bolletjes.....HEERLIJK!

Pregnyl zorgt voor een iets exactere timing van de eisprong, is misschien ook makkelijker plannen voor het lab... denk dat het voor de tp op zich niet zo heel veel uitmaakt met of zonder pregnyl.

Geplaatst

Hoi Bianca

over het algemeen zijn de ovulatietesten en de echo´s een goede indicatie maar je hebt als je de posititeve LH test waarneemt een eisprong binnen 24-48 uur, afhankelijk van de test. ons ziekenhuis neemt daarom ook bloed af (Progesteron, LH, FSH en Oestradiol) en hanteert de pregnyl (5000) om het goed te kunnen timen en in te plannen.

In Brussel moet je er ook Utrogestan bij gebruiken, is daar standaard.

veel succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden